Pomocnik Napisano 31 grudnia 2009 Udostępnij #1 Napisano 31 grudnia 2009 Czy ściana z pustaka porotherm 44 jest wystarczająco ciepła do zainstalowania pompy ciepła? Czy też trzeba ją ocieplić np. 5-cm wełną? Czy można zastosować ogrzewanie ścienne, czy ciepło przez taką ścianę nie będzie uciekało na zewnątrz? Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/porady/7348-porotherm-44-a-ogrzewanie-scienne Link do komentarza
Gość janek Napisano 31 grudnia 2009 Udostępnij #2 Napisano 31 grudnia 2009 Nigdy nie powinno się kłaść izolacji wewnątrz budynku co doradza \\\"ekspert\\\". Iyolowanie budznku od wewnentrynej strony powoduje przesunięcie się punktu zerowego(0stopni C) do wewnątrz budynku(może to mieć fatalne skutki dla obiektu). Najbardziej korzystne jest izolowanie budynku z zewnątrz. Minimum 15cm styrpianowe izolacje dla Pańskiego budynku. Pan\\\"EKSPERT\\\" zapomina o rosnących cenach paliw. Link do komentarza
RafalT88 Napisano 31 grudnia 2009 Udostępnij #3 Napisano 31 grudnia 2009 Cytat Nigdy nie powinno się kłaść izolacji wewnątrz budynku co doradza \\\"ekspert\\\". Iyolowanie budznku od wewnentrynej strony powoduje przesunięcie się punktu zerowego(0stopni C) do wewnątrz budynku(może to mieć fatalne skutki dla obiektu). Najbardziej korzystne jest izolowanie budynku z zewnątrz. Minimum 15cm styrpianowe izolacje dla Pańskiego budynku. Pan\\\"EKSPERT\\\" zapomina o rosnących cenach paliw. Nie bardzo rozumiem, co to znaczy przesunięcie się punktu 0 do wewnątrz budynku? jak wyglądają te fatalne skutki? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 31 grudnia 2009 Udostępnij #4 Napisano 31 grudnia 2009 Tak może napisać tylko ktoś kto nie zna fizyki! Nie ma czegoś takiego jak izolacja termiczna na zewnątrz, za odbiornikiem ciepła .Tak się robiło 20 lat temu... w czasach centralnych systemów ogrzewania i taniej energii. A punkt rosy... od tego są paroizolacje by do punktu rosy powietrze wewnętrzne się nie dostawało. Link do komentarza
Gość Janek Napisano 31 grudnia 2009 Udostępnij #5 Napisano 31 grudnia 2009 Witam Panie Brzęczkowski, jak Pan napewno wie punkt rosy należy zatrzymać w styropianie. Jeżeli Pan będzie miał punkt rosy w cegle grozi to zawilgoceniem ścian!!!!!!!!, a co zatym idzie wilgoć i przesunieńcie się punktu rosy do wewnątrz budynku. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najleszego w N.R. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #6 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat Witam Panie Brzęczkowski, jak Pan napewno wie punkt rosy należy zatrzymać w styropianie. Jeżeli Pan będzie miał punkt rosy w cegle grozi to zawilgoceniem ścian!!!!!!!!, a co zatym idzie wilgoć i przesunieńcie się punktu rosy do wewnątrz budynku. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najleszego w N.R. Czy styropian to nie ściana? Jakie widzi Pan zalety mokrego styropianu? Punkt rosy - to temperatura nie wilgoć. Paroizolacje są po to by ciepłe powietrze z wewnątrz do punktu rosy nie doszło. Tak przynajmniej budują ci co chcą mieć suche ściany (całe) i małe rachunki za ogrzewanie. Link do komentarza
Gość Janek Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #7 Napisano 1 stycznia 2010 do RafalT88. Jak Pan wie każdy materjał ma swoją gęstość ściana także ma swoją gęstość. W mikrootworach znajduje się powietrze, które zawiera wodę. W zależnośći od temp. otoczenia zawartość wody jest większa lub spada przy niskich temperaturach. Wytrącona woda z powietrza zostaje wchłonięta przez zaprawę murarską i pustak. Ściana mokra traci swoje właściwości izolacyjne. Wtedy przesuwa się punkt rosy (punkt 0stp. C) do wewnatrz ściany co powoduje dalsze wytrącanie się wody z powietrza zawartego w ścianie. Jakie to ma skutki ??. Widział Pan zegarek, który ma w wewnątrz wodę. Jak jest chłodnej to na szkle skrapla się woda, jeżli Pan podgrzeje zegarek to znikną krople rosy, mjej więcej taka sama reakcja zachodzi w ścianie budynku. Jeżeli temp. poniżej 0stop. C dostaje się do konstrukcji niszczy ją powoli i skutecznie. I tu jest cała filozofia fizyki. Potocznie mówi się że ściana oddych w rzeczywistości przepuszcza powietrze i zwiększa zawilgocenie przy raptownych zmianach temperatur. Pozdrawiam i mam nadzieję że zrozumiał Pan działanie temperatury na ściany i dlatego piwnice należy wietrzyć zimą!!!!! Link do komentarza
Gość Janek Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #8 Napisano 1 stycznia 2010 do RafalT88. Jak Pan wie każdy materjał ma swoją gęstość ściana także ma swoją gęstość. W mikrootworach znajduje się powietrze, które zawiera wodę. W zależnośći od temp. otoczenia zawartość wody jest większa lub spada przy niskich temperaturach. Wytrącona woda z powietrza zostaje wchłonięta przez zaprawę murarską i pustak. Ściana mokra traci swoje właściwości izolacyjne. Wtedy przesuwa się punkt rosy (punkt 0stp. C) do wewnatrz ściany co powoduje dalsze wytrącanie się wody z powietrza zawartego w ścianie. Jakie to ma skutki ??. Widział Pan zegarek, który ma w wewnątrz wodę. Jak jest chłodnej to na szkle skrapla się woda, jeżli Pan podgrzeje zegarek to znikną krople rosy, mjej więcej taka sama reakcja zachodzi w ścianie budynku. Jeżeli temp. poniżej 0stop. C dostaje się do konstrukcji niszczy ją powoli i skutecznie. I tu jest cała filozofia fizyki. Potocznie mówi się że ściana oddych w rzeczywistości przepuszcza powietrze i zwiększa zawilgocenie przy raptownych zmianach temperatur. Pozdrawiam i mam nadzieję że zrozumiał Pan działanie temperatury na ściany i dlatego piwnice należy wietrzyć zimą!!!!! Link do komentarza
Gość Janek Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #9 Napisano 1 stycznia 2010 "Punkt rosy" jak sama nazwa mówi to jest punkt krytyczny wytwarzania się rosy, a rosa w ścianie to wilgoć ?. Mokra ściana to zmiana parametrów termicznych ściany proste Panie inżnierze. Link do komentarza
RafalT88 Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #10 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat "Punkt rosy" jak sama nazwa mówi to jest punkt krytyczny wytwarzania się rosy, a rosa w ścianie to wilgoć ?. Mokra ściana to zmiana parametrów termicznych ściany proste Panie inżnierze. Pytanie brzmiało nie co to jest "Punkt rosy" tylko co to jest "Punkt krytyczny" albo jak Pan przytacza "punkt zerowy - czyli zero" Panie inżynierze. Punkt rosy zależy od zawartości wilgoci w powietrzu i w zależności od tego ustala się przy różnej temperaturze - niekoniecznie "0". Link do komentarza
janekluki Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #11 Napisano 1 stycznia 2010 no i znowu mamy sprzeczne informacje punkt zerowy a punkt rosy to dwa zupełnie oddzielen zdażenia ,przy naszym klimacie i naszym cisnieniu atmosferycznym punkt rosy to 12-16st a punkt zero to zupełnie inna sprawa ,a co do scian jak mur bedzie narazony na wilgoc czy to wewnetrzną czy zewnetrzną to wystąpi w nim punkt rosy jest to nieuniknione ,jeskli ta roza wystąpi to niestety mur stanie sie przewodnikiem ciepła ,a Pan TB dązy do tego aby mur jakotaki był jako el;ement nośny a 40cm wełny w środku ma byc jedynym izolatorem no i niech będzie tylko jesli juz mamy tak kombinowac na styl TB to nie lepiej postawic dom z płyty warstwowej o grubosci sniany 25cm z poliuretanu ?????????wykończyć płytami gk od środka na zewnatrz jakis sajding czy cos ?tanio szynko ,niekomfotowo ,brak akumulacji ciepła ,brak punktu rosy ,punkt zera nas kompletnie nie interesuje ,na podłoge tez położyc płyte wartswową ,na strop najlepiej dwie do grubosci 50cm ,i tak uzyskamy dom o idealnych parametrach izolacyjności cieplnej lepszego chynba na żwiecie nie ma alee ... bez wentylacji mechanicznej ,bez inteligentnego ogrzewania i klimatyzacji też ,Czy Pan TB się zgadza z tym co napisałem ? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #12 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat no i znowu mamy sprzeczne informacje punkt zerowy a punkt rosy to dwa zupełnie oddzielen zdażenia ,przy naszym klimacie i naszym cisnieniu atmosferycznym punkt rosy to 12-16st a punkt zero to zupełnie inna sprawa ,a co do scian jak mur bedzie narazony na wilgoc czy to wewnetrzną czy zewnetrzną to wystąpi w nim punkt rosy jest to nieuniknione ,jeskli ta roza wystąpi to niestety mur stanie sie przewodnikiem ciepła ,a Pan TB dązy do tego aby mur jakotaki był jako el;ement nośny a 40cm wełny w środku ma byc jedynym izolatorem no i niech będzie tylko jesli juz mamy tak kombinowac na styl TB to nie lepiej postawic dom z płyty warstwowej o grubosci sniany 25cm z poliuretanu ?????????wykończyć płytami gk od środka na zewnatrz jakis sajding czy cos ?tanio szynko ,niekomfotowo ,brak akumulacji ciepła ,brak punktu rosy ,punkt zera nas kompletnie nie interesuje ,na podłoge tez położyc płyte wartswową ,na strop najlepiej dwie do grubosci 50cm ,i tak uzyskamy dom o idealnych parametrach izolacyjności cieplnej lepszego chynba na żwiecie nie ma alee ... bez wentylacji mechanicznej ,bez inteligentnego ogrzewania i klimatyzacji też ,Czy Pan TB się zgadza z tym co napisałem ? -Nie ! Nie zgadzam się. To co Pan raczy pisać świadczy o nie rozumieniu fizyki. Cytat jak mur bedzie narazony na wilgoc czy to wewnetrzną czy zewnetrzną to wystąpi w nim punkt rosy jest to nieuniknione Błędem jest, jak Pan to określił, narażanie muru na wilgoć - stąd obowiązkowo paroizolacja od wewnątrz.Rozpatrując zawilgocenie od zewnątrz - to zapewniam Pana, że dla parametrów powietrza zewnętrznego punkt rosy w ścianie nie występuje. Może to mieć miejsce wyłącznie latem i to w przypadku chłodni nie domów, ale ci co chłodnie stawiają wiedzą o tym i paroizolacją (tu blachę) dają od zewnątrz.- Cytat sniany 25cm z poliuretanu Cytat brak punktu rosy Nawet w ścianie z takiego materiału występuje punkt rosy dla powietrza wewnętrznego! Szanowny Panie jeszcze raz, by Pan zrozumiał, punkt rosy to temperatura! - Cytat brak akumulacji ciepła To jakaś bzdura - przecież nie piszemy o domu wirtualnym . Mniejsza akumulacja ściany przy małych potrzebach ciepła i precyzyjnym ogrzewaniu to zaleta. Akumulacja nie powinna być większa niż spodziewane zyski ciepła. Jest jeszcze wylewka, mable, tynki... Proszę pamiętać, że w domach energooszczędnych sterujemy nie tylko temperaturą ale i czasem , strefami! By się napić kawy nie ma sensu gotować wiadra wody.Natomiast w przypadku ocieplenia od zewnątrz i sterowalnego ogrzewania, ściana będzie zawsze chłodniejsza ot temperatury pokojowej ( odprowadza ciepło do gruntu a termostat wyłącza ogrzewanie gdy jest "akuratna" temperatura)- Cytat bez wentylacji mechanicznej Proszę znaleźć choć jeden mój tekst od 20 lat gdzie napisałem, że bez wentylacji mechanicznej.Gdyby Pan jeszcze miał pytania z fizyki – to proszę śmiało. Link do komentarza
janekluki Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #13 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat -Nie ! Nie zgadzam się. To co Pan raczy pisać świadczy o nie rozumieniu fizyki. Błędem jest, jak Pan to określił, narażanie muru na wilgoć - stąd obowiązkowo paroizolacja od wewnątrz.Rozpatrując zawilgocenie od zewnątrz - to zapewniam Pana, że dla parametrów powietrza zewnętrznego punkt rosy w ścianie nie występuje. Może to mieć miejsce wyłącznie latem i to w przypadku chłodni nie domów, ale ci co chłodnie stawiają wiedzą o tym i paroizolacją (tu blachę) dają od zewnątrz.- Nawet w ścianie z takiego materiału występuje punkt rosy dla powietrza wewnętrznego! Szanowny Panie jeszcze raz, by Pan zrozumiał, punkt rosy to temperatura! - To jakaś bzdura - przecież nie piszemy o domu wirtualnym . Mniejsza akumulacja ściany przy małych potrzebach ciepła i precyzyjnym ogrzewaniu to zaleta. Akumulacja nie powinna być większa niż spodziewane zyski ciepła. Jest jeszcze wylewka, mable, tynki... Proszę pamiętać, że w domach energooszczędnych sterujemy nie tylko temperaturą ale i czasem , strefami! By się napić kawy nie ma sensu gotować wiadra wody.Natomiast w przypadku ocieplenia od zewnątrz i sterowalnego ogrzewania, ściana będzie zawsze chłodniejsza ot temperatury pokojowej ( odprowadza ciepło do gruntu a termostat wyłącza ogrzewanie gdy jest "akuratna" temperatura)- Proszę znaleźć choć jeden mój tekst od 20 lat gdzie napisałem, że bez wentylacji mechanicznej.Gdyby Pan jeszcze miał pytania z fizyki – to proszę śmiało. proszę odpowiedzieć w którym miejscu w płycie warstwowej wystapi punkt rosy ????????????prosze również odpowiedzieć na pytanie czy w płycie warstwowej wykropli sie para wodna ? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #14 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat proszę odpowiedzieć w którym miejscu w płycie warstwowej wystapi punkt rosy ????????????prosze również odpowiedzieć na pytanie czy w płycie warstwowej wykropli sie para wodna ? Płyta warstwowa ma blachę, dlatego nie ma tam dyfuzji, więc i woda się nie wykropli. A w którym miejscu będzie punkt rosy? To zależy od wilgotności względnej powietrza wewnętrznego, i od izoterm w płycie. Proszę zobaczyć wykres Molliera i tam jest krzywa rosy - podstawiając parametry powietrza wyznaczy Pan temperaturę punku rosy. Znając temperaturę na zewnątrz i wewnątrz, bardzo łatwo Pan to miejsce w płycie określi . Link do komentarza
janekluki Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #15 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat Płyta warstwowa ma blachę, dlatego nie ma tam dyfuzji, więc i woda się nie wykropli. A w którym miejscu będzie punkt rosy? To zależy od wilgotności względnej powietrza wewnętrznego, i od izoterm w płycie. Proszę zobaczyć wykres Molliera i tam jest krzywa rosy - podstawiając parametry powietrza wyznaczy Pan temperaturę punku rosy. Znając temperaturę na zewnątrz i wewnątrz, bardzo łatwo Pan to miejsce w płycie określi . no widzi Pan jest Pan dośc pojętym uczniem co mnie cieszy ,wiec w płycie nie wystapi roszenie ponieważ nie ma mozliwosci przedostania sie wody przez blache ,a nawet gdyby jakims cudem sie przedostała to poliuretan jako materiał nie nasiakliwy i kompletnie odporny na dziłanie wody jest dla Pana metody idealnym materiałem i kosztowo tansze niz 40cm wełny a odchodzi nam kosztowny mur jako nośny ,reasumując dla Pana sposobu myslenia płyta warstowa tak ,natomiast sciana dodatkowo ocieplona 40cm wełny -nie bo w tak wyziepbionej scianie zawsze wystapi wykroplenie pary wodnej i nie ma innej mozliwosci aby było inaczej ,chyba ze przed połozeniem płyty gk położy Pan szczelną folie a nie paroizolacje a zewnetrzny mur zabezpieczy dydperbitem albo innym materiałem od ozolacji wodnej wtedy 90% ludzi zgodzi sie z Pana załozeniami co do izolacji wewnatrz i ogromnymi kosztami izolacji ,bo osobiście gybym miał tak budować jak Pana zaleca to zastosowałbym płyte warstwową i dom postawił w miesiac o idealnym wspołczyniku i nie zawracałbym sobie i nikomu głowy do budowania ścian o szerokści min 65cm bo 25cm poliuretanu wystarczy pozostaje pytanie jeszcze jedno czy ktos chce za wszelka cene p[łacic za ogdzrewanie w sezonie 600zł za kazde 100m domu ?w zamian za brak komfortu Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #16 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat no widzi Pan jest Pan dośc pojętym uczniem co mnie cieszy ,wiec w płycie nie wystapi roszenie ponieważ nie ma mozliwosci przedostania sie wody przez blache ,a nawet gdyby jakims cudem sie przedostała to poliuretan jako materiał nie nasiakliwy i kompletnie odporny na dziłanie wody jest dla Pana metody idealnym materiałem i kosztowo tansze niz 40cm wełny a odchodzi nam kosztowny mur jako nośny ,reasumując dla Pana sposobu myslenia płyta warstowa tak ,natomiast sciana dodatkowo ocieplona 40cm wełny -nie bo w tak wyziepbionej scianie zawsze wystapi wykroplenie pary wodnej i nie ma innej mozliwosci aby było inaczej ,chyba ze przed połozeniem płyty gk położy Pan szczelną folie a nie paroizolacje a zewnetrzny mur zabezpieczy dydperbitem albo innym materiałem od ozolacji wodnej wtedy 90% ludzi zgodzi sie z Pana załozeniami co do izolacji wewnatrz i ogromnymi kosztami izolacji ,bo osobiście gybym miał tak budować jak Pana zaleca to zastosowałbym płyte warstwową i dom postawił w miesiac o idealnym wspołczyniku i nie zawracałbym sobie i nikomu głowy do budowania ścian o szerokści min 65cm bo 25cm poliuretanu wystarczy pozostaje pytanie jeszcze jedno czy ktos chce za wszelka cene p[łacic za ogdzrewanie w sezonie 600zł za kazde 100m domu ?w zamian za brak komfortu Cieszę się, że Pan zrozumiał fizykę. To dość proste. A ogrzewanie niecentralne i taka izolacja ma poza opłatami kolosalną przewagę nad murem i słabo sterowalnym centralnym -TO KOMFORT. W roku 89/90 gdzie badałem te sprawy o oszczędności energii nie było mowy - precyzyjny system grzewczy i dopasowana do niego akumulacja oraz regulowana wentylacja bez zimnego powietrza to KOMFORT. Link do komentarza
janekluki Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #17 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat Cieszę się, że Pan zrozumiał fizykę. To dość proste. A ogrzewanie niecentralne i taka izolacja ma poza opłatami kolosalną przewagę nad murem i słabo sterowalnym centralnym -TO KOMFORT. W roku 89/90 gdzie badałem te sprawy o oszczędności energii nie było mowy - precyzyjny system grzewczy i dopasowana do niego akumulacja oraz regulowana wentylacja bez zimnego powietrza to KOMFORT. zrozumiał -dobre .....za to Pan zrozumiał to co było napisaane tak jak było wygodnie co mnie juz wkur.... bo nie namawiaj Pan do stawiania domów i izolowania 40cm wełny od środka gdzie mury w takim domu po kilkudziesiecu latach beda zagrzybione ,zawilgocone i wszytko co z tym zwiazane ,jedynie do czego sie odnosiłem jesli nasz dom ma składac sie z 40cm izolacji i do tego sciana noscna to leiej i taniej postawić taki wzorcowy dom z płyty warstwowej min 250mm jednoczenie zamieniamy te Pana 40cm wełny i 65cm sciany na 25cm ,i prosze bardzo niech pan idzie z duchem czasu i proponuje płyte warstwową .Nie jestem przeciwnikiem izolacji dla mnie izolacja to podstawa ,na dach 40-50cm wełny koniecznie ,na sciane ok 20cm wełny skalnej ale na zewnatrz ,bo nasze budownictwo jest rózne i wełna na zewnatrz nie zaszkodzi ,a jak ktos posłucha Pana i zastosuje Pana technologie w starym budownictwie to moze Pana kląc do konca życia ,prosze jedynie aby Pan zachował umiar i pisał o konsekwencjach ewentualnych jakie mogą wystapić wskutek ocieplania od środka mówiąc potocznie Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 1 stycznia 2010 Udostępnij #18 Napisano 1 stycznia 2010 Cytat zrozumiał -dobre ..... Przepraszam, że przesadziłem z ty zrozumiał. Cytat wełna na zewnatrz nie zaszkodzi to wbrew fizyce ( kierunek przepływu ciepła ) i szkodzi .Może Szanowny Pan (skoro nie zna fizyki) poczytać dowolną ilość forów i wszędzie problemy z wilgocią są wyłącznie w domach bez paroizolacji od środka. Umieszczanie izolacji za odbiornikiem i niezabezpieczanie grubej izolacji przed dyfuzją ma tyle wspólnego z energooszczędnością co Pan z fizyką. Domyślam się, że Pan się Cytat wkur.... to normalne gdy się nic nie wie a mądrzy.Najlepszego Link do komentarza
janekluki Napisano 2 stycznia 2010 Udostępnij #19 Napisano 2 stycznia 2010 Cytat Przepraszam, że przesadziłem z ty zrozumiał. to wbrew fizyce ( kierunek przepływu ciepła ) i szkodzi .Może Szanowny Pan (skoro nie zna fizyki) poczytać dowolną ilość forów i wszędzie problemy z wilgocią są wyłącznie w domach bez paroizolacji od środka. Umieszczanie izolacji za odbiornikiem i niezabezpieczanie grubej izolacji przed dyfuzją ma tyle wspólnego z energooszczędnością co Pan z fizyką. Domyślam się, że Pan się to normalne gdy się nic nie wie a mądrzy.Najlepszego hahaha no rozbawił mnie Pan do łez ,rozmaiwa sie z Panem jak ludzmi z sekty dosłownie odporne na to co dociera z zewnatrz w 100% ,żyj Pan sobie w tym swoim swiecie tylko nie zasmiecaj Pan forum ...... Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 2 stycznia 2010 Udostępnij #20 Napisano 2 stycznia 2010 Przyznam, że to nie jest zdrowy objaw cieszyć się z braku wiedzy. Ale może to Panu pomaga... Co do sekty... sekta od dwudziestu lat buduje tak samo - jakby energia dalej tyle kosztowała, tam się nic nowego nie przedrze!Co do zaśmiecania... niemerytoryczne posty, jak ten Szanownego Pana wyżej - to jest zaśmiecanie nic do energooszczędności konstruktywnego nie wnoszące. Link do komentarza
janekluki Napisano 2 stycznia 2010 Udostępnij #21 Napisano 2 stycznia 2010 Cytat Przeznam, że to nie jest zdrowy objaw cieszyć się z braku wiedzy. Ale może to Panu pomaga... Tak wielki człowieku dołączyłem do 99,99999% ludzi którzy nie zgadzają sie z Panem TB czytaj nie mają wiedzy .... jakoś nie ubolewam nad tym Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 2 stycznia 2010 Udostępnij #22 Napisano 2 stycznia 2010 Nie jestem bolszewikiem. 99.99% Nie uważam, że wiedza, czy prawa fizyki weryfikowalne są przez większość. Na ogół coś nowego wprowadzają bardzo nieliczni - ktoś musi być pierwszy. Przykład - rekuperatory w 89' musiałem sam je robić bo tylko ja montowałem. Ma Pan gdzieś badania porównawcze izolacji od środka z izolacją od zewnątrz?Ma Pan gdzieś badania porównawcze systemów centralnych z niecentralnymi? Ja wydzierżawiłem na 6 lat teren i wybudowałem dom , dzieląc go na dwie połowy zrobione w różnych technologiach. Link do komentarza
Gość mj Napisano 29 września 2010 Udostępnij #23 Napisano 29 września 2010 Ciekawe jak umocować wężownice rur ogrzewania ściennego i wykonać tynk na wełnie mineralnej... Link do komentarza
janekluki Napisano 29 września 2010 Udostępnij #24 Napisano 29 września 2010 Cytat Nie bardzo rozumiem, co to znaczy przesunięcie się punktu 0 do wewnątrz budynku? jak wyglądają te fatalne skutki? mianowicie wyglada to tak że dla 22st w pomieszczeniu i -20 na zewnątrz punkt zero powinien byc jeszcze w izolacji czyli np 30cm muru i do tego 15cm izolacji to miejszce zero w izolacji ,natomiast jak zaizolujesz termicznie od wewnatrz np 15cm to miejsce zero bedzie tez w izolacji a po scianach miedzy izolacja bedzie lała sie woda zgodnie z prawami fizyki takze izolacja od wewnatrz to absolutna ostatecznośc choc na pierszy rzut oka oraz niskie ravhunki za ogrzewanie bogą być bardzo zadowalające ,jednak kij ma zawsze dwa końce i izolację daje sie od strony zimnej czyli na zewnatrz Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 30 września 2010 Udostępnij #25 Napisano 30 września 2010 (edytowany) - Cytat zgodnie z prawami fizyki To chyba Pana fizyka!!! - Cytat punkt zero "0" to nie to samo co temperatura punktu rosy!- Cytat powinien byc jeszcze w izolacji czyli np 30cm muru i do tego 15cm izolacji to miejszce zero w izolacji TU ZGODA!!! Woda wykropli się w izolacji termicznej!!! Izolacja termiczna musi być sucha by była skuteczna, nie można skutecznie izolować od zewnątrz - Cytat zaizolujesz termicznie od wewnatrz np 15cm to miejsce zero bedzie tez w izolacji a po scianach miedzy izolacja bedzie lała sie woda Skąd ta woda, skoro jest paroizolacja? Czy w dachu, lub szkielecie - leje się woda??Fizyka budowli Szanowny Panie NIE JEST FIZYKĄ Edytowano 30 września 2010 przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 30 września 2010 Udostępnij #26 Napisano 30 września 2010 (edytowany) Cytat ......Fizyka budowli Szanowny Panie NIE JEST FIZYKĄ jest związana z jej częściąa jeżeli nie, to czym? Edytowano 30 września 2010 przez Barbossa (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 września 2010 Udostępnij #27 Napisano 30 września 2010 Cytat Czy w dachu, lub szkielecie - leje się woda?? Oczywiście, że nie leje się, ale zupełnie z innych przyczyn:- dach jest wentylowany,- ściany szkieletora, to w zasadzie sama izolacja zabezpieczona od zewnątrz „wiatroizolacją” – co powoduje, że ściana taka, w zasadzie, jest też „wentylowana”. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 30 września 2010 Udostępnij #28 Napisano 30 września 2010 Cytat Oczywiście, że nie leje się, ale zupełnie z innych przyczyn:- dach jest wentylowany,- ściany szkieletora, to w zasadzie sama izolacja zabezpieczona od zewnątrz „wiatroizolacją” – co powoduje, że ściana taka, w zasadzie, jest też „wentylowana”. - czy punkt rosy wypada w wełnie?-czy folia nie jest po to by wełna była sucha?-czy wentylacja kalenicowa nie jest do odprowadzania ciepła latem?-czy gdyby folii w dachu czy ścianie ( szkielet) od środka nie było, a wentylacja "za" była to czy wełna byłaby sucha??? Link do komentarza
Barbossa Napisano 30 września 2010 Udostępnij #29 Napisano 30 września 2010 niektórzy twierdzą, że byłaby sucha bez folii w ścianiejest biuro projektowe, które taką klauzulę umieszcza w projekcie budowlanym (tj. o braku potrzeby użycia folii w szkieletorze, który projektowali) i na razie nie znam przypadku, aby cośsięz tymi ścianami działospacje mi zjadło Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 30 września 2010 Udostępnij #30 Napisano 30 września 2010 To dlaczego zawilgocenie izolacji z paroizolacją jest do 1% a bez 4-7%?To dlaczego domy ocieplone z zewnątrz tak dużo palą - nawet ponad 30kWh/m2 rocznie? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się