Skocz do zawartości

analiza cenowa ściany


Recommended Posts

Szanowna Redakcjo,
W 3. numerze BD z tego roku przedstawiliście raport na temat materiałów na ściany zewnętrzne. Nie wiem, być może przez przeoczenie, zabrakło w nim opisu i analizy cenowej bardzo popularnej ściany dwuwarstwowej składającej się z bloczków z betonu komórkowego o grubości 24 cm
oraz ocieplenia ze styropianu o grubości 10-15 cm plus tynk akrylowy na siatce. Jeżeli są inne przyczyny, które dyskwalifikują to rozwiązanie w Waszej ocenie, to z chęcią poznam tę opinię.
Będę zobowiązany również za wycenę takiej ściany według zastosowanej przez Was metodyki.
Andrzej
Link do komentarza
Beton komórkowy w zasadzie przeznaczony jest do budowy ścian jednowarstwowych, gdyż tylko wtedy w pełni można wykorzystać jego własności ciepłochronne. Jednak stosunkowo niska cena bloczków betonu komórkowego skłania wielu inwestorów do budowy z tego materiału ścian warstwowych, z ociepleniem. W takiej konfiguracji, przy ociepleniu styropianem istnieje ryzyko utrzymywania się wilgoci technologicznej w bloczkach, gdyż beton komórkowy ma bardzo dużą nasiąkliwość ale jednocześnie trudno wysycha. W efekcie - zwłaszcza przy niedostatecznej wentylacji pomieszczeń - wilgoć nagromadzona w murach nie może odparować, co prowadzi do utrzymywania się nadmiernej wilgotności powietrza w pomieszczeniach. Problem ten rozwiązuje ocieplenie wełną i pokrycie tynkiem mineralnym, ale jest to rozwiązanie droższe. Według metodyki przyjętej w cytowanym artykule BD koszt materiałów do budowy ściany z betonu komórkowego i ociepleniem styropianem 10 cm wyniesie 120 zł/m2 . Przy ociepleniu wełna mineralną koszty wzrastają o 20 zł/m2.

P.S. Wspomniany artykuł znajduje się w archiwum internetowym Budujemy Dom dostępny pod linkiem https://budujemydom.pl/bd/artykuly/300/
Link do komentarza
Dziękuję za odpowiedź i od razu przechodzę do pewnych uproszczeń w Państwa wyjaśnieniu.
Beton komórkowy na ściany jednowarstwowe tak, ale pod warunkiem, że ściana ma grubość 36 lub/ a nawet 40 cm, aby uzyskać izolacyjność przegrody na poziomie co najmniej 0,3W/m2 K.
Wtedy jednak usunięcie wilgoci (deszcze padają nie oglądając się na nasze oczekiwania inwestycyjne) staje się jeszcze większym problemem, bo prężność pary wodnej będzie zawsze większa po stronie cieplejszej, czyli wnętrza (praw fizyki nie da się zmienić). To samo będzie miało miejsce przy ocieplaniu wełną. Fundujemy sobie droższe ocieplenie, aby łatwiej ewakuować wilgoć, ale i tak co najmniej 2/3 trafi do wnętrza, bo wełna będzie skutecznie przeciwdziałała uzyskaniu wyższej temperatury po zewnętrznej stronie.
Tyle na temat korekty tzw.. obiegowych opinii J.
Wracając do mojego pytania, to miałbym prośbę o podesłanie mi kosztu materiałów ściany dwuwarstwowej w rozbiciu na składniki celem skonfrontowania z moimi przymiarkami.
Link do komentarza
Dlatego daje się wełnę z folią od środka i rekuperatorek, Ułatwia to sterowanie ogrzewaniem i zapobiega zawilgoceniu, podobnie jak w dachu.
A co do nieocieplonych pustaków to też będą mokre. W strefie komfortu 35-65% wilgotność i 22-26 st.C temperatura punkty rory są od +8 do +18 st. C i nikt w zimę tego za ścianę nawet brakiem ociplenia nie wyrzuci.
Link do komentarza
Drogi Panie TB jak Pan (TB) dasz wełnę od środka to ściana będzie mieć w zimie temperatury ujemne na całe4j gruboci, a jak nawet dasz Pan (TB) podziurawioną wkrętkami jak sito folię od środka to będziesz pan miał z wełny błoto, a pościanie woda będzie lała się strumieniami.
Nie mówiąć o tym że w lato ta ściana będzie mogła nagrzewać się do temperatur wysokich (temperatury zewnętrzne dodatnie i solaryzacja), czyli ściana konstrukcyjna (zakładam, że zewnętrzna jest w większości przypadków nośna) będzie podlegać ruchom termicznym, popęka itd. katastrofa budowlana blisko.
Dla budynku murowanego ocieplanie od środka to śmierć!!!

Piotr
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
)Andrzeju!
moim zdaniem pytanie jest troche..... ( icon_wink.gif ) nie na miejscu.
skad ta biedna redakcja (poniekad ludzka... szacunek dla redakcji) ma widziec jakie sa ceny materialow w twoim regionie (???). O wiele latwiej (i dokladniej) jest zapytac sie u lokalnych dostawcow po ile maja materialy.
moze sie okazac, ze najtaniej wychodzi u ciebie ceramika.
podobnie z ociepleniem - trzeba popytac po ile mozesz kupic materialy u siebie w regionie - wtedy bedziesz mial najdokladniejsza analize technologii, ktora zamierzasz wykorzystac.
co do scian jednowarstwowych - maja jedna, duze zalete - zawsze mozna je docieplic (jezeli sie nie sprawdza). z doswiadczenia wiem, ze material na sciany (stan surowy) to "przyslowiowe grosze" w porownaniu z innymi wydatkami podczas budowy.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

)
z doswiadczenia wiem, ze material na sciany (stan surowy) to "przyslowiowe grosze" w porownaniu z innymi wydatkami podczas budowy.



Potwierdzam. Uważam że więcej energi warto poświęcić na inne elementy domu (dach - szczególnie gdy skomplikowany to go wyprostować icon_smile.gif, instalacja ogrzewania, wykończenie, ogrodzednie)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...