Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe


maciek_rog

Recommended Posts

Witam. Mam pytanie odnosnie ogrzewania gazowego. Od tego roku mieszkam na mieszkaniu w kamienicy mieszkanie ma ok 110 m^2 jest dość wysokie ok 3 m jak nie wiecej. Mam pytanie jak najlepiej ustawić godziny ogrzewania na programatorze zeby w mieszkaniu bylo ciepło. Czy w kratke godzine grzeje godzine nie i tak przez cały dzień czy w zbitym bloku. Dodam ze piec ma 23,5 kw rok produkcji 1998 firma TERMET no i znalazlem w szafie rachunki za gaz za wzeszły rok i wynoszą one w okresie grzewczym po 1300 zl za 2 miesiace. I jeszcze jedno pytanie czy jak narazie grzejąc po 3 godz dziennie plus ugotowanie obiadu i kapiel 5,5 m^3 gazu na 24 godz to duzo czy mało. Z góry dziękuje za wszelką pomoc, Maciej.
Link do komentarza
Kotłem gazowym grzeje się przez cały czas, gdyż kilkugodzinne przerwy nie dają oszczędności - po uruchomieniu kocioł musi nagrzać wyziębione pomieszczenia i pracuje pełną mocą a w mieszkaniu długo jest zimno.

Do regulacji kotła używa się termostatu pokojowego nastawionego na pożądaną temperaturę. Może on być wyposażony w programator zegarowy, co umożliwia obniżenie temperatury w pomieszczeniach o 3 - 5 st. C, gdy długo nikogo nie ma w domu.

Co do zużycia gazu - zależy ono od różnicy temperatur na zewnątrz i wewnątrz pomieszczenia, izolacyjności cieplnej ścian, okien, sprawności energetycznej kotła. Jako normę można przyjąć zużycie 15 m3 gazu GZ 50 na 1 m2 ogrzewanej powierzchni w ciągu sezonu grzewczego (bez uwzględnienia zużycia gazu na gotowanie i c.w.u)
Link do komentarza
Cytat

Kotłem gazowym grzeje się przez cały czas, gdyż kilkugodzinne przerwy nie dają oszczędności - po uruchomieniu kocioł musi nagrzać wyziębione pomieszczenia i pracuje pełną mocą a w mieszkaniu długo jest zimno.

Sposób grzania kotłem powinien być dostosowany do akumulacyjności cieplnej mieszkania.
Dobrze, gdy pojemność cieplna mieszkania jest dostosowana do sposobu jego użytkowania.
Utrzymywanie stałej temperatury (grzanie ciągłe) jest korzystne, w domu o dużej akumulacyjności.
Mała akumulacyjność pomieszczeń (np. ocieplonych od wewnątrz) i użytkowanie mieszkania tylko w określonych godzinach pozwala na obniżenie temperatury, a tym samym uzyskanie znacznych oszczędności (nawet 20-30%).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...