Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

jak uniknąć mostków cieplnych pod drzwiami


Recommended Posts

czy ktoś mógłby napisać (a może ktoś ma rysunki) jak prawidłowo wykonać połączenie podłogi i posadzki na parterze pod drzwiami wejściowymi, balkonowymi i garażowymi z podjazem/schodami wejściowymi/tarasem aby nie powstał tam mostek przez który będzie uciekało ciepło;
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Izolację dolnej krawędzi oscieżnicy drzwiowej wykonuje sie tak samo jak w przypadku osadzania okien. W miejscu gdzie bedą mocowane drzwi ustawia się klocki nośne z impregnowanego drewna a wolną przestrzeń pod oscieżnicą wypełnia się pianką poliuretanową. W przypadku zagłębienia oscieżnicy w podłodze w miejscu jej osadzenia należy pozostawić odpowiednio szeroki rowek w posadce, sięgający do warstwy nośnej stropu lub podłogi.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
A jak to zrobić pod bramą garażową segmentową która standardowo nie ma progu. Czy są jakieś progi wpuszczane w podłogę garażu pod bramą albo z czego taki próg można zrobić aby wytrzymywał nacisk przejeżdżającego samochodu. Czy są jakieś specjalne profile, czy też wystarczy kantówka drewniana wpuszczona w podłogę, ale jak ją wówczas zabezpieczyć na styku z betonem.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też mam problem z wylewką. Moi tani, ale jednak mało dokładni fachowcy zrobili wylewkę wylewkę w salonie i na tarasie w ten sposób że w w kilku miejscach mają połączenie i gdy pada deszcz to wilgoć przenika z tarasu do środka domu. Jak można naprawić ten błąd?

Czy nalezy wyciąć wylewkę w salonie przy oknach balkonowych i zrobić ją ponownie?
Czy może wystarczy tylko posmarować wylewkę na tarasie Dyserbitem wodoodpornym - czy to wystarczy (tak doradził mi inny "fachowiec")?
Proszę o fachową poradę.

pozdrawiam
Darek
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy bramie segmentowej w progu umieszcza się najczęściej kątownik stalowy rozdzielający pokrycie podłogowe garażu od nawierzchni podjazdu. Natomiast wystarczającą ochronę cieplną bramy zapewnia izolacja podpodłogowa.
Jeśli taras nie jest połączony konstrukcyjnie z podłogą domu,, to na styku płyty tarasowej ze ścianą domu powinna być wykonana dylatacja np. z pasków styropianu grubości 2 cm. Powierzchnia tarasu musi też być pochylona 1, 5 - 2 % w stronę krawędzi co zapobiega zaleganiu wody. Na połączeniu ściany z płyta tarasu niezbędne jest ułożenie izolacji w postaci np. blachy wywięnietej na wysokość ok. 20 cm na ścianę. Blaszany fartuch należy równiez umiescić w progu drzwi tarasowych , a ewentualne szczeliny wypełnić silikonem.

Odrebna sprawa jest wykonanie izolacji powierzchni tarasu. W przypadku ułożenia tam płytek ceramicznych - przed ich przyklejeniem - należy powierzchnię pokryć izolacja z tzw. płynnej folii. Zapobiega to wnikaniu wody w płytę tarasową i chroni przed odspajaniem się płytek.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jeżeli wylewka garażu będzie się stykała z elementami betonowymi czy kamiennymi podjazdu do będzie w tym miejscu niezły mostek przez który bedzie uciekało ciepło, nawet jeżeli będzie oddzielony kątownikiem stalowym to niewiele się poprawi; dla garażu ogrzewanego z bramą szerokości 5 metrów taki mostek jest nie do zaakceptowania; czy sa jakieś "cieplejsze" metody wykonania takiego połaczenia posadzki garażu i podjazu?

[ Dodano: 26.09.2005, 21:16 ]
czy nie ma już lepszych pomysłów w tym temacie?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No właśnie w sedesie nie zauważyłem żadnego przecieku, ścianki są suche.    A co do powrotu wody z bojlera do spłuczki to chyba nie powinno tak być w ogóle?  Przed remontem taka sytuacja nie miała miejsca i tak samo nic dziwnego nie działo się z licznikiem. Czy ta może być jakoś ze sobą powiązane?    Może głupie pytania zadaję, ale obecny stan nie bardzo mi odpowiada i wolałbym żeby było tak jak przed.
    • Myślę że gdyby można było oddzielne lokum to byłoby super co do powiększenia jest jakaś myśl .... Zobaczymy co nowego się wyklaruje bo sytuacja jest bardzo dynamiczna hahaha. Powiem szczerze że ręce mi już opadają i szczerze trochę mam dość ale jak już powiedziałam A musi być B. Napisałam kolejnego maila do nadzoru budowlanego zanim cokolwiek zacznę robić chcę mieć pewność 💯 że nie podejmę złej decyzji. Najlepiej byłoby gdyby jakiś fachowiec spoglądał na to wszystko swoim okiem i nam doradził, bo co firma od dachów to inna opinia i tak masło maślane. W urzędach też nie lepiej jedni mówią jedno drudzy co innego i weź tu bądź mądry. Ale dach będzie tylko jaki i jak zrobiony tego jeszcze nie jestem pewna. Pozdrawiam serdecznie
    • Pewnie nie pobiera, bo gdyby pobierał to byś widział że jest ciepła. Pewnie jest gdzieś pobór wody, no cudów nie ma, zapewne na spłuczce w sedesie lekko cieknie. Może też być jakaś poduszka powietrzna w tym bojlerze i w innych częściach instalacji, no i po poborze wody może dobijać przez jakiś czas do pełnego ciśnienia, stąd może przez chwilę po zakręceniu wody jeszcze licznik się kręcić, ale to tylko przez chwilę a nie przez godzinę czy dłużej. Taka sytuacja najczęściej ma miejsce gdy w instalacji też jest jakieś naczynie przeponowe, ale u Ciebie chyba takiego nie ma na instalacji. Tak więc nic tylko raczej delikatny przeciek w sedesie. Przyjrzyj się dokładnie czy nie leci cały czas woda.  
    • Rozumiem - ale przedstawiam opcję 
    • Przy zamkniętym zaworze głównym licznik stoi, wiadomo, ale spuszczając wodę spłuczka napełnia się wodą z bojlera. Przy odkręconym zaworze i braku jakiegokolwiek poboru wody widać, że licznik się obraca bardzo powoli. A czy przy otwartym zaworze pobiera też wódę z bojlera to nie potrafię stwierdzić. Licznik bije na plus.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...