Izolacja powinna mieć 2 cm czyli poszukaj otulin w sklepie budowlanym, ale tam przy ścianie w pionie masz zagięcie niepokojące a powinno być wyprofilowane kolanko. Obawiam się, że tam masz skuteczny dławik przepływu - niczym w zagiętym wężu ogrodowym.
Dzień Dobry,
być może to będzie "głupie" pytanie, ale wolę się upewnić. Doszły mnie słuchy, że istnieje możliwość budowy domu na działce rolnej (nie jestem rolnikiem) jeśli nie jestem właścicielem innej nieruchomości. Czy ktoś coś słyszał o takim rozwiązaniu?
Dziękuję i pozdrawiam
Radek
Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady
Czy wystarczająca jest izolacja termiczna poprzez nasunięcie cienkiej standardowej osłony (szara miękka) na rurę plastikową ( z wkładką aluminiową) w przypadku mocowania par (zasilanie/powrót) bezpośrednio na stropie betonowym usytuowanym nad garażem?
Na te rury (pary z odgałęziami do grzejników) idzie styropian plus posadzka, aleobawiam się strat ciepla w dół do betonu stropowego nad garażem bo grubość miękkiej osłony rury to zaledwie kilka mm.
Obawa wynika stąd, że w użytkowanym domku gdzie przebiwgają takie rury w takiej osłonie mam w miejscach progów, gdzie jest przebieg tuż pod płytkami posadzkowymi gołą stopą wyczuwa się ciepło. Odnośnie treści pytania to nie zastosowano osłon twardych tzw peszel i boję się, że miękkie piankowe osłony zostaną jeszcze spłaszczone ciężarem styropianu obciążonego posadzką od góry. Jest to budowa deweloperska, gdzie wykonawca odmówił podłożenia na beton pod rury pasków styroduru chociaż oferuję dopłatę.
Rozumiem, że tynk robiłeś samemu a nie kupiłeś worka z gotowcem? Tak zrozumiałem z opisu. Skoro ci odpada szpryc lub masz takie wrażenie, to sprawdź dokładnie, czy to się trzyma ściany, gruntowanie i gładzenie podłoża niestabilnego nie ma raczej sensu. Wszystko razem odleci. . Tutaj film, dla tych, którzy chcą się zmierzyć z zawodem tynkarza. Tynkowanie "wapnem".