Skocz do zawartości

Nowy piec gazowy jaki wybrać


adelo

Recommended Posts

Napisano
W kwietniu tego roku mój piec gazowy obchodzi 30 urodziny (TAK TAK data produkcji i uruchomienia kwiecień 1980r i cały czas działa bez nawet jednej awarii). Wiem, że należy mu się tort ze świeczkami i coś mocniejszego, ale za plecami staruszka od kilku lat zbieram się do jego wymiany.

Mam instalację grawitacyjną i podobno nie ma problemu z przerobieniem jej na obieg zamknięty. Dom jest 3 poziomowy o powierzchni 190m2 i mam proporcjonalnie rozmieszczone tradycyjne grzejniki żeliwne w ilości 156szt kolanek. Piec stoi w oddzielnym pomieszczeniu w piwnicy o pow. 12m2. Max odległość od pieca do ostatniej łazienki 6mb. Obecny koszt opłat rocznych za gaz około 5.500zł (piec CO plus 2 termy gazowe w łazienkach).

A teraz co wymyśliłem. Piec gazowy do CO i podgrzewania ciepłej wody z cyrkulacją obiegu. Dodatkowo będę modernizował otwarty kominek i chcę wymienić go na taki z płaszczem wodnym. Fachowiec od kominków powiedział, że instalatorzy montujący piec będą wiedzieć najlepiej gdzie umieścić ten wymiennik aby nie kolidował z ich automatyką. Wymiennik musi być bo piece działają w systemach zamkniętych, a kominki z płaszczem w otwartych.

I teraz pytania.
Czy w ogóle łączyć CO z pieca z kominkiem? Nadmienię że w okresie od końca października do końca marca palimy w kominku praktycznie w każdy weekend (piątek, sobota i niedziela) bo lubimy, więc nie jest to uciążliwy obowiązek. Drewno też mamy swoje czyli koszt 0zł.
Do jakiego typu pieca jest możliwość bezkolizyjnego podłączenia kominka za pomocą wymiennika ciepła a do jakiego na pewno tego nie robić?
Jaki piec kondensacyjny czy zwykły? Jakiej mocy? Jakiej firmy?
Czy opłaca się robić cyrkulację CWU? Łatwo to sterować bo w domu mieszkają dwie osoby i pn-pt wychodzimy o 8 a wracamy o 19. W lecie weekendy poza domem.

Max kwota na wymianę pieca z robocizną i akcesoriami (bez doprowadzenia CWU i instalacji kominkowej) nie może przekroczyć 10tyś zł.

Pytania kieruję do osób, które są wykonawcami i mają swoje zdanie na przedstawione powyżej pytania lub w skrócie co sami by zrobili na moim miejscu oraz do osób, które co najmniej przez jeden sezon grzewczy posiadają połączenie pieca z kominkiem lub zrezygnowali z takiego połączenia.

Przepraszam jeśli wyraziłem się nieściśle, ale całą wiedzę posiadam z przeczytanych w ostatnim tygodniu kilkudziesięciu artykułów na tan temat.
Napisano
Cytat

W kwietniu tego roku mój piec gazowy obchodzi 30 urodziny (TAK TAK data produkcji i uruchomienia kwiecień 1980r i cały czas działa bez nawet jednej awarii). Wiem, że należy mu się tort ze świeczkami i coś mocniejszego, ale za plecami staruszka od kilku lat zbieram się do jego wymiany.

Mam instalację grawitacyjną i podobno nie ma problemu z przerobieniem jej na obieg zamknięty. Dom jest 3 poziomowy o powierzchni 190m2 i mam proporcjonalnie rozmieszczone tradycyjne grzejniki żeliwne w ilości 156szt kolanek. Piec stoi w oddzielnym pomieszczeniu w piwnicy o pow. 12m2. Max odległość od pieca do ostatniej łazienki 6mb. Obecny koszt opłat rocznych za gaz około 5.500zł (piec CO plus 2 termy gazowe w łazienkach).

A teraz co wymyśliłem. Piec gazowy do CO i podgrzewania ciepłej wody z cyrkulacją obiegu. Dodatkowo będę modernizował otwarty kominek i chcę wymienić go na taki z płaszczem wodnym. Fachowiec od kominków powiedział, że instalatorzy montujący piec będą wiedzieć najlepiej gdzie umieścić ten wymiennik aby nie kolidował z ich automatyką. Wymiennik musi być bo piece działają w systemach zamkniętych, a kominki z płaszczem w otwartych.

od czerwca ubiegłego roku możesz zainstalować kominek w układzie zamkniętym,
w związku z tym, wymiennik nie jest potrzebny

I teraz pytania.
Czy w ogóle łączyć CO z pieca z kominkiem? Nadmienię że w okresie od końca października do końca marca palimy w kominku praktycznie w każdy weekend (piątek, sobota i niedziela) bo lubimy, więc nie jest to uciążliwy obowiązek. Drewno też mamy swoje czyli koszt 0zł.
Do jakiego typu pieca jest możliwość bezkolizyjnego podłączenia kominka za pomocą wymiennika ciepła a do jakiego na pewno tego nie robić?
Jaki piec kondensacyjny czy zwykły? Jakiej mocy? Jakiej firmy?

każdy kocioł możesz połączyć w układzie z płaszczem wodnym,
kwestia jest tego rodzaju żeby instalator wiedział o co w tym wszystkim chodzi,
osobiście polecam Ci kocioł kondensacyjny De Dietricha MCR II 24 z zasobnikiem, koszt już od około 3900 zł brutto,
w 10 tyś. swobodnie się mieścisz i jeszcze Ci coś zostanie,


Czy opłaca się robić cyrkulację CWU? Łatwo to sterować bo w domu mieszkają dwie osoby i pn-pt wychodzimy o 8 a wracamy o 19. W lecie weekendy poza domem.

cyrkulacja to przede wszystkim komfort użytkowania,
ale trzeba pamiętać o tym, żeby maksymalnie ograniczyć straty, izolując bardzo dobrze rury ciepłej wody,
dodatkowo gdy zastosujesz sterownie pompą cyrkulacyjną to będzie już bardzo dobrze,


Max kwota na wymianę pieca z robocizną i akcesoriami (bez doprowadzenia CWU i instalacji kominkowej) nie może przekroczyć 10tyś zł.

Pytania kieruję do osób, które są wykonawcami i mają swoje zdanie na przedstawione powyżej pytania lub w skrócie co sami by zrobili na moim miejscu oraz do osób, które co najmniej przez jeden sezon grzewczy posiadają połączenie pieca z kominkiem lub zrezygnowali z takiego połączenia.

w przypadku gdy nie płacisz za drewno, to kominek z pw jest bardzo dobrym rozwiązaniem,

Przepraszam jeśli wyraziłem się nieściśle, ale całą wiedzę posiadam z przeczytanych w ostatnim tygodniu kilkudziesięciu artykułów na tan temat.


Napisano
ja mam wyżej wymienionego Die Dietricha z zasobnikiem, koszt całej kotłowni ze wszystkim i z robocizną wyniósł własnie około 10 tys. Pierwszą zimę działał bez zarzutu. Myśle że mogę go polecic, ma go dwoje moich znajomych. Są to chyba dobrej jakości piece w przystępnej cenie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...