Skocz do zawartości

Róznica między działką budowlaną a działką budowlana w terenach ronych (tzw zabudowa zagrodowa)


Recommended Posts

Witam.

Zastanawiam się nad zakupem działki w okolicach mojego miasta. Oczywiście obie działki są po przekształceniach z terenów rolnych (tzn przekształcenia są zbliżają się ku końcowi lub zakończyły się) i mają powierzchnie 1000 metrów. Przyznaje, że jestem zielony w tym temacie, więc uprzedzam, że mój post może być śmieszny, ale nie chce stracić pieniędzy i będę wdzięczny za opinie.

Pierwsza działka jest położona bliżej miasta, ale właścicielka mówiła, że działka (jedna z kilkunastu które są przekształcane) jest działka budowlaną w terenach rolnych. W/w Pani twierdzi, że 12 grudnia mają otrzymać decyzje z Gminy. Podobno wodę ma doprowadzić gmina (lub ktoś tam) na własny koszt.

O drugiej działce wiem, że geodeta wymierzył, gmina coś tam podpisała, ten właściciel został zaproszony do (chyba Gminy) do podpisania i teraz znowu czeka na gminę. Właściciel twierdzi, że działka jest budowlana, a nie w terenach rolnych. praktycznie w sąsiedztwie w trakcie budowy lub w stanie surowym są trzy domy.
Dwie opisane przeze mnie działki dzieli koło 1km. Od głównej drogi w miejscowości do drugiej działki jest koło 700-800 metrów praktycznie pustego terenu (przy drodze jest może 5 domów), który będzie przekształcony na działki budowlane. Skoro tyle terenu będzie przekształcanych, to moja działka może nie być bardzo atrakcyjna przy ewentualnej sprzedaży. Wprawdzie planuję się pobudować, ale różnie w życiu może być, a podobno narazie działki budowlane przynoszą większy zysk od standardowych lokat bankowych.

Wybaczcie, że może nieskładnie pisałem, ale zmęczenie słaba wiedza odnośnie prawa daje znać o sobie.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za komentarze.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto