Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Stef-x

Uczestnik
  • Posty

    26
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Stef-x

  • Ranga
    Początkujący
  1. zalezy kto jaki ma dom i jak grzeje, ja ze swoich obserwacji moge powiedziec, iz grzanie gazem wychodzi troche drozej, jakies 10-20% od grzania weglem, ale komfort nieporownywalny, ustawiasz sobie temeprature na sterowniku (z moliwoscia okreslenia danej temp. danego dnia oraz danej godzinie) i zapominasz o grzaniu, jezeli jest ciut za cieplo/zimno bierzesz sterownik ustawiasz i masz Konkeretnie moglbym podac odpowiedz na podstawie moich tesciow, lecz sezon grzewczy zacznie sie dopiero za rok, jezeli bedziesz na tyle cierpliwy, to Ci napisze ile im wyszlo grzejac weglem w tym roku, a ile zaplaca za przyszly grzejac gazem PS ktos na forum robil jakies przerobki zeby odzyskiwac cieplo ze spalin? Czy przez kominiarza (wzgledy bezpieczenstwa) nie przejda?
  2. jeszcze nie wybralem, ale obecnie sklaniam sie w strone gazu, byc moze jednak podlogowka dobrze przemyslana w calym domu z solarami i fotowoltaika na dachu jako pomocniczy/wspomagajacy uklad, poza tym juz na dachu beda jakies rusztowania i zrobione wszystko porzadnie, jezeli np. za 10 lat to bedzie bardzo oplacalne. Poza tym mam nadzieje, iz pozyje tam wiecej niz 10 lat, moze nawet jakies 40 to generalnie ten uklad wydaje mi sie byc najbardziej niezawodnym noi najtanszym w porwaniu z PC czy rekuperacja. co do fotowoltaika wiem, iz ich oplacalnosc jest slaba, pytanie brzmi czy lepiej zrobic troche mniejsze i miec tyle co dla siebie + troche z elektrowni, czy jest sens bawic sie pozniej w dodaktowe sprzedawanie, ktore generalnie slabo sie oplaca z tego co czytam? Czy poprstu olac temat i kupowac caly prad? PS do konca budowy jeszcze troche, wiec calkiem mozliwe iz bede tutaj nadal zagladal i jeszcze mnie tu zobaczycie
  3. firma znana, nie krzak wiec jest szansa ze jak padnie to cos sie znajdzie co do rachunkow za elektrycznosc, ja podalem swoje, Pan Gawel swoje, jego wyszly tansze z grzaniem, reszta nie pisala, wiec ustusunkowalem sie moja wypowiedza tylko do jego poza tym toczyla sie rozmowa na temat 'oplacalnosc/zwrotu' biorac pod uwage w duzej mierze taryfe nocna, z ktorej ja korzystam bardzo malo
  4. prad uzytkowy obecnie rozrozniam tak, iz tylko go zuzywam w tej postaci, inni co tu sie wypowiadali placili za prad uzywany do zasialnia sprzetow i grzania. Ich rachunki sa nizsze niz moje bez grzania, stad moje wyliczenia. Piec ledwo zipie czyli pompa obiegowa wody buczy/halasuje, lozyska/walek pewnie sa wyjechane, watpie zeby, dostal taka sama pompe po 13 latach, ale z cisnieniem czy przeplyw jest spoko wiec czekamy reszta smiga jak ta lala, a piec prawie jak nowy
  5. prad uzytkowy sam stworzylem jakos chcialem rozroznic prad, ktory uzywam do zasilania roznych sprzetow od tego uzywanego tylko do grzania. Co do slowotworstwa, moze brac sie to z tego, iz np. jestem czasem jedynym Polakiem na burcie gdzie rozmawiajac z ludzmi ciagle po angielsku, pozniej Polski wcale nie jest taki prosty Solange no wlasnie te +/-10 lat jest dlugim okresem, gdzie po 10 latach zawsze cos sie dzieje, u nas piec gazowy jeszcze zipie, a ma juz 13 lat, ale to kwestia tylko czasu kiedy pojdzie do wymiany, ale dobry i kazdy rok, tak wiec mozna zainwesotwac wiecej, po 10 latach wychodzimy na zero, a pozniej nie wiadomo czy bedzie na plus, czy bedzie trzeba znowu cos robic i czekac na amortyzacje, czy zwal jak zwal, kazdy wie o co chodzi
  6. gdybym mial wybrane to bym nie pytal moze i placisz tanio, ale ja tej mozliwosci nie bede mial, dlatego u mnie grzaniem pradem odpada, a reszta pisala ze jak nie prad to gaz, noi coz chyba na tym bedzie musialo stanac
  7. za prad uzytkowy jak placilem tak bede placil albo i wiecej z czasem, klasy sa A, nie wiem nie pamietam ile maja plusow ale klasa A, no troche jest tego sprzetu, ale jak pisalem mieszka 5 osob. Kontynuujac temat rachunkow, kawalerka 30 metrow, blok z wielkiej plyty, mieszkaja 2 osoby, wysokosc 100-150zl, wiec tez nie jakos strasznie malo. Co do podlogowki jak pisalem, byc moze ktos cos tam spartolil, ale fajnie wiedziec, iz tak byc nie musi co do utrzymywania letniej podlogi oraz parkeitu z drewnem, tak sobie myslac, chyba najbardziej optymalnie, aby miec porpstu letnia podloge (bez odczuwania grzania w stopy), to chyba lepiej miec kafle i nic na nich, aby nie bylo izolacji, na kotrej te np. kilka stopni by sie gubilo? zgadza sie?
  8. coz najwidoczniej nie trafilem na dom z dobrze zrobiona podlogowka zazwyczaj podloga byla na prawde ciepla grzanie szmatami na pewno wyjdzie taniej, zwlascza jak przywioze troche zaolejonych ze statku lecz cenie sobie wygode i bezobslugowosc, a ze nie jestem az takim ekoterrorysta to wole grzac czyms drozszym lecz wygodniejszym np. gazem
  9. Co ma budowa domu do rachunku za prad czysto uzytkowy? Nie napisalem ze mu nie wierze, tylko ze u mnie to sie nie sprawdzi, poniewaz za prad uzytkowy place wiecej niz on uzytkowy+grzewczy, a chyba kazdy uzywa lodowki, tv czy komputera? Co do ogrzewanie mieszanego podlogowo/grzejnikowego tez napisalem, bo poprostu nie chcemy miec w calym domu podlogowki poniewaz lubimy dywany i nie lubimy jak nam ciagle cos grzeje w stopy. Gdzie tutaj w tych sprawach napisalem brednie, jezeli rachunki za prad tylko uzytkowy sa wyzsze niz u kolegi z grzaniem to weldug Was warto nadal isc w ta strone? Lub jezeli nie chce miec ogrzewania podlogowego w calym domu bo bedzie mnie i zone wkurzac (delikatnie mowiac), to tez brednie i lepiej isc w ta strone?
  10. Moze jestem jakis dziwny, ale jezeli mam porownanie z innymi domami gdzie widze rachunki na wlasne oczy to sorry ze nie lykam wszystkiego jak mlody pelikan. Co do innych systemow grzania zdaje sobie sprawe, iz za cos bede musial placic, ale w moim przypadku grzanie pradem poprostu sie nie oplaca, to wiem na 100% noi generalnie zapytalem sie, jak wyglada kwestia ekonomiczna innych systemow, zwlascza iz przylacze gazu bede robil na pewno, a dom bedzie uzytkowany 24h na dobe, a nie w tanich taryfach nocnych.
  11. ta pompa ciepla niezbyt do mnie przemawia, generalnie jest to nadal grzanie pradem tak an prawde, a jak pisalem wczensiej u mnie raczej to sie nie oplaci poniewaz bez grzania za sam uzytkowy placimy wiecej niz tutaj ludzie z grzaniem. To co nikt nie ma doswiadczenia i jakis ciekawych/konkretnych informacji na temat tych instalacji? Czy ludzie propstu jak zbuduja dom, to juz sa tak zmeczeni i maja tego dosc ze nie zagladaja tutaj na forum?
  12. Wojciech_pi linki ktore wyslales nie dzialaja
  13. 500zl za 2 miesiace za prad uzytkowy 1500zl za 2 miesiace za gaz grzewczy: grzanie domu, grzanie cieplej wody, gaz do kuchenek
  14. tylko ze tutaj nam sie robi pewna rozbieznosc, jezeli na 2 domy, ktorych rachunkwo jestem pewny, za elektryke uzytkowa placimy tyle co Ty z grzaniem, widac nasz dostawca jest duzo drozszy, jezeli za prad placimy tyle co Ty z grzaniem, poza tym z tym bezobslugowo nie popadajmy w paranoje, juz pisalem rodzice maja piec gazowy 13 lat, co roku wolamy panow, zeby miec pewnosc, iz wszystko jest wprozadku, a poza tym ustawiasz sobie temeprature (ale to chyba sie robi w kazdym typie grzewczym), noi kociol 'sam wszystko robi' wiec reansumujac, grzanie pradem w naszy wypadku moze byc srednio oplacalne, dodam ze moi rodzice za styczen i luty zaplacili 1500zl, gdzie jak wczensiej pisalem dom jest troche starszego budownicta, w domu srednio ~21 stopni
×