Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
fpmuzyka

zostawić fundamenty na zime czy rozpocząc wiosną!

Recommended Posts

Ciagle jeszcze zbieram papiery i kasę na fundamenty ale zastanawiam się czy jeśli dozbieram wszsytko do pazdizernika/listopada to czy zrobić fundament czy odczekać do wiosny i zacząć z kopyta wszystko. Mój szef ekipy- znajomy budowlaniec radzi zacząc teraz bo podobno przez zimę osiądzie i nie będzie niespodzianek (pęknięć na ścianach) ale gdiześ czytałam że raczej nie zostawia się fundamentów na zimę bo trudno dobrze zabezpieczyć przed wilgocią czy coś takiego. Napiszcie bo temat pali icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ciagle jeszcze zbieram papiery i kasę na fundamenty ale zastanawiam się czy jeśli dozbieram wszsytko do pazdizernika/listopada to czy zrobić fundament czy odczekać do wiosny i zacząć z kopyta wszystko. Mój szef ekipy- znajomy budowlaniec radzi zacząc teraz bo podobno przez zimę osiądzie i nie będzie niespodzianek (pęknięć na ścianach) ale gdiześ czytałam że raczej nie zostawia się fundamentów na zimę bo trudno dobrze zabezpieczyć przed wilgocią czy coś takiego. Napiszcie bo temat pali icon_wink.gif


zostawianie fundamentu na zime to stara sprawdzona metoda budowania ,jedynie na co trzeba zwracać uwage to fundament musi byc wylany na 35dni przed mrozami stalymi czyli do konca września musiałbyś wylac i na wiosne na ostro mozna sobie budowac ale to sie tyczy starych technilogi lanych fundamentów czyli duł na 1,2m na 0,5m i zarojony zalany betonem ,jesli chodzi o lanie fundamentu wziemi i wyciąganie ponad ziemie bloczkami to mozesz sobie to zostawic do wiosny i odrazu sobie wylewac i po tygodniu czy dwóch isc w góre reszta zalezy od zastosowanych materiałów np składu betonu i kierownika budowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wynika z tego że lepiej w listopadzie nie wylewać? Na razie nie mam jeszcze pozwolenia na budowe (do końca października ma być) - więc chyba trzeba zostawić. Może od marca da sie budować. No właśnie- przecież na wiosne ziemia może być jeszcze przymrożona! Jak tu w takiej ziemi zrobić wykop?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wynika z tego że lepiej w listopadzie nie wylewać? Na razie nie mam jeszcze pozwolenia na budowe (do końca października ma być) - więc chyba trzeba zostawić. Może od marca da sie budować. No właśnie- przecież na wiosne ziemia może być jeszcze przymrożona! Jak tu w takiej ziemi zrobić wykop?


Jeśli ziemia jest lekko zmarznięta (jakieś 0 do 2 stopni) to nawet lepiej się kopie (wykop się nie obsypuje), więc w marcu spokojnie możesz zaczynać (ja tak zrobiłam).
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak potwierdzam lepiej w koncu marca zacząc kopac i zalewac mróz ładnie trzyma i nic sie nie obrywa a wylewanie w listopadzie to jest ryzyko albo wrazie mrozu bedzie trzeba nakrywać i pilnować a chyba nie o to chodzi tym bardziej ze w tym roku maja podobno być szybko mrozy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Rol
      Czy płytę warstwową mozna wykorzystać jako izolacje nakrokwiową na dachu domu z użytkowym poddaszem?
    • Izolacje z poliuretanu występują w dwóch podstawowych postaciach - natryskiwanej pianki lub sztywnych płyt. Każda z nich sprawdza się w innych sytuacjach. Sposób i tempo pracy też jest zupełnie inne. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/konstrukcja-dachu/11406-pianka-czy-plyty-co-lepsze-do-izolacji-dachu
    • U mnie jest problem z łączeniem dachu. Projektant wymyślił coś czego nie da się wykonać, wygląda to tylko na papierze, mianowicie to łączenie:       Obecnie pracuje nad tym inny projektant i uważa że by to sensownie połączyć połać dachu garażu i domu powinna być wspólna:     Ale wtedy przy zachowaniu kąta 30 st cały dach domu musi się podnieść o ok 40 cm żeby zgrał się z połacią garażu. Ściana kolankowa domu wzrasta więc do 90 cm (z 50 cm oryginalnej) a na garażu jest natomiast ściana kolankowa wysokości 40 cm (czyli nie za dużo, bo to chyba z wieńcem liczone).   Natomiast jeśli zwiększę kąt całego dachu do 35 st to na garażu nie ma ściany kolankowej a na domie jest 110 cm i wychodzi jakaś kolizja ze stropem. W każdym bądź razie muszę wybrać albo 30 st i 90 cm ściana kolankowa albo 35 st i 110 cm kolankowej ale wtedy z domu robi się grzyb wizualnie, co mi się nie podoba. Ja natomiast liczyłem na to że da radę zrobić jakieś łączenie z oryginalnego projektu czyli bez wspólnej połaci i na garażu mogła by być wtedy wyższa ściana kolankowa i więcej miejsca ale wtedy w tym miejscu robi się taka jakaś dziwna ścianka:     A wynika to raczej z faktu że garaż jest za krótki, co wydaje mi się że projektant mógł zmienić na samym początku robiąc cały projekt gdy zobaczył co mu wyszło. Pewnie 100 cm dłuższy załatwiło by sprawę łączenia kalenicą.  
    • Gość Damian
      Słaby jednostronnie traktujący artykuł. Dlaczego nie napiszesz, że jak do zamontowania jest pompa ciepła i ma pracować w górnym źródle 35 stopni, to potrzebujesz prawie dwa razy tyle powierzchni grzewczej czynnie oddającej ciepło niż te grzejniki 45-50 stopni. Znam wiele osób z opinią, że totalnie całą instalację grzewczą musieli przerobić przechodząc na pompę ciepła, bo zwyczajnie w domu zimno było, kto siedzi w 20 stopniach w łazience ?? Żenada z opisem, że osobne pomieszczenie nie potrzebne, jakby kto nie wiedział ile miejsca i urządzeń trzeba upchnąć, Panie nie ma takich garaży.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...