Skocz do zawartości

Szukam pomocy przy budowie domu


Recommended Posts

Witam Wszystkich na forum,

dysponuję działką ok. 1500 m2 w okolicach Warszawy (przy Puszczy Kampinoskiej).
Ciągle mam wątpliwości czy kupić mieszkanie, czy zbudować dom. Interesuje mnie coś w miarę ok. 150 m2 ale bez skosów np. http://www.domoweklimaty.pl/index.php?page...784&filter=

Brak obrazka

Nie znam się kompletnie na budowie domów. Szukam osoby (firmy), która w przyszłym roku pomoże mi przy tym projekcie. Sam załatwię sprawy prawne (działka jest rolna, ale z możliwością zabudowy jednorodzinnej), pozwolenie na budowę. Natomiast chciałbym, aby ktoś zajął się przygotowaniem domu pod klucz.

Jakie mogą być orientacyjne koszta takiej budowy - interesuje mnie stan już pod klucz (brutto) ze wszystkim- przy założeniu, że materiały są dobrej jakości (niekoniecznie hi-end, ale porządna klasa średnia -strandard).

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Was serdecznie

redundantor

PS. Swego czasu znalazłem takie info: Wartość ogółem:
302 700,00
159 300,00 - stan surowy:
143 400,00 - wykończenie:
Ale dane były z września 2008 - podobno teraz jest taniej
Link do komentarza
Faktycznie potwierdzam, że jakoś nie widzę tych niższych kosztów budowania niż w ubiegłym roku, jakoś ceny nie pospadały ani w materiałach ani w robociźnie.
Robisz podstawowy błąd szukając ekipy na forum: ekipa ma być sprawdzona a nie taka co się reklamuje na forum budowlanym. Dobra ekipa niestety się ceni.
Wycenę domu ciężko zrobić tylko na podstawie rysunku wizualnego i skromnego opisu w internecie. Dużo zależy od instalacji, jakie ogrzewanie (podłogówka czy grzejniki), jaka wentylacja, z czego przewody, ocieplenie itp. Już na sam piec można wydać od 3 tyś do 35 tyć zł, nie mówiąc o meblach czy sprzęcie AGD a kończąc na dachówce.
Licz że ten dom nie będzie Cię kosztował mniej niż 500 tyś z wyposażeniem. Nie liczę w tym zagospodarowania terenu.
Niektórzy powiedzą że to dużo więc na pocieszenie podam że są na tym forum i tacy co bardzo chcą się wybudować za 200 tyś i do tego dążą. Mam nadzieję że Ty jednak należysz do realistów.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
W 2007 r. rozpocząłem budowę (boom budowlany icon_sad.gif) domu w truskawkach wersja z garażem, Archon+, ok. 170 m2 pow. użytkowej, w 2008 r. się do niego wprowadziłem (Warszawa, Białołęka). Koszt łaczny (bez działki, ale z papierami, przyłącza np. wody za 12 tys. zł, kostka przed domem, oczyszczalnia ścieków, gaz, prąd, kompletne wykończenie wewnątrz, meble w większości z bloku) wyniósł mnie ok. 660 tys. zł. Projekt trochę zmieniłem (np. taras zadaszony świetlikami Borga koszt ponad 1o tys.). Na materiałach nie oszczędzałem (czasami dopuszczałem się extrawagancji - kominek z kafli za 34 tys. zł, ale jest super, grzeje - na następny dzień rano jeszcze ciepły - a nie zdobi tak jak kominki sąsiadów), a wiele rzeczy sam wykonywałem (metodą gospodarczą, nie mam zbyt dużo kasy).

Po roku stwierdzam, że koszt utrzymanai domu jest taki, jak koszt utrzymania mieszkania 4 pokojowego w bloku (70,5 m2).

Moim zdaniem nie wycenisz dokładnie, ile może kosztować budowa. Np. kupujesz gotowy projekt, musisz zrobić plan zag. terenu i ewentualne zmiany w projekcie (np. chcesz okno przesunąć). Znajdziesz kogoś, kto Ci to zrobi za ponad 10 tys., ponad 3,5 tys., czy 700 zł (ja wybrałem 700 zł i jestem b. zadowolony).

W budowę musisz włożyć dużo serca i paterzeć na ręce. i ciągle się szkolić w procesie budowlanym. Jak widzę jak niektóre domy jedorodzinne są budowane, ręce opadają. Sąsiedzi niektórzy nacięli się na oszustów, i mieli masę problemów (2x za to samo musieli płacić, nerwy, czasem mszantaż itd). Ja u siebie zresztą też bym pozmieniał kilka ekip.


Nowe mieszkanie kupujesz i się nie martwisz niczym (albo martwisz, jeśli nie sprawdezisz dokłądnie stanu prawnego). Z tym, że deweloperzy budują jak najtaniej, jak najszybciej, po to, żeby sprzedać. I "odwalają" wiele fuszerek.

Ja wiem jedno, życie na swoim, w domku jednorodzinnym jest super, i do bloku bym się nie chciał przenieść. Ale są ludzie, którzy tylko w bloku chcą mieszkać (bo nie trzeba odśnieżać, pamiętać o konserwacji itd). O gustach się nie dyskutuje.

Jeśli zdecydujesz się na samodzielną budowę, zawieraj z każdym umowę, co, za ile, do kiedy ma zrobić, ew. kara umowna itd. Choćby najprostrzą umowę. Z tymi, którzy powiedzą, że umów nie zawierają, "nie rób zadnych interesów" To tak z doświadczenia mojego i sąsiadów.

Ja mogę polecić:
- inżyniera do adaptacji gotowego projektu i pzp
- kier. budowy,
- ekipę budującą domy tj. ściany + ew. dach
- glazurnika (b. uczciwy, solidny, myślący lecz nie najtańszy)

Pozdrawiam,

Jarek

PS w projekcie, który wybrałeś, bym m.in zlikwidował balkon nad garażem (trudno to zrobić, żeby nie przeciekało za kilka lat) i wc przy salonie (to może być dyskomfort dla gości, gdy siedzą przy stole a tuż obok ktoś wydaje dzwięki ...
Link do komentarza
Cytat

Nie zakładam, że musi to być 300 tys. na gotowo.

Ceny są wyższe na co? Robociznę, materiały. Może jest na forum jakaś firma budowlana, co chciałaby w przyszłym roku się tym zająć?


Zajmujemy się budową domów ,z materiałów inwestora .Nie reklamujemy się na forum bo roboty mamy z polecenia dawnych klientów.zajmujemy się robotami murarskimi i kompleksowym wykończeniem.[tynki,posadzki,glazura ,terakota,].Jeśli nadal szukasz ekipy,a interesował by Cię termin czerwiec-lipiec zadzwoń 607156379
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam Wszystkich na forum,

dysponuję działką ok. 1500 m2 w okolicach Warszawy (przy Puszczy Kampinoskiej).
Ciągle mam wątpliwości czy kupić mieszkanie, czy zbudować dom. Interesuje mnie coś w miarę ok. 150 m2 ale bez skosów np. http://www.domoweklimaty.pl/index.php?page...784&filter=

Brak obrazka

Nie znam się kompletnie na budowie domów. Szukam osoby (firmy), która w przyszłym roku pomoże mi przy tym projekcie. Sam załatwię sprawy prawne (działka jest rolna, ale z możliwością zabudowy jednorodzinnej), pozwolenie na budowę. Natomiast chciałbym, aby ktoś zajął się przygotowaniem domu pod klucz.

Jakie mogą być orientacyjne koszta takiej budowy - interesuje mnie stan już pod klucz (brutto) ze wszystkim- przy założeniu, że materiały są dobrej jakości (niekoniecznie hi-end, ale porządna klasa średnia -strandard).

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Was serdecznie

redundantor

PS. Swego czasu znalazłem takie info: Wartość ogółem:
302 700,00
159 300,00 - stan surowy:
143 400,00 - wykończenie:
Ale dane były z września 2008 - podobno teraz jest taniej


Witam.Możemy pomóc przy budowie twojego domu .Jak temat jest aktualny to o szczegóły proszę na budrekplus@tlen.pl-Pozdrawiam Piotr.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...