Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Przyłącze energetyczne - formalności

Recommended Posts

Gość alfa 3
Ile jeszcze trzeba czekać na założenie licznika od podpisania umowy o przyłączenie, czekam już 3 miesiące i nic. Zapłaciłem 560 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość alfa 3
A jaki krok 4, 5, 6 itd. aby pojawił się prąd w gniazdkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BETA
BZDURY, wcale nie jest tak prosto i tanio i szybko. Zakłady kombinują jak sie da, jak się nie da to też przyłączą i wcale nie później niż jakby sie dalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystko zależy od lokalnych ZE.

W moim rejonie energetycznym zapytałam w maju2009 r. o przyłącze do budowanego domu. Dowiedziałam się, że jeśli mam fundamenty to mogą mi dać normalną taryfę (nie budowlaną). Jeśli wszystkie formalności miałby załatwiać ZE to prąd miałabym w ciągu 10-12 miesięcy.

Poszukałam więc osoby, która za 400zł przygotowała mi projekt przyłącza i załatwiła wszystko w ZE. Właściwie to była nawet rozbudowa linii, ponieważ od ostatniego słupa do mojego domu jest 182 m i został zaprojektowany kabel , który w przyszłości zasili 2 działki przede mną. W lipcu został zakopany kabel, a na początku sierpnia już miałam prąd do dalszych prac na budowie. Wybrałam taki tryb, bo chciałam zrezygnować z pożyczania prądu od sąsiada.

Oczywiście poza opłatą za zadeklarowane KW i tymi za projekt nie poniosłam żadnych innych kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bla bla
Bla bla.Ale ile to ma kosztować-nic nie napisałeś?...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bla bla.Ale ile to ma kosztować-nic nie napisałeś?...



Pozwoliłam sobie odkopać temat, bo znowu powrócił i dopisać koszty.

Opłata za przyłączenie 1509,20zł

Od skrzynki do domu sami wykopaliśmy( 6m) wykop na kabel, który ułożył znajomy elektryk. Przygotował też prowizoryczną tablicę na czas budowy. Za te prace i materiały, łącznie z dokumentem do ZE zapłaciłam 430,46 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość prapradziadek
tauron dolnyslask złożenie wniosku o zmiane z instalacji jednofazowej na trojfazowa składa się wniosek o przyłączenie, na warunki czekałem około 3 tyg. podpisuje się dokumenty: umowę, wycenę (za 1kW przyłącze napowietrzne około 50zł mi przy zwiększeniu z 5kW do 12,9kW wyszło około 460 zł za wszystko). Następnie na własny koszt wykonuje się instalację do przyłącza (u mnie napowietrzne a więc do haku na domu za skrzynki esy 2x różnicówka rozdzielnica kabel 5x4 20m zabezpieczenie przedlicznikowe - około 900zł). Składa się gotowość do przyłączenia i na tym etapie teraz jestem. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Gość prapradziadek napisał:

tauron dolnyslask złożenie wniosku o zmiane z instalacji jednofazowej na trojfazowa składa się wniosek o przyłączenie, na warunki czekałem około 3 tyg. podpisuje się dokumenty: umowę, wycenę (za 1kW przyłącze napowietrzne około 50zł mi przy zwiększeniu z 5kW do 12,9kW wyszło około 460 zł za wszystko). Następnie na własny koszt wykonuje się instalację do przyłącza (u mnie napowietrzne a więc do haku na domu za skrzynki esy 2x różnicówka rozdzielnica kabel 5x4 20m zabezpieczenie przedlicznikowe - około 900zł). Składa się gotowość do przyłączenia i na tym etapie teraz jestem. Pozdrawiam

Nie rozumiem po co 2X różnicówka przy przyłączu przed licznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, mhtyl napisał:

Nie rozumiem po co 2X różnicówka przy przyłączu przed licznikiem.

Żeby miał więcej kłopotów w życiu.

46 minut temu, Gość prapradziadek napisał:

  podpisuje się dokumenty: umowę, wycenę (za 1kW przyłącze napowietrzne około 50zł mi przy zwiększeniu z 5kW do 12,9kW wyszło około 460 zł za wszystko). Następnie na własny koszt wykonuje się instalację do przyłącza 

Wytłumacz mi więc za co płacisz. Chyba, że chodzi o instalację OD przyłącza, wtedy rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, retrofood napisał:

Żeby miał więcej kłopotów w życiu.

 

Tylko to co przed licznikiem jest w gestii ZE i wątpię aby ZE sobie pozwolił władowania różnicówki.

Chyba że chodzi o instalację wewnętrzną w domu to co innego z tymi różnicówkami, tylko co obchodzi ZE jaki gościu ma zabezpieczenia w domu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Tylko to co przed licznikiem jest w gestii ZE i wątpię aby ZE sobie pozwolił władowania różnicówki.

Chyba że chodzi o instalację wewnętrzną w domu to co innego z tymi różnicówkami, tylko co obchodzi ZE jaki gościu ma zabezpieczenia w domu?

Tam nie tylko o różnicówkach pisze głupoty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, retrofood napisał:

Tam nie tylko o różnicówkach pisze głupoty.

Zgadza się, tam nic nie trzyma się kupy (nie mylić z tą kupą:icon_biggrin:).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć, przymierzam się do zakupu działki. Czy wiecie może czy działkę z oznaczeniem Łąka V kategoria, RZ, RP mogę odrolnić i przekształcić na budowlaną? Działka znajduje się przy granicy miasta, dojazd do drogi jest jakieś 100 metrów od działki. 
    • Otrzymałem informację od specjalisty z firmy fischer: Mocowanie fischer TB jest mocowaniem specjalistycznym, przeznaczonym właśnie do mocowania drewnianych stopni schodów w konstrukcjach stalowych. Trep nie powinien leżeć bezpośrednio na konstrukcji, ponieważ przez to stopnie będą skrzypiały. Właśnie dlatego mocowanie TB ma niezbędny dystans, którego nie należy redukować. Co więcej jest ono wykonane w 100% z nylonu dzięki czemu ni trzeba a nawet nie należy stosować żadnego kleju.   Więcej szczegółów dotyczących produktu można znaleźć tutaj: https://www.fischerpolska.pl/pl-pl/produkty/mocowania-standardowe/specjalne-zastosowania/mocowanie-do-schodow-tb-tbb/60580-tb
    • Moim zdaniem przy tej konstrukcji budynku oraz założeniu, że w tygodniu chodzi jedynie o utrzymanie temp. do 10°C można z powodzeniem zrezygnować z podłogówki i ogrzewać ten dom zwykłymi grzejnikami elektrycznymi. Przy godzinach obowiązywania II taryfy (nocne oraz 13.00-15.00) to wystarczy. W tym układzie nie polecam kominka z płaszczem wodnym, bo na efekt rozpalenia w nim będzie trzeba czekać dość długo. Po prostu wylewka ogrzewania podłogowego ma dość duża bezwładność. Lepsze, bo działające szybko będzie DGP. Ponadto moc grzewcza podłogówki i DGP będzie się sumować, co pozwoli szybciej podnieść temperaturę. Jeżeli w planach na przyszłość nie ma opcji, że budynek będzie używany stale to tym bardziej nie warto stosować systemu wodnego z kominkiem z płaszczem. Ze względu na sposób użytkowania, jeżeli już ma być podłogówka, to jestem za wersją elektryczną.  I tak głównym akumulatorem ciepła będzie tu wylewka podłogowa. System jest prostszy i potencjalnie mniej awaryjny. W systemie wodnym problemem może być długa przerwa ww dostawie prądu, ze względu na ryzyko zamarznięcia wody. Ponadto dochodzi ryzyko awarii pompy obiegowej. Rozumiem, że dom już jest. Zasadniczych zmian już nie zrobimy. Ale jako rzecz do rozważenia dla innych: - jeżeli ogrzewanie podłogowe ma być akumulacyjne to wskazana jest grubsza wylewka, np. 10 cm; - ze względu na sposób użytkowania budynku lepsza byłaby konstrukcja szkieletowa, a nie murowana.
    • Dzień dobry  Poszukuję podpowiedzi w sprawie ogrzewania domu, który będę użytkował w weekendy, święta, długie weekendy, itp., ale przez cały rok. Pozwolę sobie zacząć od konkretów, a później przejść do pytań, o odpowiedź na które chciałbym Was prosić. - Dom jest wybudowany z betonu komórkowego 24cm + styropian 20cm - Okna trzyszybowe, siedmiokomorowe PVC - Parter 80m2 + poddasze użytkowe z sypialniami 40m2 - W okolicy nie ma gazu, MPZP nie pozwala spalać paliw stałych - W projekcie dom ogrzewany jest grzejnikami elektrycznymi i dodatkowo jest kominek z DGP - Według projektu zapotrzebowanie ciepła na cele ogrzewania to Qco = 9,6 kW W domu chciałbym w prosty sposób utrzymywać temp. ok. 10 stopni w tygodniu, a podnosić ją tylko na weekendy, gdy będę na miejscu. Idealne wydaje mi się więc połączenie ogrzewania elektrycznego i kominka. Ale nie chciałbym bazować na zwykłych grzejnikach konwektorowych. Do tej pory wymyśliłem dwa warianty: 1) Ogrzewanie podłogowe akumulacyjne kablami + kominek DGP aby podgrzać w weekendy.  a) Tutaj chciałbym spytać o konieczną grubość wylewki. Mam do zagospodarowania 23 cm wysokości podłogi na parterze: według projektu to styropian 15cm, wylewka 6cm, wykończenie 2cm. Na stropie to styropian 5cm + wylewka 6cm + wykończenie 2cm. b) Czy kable grzejne układa się na poddaszu użytkowym, czy tam powinienem pomyśleć o jakiś grzejnikach? c) Zastanawiam się też jakie są możliwości sterowania temperaturą przy ogrzewaniu kablami grzejnymi? Ustawia się jak bardzo mają grzać podłogę w nocy, a za dnia jest zbyt ciepło lub zbyt zimno i nie ma się już na to wpływu? 2)) Ogrzewanie wodne podłogowe bazujące na zbiorniku akumulacyjnym podgrzewanym w nocnej taryfie + kominek z płaszczem wodnym podłączony do tego samego zbiornika. Pytania związane z tym rozwiązaniem to: a) czy to wykonalne?  b) Jak duży musiałbym mieć zbiornik? Z chęcią poznam też inne racjonalne finansowo alternatywy, jeśli coś przychodzi Wam do głowy. Słyszałem np. o grzejnikach elektrycznych akumulacyjnych, albo o grzaniu klimatyzacją, ale zupełnie nie wiem co o tym myśleć. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Nie chrzań głupot że po budowie to drożej kosztuje bo piszesz tak aby swojemu fachowi naganiać kasę. Akurat murki i mury oporowe to nie broszka architekta krajobrazu więc nie dodawaj sobie animuszu. Jaki jest sens kształtować teren przed budową domu jak w czasie budowy większość takiego ukształtowania może ulec dewastacji, to tak jakbyś zrobił chodniki i podjazdy z kostki czy z puzzli przed budową domu. I dlaczego budowlaniec ma się martwić o efekt końcowy???!!!! Jak budują osiedle bloków to kto martwi się o ukształtowanie terenu wokół tych bloków wraz z infrastrukturą, budowlaniec? Nie wyobrażam sobie bo może mam za małą wyobraźnie aby na placu budowy gdzie jeszcze jest zamiar wybudowania  kilku bloków mieszkalnych kształtować wcześniej teren   ze ścieżkami, chodnikami i jakąś zielenią.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...