Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
domek79

Wybór mocy kotła gazowego

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Proszę o wskazanie wyboru właściwego kotła (z wymienionych, oba z wbudowanym zasobnikiem 46 l) :
· Viessmann Vitodens 222W - moc 19 kW
· Viessmann Vitodens 222W - moc 26 kW
na podstawie poniższych danych domu: pow. użytkowa ok. 140 m2, ocieplony styropianem (15 cm), plastikowe okna, wentylacja grawiotacyjna. Zamieszkany będzie przez 2 osoby, ale z czasem ta liczba może się zwiększyć icon_smile.gif Są w nim 2 łazienki: mała na dole (wc, umywalka i właśnie piec) i duża na górze (2 umywalki, wanna, wc, prysznic, pralka).
W górnej łazience i częściowo na dole jest ogrzewanie podłogowe, też będzie obsługiwane przez kocioł.

Proszę także o podanie wzoru na właściwą moc kotła mając następujące dane:
1. powierzchnia użytkowa: 133,96 m2
2. EP (energia pierwotna)=131,57 kWh/(m2rok)
3. EK (energia końcowa)=116,88 kWh/(m2rok)

Dziękuję.

P.S. Proszę o w miarę pilną odpowiedź, chcę szybko zamówić właściwie dobrany kocioł (zima tuż tuż, nowy budynek).
W razie pytań bądź wątpliwości czy dodatkowych niezbędnych danych pozostaję do dyspozycji. Podaję adres mailowy: monika.krawiec@onet.eu i nr tel. 504 331 431.

Pozdrawiam
Monika Krawiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moc kotła nie zależy od ogrzewania, ale od wymaganej wydajności ciepłej wody użytkowej. Mniejsza moc - mniejszy wydatek c.w.u., natomiast w trybie ogrzewania kocioł samoczynnie dostosowuje moc grzewczą do aktualnych potrzeb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam serdecznie,

Proszę o wskazanie wyboru właściwego kotła (z wymienionych, oba z wbudowanym zasobnikiem 46 l) :
· Viessmann Vitodens 222W - moc 19 kW
· Viessmann Vitodens 222W - moc 26 kW
na podstawie poniższych danych domu: pow. użytkowa ok. 140 m2, ocieplony styropianem (15 cm), plastikowe okna, wentylacja grawiotacyjna. Zamieszkany będzie przez 2 osoby, ale z czasem ta liczba może się zwiększyć icon_smile.gif Są w nim 2 łazienki: mała na dole (wc, umywalka i właśnie piec) i duża na górze (2 umywalki, wanna, wc, prysznic, pralka).
W górnej łazience i częściowo na dole jest ogrzewanie podłogowe, też będzie obsługiwane przez kocioł.

Proszę także o podanie wzoru na właściwą moc kotła mając następujące dane:
1. powierzchnia użytkowa: 133,96 m2
2. EP (energia pierwotna)=131,57 kWh/(m2rok)
3. EK (energia końcowa)=116,88 kWh/(m2rok)

Dziękuję.

P.S. Proszę o w miarę pilną odpowiedź, chcę szybko zamówić właściwie dobrany kocioł (zima tuż tuż, nowy budynek).
W razie pytań bądź wątpliwości czy dodatkowych niezbędnych danych pozostaję do dyspozycji. Podaję adres mailowy: monika.krawiec@onet.eu i nr tel. 504 331 431.

Pozdrawiam
Monika Krawiec



Na ogrzewanie wystarczyłby kocioł nawet znacznie mniejszej mocy np. 12 kW ale wówczas potrzebny byłby zasobnik o większej pojemności np. 150 l (zakładam zużycie na 4 a nie 2 osoby) ale na niego raczej nie masz miejsca skoro kocioł jest w małej łazience.
Twój kocioł (z małym zasobnikiem) przy większym poborze ciepłej wody będzie ją podgrzewać przepływowo, więc w tej sytuacji ważne jest chwilowe zapotrzebowanie a nie zużycie dobowe. Tu musisz sobie odpowiedzieć na pytanie o wasz tryb życia. Jeśli np. w tym samym czasie więcej niż jedna osoba bierze prysznic albo jedna zmywa a druga napełnia wannę to i 26 kW nie będzie za dużo. Jeśli zaś tylko 1 osoba na raz powoduje duży pobór wody, to mniejsza moc wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powinieneś wziąć mniejszy kocioł - liczęże może pracować z mniejszą minimalną mocą niż ten większy kocioł.
A jak będzie Ci zimno pod prysznicem to nauczysz się aby nie brać go gdy małżonka bierze kąpiel. To nie taka straszna rzecz.

Mniejszy kocioł powinien być efektywniejszy. Chyba że to kondensaty to wtedy na odwrót.
Mam nadzieję (dla Ciebie), że to kotły z zamkniętą komorą spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Księga to wieczysta a Ty pytasz o dziennik budowy. Nie rozumiem za bardzo o co pytasz. Rozbudowa a wytyczenie budynku to dwie rożne rzeczy. Najpierw powinno być wytyczenie budynku bo jak można dokonać rozbudowy jak nie będzie wytyczenia budynku i jego wybudowania. Rozbudowa kojarzy mi się dostawieniem części murów do istniejącego już budynku. Na moje rozumowanie to najpierw powinien być wpis geodety o wytyczeniu domu a potem kolejny wpis o wytyczeniu jego rozbudowy. Komu miałby te obowiązki powierzyć? Został odwołany przez inwestora czy co? I powiedz o co konkretnie chodzi, chcesz kupić ten dom? Jeżeli chodzi o kupno to wszelakie formalności papierkowe notariusz zweryfikuje przed kupnem, a jeżeli masz jakieś obawy to udaj się do notariusza po poradę.
    • Będzie. Papiery mają być w porządku, żeby później nie biegać. To sprzedający odpowiada za jakość "towaru" do sprzedaży. Poza tym, notariusz może odmówić sporządzenia aktu, jeśli zauważy nieprawidłowości.
    • Zgadza się że to pierwsze rury z plastiku jakie zaczęto stosować do c.o.  Fajnie się robi wszystkimi metodami pod warunkiem że się umie   ale uważam że lepiej i prościej wykonać instalacje z alupexa. Pion wystarczy 25 a podejścia jak pisałem wcześniej 14-16. Między innymi to miałem na myśli pisząc że z alupexa wychodzi taniej bo nie trzeba na to zwracać uwagi.   Przy alupexie tak dokładnie jest. Życie trzeba sobie upraszczać a nie komplikować, więc cały czas uważam że obecnie robiąc instalacje c.o. używając rur PP jest to archaizm, pomimo że te rury dalej są w ofercie, więc po co komplikować sobie jak można zrobić to o wiele łatwiej i prościej. Od tego należałoby zacząć a nie od czapy zrobić a potem w razie niedziałania pytać się co się źle zrobiło.
    • Do grzejników wystarczy nawet 20mm (wewn. 16mm) wg. mnie. Możesz zastosować np. 25mm na kondygnacji I i 20 na wyższej (II). Kłopotliwe natomiast przy rurach pp może być to, że trzeba uwzględniać wydłużenie liniowe pod wpływem temperatury na dłuższych odcinkach.  Współczynnik rozszerzalności dla rur pp jest ponad 10x większy niż dla rurek miedzianych. Czyli jeśli odcinek prosty l>5m to trzeba zrobić kompensację. Trzeba wtedy stosować kompensatory (w kształt u).  Chyba, że są to rurki wielowarstwowe stabilizowane aluminium, to wtedy jeśli każe odgałęzienie rozdzielone jest punktem stałym (tj. mocowaniem, które uniemożliwia przemieszczanie), to nie trzeba wykonywać kompensacji.
    • Ja bym zrobił piony z 32ki a gałązki do grzejników z 25ki , myślę że wystarczy jak w instalację jest wpięta pompa .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...