Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Cytat

Piękna, no i ta podłoga, robi wrażenie. Napisz proszę czy dawałeś "coś" pod gont, w postaci folii tudzież papy?

Pozdrawiam




To pytanie było skierowane do bodek256, ale naturalnie proszę o wszystkie propozycje co dać pod gont, i czy wogóle "coś" kłaść?
pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie szanownych budowniczych
przeczytałem temat i podziwiam altanki które są waszym dziełem. Też lubię sobie popracować troszkę przy drewnie i spod mojej ręki wyszły już dwie altanki które upiększają krajobraz , ale do rzeczy .
Dostałem ostatnio propozycje od znajomego żeby zbudować mu altankę - materiał jego, moja robocizna i narzędzia.
Altanka ma być sześciokątna, bez podłogi, konstrukcja wykonana z kantówek, dach kryty gontem, oczywiście odpowiednio pomalowana, średnica altanki ( dachu ) to około 6metrów
I tu moje pytanie do Was - jaką cene za taką prace byście powiedzieli ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zależy jak dobry znajomy icon_smile.gif Biorąc pod uwagę, że altanki czterokątne z podłogą (bo takie mnie interesowały) 3x3m wystawiane na allegro kosztują około 3600-4000zł, a ja obliczając koszty swojej 3,5 x 3,5m wyliczyłem, że koszt całego materiału nie przekroczy 3000zł (drewno, gont, łączniki, drewnochrony itp.), to w przypadku altanki sześciokątnej 6m, za robociznę mniej niż 1000zł bym nie brał. Edytowano przez adam87 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zależy jak dobry znajomy icon_smile.gif Biorąc pod uwagę, że altanki czterokątne z podłogą (bo takie mnie interesowały) 3x3m wystawiane na allegro kosztują około 3600-4000zł, a ja obliczając koszty swojej 3,5 x 3,5m wyliczyłem, że koszt całego materiału nie przekroczy 3000zł (drewno, gont, łączniki, drewnochrony itp.), to w przypadku altanki sześciokątnej 6m, za robociznę mniej niż 1000zł bym nie brał.


dzięki za odpowiedź, pracy do wykonania przy budowie jest bardzo dużo więc myśle że z tą kwotą masz całkowicie racje i to rzeczywiście cena dla znajomego icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dzięki za odpowiedź, pracy do wykonania przy budowie jest bardzo dużo więc myśle że z tą kwotą masz całkowicie racje i to rzeczywiście cena dla znajomego icon_biggrin.gif



ja za 1000 zl bym nie robil patrzac ile czasu mi zeszlo z moją .
Samo wybicie gontem to ponad 1 dzien
jezeli cenisz sobie prace na 200 zl za dzien to nie sadze bys w 5 dni wszystko zrobil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na moją pełnych dniówek roboczych 8 godzinnych poszło mi około 25 w dwie osoby (altana 5x5m) więc pomyśl jeszcze raz zanim się podejmiesz.
To moje dzieło. Sugerowałem się wszystkimi zalecaniami jakie wyczytałem w tym temacie. Teram mogę się delektować spokojem w mojej altance. Tak przebiegał proces budowy oraz gotowy produkt.

















POZDRAWIAM BOBÓW BUDOWNICZYCH. Pa Edytowano przez mis_dj (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam wszystkich. Dotychczas byłem biernym czytaczem Waszych pomysłów, i powiem jestem pod wrażeniem pomysłowości, owacje na stojąco. Ale... większość z Was na pokrycie dachu nie stosowało papy, pod gont bitumiczny, stąd też moje pytanie:
1. Dlaczego folia a nie papa podkładowa, jeśli już;)
2. Jak zachowuje się altanka-dach (o ile pamiętam też nie dawłeś podkładu pod gont) autora i mentora wielu- Bflip, po kilku sezonach?

Pozdrawiam
kefalari




Tak się składa, że ja dawałem papę podkładową koszt 100zł. Aczkolwiek znalazłem artykuł w którym pisze, że podkład daje się tylko wtedy gdy temperatura pod dachem jest wyższa jak nad gontem czyli w budynkach mieszkalnych.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam taki problem.Planuję budowę altanki na wiosnę (teraz jestem na etapie układania projektu w głowie) i mam taki mały problem.Będę robił altankę ośmiokątną o boku około 150 cm. Miecze chcę dać około 50cm od słupa do murłaty. Nie wiem tylko pod jakim kątami mam ciąć ten miecz.napewno jeden kąt 45stopnia a ten drugi kąt....??No właśnie koledzy z doświadczeniem w budowie altanek ośmiokątnych proszę was o pomoc.
Wiem wiem, że można metodą prób i błędów uzyskać satysfakcjonujący efekt ale chyba szkoda materiału na takie eksperymenty icon_rolleyes.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Koledzy mam taki problem.Planuję budowę altanki na wiosnę (teraz jestem na etapie układania projektu w głowie) i mam taki mały problem.Będę robił altankę ośmiokątną o boku około 150 cm. Miecze chcę dać około 50cm od słupa do murłaty. Nie wiem tylko pod jakim kątami mam ciąć ten miecz.napewno jeden kąt 45stopnia a ten drugi kąt....??No właśnie koledzy z doświadczeniem w budowie altanek ośmiokątnych proszę was o pomoc.
Wiem wiem, że można metodą prób i błędów uzyskać satysfakcjonujący efekt ale chyba szkoda materiału na takie eksperymenty icon_rolleyes.gif




Ja myślę ze jak byś dobrze poczytał to forum to znalazł byś odpowiedz. Ja nie mierzyłem żadnych kątów i strat nie było. jak chcesz dokładnie to proponuje kalkulator.
A tak szczerze to nie wiem do końca o co ci chodzi icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja myślę ze jak byś dobrze poczytał to forum to znalazł byś odpowiedz. Ja nie mierzyłem żadnych kątów i strat nie było. jak chcesz dokładnie to proponuje kalkulator.
A tak szczerze to nie wiem do końca o co ci chodzi icon_smile.gif



Kolego bflip, koledze pazdzioszek84 chodzi o kąt pod jakim docinaliśmy zastrzały od słupa do górnej deski umieszczonej na słupie. Ja nie obliczałem kątów, wszystko było robione metodą prób i błędów i również nie zauważyłem straty materiałów. Jeśli chce się nie mieć strat - trzeba kupić gotową altankęicon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam.
Jestem tutaj nowy i też chciałbym postawić w swoim ogródeczku altankę. Słyszałem opinie, że jeżeli altanka jest postawiona na metalowych kotwach których pręt jest zabetonowany to potrafi się chwiać przy wietrze, czy to prawda, pytam tych którzy mają altanki na takich kotwach.
Mam też pytanie do mis_dj, czy przy budowie swojej altanki korzystałeś z jakiegoś gotowego projektu, czy jaczej sam sobie zaprojektowałeś co i jak? Edytowano przez doktor kidler (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Metalowe kotwy które można znaleźć na rynku miewają po prostu za cienki pręt! Przy altanach krytych strzechą (duży ciężar pokrycia i samego dachu, bo drewno jak na dom) stosuję pręt minimum fi 16. Druga kwestia to dystans od stopy betonowej, w której jest zatopiona kotwa - wystarczy 2-4 cm. To sprawia, że konstrukcja jest wystarczająco sztywna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ważne też jak i do czego jest on przymocowany. Ja robię to w ten sposób, że pręt przechodzi przez blachę na której stoi słup (przy altanie wystarczy 12-15cm) i do niego przyspawane są "skrzydełka" przez które przechodzą śruby mocujące słup do kotwy (przy altanie grubość blachy 10-12mm). Zaraz poszukam - gdzieś mam szkic, ale nie zwracaj uwagi na wymiary, bo kotwa na szkicu przygotowywana była dla budynku drewnianego, który ma 3 kondygnacje, a utrzymuje słup o wymiarach 26x26 - takie 12 "słupków" podtrzymuje cały dach (500 m2). W każdym razie po zamontowaniu nie widać łącznika, a tylko łby śrub i nakrętki. Gdybyś i to chciał dopasować do stylu, to ja np. podkuwam łby śrub na okrągło w stylu średniowiecznego ćwieka. Trochę się trzeba pobawić w wycięcie w słupach wgłębień, ale przy odrobinie wprawy zrobisz to elektryczną piłą łańcuchową, a w przeciwnym wypadku można nawiercić wiertłem do drewna o odpowiedniej grubości otwór przy otworze, a później wyrównać dłutkiem. Jako ciekawostkę wstawię zdjęcia konstrukcji drewnianej zaprojektowanej i wykonanej przeze mnie. Konstrukcja dość masywna, bo leży na niej dach o wadze ok. 3 ton (średnica stożka to ok. 6m) Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No tak, ale te mocowania to robisz sam bo z tego co widzę, to się tym trochę zajmujesz a ja nie mam warsztatu i powiem szczerze to wolałbym kupić jakieś gotowce. Tak poza tym to przedstawiona konstrukcja robi wrażenie solidnej. Tak poza tym to zapytam, czy do zrobienia altanki o podobnym do mis_dj to belki pionowe i poziome to 8x8 wystarczą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ha i tu mnie zastrzeliłeś :-)
Na wymiary elementów konstrukcyjnych ma wpływ przede wszystkim wymagana wytrzymałość materiałów.
Ta z kolei w przypadku altanki zależy głównie od ciężaru dachu (w tym pokrycia). Trzeba jednak pamiętać, że np. w słupku konieczne jest wykonanie gniazd na czopy, a te powinny mieć ok 1/3 grubości elementu. W przypadku słupka o wymiarach 8x8 cm czop musiałby mieć niecałe 3 cm. Zwykle czopuje się na dwóch wysokościach, bo dochodzi "balustrada" na wysokości 90 cm. Dodatkowo trzeba pamiętać, że gniazda na czopy wykonujemy z dwóch naprzeciwległych stron (głębokość też ok. 3 cm). Zobaczmy co nam zostało - dwa gniazda po 3cm daje 6cm osłabienia w osi obwodowej, a 3 cm w osi poprzecznej. Z przekroju słupka o powierzchni 64 cm2 ubywa nam 18 cm, a więc na dwóch wysokościach mamy osłabienie plus minus 1/4. Reasumując według mnie 8x8 to za mało - myślę, że jest to 10x10 i to w połączeniu z rozwiązaniem narożnika na 3 słupach i 2 mieczach spełni doskonale swoją funkcję. W altanie Mis_dj zamiast czopowania zastosowano wkręty ciesielskie(?) - przy lekkim dachu i potrójnym słupku narożnym chyba nie będzie z tym problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WItam !

Przymierzam się do budowy altanki i chciałbym zapytać o pewne kwestie. Będzie to altanka 8 kątna. Zastanawiam się nad średnicą, czy jest jakaś optymalna ? Jakie Wy macie ? Chciałbym mieć ok 4,5m czy to nie za dużo ?. Dach będzie kryty gontem. Czy warto szukać do budowy drewna suchego na tartakach ? Edytowano przez chrobry (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystko zależy od tego jakie funkcje ma pełnić i ile osób docelowo będzie z niej korzystało.
Jeśli służyła będzie do wypicia porannej kawy i przerzucenia gazety dla Ciebie i żony, to wystarczy 3m średnica. Jeśli zamierzasz przyjąć tam od czasu do czasu kilkoro gości, podczas grillowej biesiady, to 5m będzie w sam raz.

Drewno powinno być w miarę suche, bo może pękać przy rozsychaniu się... czy przy altanie ma to wielkie znaczenie... chyba nie. Ważniejsze aby było proste, zdrowe - bez grzyba, zgnilizny, robaka, bez pęknięć nienaturalnych itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się czy deska podbitkowa gr 1,9cm, szer 11,5cm nada się na wypełnienie boków tj. prostokąt 1,8m x 0,8m ? Obawiam się, że może być za wąska przez co efekt wizualny może być kiepski ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Razmes
Cytat

Zastanawiam się czy deska podbitkowa gr 1,9cm, szer 11,5cm nada się na wypełnienie boków tj. prostokąt 1,8m x 0,8m ? Obawiam się, że może być za wąska przez co efekt wizualny może być kiepski ?



A zacinać i montować je pod kątem 45* ? Więcej odpadu ale efekt ciekawy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zastanawiam się czy deska podbitkowa gr 1,9cm, szer 11,5cm nada się na wypełnienie boków tj. prostokąt 1,8m x 0,8m ? Obawiam się, że może być za wąska przez co efekt wizualny może być kiepski ?


Tej samej grubości masz deskę elewacyjną ale o szerokości 19,5 cm może ona będzie lepsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mimo wszystko podbitka jakoś mi nie pasuje do tego - za delikatna - ma nie tylko wyglądać, ale i znieść kontakt z użytkownikiem icon_wink.gif
Sam zwykle używam do tego 120x32mm na obce pióro - nie mam pod ręką zdjęcia na altanie, ale robiłem barek stojący dziś przy rynku w Kluczborku tą właśnie metodą:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A zacinać i montować je pod kątem 45* ? Więcej odpadu ale efekt ciekawy...



A wiesz, że bardzo ciekawe rozwiązanie. Musze przymierzyć i zobacze jak to wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam, właśnie przymierzam się do kopiowania altany. Wybrałem sobie altankę której budowa była opisywana przez jednego z użytkowników tego forum patrz foto.

Pierwszy etap to drewno. Mam dostęp do drzewa i tartaku. Zastanawiam się ile drzewa potrzeba na taką altanę. Czy 3 średniej wielkości sosny wystarczą?



Zastanawiam się jeszcze nad łączeniem dachu. Chciałbym zastosować łącznik ocynkowany. Tylko który byłby bardziej właściwy?

1.

2. Edytowano przez brother (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja zaczynam w poniedziałek budowę . A nie lepiej dać klin zwykły jak reszta dawała- ciężar dachu sam się zablokuje na amen.
Zastanawiam się czy jest sens dawac pape pod gont. Edytowano przez tacim (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja zaczynam w poniedziałek budowę . A nie lepiej dać klin zwykły jak reszta dawała- ciężar dachu sam się zablokuje na amen.
Zastanawiam się czy jest sens dawac pape pod gont.




Może i lepiej, ale dzięki temu łącznikowi będzie mniej pracy. Już wiem, że potrzebuje 8 kątny łącznik. zastanawiam się tylko, czy łącznik dać od spodu czy od góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Od góry nie będzie widoczny icon_smile.gif ja teraz kupuję impregnat jak dom i narzędziowy mam pomalowany Remmersem drogi ale chyba daje radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zastanawiam się czy deska podbitkowa gr 1,9cm, szer 11,5cm nada się na wypełnienie boków tj. prostokąt 1,8m x 0,8m ? Obawiam się, że może być za wąska przez co efekt wizualny może być kiepski ?


stronę wczęsniej masz mój gospodarczy z podbitkowej 10 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 uwaga dla potomnych róbcie altany foremne 8 kąty, kwadraty bo prostokąt to problemy hehe

Na Panowie i Panie dzisiaj tacim rusza z konstrukcją altany. Ostatnie dwa dni spędziłem na impregnacji Remmersem kolor teak. Podbitka będzie w kolorze pinia. Trzymajcie kciuki - foto jutro icon_smile.gif
Mam tylko dylemat bo na kostce granitowej mam tylko 4 uchwyty pod słupy a będzie ich 12 po 3 w każdy rogu i teraz się zastanawiam jak obsadzić słupy czy mogą stać na kostce bez niczego ?

I utknąłem !!! W swej wspaniałości nie pomyślałem, że łącznik dachu przy prostokątnej altanie nie będzie kwadratowy (banał hehe) .

Minął kolejny dzionek i mam już wstępnie zrobiony szkielet dachu (choć wydaje mi się , że mogłem zrobić większy skos bo jest 20% )

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez tacim (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolejny dzień minął zakończony przy latarniach miejskich. Musiałem poprawić dach , gdyż miałem obawy co do wytrzymałości klina ( w 8-kątnej i kwadratowej chyba jest mocniejszy).
Zakończyłem konstrukcję dachu dzisiaj kolejny dzień walki icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pierwszy etap to drewno. Mam dostęp do drzewa i tartaku. Zastanawiam się ile drzewa potrzeba na taką altanę. Czy 3 średniej wielkości sosny wystarczą?



3 sosny powiadasz - powiedzmy u podstawy masz średnicę 40cm po długości 9m a u góry 17cm - odjąć korę po 2cm
i tak średnia ci wychodzi:
38cm+15cm/2 = 26,5cm

26,5cm x26,5cm x 9m to masz ok 0,63m3 drewna - z tego 40% to będzie odpad - więc z jednej sosny ci pozostaje 0,41m3 przetartego drewna - na 3 sosny to ci daje 1,23 m3. I z tego sobie możesz już wyliczyć ile desek ile krawędziaków ci wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obawiam się, że dałem dzisiaj ciała . Przyszedł kumpel i doradził aby przy cięciu krokwi wziąć pod uwagę długość rynny aby nie sztukawać (czyli max 4 m) i głupi posłuchałem. Przyciąłem je a później kumpel przyszedł i mówi coś tak krótko przyciął icon_smile.gif a szlak mnie trafia. Fotki jutro bo już nic nie widać.
Jutro zaczynam dach. Szkielet prawie gotowy, jeszcze tylko poprzeczki. Jak się robi samemu to jednak powoli idzie. Gont kupiłem w Castoramie promocja urodzinowa za 16 zł m2

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez tacim (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do debat czy robić samemu czy kupić to chyba nie ma większego sensu przynajmniej dla mnie. No w zasadzie mogę siedzieć dwa tygodnie pędzlem do góry, ale budowa altanki to fajna zabawa. Piwka można popić , pośmiać, powk.... icon_smile.gif a jaki efekt (mam nadzieję ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Obawiam się, że dałem dzisiaj ciała . Przyszedł kumpel i doradził aby przy cięciu krokwi wziąć pod uwagę długość rynny aby nie sztukawać (czyli max 4 m) i głupi posłuchałem. Przyciąłem je a później kumpel przyszedł i mówi coś tak krótko przyciął icon_smile.gif a szlak mnie trafia. Fotki jutro bo już nic nie widać.


Z tym przycinaniem to przypomniał mi się kawał jak gościu przycinał nogi od stołu,tyle razy przycinał i tak wyszło krzywo icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To ja pochwale się obecnym stanem działań icon_smile.gif

[attachment=16279:WP_000323.jpg]



jaka metoda docinales zastrzaly??icon_smile.gif
ta belka laczaca pozioma z slupem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jaka metoda docinales zastrzaly??icon_smile.gif
ta belka laczaca pozioma z slupem:)



Używałem do tego piły ukośnicy (inna nazwa to chyba kapówka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam postanowiłem także zrobić altanę icon_biggrin.gif
Taką jak ta

Ale mam problem , ponieważ mam juz wszystkie potrzebne rzeczy ale nie wiem jak zabrac sie za połączenie tych 6 okrągłych balików

do podłogi :[ Prosze o jakaś wskazówkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moja powoli idzie , ale bardzo powoli.


Ale już na tym etapie ładnie się prezentuje icon_biggrin.gif Oby tak dalej , czekam na efekt końcowy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kłaniam się

Muszę przyznać, że mam bardzo małe doświadczenie ciesielskie i stolarskie, dlatego proszę o wskazanie ewentualnych kardynalnych błędów w poniższym projekcie. Drewno w dużej części jest już pocięte, wyheblowane i zaimpregnowane. Czekam jeszcze na część dostawy z tartaku, więc będzie musiało trochę wyschnąć. To ostatnie dwa tygodnie przed montażem. Proszę o sugestie.





Legary będą mocowane do podwaliny wieszakami belki.






Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jestem pod wrażeniem projektu to raz - druga kwestia - absolutnie ale to absolutnie nie podoba mi się proponowany sposób montażu na te blaszki - i chodzi mi wyłącznie tylko o estetykę icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jestem pod wrażeniem projektu to raz - druga kwestia - absolutnie ale to absolutnie nie podoba mi się proponowany sposób montażu na te blaszki - i chodzi mi wyłącznie tylko o estetykę icon_smile.gif



Mnie też. Co to, cieśle nie znają już pojęcia "zacios"? Na cholerę te blaszki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...absolutnie ale to absolutnie nie podoba mi się proponowany sposób montażu na te blaszki...




Cytat

...mnogość łaczników może efekt "nadwyrężyć"




Cytat

...Co to, cieśle nie znają już pojęcia "zacios"? Na cholerę te blaszki...



Przekonaliście mnie. Zrezygnuję z części łączników metalowych zastępując je wkrętami. Wkrętami połączę jętki do krokwi, krokwie do płatwi (a takie ładne łączniki krokwiowe kupiłem icon_wink.gif ), i miecze do słupów i płatwi. Łączniki metalowe zostaną do połączenia ze sobą krokwi na szczycie dachu i w konstrukcji szkieletu.

Muszę się wytłumaczyć z tych łączników metalowych: na co dzień konstruuję w metalu, więc można te łączniki potraktować jako chorobę zawodową icon_wink.gif

Pozdrawiam Edytowano przez Sid72 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zmiana planów. Natchnęły mnie Wasze czterospadowe dachy. Boję się, że jeśli dłużej na nie popatrzę, to jeszcze ten chiński daszek zrobię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przekonaliście mnie. Zrezygnuję z części łączników metalowych zastępując je wkrętami. Wkrętami połączę jętki do krokwi, krokwie do płatwi (a takie ładne łączniki krokwiowe kupiłem icon_wink.gif ), i miecze do słupów i płatwi. Łączniki metalowe zostaną do połączenia ze sobą krokwi na szczycie dachu i w konstrukcji szkieletu.
Muszę się wytłumaczyć z tych łączników metalowych: na co dzień konstruuję w metalu, więc można te łączniki potraktować jako chorobę zawodową icon_wink.gif
Pozdrawiam


Jak bawisz się w metalu to chyba wiesz, że polskie wkręty nie nadają się do połączeń konstrukcyjnych...
Może pokazało się na rynku coś lepszego (widziałem ofertę Wurtha), ale głowy nie dam jaka jest ich jakość, a cena fiuuuu!!!

Zwróć uwagę na wysokość krokwi koszowych - powinny być wyższe od zwykłej krokwi.

Przy takich przekrojach drewna (10x10 i 10x5) każdy czop czy zacios znacznie osłabi konstrukcję.

Sam używam łączników metalowych w przypadku altan krytych strzechą, ale nie tzw. płytek z blachy itp. dziurawek, ale łączników naprawdę wzmacniających konstrukcję z litej blachy 5mm skręcanych na śruby. Aby zachować estetykę wpuszczam je w przekrój belek tak, że na zewnątrz widać wyłącznie śruby. Tu mógłbyś pokusić się o delikatniejsze łączniki, ale podobnie schowane... i unikasz wtedy wkrętów (już lepsze zwykłe gwoździe - nie pękają, bo nie są hartowane!). Niestety nie wszędzie się da takie rozwiązanie zastosować.

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • O czym ty teraz piszesz? O projekcie indywidualnym czy gotowym/katalogowym? Nic sie nie zmieni jak podniesie się ściankę kolankową w taki  wymiarze o jakim pisałem czyli 20-25 cm (jeden bloczek) aby zachować proporcje o których piszesz wystarczy wydłużyć krokwie aby dół dachu był na tej wysokości co jest obecnie. Z góry zakładasz coś czego nie wiesz. A może te 140 cm to wysokość ślepej ścianki kolankowej albo od ścianki kolankowej jest jakiś schowek na całej długości ściany. Wiesz co zenek, nie umiesz czytać projektów więc nie wypowiadaj sie w tych kwestiach. Jak byk jest biurko z komputerem przy oknie fasadowym czyli przy lukarnie i tam jest 220 cm wysokości, a tak w ogóle to że ktoś namalował biurko z komputerem nie oznacza że tam na mus musi stać biurko z komputerem i monitorem.
    • No trochę się martwię, bo nie wygrzane, nie mam jeszcze pieca. A w niektórych pokojach już są płytki. Wykonawca wylewki i ogrzewania ten sam i twierdzi, że wygrzewać będzie ostrożnie i nic nie popęka. Ale z betonu zrezygnowałem. Będzie zwykły gres.
    • Cały projekt jest nowy. Jak architekt go minimalnie zmieni - będzie miał alternatywę typówki.  Jak zmienisz kąt - to linia skosu od okapu w górę będzie bardziej stroma i punkt podparcia na ściance kolankowej pójdzie w górę. W efekcie nie zmieni się proporcja elewacji parteru.  A te elewacje są -  moim zdaniem -  b. ładne i największą wartością  tego projektu. Oczywiście zmieni się proporcja dachu - będzie wyższy - ale może nie zepsuje elewacji, a może nawet polepszy wygląd.   Jeśli podniesiesz ściankę kolankową - to dach pójdzie w górę - proporcje parteru (elewaci) się zmienią. Czy na gorsze - nie wiem - ale myślę że tak, bo już teraz okap jest dość wysoko nad oknami. Ok - wannę mogę dopuścić z tymi półkami od ściany. Ale łóżka odsunięte od ściany 20, 30 cm, 40 cm - to jakieś dziwactwo. Jak tam sprzątać? Widzę jeden plus - więcej powietrza.   Natomiast biurko przy ścianie ze skosem na wys. 1m , to wtopa.  Laptop sę zmieści , ale normalny monitor już nie. Ale można oczywiście  odsunąc od ściany. Tylko co - monitor?,biurko?  15' monitor to rozmiar słusznie miniony. Ja lubię mieć duży monitor, i trochę dalej od oczu. Znowu rzecz gustu.   Biurko z monitorem na tle okna - bardzo zdrowe  dla oczu. Jak już się zmęczysz monitorem, zawsze możesz popatrzeć w południowe słońce (to chyba płd. elewacja). No i monitor się dogrzeje. Ergonomia tutaj kwitnie.   Sorry za sarkazm.   Tylko o czym tu rozmawiamy - o domku. Własnym. Zbudowanym przez nas. Czyli dostosowanym do nas (w ramach rozsądku oczywiście) - a nie zmuszającym nas do dostosowania się do jego minusów.
    • I klimatyzacja już zainstalowana. Konsultowałem się na forum i wyszło, że lepszego rozwiązania nie ma. Ciekawy model z WIFI.











    • Hy, jakich walorów ? chyba pracy na pełnej mocy.
  • Popularne tematy

×