Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Czy porastanie dachówek mchem zmniejsza ich trwałość?

Recommended Posts

Odpowiedź eskperta: Mech niewątpliwie jest zmorą dachów, bez względu na rodzaj zastosowanego pokrycia. Już na etapie projektowania domu i jego usytuowania należy o tym pamiętać. Nie ma produktu czy też materiału, którego byłby odporny na mech.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/porady/10311-czy-porastanie-dachowek-mchem-zmniejsza-ich-trwalosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość S-BUD BIURO OBSŁUGI BUDOWNICTWA
Szanowny Panie doradco techniczny. Zapraszam do siebie gdzie bedziesz pan mógł zauwazyć że:
Na terenie sąsiednich osiedli na jednym dachy są zielone a na innym nie. I to dachy o podobnym pokryciu podobnym wykonaniu elementów wentylacyjnych w połaci. Radzę przejść po takich osiedlach i zauważyć że dachy pokryte zielonym nalotem ( czy mchem, temat do dyskusji) są zlokalizowane od kilkunastu lat przy drogach i ulicach nieutwardzonych. Każdy
Przejazd samochodu (a w każdym budynku jest ich kilka) powoduje unoszenie się tumanów kurzu który osiadając też na pokryciu z dachówki stanowi dobre podłoże dla wegetacji roślin. Sytuacja zmienia się zasadniczo po utwardzeniu dróg, ulic. Nie ma kurzu dachy przestają być zielone bo i opady czyszczą je samoistnie. A dlaczego jest problem bo nasze kochane władze samorządowe w planach działki budowlane wyznaczają i sprzedają jako uzbrojone z utwardzonymi uliczkami a o uzbrojenie się nie martwią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć, przymierzam się do zakupu działki. Czy wiecie może czy działkę z oznaczeniem Łąka V kategoria, RZ, RP mogę odrolnić i przekształcić na budowlaną? Działka znajduje się przy granicy miasta, dojazd do drogi jest jakieś 100 metrów od działki. 
    • Otrzymałem informację od specjalisty z firmy fischer: Mocowanie fischer TB jest mocowaniem specjalistycznym, przeznaczonym właśnie do mocowania drewnianych stopni schodów w konstrukcjach stalowych. Trep nie powinien leżeć bezpośrednio na konstrukcji, ponieważ przez to stopnie będą skrzypiały. Właśnie dlatego mocowanie TB ma niezbędny dystans, którego nie należy redukować. Co więcej jest ono wykonane w 100% z nylonu dzięki czemu ni trzeba a nawet nie należy stosować żadnego kleju.   Więcej szczegółów dotyczących produktu można znaleźć tutaj: https://www.fischerpolska.pl/pl-pl/produkty/mocowania-standardowe/specjalne-zastosowania/mocowanie-do-schodow-tb-tbb/60580-tb
    • Moim zdaniem przy tej konstrukcji budynku oraz założeniu, że w tygodniu chodzi jedynie o utrzymanie temp. do 10°C można z powodzeniem zrezygnować z podłogówki i ogrzewać ten dom zwykłymi grzejnikami elektrycznymi. Przy godzinach obowiązywania II taryfy (nocne oraz 13.00-15.00) to wystarczy. W tym układzie nie polecam kominka z płaszczem wodnym, bo na efekt rozpalenia w nim będzie trzeba czekać dość długo. Po prostu wylewka ogrzewania podłogowego ma dość duża bezwładność. Lepsze, bo działające szybko będzie DGP. Ponadto moc grzewcza podłogówki i DGP będzie się sumować, co pozwoli szybciej podnieść temperaturę. Jeżeli w planach na przyszłość nie ma opcji, że budynek będzie używany stale to tym bardziej nie warto stosować systemu wodnego z kominkiem z płaszczem. Ze względu na sposób użytkowania, jeżeli już ma być podłogówka, to jestem za wersją elektryczną.  I tak głównym akumulatorem ciepła będzie tu wylewka podłogowa. System jest prostszy i potencjalnie mniej awaryjny. W systemie wodnym problemem może być długa przerwa ww dostawie prądu, ze względu na ryzyko zamarznięcia wody. Ponadto dochodzi ryzyko awarii pompy obiegowej. Rozumiem, że dom już jest. Zasadniczych zmian już nie zrobimy. Ale jako rzecz do rozważenia dla innych: - jeżeli ogrzewanie podłogowe ma być akumulacyjne to wskazana jest grubsza wylewka, np. 10 cm; - ze względu na sposób użytkowania budynku lepsza byłaby konstrukcja szkieletowa, a nie murowana.
    • Dzień dobry  Poszukuję podpowiedzi w sprawie ogrzewania domu, który będę użytkował w weekendy, święta, długie weekendy, itp., ale przez cały rok. Pozwolę sobie zacząć od konkretów, a później przejść do pytań, o odpowiedź na które chciałbym Was prosić. - Dom jest wybudowany z betonu komórkowego 24cm + styropian 20cm - Okna trzyszybowe, siedmiokomorowe PVC - Parter 80m2 + poddasze użytkowe z sypialniami 40m2 - W okolicy nie ma gazu, MPZP nie pozwala spalać paliw stałych - W projekcie dom ogrzewany jest grzejnikami elektrycznymi i dodatkowo jest kominek z DGP - Według projektu zapotrzebowanie ciepła na cele ogrzewania to Qco = 9,6 kW W domu chciałbym w prosty sposób utrzymywać temp. ok. 10 stopni w tygodniu, a podnosić ją tylko na weekendy, gdy będę na miejscu. Idealne wydaje mi się więc połączenie ogrzewania elektrycznego i kominka. Ale nie chciałbym bazować na zwykłych grzejnikach konwektorowych. Do tej pory wymyśliłem dwa warianty: 1) Ogrzewanie podłogowe akumulacyjne kablami + kominek DGP aby podgrzać w weekendy.  a) Tutaj chciałbym spytać o konieczną grubość wylewki. Mam do zagospodarowania 23 cm wysokości podłogi na parterze: według projektu to styropian 15cm, wylewka 6cm, wykończenie 2cm. Na stropie to styropian 5cm + wylewka 6cm + wykończenie 2cm. b) Czy kable grzejne układa się na poddaszu użytkowym, czy tam powinienem pomyśleć o jakiś grzejnikach? c) Zastanawiam się też jakie są możliwości sterowania temperaturą przy ogrzewaniu kablami grzejnymi? Ustawia się jak bardzo mają grzać podłogę w nocy, a za dnia jest zbyt ciepło lub zbyt zimno i nie ma się już na to wpływu? 2)) Ogrzewanie wodne podłogowe bazujące na zbiorniku akumulacyjnym podgrzewanym w nocnej taryfie + kominek z płaszczem wodnym podłączony do tego samego zbiornika. Pytania związane z tym rozwiązaniem to: a) czy to wykonalne?  b) Jak duży musiałbym mieć zbiornik? Z chęcią poznam też inne racjonalne finansowo alternatywy, jeśli coś przychodzi Wam do głowy. Słyszałem np. o grzejnikach elektrycznych akumulacyjnych, albo o grzaniu klimatyzacją, ale zupełnie nie wiem co o tym myśleć. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Nie chrzań głupot że po budowie to drożej kosztuje bo piszesz tak aby swojemu fachowi naganiać kasę. Akurat murki i mury oporowe to nie broszka architekta krajobrazu więc nie dodawaj sobie animuszu. Jaki jest sens kształtować teren przed budową domu jak w czasie budowy większość takiego ukształtowania może ulec dewastacji, to tak jakbyś zrobił chodniki i podjazdy z kostki czy z puzzli przed budową domu. I dlaczego budowlaniec ma się martwić o efekt końcowy???!!!! Jak budują osiedle bloków to kto martwi się o ukształtowanie terenu wokół tych bloków wraz z infrastrukturą, budowlaniec? Nie wyobrażam sobie bo może mam za małą wyobraźnie aby na placu budowy gdzie jeszcze jest zamiar wybudowania  kilku bloków mieszkalnych kształtować wcześniej teren   ze ścieżkami, chodnikami i jakąś zielenią.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...