Skocz do zawartości

instalacja elektryczna - wycena


scarab

Recommended Posts

witam,
rozmawialem z pierwszym elektrykiem - oto jego wstepna wycena:
1. przylacze ogrodzenie -> dom (12-15m)
2. wewnetrzna instalacja (ok. 70 pkt)
razem 2000 pln.
osobne rozliczenie instalacja tv; osobne instalacja LAN
nie wiem ile placi sie za mb przylacza stad tez nie potrafie ocenic 'atrakcyjnosci' oferty.
prosze o wasze opinie.
Link do komentarza
Umówiłem się z wykonawca ryczałtem tj. 1500 zł z kondygnację, cena obejmowała CAŁE okablowanie (elektryczne, LAN, telefoniczne, telewizyjne, etc), montaż gniazd (ok.350 szt), uzbrojenie rozdzielni, bez systemu alarmowego. Montaż w budynku i na budynku (ewentualne oświetlenie zewnętrzne). Dołożenie każdego następnego kabla, złącza, gniazda nie podrażało już tej ceny. Cena obejmowała również montaż oświetlenia prowizorycznego na etapie budowy. Przyłącze zewnętrzne - 500 zł z wszystkimi formalnościami w elektrowni.

KK
Link do komentarza
Witam,
Ostatnio wykonywałem instalację elektryczną+sieć TVsat+LAN (projekt uwertura z www.mtmstyl.pl)
Koszty są następujące:
-okablowanie elektryczne, puszki, "esy", rozdzielnia Hager, gips rury peschla, w tym niepalne jakieś ok. 1800 zł
-okablowanie UTP kat. 5 - 200 zł
- 2x gniazda siłowe (32 i 16A) + w skrzynce Hager na zewnątrz dla gniazda 16A- 430 zł
- wyłączniki przepięciowe- 300 zł
- wyłączniki różnicowo-prądowe jednofazowe - 300 zł
- kabel tv-sat 130 zł (kupowany na allegro)
-kabel do głośników (np. kino domowe) w salonie 60 zł
-robocizna 2000 zł brutto
Założenia instalacji- jest w każdym pokoju gniazdo tvsat, telefon, internet, puszki zespolone, gnizado na odkurzacz przy wejściu do pokoju, kable w rurkach peschla, w sumie jakieś 100 punktów (robocizna 19 zł+7%vat od punktu), domofon, sterowanie siłownikiem bramowym, oświetlenie zewn. , sadzawka, itp. (ogólnie czuję pewien przerost punktów, ale z wykonawcami strałem się przewidzieć obecne "tryndy" w tym zakresie) pełen koszt instalcji (bez oczywiście osprzętu) to jakieś 5220 zł (chociaż może być kilkaset zł. więcej), tym niemniej muszę jeszcze dorobić 2 gniazda w kotłowni.
W ubiegłym roku wykonałem przyłącz zalicznikowy (od szafki przyłączeniowej) cena materiał + robocizna ok. 1000 zł + opłata przyłączeniowa ponad 800 zł. Elektrycy ocenili instalację jako prawie "full wypas" icon_smile.gif) jak na tak mały domek (powierzchnia 154m) i orzekli, że zrobić można o połowę taniej i też będzie człowiek funkcjonował(jak robiło się w lata 80-tych)
Okolice Rzeszowa.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...