Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

diodak76

Uczestnik
  • Posty

    123
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

diodak76 last won the day on września 30 2010

diodak76 had the most liked content!

Reputacja

4 Neutralny

O diodak76

  • Ranga
    Członek Rzeczywisty WybieramyDom.pl
  1. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    cześć i jak kupiście ten domek? pasuje Wam? My też mieszkamy pod B
  2. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    cześć, My mieszkamy w naszych czterech kątach już prawie 4 lata. Jesteśmy bardzo zadowoleni, jednak bram nam podpiwniczenia. no teraz już za późno. Jak ktoś dopiero planuje to myślę że warto piwnicę zrobić chociażby pod garażem. Nam udało się zrobić obudowę koszy na śmieci i na worki na odpady segregowane. W garażu mieliśmy czasem sporo worków (jak np. zapomnieliśmy w porę wystawić). Teraz nie musimy o niczym pamiętać, Panowie sami otwierają sobie obudowę i sami wybierają śmieci.
  3. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    wymieniłem w swoim buforze od CWU anodę magnezową na tytanową, magnezowa była już w 50% przeżarta, zobaczymy jak długo będzie ten tytan mi służył. koszt 270PLN, znalazłem gościa który takie cuda na Tablicy sprzedaje
  4. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    cześć, Mieliśmy problem z ozdobą naszego dachu, z "Lunatykiem" wielce się zdziwiłem kiedy moja żona przyniosła ze spaceru nos naszego Lunatyka, który stoi na gąsiorze naszego dachu. Cała sukienka Lunatyka jest w odpryskach. Lunatyk nie wytrzymał 2 polskich zim. Wziąłem aparat, pstryknąłem kilka fotek i wysłałem je do sklepu w którym kupiłem tego cudaka (APK Łódź). dostałem odpowiedź że moja reklamacja została przekazana do producenta (gwarancja jest na 33 lata na elementy ceramiczne a dach ma raptem 2 lata). dziś dostałem odpowiedź od producenta ze reklamacja została uznana i że oddadzą mi pieniądze za Lunatyka, za jego demontaż i montaż nowego gąsiora. zamontujemy zwykły gąsior, boje się ze kolejna ozdoba możne nie wytrzymać próby czasu.
  5. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    czesc, Dom swietnie, bardzo nam odpowiada jest naprawde bardzo funkcjonalny i rodzinny tzn wszystko jest tam gdzie powinno byc, my w naszym domu zmniejszylismy troszeczke lazienke glowna i zrobilismy mala lazieneczke i prysznicem, umywalna i prysznicem z wejsciem z naszej sypialni, uwazam ze to swietna sprawa mies wlasna lazienke, do ktorej ani goscie ani dzieci nie wchodza, ta lazienka zawsze jest wolna...... co do kosztow, jest troche rzeczy do kupienia, ktore nie sa ujete w projekcie, a ktore "wychodza w praniu" pozdrawiam czesc, co do kosztow to rzeczywicie, mozna postawic ten dom stosunkowo ekonomiczniej, jednak kwestia tego na co sie zdecyduje inwestor, jakie materialy wybierze, czy beda solary, jaki piec do kotlowni, z czego bedzie zrobiona instalacja CO, czy oczyszczalnia sciekow czy kanalizacja miejska bedziez, ile wyniesie koszt uzbrojenia dzialki, jaka dachowka itd. jednym slowem kosmos wyboru opcji do tego gochodzi zagospodarowanie terenu typu kostka itd. co jest weedlug mnie kosmicznie drogie my pomiedzy domem a garazem mamy drzwi blaszane cale, takie z castoramy za nie duze pieniadze, a pozniej mamy dodatkowe drzwi drewniane jest to taki wiatrolap, dzieki temu w domu jest cieplo i garaz nie wychladza nam domu, dodatkowo sciane pomiedzy domem a garazem ocieplilismy 10cm styropianem i gdy na zewnatrz jest -30 i brama garazowa jest otwarta (mamy 5m brame) to w garazu pizdzi nie milosiernie, a w domu nie odczuwa sie ze garaz jest otwarty co do kupowania wegla co jakis czas nie wiem czy w mojej okolicy by sie to sprawdzilo, poniewaz z mojego doswiadczenia oraz rodzicow wychodzi ze najlepiej kupowac wegiel jak kilka tygodni pod rzad jest cieplo i nie padal deszcz, wiekszosc skladow nie zaslania wegla przed sniegiem deszczem itd. wiec wegiel taki moze czasem byc spoko, a czasem moze byc "ochrzczony" kupilem kiedys worek mialu, zostawilem go w blaszaku, przyszedl mroz i jak chcialem go wrzucic do pieca to musialem siekiera go ragbac, do tego dochodzi jeszcze kwestia ciaglego wzrostyu cen wegla.
  6. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    jo, trochę tego się nazbierało, uwzględniłem wszystko co wydaliśmy, czyli nic nie mieliśmy wiec musieliśmy kopić narzędzia, samochód do zarżnięcia, i inne rzeczy które nie wszystkim się przydać mogą, drogi jest dach, z tego co pamiętam, no i z blęndami w projekcie, a tak calosc bardzo nam odopwiada, fakt ze jakbym jeszcze raz zbudowal to bym zrobil piwnice pod garazem, poniewaz mamy piec na ekogroszek i kotlownia troche brudzi i piec "warczy" do tego musielismy zorganizowac pomieszczenie na opał, a przyznam ze nie mialem pojecia ile wegla potrzeba i ile trzeba na to przeznaczyc miejsca, do tego czasem "trafia" sie drewno ktore tez trzeba gdzies zlozyc, wiec brak nam pomieszczenia w bryle budynku o pow ok 20m2 pochodze z miasta z bloku wiec moje wyobrazenie uzywania pieca na wegiel (ekogroszek) bylo tak duze jak wiedza z budowalna z Muratora
  7. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    najlepiej jest przekopiowac ten arkusz do excela i wywalic to co uwazasz ze u Ciebie nie przytrafi sie na budowie i bedziesz miec ceny a miare aktualne cos nie zadzialalo prosze sprobowac tu https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key...uthkey=CKL47PYL
  8. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    koszty naszej budowy czterech katow, zapraszam: http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0An...9zMWc&hl=en cos chyba nie dial link jeszcze raz zapodaje tyle nas kosztowaly 4 kąty [quote name='diodak76' date='14.01.2013, 18:59 ' post='329746'] koszty naszej budowy czterech katow, zapraszam: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key...uthkey=CKL47PYL
  9. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    cześc, ja zbudowałem 4 kąty ale bez poddasza użytkowego i mieszkamy juz 2 rok
  10. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    cześć, ja mieszkam już od roku w swoich 4 kątach i dopiero tera mam czas żeby zająć sie troche trawnikiem, ka wiec jeśli masz juz ziemie nawieziona i rozplantowaną to warto sie zastanowić jak bedziesz to podlewać, bo jeśli z węża tzn będziesz stac z wężem i podlewał to warto w najdalszych miejscach działki zamontować takie małe studzienki plastikowe schowane w ziemi i podłączać sie wężem (z krótkim odcinkiem węża) do tych studzienek i podlewać. my mamy działkę 65x53m i targamy na plecach ponad 50mb węża 3/4", przyznam szczerze że to jest e sie weże ale to sciema, ciągle sie skrecaja itd. jak masz trochę wiecej kasy warto zrobić automatyczne nawadnianie żywopłotu, trawnika i innych roslin które bedziesz miec, warunek trzeba wcześniej zaplanowac jakie rosliny gdzie beda rosły, koszt takiego nawadniania to znaczny wyddatek, jeśli bedzie miala to wykonac firma to koszt jest b.duzy, ale caly system nawadniania jest dziecinnie prosty do wykonania, ja do tej pory zrobiłem nawadnianie zywopłotu bo ciagle mi drzewka usychały, teraz mam z tym spokój, na moj system nawadniania zywoppłotu wydałem ok 1200PLN, wszystkie prace wykonałem sam po godzinach. Moje nawadnianie to rura kropelkowa z kompensacja cisnienia (tzn. troche droższa rura, ale jak są górki na diałce to wszedzize jednakowo woda wypoływa) do tego studzienka wkopana w opgrodzie, 2 elektrozawory, 53mb rury 1", centralka sterownicza ktora zawiesilłem w pralni i już. zywop[łot pięknie rośnie, a teraz marzy mi sie nawadnianie trawnika bo jak wyzej wspominalem mam juz dośc podlewania z weza trawnika. ale ma moje oko potrzeba na to lekko ze 3-4tys. sciagnalem goscia ktory zawodowo sie tym zajmuje i poweidzial ze koszt z robocizna to jakies 8 tys. tak wiec, konczac moje wywody, dobry trawnik to trzeba zaczac od "tyłu"{ tzn. od nawadniania, a reszta sama sie zrobi. z zazdroscia spogladam na trawnik moich sasiadow ktorzy maja automatyczne nawadnianie, a ich trawnik wyglada jak dywan, a tak apropos wczoraj pękł mi sekator dworeczy Fiskarsa, masakra, jak go kup[owalem to goscio mi wciskal ze jest to sekator na cale zycie, jeden dobry na cale zycie, nie wytrzymł roku, badziewie, a ciałem gałezie o srednicy 3cm, a niby mial wytrzymac 3,8cm\ hi hihi
  11. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    kolego kolego, a gdzie obiecane fotki?? czekam z wielką niecierpliwością
  12. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    tak siłownik jest montowany na zaworze i kabelek z tego silownika do sterownika sie podlacza wrzuc kilk afotek kotlowni w sensie rurek
  13. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    świetnie, proszę zapodać kilka fotek kotłowni, chciałbym nacieszy oko, a siłownik + sterownik do tego zaworu zamontowałeś??
  14. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    a poniżej zapodaje fotki mojej drewutni na drewno do kominka, nominalnie powinno się w niej zmieścić 10m3 drewna.... drewutnia zrobiona z resztek materiału, który nam został po budowie "czterech kątów" oraz moja stacja pogodowa
  15. diodak76

    Cztery Kąty / MG Projekt

    cześć, no Defro fajne piece robi, ja obecnie pale drewnem tzn resztami więźby dachowej, a jest tego dość sporo wiec na razie nie pale ekogroszkiem można w tym piecu palić weglem, groszkiem, miałem i drewnem fajne jest w nim to ze jest on jednocześnie tradycyjnym "śmieciuchem" i nowoczesnym piecem na ekogroszek zapłaciłem za niego 5426zł w 2010 mój kolega ostatnio kupił ten piec i zapłacił coś kolo 6tys, i kupiliśmy to na VAT dla wykonawcy czyli 8%, w sklepie nam tak podpowiedzieli i w sklepie tez to zrobili ten zawór czterodrogowy to jest coś bez czego większość nowoczesnych pieców nie ma ważnej gwarancji tzn warunkiem tego żeby producent uznał gwarancje jest zawór czterodrogowy, służy on do pomieszania wody gorącej wychodzącej z pieca i zimną z powrotu , dzięki temu piec się nie poci przez co nie gnije i można mieć np na grzejnikach temp ok 20stopnii a na piecu 80 stopni, jest duuuza oszczędność węgla, ponieważ piec nie musi "szuflować" i jest bardzo duży komfort warto tez zautomatyzować ten zawór tak zeby maszyna za nas myslala tzn do szczescia ptrzebny bylby: - zawor czterodrogowy ok 200zl - silownik do tego zaworu ok 300zł - sterowni do siłownika wraz z czujnikiem pogodowym, ktopry analizuje temop na zew ok 300zł - regulator pokojowy ok 100zł polecam http://www.defro.pl/serwis/materialy/schemat-instalacji
×