Skocz do zawartości

Z czego najtaniej wybudować?


vega1

Recommended Posts

ja miałem podobne dylematy...ostatecznie stanelo na:

ściany Leier25 + 20cm styro
dom podpiwniczony z poddaszem użytkowym(135m2 pow. uz.) pod piwnica 10cm styro
poddasze 30cm wełny(15+15)
wentylacja mechaniczna z reku
okna 1,0
PC, której koszt wyjdzie mnie około 30tys. + podłogówka w całym domu

wiecej napisze jak juz bede miec zamontowaną tę PC icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Witam wszystkich.
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Sławek z Rzeszowa


W tej chwili najtaniej jest z silikatu gr.18cm-koszt metra kwadratowego ściany nieocieplonej to 34zł.
Proponuję dodać 20cm styropianu i wtedy koszt metra ściany wyniesie silka18+20cm Termoorganiki=64zł/m.kw
Taniej i zdrowiej się nie da icon_biggrin.gif Cieplej owszem ale nie za takie pieniądze icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam wszystkich.

Podjęliśmy z żoną decyzję o sprzedaży mieszkania i wybudowaniu domku.

I tu mam pytanie. Za kasę z mieszkania będę musiał szybko postawić dom. Będzie to domek do max 100 metrów z zamieszkałym poddaszem i na bank z pompą ciepła (tą pompę sobie wymarzyłem, i mało mnie interesuje czy mi się kiedyś zwróci).

Moje pytanie jest jasne i klarowne:
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Myślałem o klockach styropianowych które się wypełnia żelbetonem. Szybko i podobno tanio. Czy mam rację?

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie wskazówki.

Sławek z Rzeszowa



zrezygnuj z pompy, muruj na tańszym porotermie, poczekaj z ociepleniem, nie oszczędzaj na izolacjach. najlepiej parterówka bez piwnic dach dwuspadowy bez udziwnień, na dachu blacha lub gont. 1 komin

da się tanio wybudować ale nie należy zbytnio kombinować aby za 5 lat nie robić remontów;)

z doświadczenie - thermomur to wcale nie tani system
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Witam widzę że wszyscy odbiegli od tematu zaczeli gadać o pompach ciepła etc.
Mam podobny dylemat z czego stawiac sciany. Chcę by było szybko i wmiarę tanio.
Niechcę drzewa.
A izolację ma zapewnić 25 cm styropianu. icon_cool.gif ma to być domek 2 litrowy bez pompy ciepła
Rozmyślam nad solbetem lub pustakiem niewiem co lepsze . Gdzie robota idzie szybciej?
Link do komentarza
Cytat

Witam widzę że wszyscy odbiegli od tematu zaczeli gadać o pompach ciepła etc.
Mam podobny dylemat z czego stawiac sciany. Chcę by było szybko i wmiarę tanio.
Niechcę drzewa.
A izolację ma zapewnić 25 cm styropianu. icon_cool.gif ma to być domek 2 litrowy bez pompy ciepła
Rozmyślam nad solbetem lub pustakiem niewiem co lepsze . Gdzie robota idzie szybciej?


Czyli chcesz wybudować szybko ,to jedynie ściana 1W wchodzi w rachubę ,może być ze Solbetu albo Ytonga a i też z porothermu. Jeżeli z dociepleniem to już czasowo dłużej robota będzie się toczyć.
A co to znaczy domek 2 litrowy :bezradny:
Link do komentarza
Cytat

A co to znaczy domek 2 litrowy :bezradny:



znaczy , że na trzeźwo się w nim mieszkać nie da ... nawet pół litra nie wystarczy - od razu hurtem, minimum 2l na dzień dobry :hahaha2:
a serio ... autor pewnie miał na myśli dom, który zużywa 2L oleju opałowego lub gazu na każdy m2 powierzchni w perspektywie całego roku kalendarzowego ...
przynajmniej tak to zapamiętałam jak mpoplaw na forum muratora kiedyś tłumaczył w swoim wątku...


Cytat

Czyli chcesz wybudować szybko ,to jedynie ściana 1W wchodzi w rachubę ,może być ze Solbetu albo Ytonga a i też z porothermu. Jeżeli z dociepleniem to już czasowo dłużej robota będzie się toczyć.



nie ma takiej opcji ....
dom 2-litrowy to dom bardzo energooszczędny ... czyli wchodzi w grę dwuwarstwówka , gruba izolacja zewsząd , pewnie WM z odzyskiem ... itepe...

a jeśli tak, to walka o każdy uciekający procencik ...
stawiałabym na ytong , solbet ... coś z ciepłych materiałów, nie na ceramikę....


Link do komentarza
Cytat

znaczy , że na trzeźwo się w nim mieszkać nie da ... nawet pół litra nie wystarczy - od razu hurtem, minimum 2l na dzień dobry :hahaha2:
a serio ... autor pewnie miał na myśli dom, który zużywa 2L oleju opałowego lub gazu na każdy m2 powierzchni w perspektywie całego roku kalendarzowego ...
przynajmniej tak to zapamiętałam jak mpoplaw na forum muratora kiedyś tłumaczył w swoim wątku...




nie ma takiej opcji ....
dom 2-litrowy to dom bardzo energooszczędny ... czyli wchodzi w grę dwuwarstwówka , gruba izolacja zewsząd , pewnie WM z odzyskiem ... itepe...

a jeśli tak, to walka o każdy uciekający procencik ...
stawiałabym na ytong , solbet ... coś z ciepłych materiałów, nie na ceramikę....


Ceramika poryzowana też jest ciepła jak ytong czy solbet tylko grubość ceramiki to minimum 40 - 50 cm aby osiągnąć ten sam wsp. co ma bk. AKA47 chce szybko wybudować a szybko to ja uważam,że tylko 1W ścianę się szybko postawi,ale jak chce te 2 litry spalać to musiałby by 2W ścianę zastosować. I tu widzę że kolega AKA47 chce mieć dwa w jednym a tak się nie da,to nie reklama pewnego szamponu icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Dwa w jednym ... niskie "U" i ściana jednowarstwowa - Tak.
Dwa w jednym ... ciepła ściana jednowarstwowa i tanio - Nie.
http://www.hotblok.pl/pl/show/content/id/52

A właściwie i tak wszystko się sprowadza do tego, że jak ma być domek 2-litrowy to nie może może być szybko... taki wynik wymaga przede wszystkim dokładności, a tej nie da się uzyskać robiąc szybko.
Ogólnie założenia wzajemnie się wykluczające icon_biggrin.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dwa w jednym ... niskie "U" i ściana jednowarstwowa - Tak.
Dwa w jednym ... ciepła ściana jednowarstwowa i tanio - Nie.
http://www.hotblok.pl/pl/show/content/id/52



czyli AK47 musi zweryfikować swój plan ... icon_wink.gif

Cytat

A właściwie i tak wszystko się sprowadza do tego, że jak ma być domek 2-litrowy to nie może może być szybko... taki wynik wymaga przede wszystkim dokładności, a tej nie da się uzyskać robiąc szybko.
Ogólnie założenia wzajemnie się wykluczające icon_biggrin.gif



a jeśli będzie miał doskonałą i dokładną ekipę? jest to do zrobienia ... ale na pewno nie z chłopakami spod budki z piwem i Panem Zenkiem w roli jedynego kumatego na budowie murarza .... icon_biggrin.gif


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...