Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Rozważam rodzaj pieca jaki będę musiał niedługo zainstalować. Biorę również pod uwagę piec kondensacyjny ale zgodnie z wymogami aby taki piec pracował wydajnie musi współpracować z instalacją nisko-temperaturową. Jadnym z elementów instalacji może być ogrzewanie podłogowe. I tu pojawia się pytanie o średni koszt takiej instalacji w przeliczeniu na 1m2. Ile to kosztuje?

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Rozważam rodzaj pieca jaki będę musiał niedługo zainstalować. Biorę również pod uwagę piec kondensacyjny ale zgodnie z wymogami aby taki piec pracował wydajnie musi współpracować z instalacją nisko-temperaturową. Jadnym z elementów instalacji może być ogrzewanie podłogowe. I tu pojawia się pytanie o średni koszt takiej instalacji w przeliczeniu na 1m2. Ile to kosztuje?

pozdrawiam


technologia podłogówki to ok 2000zł i za metr podłogi z styropiaem z folia alu ,rurą vawin lub podobna to ok 40zł za metr plus montaz ,przy mocy podłogówki ok 100W/m2,ceny moga sie roznic w granicach do 15% w zaleznosci od rejonu
Link do komentarza
Cytat

technologia podłogówki to ok 2000zł i za metr podłogi z styropiaem z folia alu ,rurą vawin lub podobna to ok 40zł za metr plus montaz ,przy mocy podłogówki ok 100W/m2,ceny moga sie roznic w granicach do 15% w zaleznosci od rejonu



2000zł za 1m2 podłogówki, czyli za 150m2 trzeba zapłacić tyle samo co za postawienie tego domu? icon_eek.gif

U nas komplet - od 80 do 130zł/m2. icon_biggrin.gif

To samo dotyczy cen rur. Ich cena od 3 do 6 zł za 1m.
Link do komentarza
Cytat

2000zł za 1m2 podłogówki, czyli za 150m2 trzeba zapłacić tyle samo co za postawienie tego domu? icon_eek.gif

U nas komplet - od 80 do 130zł/m2. icon_biggrin.gif

To samo dotyczy cen rur. Ich cena od 3 do 6 zł za 1m.



skąd się biorą tak duże rozbieżności? Zależy to od miejsca zamieszkania? Acha ważna rzecz...czy w zawiązku z ogrzewaniem podłogowym trzeba dozbroić piec w jakieś dodatkowe urządzenia?
Link do komentarza
Cytat

2000zł za 1m2 podłogówki, czyli za 150m2 trzeba zapłacić tyle samo co za postawienie tego domu? icon_eek.gif

U nas komplet - od 80 do 130zł/m2. icon_biggrin.gif

To samo dotyczy cen rur. Ich cena od 3 do 6 zł za 1m.

Chyba trochę źle zrozumiałeś tę wycenę solar-went 2000zł za technologię, czyli rozdzielacze, itp. 40zł/m2 podłogi + robocizna. W efekcie końcowym wyjdzie podobnie jak te twoje 80-130zł/m2.

Nie podoba mi się tylko te 100W/m2 - IMHO przy podłogówce nie powinno się przekraczać 70W/m2.
Link do komentarza
Cytat

czy w zawiązku z ogrzewaniem podłogowym trzeba dozbroić piec w jakieś dodatkowe urządzenia?



Witam,

U mnie jest około 200 m kw, w tym 70 m podłogówki. a całość, łacznie z kaloryferami, kotłownią, piecem ,kondensacyjnym całą instalacją , robocizną, itp zapłaciłlem 34tys zł. do obejrzeenia zdjęć zapraszam do galerii, oto jedno z nich - kotłownia:

834a9e74.jpg

8780cfa3.jpg

pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
Cytat

Chyba trochę źle zrozumiałeś tę wycenę solar-went 2000zł za technologię, czyli rozdzielacze, itp. 40zł/m2 podłogi + robocizna. W efekcie końcowym wyjdzie podobnie jak te twoje 80-130zł/m2.

Nie podoba mi się tylko te 100W/m2 - IMHO przy podłogówce nie powinno się przekraczać 70W/m2.


no dokładnie tak miało to wyglądać
a co do mocy to oczywiscie ze 100W/m2 przy temp zasilania 45st ,nikt nie kaze z taką temp pracować ,im zrobimy wydajniejsza podłogówke tym na nizszym parametrze mozemy grzac i tyle ,
Link do komentarza
Cytat

Witam,

U mnie jest około 200 m kw, w tym 70 m podłogówki. a całość, łacznie z kaloryferami, kotłownią, piecem ,kondensacyjnym całą instalacją , robocizną, itp zapłaciłlem 34tys zł. do obejrzeenia zdjęć zapraszam do galerii, oto jedno z nich - kotłownia:

834a9e74.jpg



pozdrawiam:

Darek



Tak już zupełnie na marginesie coto za rodzaj kotła (jaki model) i czy w związku z ogrzewaniem podłogowym trzeba było dokupić coś ekstra (np. jakąś dodatkową popmkę, automatykę...)?
Link do komentarza
Cytat

Tak już zupełnie na marginesie coto za rodzaj kotła (jaki model) i czy w związku z ogrzewaniem podłogowym trzeba było dokupić coś ekstra (np. jakąś dodatkową popmkę, automatykę...)?


jesli bedziesz miał w domu zainstalowana tylko podłogówke o parametrach jak pisałem to sprawa jest brdzo prosta kupujesz kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny lub z zasobnikiem i podłaczasz go do rozdzielaczy i wszytko działa ,jedyne na co trzeba zwocic uwage to wydajnosc pompy i parametry ograniczenia temp aby kocioł nie podał w zadnym wypadku wiecej niz 50st ,jesli kocioł to potrafi to nie potrzeba zadnej dodatkowej automatyki ,natomiast przy kot łach sredniej pólki nalezy dokładac pompe szprzegła i dodatkowo to automatyzowac
aby podłogówka pracowała na pompie ktora jest w kotle trzeba spełnic jeszcze jeden warunek ,długosc petli podłogówki nie powinna przekraczać 120mb a w układzie dodatkowej pompy 150mb ,ale to twój instalator powinien wiedziec
Link do komentarza
Cytat

Tak już zupełnie na marginesie coto za rodzaj kotła (jaki model) i czy w związku z ogrzewaniem podłogowym trzeba było dokupić coś ekstra (np. jakąś dodatkową popmkę, automatykę...)?




Witam,

Na tych instalacjach kompletnie się nie znam, więc całość :projektowanie i wykonawstwo powierzyłem specjaliście. Żadnych bajerów tam nie ma, wszystko praktycznie masz na zamieszczonych zdjęciach : sprzęgło hydrauliczne, pompa cyrkulacyjna, mieszacz, oraz dwie pompy jakieś tam ( chyba obiegowe), to praktycznie wszystko. Ale całość działa doskonale i polecam. A kocioł, który mam to kondensacyjny Vaillant 24 kW.

pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Chyba trochę źle zrozumiałeś tę wycenę solar-went 2000zł za technologię, czyli rozdzielacze, itp. 40zł/m2 podłogi + robocizna. W efekcie końcowym wyjdzie podobnie jak te twoje 80-130zł/m2.

Nie podoba mi się tylko te 100W/m2 - IMHO przy podłogówce nie powinno się przekraczać 70W/m2.



Czy 100 czy 70 to zależy od wielu czynników nie mozna powiedzieć że 100 to zbyt dużo. Istotna sprawą jest temperatura powierzchni podłogi która nie powinna przekraczać 29C
Link do komentarza
Cytat

Witam,

U mnie jest około 200 m kw, w tym 70 m podłogówki. a całość, łacznie z kaloryferami, kotłownią, piecem ,kondensacyjnym całą instalacją , robocizną, itp zapłaciłlem 34tys zł. do obejrzeenia zdjęć zapraszam do galerii, oto jedno z nich - kotłownia:

834a9e74.jpg

8780cfa3.jpg

pozdrawiam:

Darek



Myślę że troszeczkę drogo...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Myślę że troszeczkę drogo...



Witam,

Tak jak pisałem wcześniej drogo to oferowali mi inni, a byli i tacy którzy nie krępowali się rzucać podwójnej ceny w porównaniu do tej z oferty, którą wybrałem. Oczywiście , że można taniej, ale nigdy nie wybierałem ofert najtańszych , bo to też zawsze związane jest z jakością prac , jak i użytych materiałów i urządzeń. Ponadto wszystkich rzeczy jakie były w cenie nie wymieniłem i pewnie nie jestem w stanie ich wymienić, ale z tego co pamiętam w zakres prac wchodziło pełne przeprojektowanie systemu grzewczego ( w oryginale nie było podłogówki), pięć obwodów grzewczych w podłodze ( oczywiście z materiałami typu rurki, peszle, styropian z folią aluminiową), trzy grzejniki łazienkowe (drabinki z grzałkami elektrycznymi), wszystkie grzejniki pokojowe z zaworami (Heimeier)-szt 14 ( w tym dwa trzypłytowe), do tego cała instalacja wew wodno- kanalizacyjna , cztery geberity do podwieszenia misek i bidetu, z obsadzeniem i podłączeniem plus wspomniana kotłownia i jeszcze jakieś dodatkow sprawy jak extra punkty do : kostkarki, dwa do ogrodu , bateria i odpływ w garażu i w kotłowni, dodatkowa bateria podtynkowa ( mieszaczciepłej i zimnej wody ) do bidetki przy kibelku w jednej z łazienek, no i oczywiście sprawdzenie ciśnieniowe, a potem uruchomienie.

Dla mnie ta oferta , może nie najtańsza, ale cenowo była osiągalna i perfekcyjnie wykonana, co zresztą widać na fotkach z kotłowni. Wszystkim budującym życzę równie dobrego wykonawcy instalacji grzewczych.

pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
drogo? tanio? to rzecz względna - jestem instalatorem i przyznaję wykonanie jest spoko. Jeżeli ja rozmawiam z klientem o cenie z reguły opowiadam dowcip:

Przychodzi gość do salonu z motocyklami i mówi do sprzedawcy:
- chciałbym motocykl proszę pana dobry i tani
Na to sprzedawca:
- to proszę kupić dwa
- co?
- no tak, pierwszy dobry a drugi tani
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...