Skocz do zawartości

Odprowadzenie spalin od kominka


waldi

Recommended Posts

Odprowadzenie spalin od kominka ma być wykonane rurami stalowymi nierdzewnymi fi 180: część pozioma około 1,7mb ze spadkiem 5% do kominka, trójnik, następnie część pionowa około 4mb razem z częścią ponad dach.
Teraz pytanie:
1. czy część ponad strop i dach powinna być ocieplona;
2. kielichowe części rur powinny być skierowane w kierunku do góry jak to się robi w przypadku spalania gazu lub w dół (słyszałem że część od wylotu spalin z kominka do trójnika kielichami do kominka)
3. czy części połączeń poszczególnych rur spalinowych powinny być dodatkowo doszczelniane
Link do komentarza
4 metry to trochę mało, 1,7 m w poziomie to też dużo - może okazać się że ciąg w kominie będzie niewystarczający. Dlatego też nie powinien Pan się zastanawiać nad ociepleniem komina tylko koniecznie zastosować systemowy komin izolowany. Zwiększy to ciąg. Poza tym izolacja jest wymagana na wszystkich kondygnacjach powyżej gdzie jest kominek (a tak naprawdę już przed stropem). Nie proponuję też samodzielnie izolować rur - w przypadku pożaru sadzy, dzie temp. sięga 1000stC i braku szczelnych połączeń + niewłaściwej odległości materiałów łatwopalnych może Pan sam spalić sobie dom. Znam takie przypadki !!! a nikt tego nie ubezpieczy bo komin nie będzie wykonany zgodnie z przepisami.

Łączenia na zamkach na czopuchu (połączenie) powinny być dodatkowo zabezpieczone obejmami, kierunek łączeń jest identyczny jak na całym kominie.
Link do komentarza
Wysokość komina będzie wyższa bo nie doliczyłem wysokości pomieszczenia 3m w którym będzie zabudowany kominek. Z poziomego odcinka zrezygnuję jak Pan radzi. Po wykonaniu komina dokonane będzie sprawdzenie przez kominiarza.
Mam jeszcze pytanie:
Czy systemowy komin izolowany, to będzie taki sam jaki jest stosowany do budowy kominów do kotłów opalanych gazem lub olejem np. system kominowy dwuścienny izolowany MKD z Żar.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Są to w większości te same systemy co do gazu lub oleju. Samo podłączenie proponuję wykonać już systemem jednościennym ale odpornym na wysoką temperaturę. Będzie taniej i bezpieczniej.

[Przed ostatecznym wyborem dostawcy proszę się upewnić do jakiej max. temperatury dostowany jest system. Przy paliwach stałych (drewno) jest ona najwyższa]
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...