Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

zabezpieczenie balustrady metalowej


Recommended Posts

Zamówiliśmy balustradę, i mam w głowie trochę mętlik. Bo z tego co wiem niektórzy wykonawcy oferują balustrady cynkowane i malowane (np na czarno) A pan u którego zamawialiśmy tłumaczył nam że w przypadku cynkowania nie zaleca się malowania tego od razu tylko dopiero po 1-2 latach. A balustrada ocynkowana jest taka brzydka jarząco srebrna.. no a jesli chcemy czarną- zapropnował nam pomalowaną poprostu farbą zabezpieczająca przed korozją. Na ile jest to skuteczne? Czy po jakimś czasie na tych balustradach pojawia się rdza? Czy trzeba je co jakiś czas malować? Czym? I jak to jest z tym malowaniem po ocynkowaniu- można czy nie?
Link to postu
Powłoka cynkowa dobrze chroni przed korozją, pod warunkiem, że została dokładnie nałożona na odpowiednio przygotowaną powierzchnię. Dodatkową ochronę, a także zmianę estetyki można uzyskać malując barierkę specjalną farbą przeznaczoną do powierzchni ocynkowanych i można ją nakładać na świeży ocynk.
Link to postu
Cytat

Powłoka cynkowa dobrze chroni przed korozją, pod warunkiem, że została dokładnie nałożona na odpowiednio przygotowaną powierzchnię. Dodatkową ochronę, a także zmianę estetyki można uzyskać malując barierkę specjalną farbą przeznaczoną do powierzchni ocynkowanych i można ją nakładać na świeży ocynk.


A nazwa tej fajnej farby brzmi.....
Link to postu
Jak zamawiałam kraty do piwnicy to firma, w której je zamówiłam oferowała tylko kraty ocynkowane i malowane proszkowo, więc chyba można malować tyle, że specjalną farbą do powierzchni ocynkowanych, kiedyś się nie malowało faktycznie przez rok po cynkowaniu, ale teraz technologia poszła do przodu, przecież nikt nie czeka z malowaniem np ocynkowanej siatki tylko kupujesz już ocynkowaną i pomalowaną, lub powleczoną PCV.
To zdjęcia moich krat

DSC01446.jpg

Link to postu
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ciekawe, czy jak ja też poproszę o nazwę owej farby... ciekawe, czy to poskutkuje icon_mrgreen.gif


Jakiś czas temu malowałem ocynk (nówkę) Cynkalem. Z początku trochę mazała się podczas malowania, ale po dodaniu rozcieńczalnika jakoś poszło. Rozcieńczalnikiem do tego cuda jest ksylen. Jest niezła, porównywalna z dawnym Hammerite, nie obłazi, ale wymaga pewnej wprawy- trzeba malować bez przerw w pracy i dosyć szybko.
  • Lubię to 1
Link to postu
  • 3 lata temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście jak materiał dla balustrady wybrać, bardziej od stali zwykłej polecam stal nierdzewną. Balustrady nierdzewne a tym bardziej kwasoodporne są wytrzymałe na korozję w przeciwieństwie do balustrad wykonanych ze stali "zwykłej" malowanej RAL lub nawet przed malowaniem cynkowane. Stal nierdzewną należy konserwować środkami do tego celu przeznaczonymi. Tutaj znaleźć można odpowiedni preparat do konserwacji stali nierdzewnej - http://www.eskatt.pl/emulsja-w-sprayu-do-c...0-ml-p-734.html Preparat czyści stal nierdzewną z wszelkich zabrudzeń oraz chroni przed nagarem brązowego nalotu.
Link to postu
  • 9 miesiące temu...
Mój szwagier ponad dwa lata temu kupił balustradę szklaną, w której szkło było mocowane za pomocą profili stalowych. Ze względu, że balustrada była montowana na zewnątrz profil stalowy był ocynkowany i malowany proszkowo na kolor RAL. Do tej pory nic się złego z balustradą nie dzieje, nie wymaga z jego strony również żadnych prac konserwacyjnych. Balustradę zamawiał w firmie eskatt.
Link to postu
  • 5 miesiące temu...
Oczywiście ilu wykonawców tyle propozycji.
Faktycznie kiedyś, mam na myśli kilkanascie lat temu tak było, obecnie jest na rynku wiele lakierów przeznaczonych do malowania powierzchni ocynkowanych, oczyiście powierzchnia ocynkowana przed malowaniem musi być specjalnie przygotowana, w przypadku malowania proszkowego to lakiernia ma za zadanie przygotować powierzchnię do malowania.
Oczywiście wszystko ma swoje plusy i minusy.
Pewne jest to, że żaden lakier nie zastąpi ocynku.
Natomiast co do stali nierdzewnej to oczywiscie pod warunkiem użycia wysokogatunkowej stali mamy pewność jakości ale samo stwierdzenie że stal nierdzewna jest najlepsza jest trochę na wyrost.
Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link to postu
  • 1 rok temu...

Najważniejsze, żeby balustradę zabezpieczyć przed rdzą. Najlepiej zrobić to już na początku - łatwiej zapobiegać, niż później usuwać powstałe szkody. Jest na to kilka sposobów, ale chyba najprościej po prostu zastosować farbę antykorozyjną, bo nie namęczymy się przy tym, a i czasu nie powinno nam to dużo zabrać.

Link to postu
  • 1 rok temu...

U nas od jakichś 3 lat jako podajemy cenę balustrady malowanej proszkowo i ocynkowanej i porównujemy do balustrady nierdzewnej to ludzie decydują się na nierdzewkę..
Chyba że niektórym nie pasuje to estetycznie. Na jakieś 50 balustrad nierdzewnych zrobiliśmy 3 cynkowanie/proszkowe.
Najlepsze zabezpieczenie przed korozją to stal która nie może zardzewieć :)

Link to postu
  • 3 lata temu...

Oczywiście że można, widocznie "fachowiec" ma bardzo małe doświadczenie..... ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro (nie proponuje proszkowego, jeżeli jest to na zewnątrz) 

Link to postu
2 godziny temu, kreatywny napisał:

 ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro  

 

Powiem znajomemu dekarzowi. On ocynkowane blachy na dachu radzi malować po dwóch latach od położenia, ale widocznie czasy się zmieniają.

Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy w salonie to odchylenie będzie miało jakieś istotne znaczenie? Równałabym płytami tylko tam, gdzie chcesz mieć wysoką zabudowę przyścienną i płytki Mam w wiatrołapie ściankę o odchyleniu 3 cm bo sami stawialiśmy i wyszło jak wyszło. Stolarz wyrównał zabudowę płytą meblową i nic nie widać. Coś jest nie tak z sufitami, że chcesz klaśc płyty?  
    • Dzięki. Widzę, że nie ma konsensusu co do zrywania starych powłok. Dowiedziałem się że cena za m2 to około 10 zł, co przy 200m2 ścian będzie kosztować mnie 2000 zł (200m2). Dogaduję już jakiś pracowników budowlanych aby mi to zrobili. 2k zł to nie jest znacząca kwota w skali wydatków na remont mieszkania czy nawet kosztów równania ścian, a jak ma wpływać na trwałość to myślę, że warto ją wydać.    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, argumenty i ciekawą dyskusję. 
    • Płytowe.    Tak.   Rozumiem, czyli w moim przypadku opory i tak już są duże więc instalacja "udźwignie" zasilanie dolne.   Kazali mi sobie zmierzyć grzejnik, oszacować moc na podstawie karty katalogowej Purmo i wstawić podobne     Wrzuciłem na fixly ogłoszenie, że potrzebuję konsultacji, aby pomógł mi podjąć decyzje i spojrzał na to co poprzednia ekipa (partaczy) zrobiła. Swoją drogą nadal ma poczucie że nie znalazłem nikogo świetnego, kto by szeroko ogarniał, a jak raz dałem się oszukać partaczom to teraz dalsze etapy remontu chcę prowadzić tylko szeroko konsultując i z nadzorem...   Mój zarządca nie wiele wiedział. Konserwator też... W końcu odesłali mnie do Pana który wymieniał w tym bloku instalację CO 10 lat temu. Mówi, że jest pompka i że przepchnie.    Dziękuję bardzo, za wszystkie odpowiedzi.   
    • Na przykład o tym że "pozostawia ściany "oddychające" dla pary wodnej,"- tylko 3% z tego co pamiętam, więc też słabo. Może jednak w pewnych warunkach i w połączeniu z tradycyjnymi systemami ocieplania, miała by ta tiochnika jakiś sens. Ale nie jako podstawowy system ocieplenia domu.
    • Każdy kominek, oprócz szpanu oczywiście, ma w polskich warunkach sens wyłącznie wtedy, kiedy pełni funkcję źródła ciepła. Kiedyś było to źródło ciepła podstawowe, dzisiaj przeważnie jest to źródło rezerwowe. Bo w polskich warunkach klimatycznych (i nie tylko), każdy dom powinien mieć dwa systemy ogrzewania. Podstawowe i rezerwowe. A skoro kominek ma pełnić rolę źródła ciepła awaryjnego, to nie może być zasilany paliwem takim samym jak ogrzewanie podstawowe. W dodatku powinno to być paliwo łatwo dostępne i odporne na kryzysy np. w transporcie. I tu nie ma wielkiego wyboru, do dyspozycji jest w zasadzie jedynie drewno. Zawsze dostępne w najbliższej okolicy, możliwe do pozyskania nawet samodzielnie.   Inaczej z kominka pozostaje jedynie mało przydatny szpan.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...