Skocz do zawartości

pelet - doświadczenia i problemu użytkowników.


Recommended Posts

To najlepsze rozwiązanie to dla dystrybutora oczywiście (+ 40 albo i więcej złoty na tonie).
Bo np. tacy "gupi Niemcy" budują przydomowe silosy/składy żeby można było kupować w ilościach hurtowych, czyt. taniej, a i czasami skrzykują się po kilku żeby jeszcze bardziej obniżyć cenę zakupu ze względu na ilość zamawianego opału.
I sprawa nie tyczy się tylko pelletu, ale i innych paliw grzewczych.


Cytat

A jak taki mały worek wsadzisz do kotłowni? icon_biggrin.gif


A przewidzieć na etapie budowy, a jeszcze lepiej projektu, sposób ogrzewania,
... a nie jak to często bywa - hura!- będę się budował, projekt wybrała żona bo jej, sorry nam się spodobał icon_lol.gif, a nad sposobem grzania zastanowię się później bo znajomi różnie mówią icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

pellet można kupić w workach, ale można też i bez worków (bigbag)- ma to znaczące przełożenie w cenie

np
870,00zł brutto za 1t w workach 15kg; 830,00zł brutto 1t Big Bag



To tylko 5% róźnicy w cenie. A jednak w workach hermetycznych jest łatwiejszy w obsłudze i ma (powinien) zadeklarowaną wilgotność. Ta dla peletu to kilkanaście procent. A powietrze w domu najcześciej ma około 40%. Nie wspominając o powietrzy zewnętrznym gdzie wartości potrafą być zdecydowanie wyższe.

Czy pelet w wokach (małych) przetrzyma 3 sezony ? Jaka jest jego trwałość ?

Cytat

obojętnie czy ma się miejsce na worki czy bigbagi to można się skrzyknąć w kilka osób i kupić bo taniej. ale na dzień dzisiejszy to raczej szybciej by się znalazło chętnych na tira węgla niż tira ekologicznego opału (np pellet)



To po prostu wynika z ilości zamontowanych odpowiednich kotłów i statystycznie rzecz biorąc każdy polak ma bliżej do jakiś koplani niż do producenta peletu (który sprzedaje dla innych podmiotów niż energetyka).
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
  • 2 miesiące temu...
Cena poniżej 400zł/t to pellet przemysłowy spalany w elektrowniach i to z całkiem innego powodu. Na chwile obecną można kupić pellet dobrej jakości porównywalny z certyfikowanymi w cenie 500-600zł. Kupiłem w cenie 550zł o parametrach 19 mj/kg i popiołem do 1%.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Też jestem ciekaw. Jeżeli to wartość opałowa, a nie ciepło spalania wynosi 19 MJ, to jesteśmy w górnej granicy przewidzianej norma. Parametr porównywalny z tanim, np. czeskim węglem-groszkiem. Krótko mówiąc - wynik rewelacyjny.
PS. Przy okazji widać jak bardzo pellety zdrożały przez ostatnie lata względem węgla.
Link do komentarza
Nawiązując do ogrzewania na pellet - Polecam zapoznać się z nowością Viessmann 2016! Kotłem na pellet właśnie!
Mówie o kotle Easypell - to tanie, niezawodne i efektywne rozwiązanie, które jest idealnie zaprojektowane dla Twojej wygody.

Easypell działa tak samo, jak kocioł gazowy
Pellet, jako paliwo, podawany jest od dołu (podsuwowo) na tacę palnika, przez napędzany silnikiem elektrycznym podajnik ślimakowy. Na tacy palnika następuje spalanie pierwotne. Powstaje przy tym palny gaz, który następnie zostaje wymieszany z tlenem w położonej powyżej tacy rurze ze stali nierdzewnej. Mieszanina gazu spala się w temperaturze ok. 800°C. Gorące spaliny przepływają następnie przez wymiennik ciepła. oddając energię wodzie kotłowej. Część spalin jest następnie zawracana do procesu spalania, a reszta jest odprowadzana przez dmuchawę do komina. Modulacja mocy kotła Easypell w zakresie do 30% mocy znamionowej nie powoduje pogorszenia efektywności kotła. W przypadku braku zapotrzebowania na ciepło kocioł wyłącza się całkowicie.

Wszystkie informacje o produkcie znajdziesz TUTAJ
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji!
Pozdrawiam!
Link do komentarza
Cytat

Raczej dobrze ponad 200m2 z CWU - no chyba, że dom stareńki i nie ocieplony.

Ps. Oczywiście dla naszych warunków klimatycznych, oraz wymagań "normatywnych". icon_cool.gif



Tak "celowałem" między 150 a 200 m2 bo te wielkie ponad 250 m2 pewno są wyposażone w bardziej bezobsługowe systemy grzewcze - nikt przecież na etacie nie zatrudni palacza icon_cool.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...