Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Karol

Czy warto ocieplać fundament w domu niepodpiwniczonym?

Recommended Posts

Czy warto ocieplać fundament w domu niepodpiwniczonym. Uważam, że lepiej dobrze ocieplić podłoże. Jeśli fundament jest okryty folią bądź papą, to i tak wilgoć nie będzie „wchodziła”. Ale czy zimno nie będzie uciekać przez fundament?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie zimno "ucieka"a ciepło. I uciekać będzie do czasu aż nie wyrówna się temperatura ściany, która stoi na fundamencie z ziemią w, której fundament jest zakopany, czyli praktycznie 8 miesięcy w roku. Natomiast ocieplenie niewiele lub nic nie pomoże, bo ciepło w ciele stałym nie idzie ku styropianowi i pójdzie w dół i pod dom (chyba, że dasz styropian na około jak w LEGALETTcie).
Natomiast papa umieszczona pozimo między ścianą a fundamentem (powinna być między stopą a fundamentem) nie pozwoli zejść do ziemi wodzie która w tej ścianie Ci się wykropli.
Fachowcy aby nie mieć kłopotów dają choć trochę wełny z folia od środka w ścianie. Nie dość, że zapobiega to zawilgoceniu ścian (podobnie jak w dachu) to ułatwia sterowanie ogrzewaniem. Oddychanie lepiej zostawić SKUTECZNEJ wentylacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgodnie z wymaganiami ochrony cieplnej budynków, a w szczególności podłóg na gruncie, należy zastosować izolację termiczną poziomą (pod podłogą) oraz pionową (ścian fundamentowych). W przypadku izolacji termicznej ścian fundamentowych można wyróżnić dwa sposoby: usytuowanie izolacji od strony zewnętrznej i od strony wewnętrznej, podobnie jak ma to miejsce przy ochronie cieplnej ścian zewnętrznych. Usytuowanie izolacji termicznej od strony wewnętrznej w przypadku podłogi na gruncie jest dopuszczalne, gdyż spełnia wymagania odpowiedniej ochrony cieplnej tej przegrody (podłoga), lecz nie zabezpiecza fragmentu ściany w pasie przy podłodze przed jej schładzaniem (wytwarza się mostek termiczny). Poza tym przy takim usytuowaniu izolacji ściana fundamentowa znajduje się w strefie temperatur ujemnych, jest pozbawiona możliwości kumulowania ciepła. Usytuowanie izolacji termicznej po stronie zewnętrznej w pełni zabezpiecza przed ucieczką ciepła, ponieważ cała ściana znajduje się w strefie temperatur dodatnich. Zgodnie z wymaganiami, izolacja termiczna ścian fundamentowych powinna być ułożona minimum do granicy przemarzania gruntu (ok. 1m). Jeżeli izolacja termiczna podłogi i ścian fundamentowych została już wykonana, to istnieje możliwość zastosowania dodatkowej izolacji termicznej ścian fundamentowych (część cokołowa) od strony zewnętrznej tak, aby była ona zagłębiona poniżej powierzchni gruntu np. na 50 cm. Jeżeli ściany fundamentowe mają już pionową izolację wodochronną (lepik), istnieje możliwość przyklejenia płyt styropianowych do tak wykończonej powierzchni preparatem oferowanym przez INCO pod nazwą „ABIZOL DM tixo”, a następnie wykończenia ich powierzchni podobnie jak w metodzie lekkiej mokrej. Wprawdzie wiąże się to z dodatkowymi kosztami, lecz eliminuje możliwość wystąpienia wspomnianych mankamentów związanych z usytuowaniem izolacji termicznej od strony wewnętrznej ścian fundamentowych.
Podsumowując należy stwierdzić, że najkorzystniejszym sposobem wykonywania izolacji termicznej ścian fundamentowych jest usytuowanie jej po stronie zewnętrznej, stosowanie izolacji termicznej po stronie wewnętrznej może dotyczyć przypadków, gdy inna jej lokalizacja nie jest możliwa np. ze względu na zabytkowych charakter obiektu lub z innych względów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak naprawdę nie można pisać: " Usytuowanie izolacji termicznej po stronie zewnętrznej w pełni zabezpiecza przed ucieczką ciepła, " Redakcja sugeruje, że jeżeli temperatura fundamentu jest dodatnia np+5 st. C to ciepło nie ucieka, jeżeli jest ujemna to ucieka. Toć to piramidalna nieprawda! Jeżeli w pokoju jest +22 st. C to będzie uciekać aż do wyrównania! czyli cały czas trwania jesieni, zimy i wiosny!
Kolejna sprawa to:"jest pozbawiona możliwości kumulowania ciepła." Kumulacja ma sens gdy masa odbiera nadmiar podczas nadprodukcji ciepła i potem oddaje. Już od lat nie robi się w domach pieców kaflowych na węgiel i co prawda Karol o tym nie pisał, ale prawdopodobieństwo, że Karol ma własnie takie rozwiązanie graniczy z zerem. Karol ma zapewne termostaty, które zapobiegają nadprodukcji ciepła, więc ściana i fundament będą zawsze chłodniejsze niż temperatura w pokoju więc nie będą akumulatorem a tylko notorycznym odbiornikiem, to kolosalna różnica. Dodatkowo (oprócz termostatów) Karol może mieć zegar do sterowania ogrzewaniem, A wtedy taka pseudokumulacja to jak gotowanie beczki wody gdy się chce napić szklankę herbaty! www.isover.se/sw5687.asp www.isover.se/sw5675.asp www.isover.se/sw6406.asp
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Otpowiadając na twoje pytanie Czy warto? to jest raczej oczywiste, że tak. Natomiast do kwesti jak to zrobić to częściowo zależy od tego jaki masz stan obecnie i tak jeżeli masz dom w konstrukcji szkieletoewj i kożystasz z systemu LEGALETT to możesz zkożystac z rad Pana T.B. jeżeli nie, a podejżewam że tak jest, bo jakbyś miał to co wyżej to byś tego pytania nie zadał, odnieś się do wypowiedzi redakcji.
Jeżeli masz ocieplone ściany od zewnątrz to tym bardziej powinieneś ocieplić fundament od zewnątrz łącząc ze sobą te izolacje.
pozdrawiam

P.S. Panie Tomaszu Brzęczkowski kiedy pan poda link do strony firmy, która poleca ocieplać ściane zewnętrzną murowaną wełną +folia???
Bo jak dotąd Pan tego nie zrobił, mimo że podpiera się pan w wypowiedziach nazwami firm, które wcale tego nie polecają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Podałem i xelle i isover i moja strona. I mam jeszcze pytanie do tekstu wyżej, Jak Pan zamknie izolację w ścianie i na fundamencie? Po co izolacja między "niegrzanym a niegrzanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Jak już pisałem "jeżeli masz dom w konstrukcji szkieletoewj i kożystasz z systemu LEGALETT to możesz zkożystac z rad Pana T.B." strony które podaje TB jeżeli chodzi o ocieplenie od środka właśnie do tego się odnoszą.

Poza tym Panie T. Brzęczkowski nie ma czegoś takiegio tutaj jak "niegrzanym a niegrzanym" Temperatura powiersza w zimie jest ujeman (każdy wie ile ma na termometrze) a temperatura pod fundamentem jest prawie stała przez cały rok (zaznacza prawie), każdy kto buduje wie jaką ma strefe przemarzania i jeżeli nie ociepli ściany fundamentowej, która jest w strefie przemarzania to będzie tam też miał temperaturę ujemną, zamiast dodatnia (tak jak poniżej strefy przemarzania) Ziemia w zimie też jest źródłem ciepła. nawet jeżeli jest to +5 st. C, to i tak jest więcej niż -10 czy -20 w powietrzu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ziemia mająca +5 st.C znacznie, ale to znacznie szybciej odbiera ciepło od ciała o temp. 22st. C niż powietrze -20st. C. Przy tak dużej róznicy mas gradient temperatury nie ma znaczenia.
Proste przykłady : znacznie dłuzej wytrzyma Pan nago w powietrzu -20 niż w wodzie +2st.C
Do komory krigenicznej -136 st. C Pan wejdzie na kilka minut a do rtęci 0 st. C nawet na sekundę palca Pan nie włoży. Wzory w których o przepływie ciepła decydyje wyłącznie różnica temeratur może Pan wyśmietnikować.
Pan myśli w kategoriach fizyki tam jest K nie C i już nie ma ujenych temperatur. Przepływ ciepła z domu przez fundament pod dom będzie się odbyawł aż ziemia pod domem nie osiągnie 22 st C ,a ponieważ to jest niewykonalne dla systemu grzewczego Szanownego Pana dlatego izolacja musi być zamknięta. Styropian na zewnątrz skieruje częsć strumienia ciepła w dół i pod dom a nie zatrzyma go. Może Pan byc tego pewien. prosze dzwonić 0225591081
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Czy piszę K czy C nie ma tu nic do rzeczy woda zamarza w 0C lub jak Pan woli 273K i chyba lepiej jest jak nic nie zamarza pod fundamentem

A odnośni Pańskich golasów to dom jest izolowany od zewnątrz jak i pod posadzką, więć Pańskie porównania są nie trafione.
Zaraz Pan powie o mostkach cieplnych na brzegach i owszem są tam mostki i będą, ale narazie rozmawiamy o istniejącym budynku i nikt nie będzie go burzył, żeby wybudować go na nowo wg Pańskiej teorii.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Czy piszę K czy C nie ma tu nic do rzeczy woda zamarza w 0C lub jak Pan woli 273K i chyba lepiej jest jak nic nie zamarza pod fundamentem

A odnośni Pańskich golasów to dom jest izolowany od zewnątrz jak i pod posadzką, więć Pańskie porównania są nie trafione.
Zaraz Pan powie o mostkach cieplnych na brzegach i owszem są tam mostki i będą, ale narazie rozmawiamy o istniejącym budynku i nikt nie będzie go burzył, żeby wybudować go na nowo wg Pańskiej teorii.

PS. Ta dyskusja jest dyskusją publiczną i dzwonienie indywidualne do Pana jest nie na miejscu, skoro zabiera Pan głos w dyskusji to niech Pan dyskutuje do końca, a nie ucieka do rozmów telefonicznych. Inni użytkownicy tego forum pewnie też chcą wiedzieć.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Pan reczej ucieka. Nie rozbierać domu tylko dać np. 5 cm wełny folię i zamknąc izolację. Cieszę się, że narazie po kroczku ale zaczena Pan rozumieć, że ciepło przepływa w ciele stałym nie tylko z +20 do "-" a nawet do +5. Potem narysuje Pan sobie pole strefy komfortu termiczno -wilgotnościowego zimą dla białego człowieka w środkowej Europie (ww 35-65% i temp. 22-26st. C) na wykresie Molliera i zobaczy gdzie zaczynają się punkty rosy (po co folia w ścianie a nie tylko w dachu). Dlaj proponuję wstawić miernik CO2 i wigotności względnej w pokoju w którym moze Pan regulować strumień wentylacji i zobaczy Pan przy ilu m3/h/osobę ma Pan stałe warunki CO2 i ww.
A jak To Pan zrobi to gwarantuję inaczej Pan spojrzy na normy i róznych fachowców. Jak się zbada rozkład temperatur i wilgoci w murze, jak się samemu zobaczy przyrost CO2 w pokoju, jak po trzech tygodniach w nowym mieszkaniu zarodniki grzybów przekraczają 600 razy normy, to nie będzie miało znaczenia, że inni piszą coś odwrotnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Teraz wystarczy 5cm wełny (a nie 20, 15 ) jeszcze trochę a wełna wogóle nie będzie potrzebna

W dalszym ciągu Pana wypowiedzi są pokrętne. Jak rozmawiamy o izolacji to o izolacji, an nie o wentylacji. Dobra wentylacja jest potrzebna dla każdego (bez wyjątków) domu i Pana grzybki i CO2 istnieją tylko w Pana głowie.
A jak Pan zrozumie czym sięrózni ściana murowana od szkieletowej to przestanie Pan pisać o izolacji wełną od wewnątrz.

pzdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Fajnie i agresywnie. Z agresją się spotykam u nie chcących poznać tematu. Dlatego są anonimowi i nie rozmawiają, bo nie wszystko można opisać.
Dalej bedę tłumaczył na czym polego izolacja, a Pan nie zrobił, pwenie proponowanych pomiarów. Porozmawiać o nich też Pan nie chce, to nie zgłębi Pan tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście że pomiarów nie zrobie, bo żeby mi wyszły takie jak Pan pisze musiałbym pozatykać wszystkie kratki wentylacyjne (a poza tym nie mam czym, a dla Pana przyjemności nie mam zamiaru wydawać kasy).
Anonimowy nie jestem bo podpisuje się zawsze i wszędzie tak samo, a moje nazwisko w niczym Panu nie pomoże, chyba że chcesz mnie Pan do Sondu podać za utrudnianie wciskania ludziom kitu.

I poraz kolejny powiem Panu. JEŻELI ZACZOŁ PAN DYSKUSJE NA FORUM TO NIECH JA PAN TU PROWADZI A NIE UCIEKA DO TELEFONÓW !!!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Powiem to po raza drugi tłumaczyś może Pan z niemieckiego na polski tutaj odbywa się dyskusja, a nie jednostronny monolog. Tu wypowiadają się wszyscy co chcą coś powiedzieć, a że mamy różne zdania to prowadzimy dyskusję i podpieramy się argumentami, których jak widać Panu brakuje, skacze Pan z tematu na temat z fundamentów na ściane potem na wentylacje, nie bierze Pan pod uwagę, że tu rozpatruje się konkretny przypadek i nikt nie dopasuje się do Pana teorii bo Pan mówi że tak powinno być, to co już jest to zostanie, a pytanie jest czy powinno się to poprawić przez dodanie izolacji, a nie wybudowanie od nowa.
Mimo wszystko dyskusja i tak jest budująca bo zmusza do myślenia, a z jej przebiegu myślę, że autor pytania już wie co ma zrobić.
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Proszę czytać posty ze zrozumieniem tekstu. W pierwszym napiasałm że nawet 5 cm wełnie od środka w ścianie z folią. bo TYLKO tak w tym przypadku można znacznie ograniczyć przepływ ciepła z pokoju do ściany dalej do fundamentu i pod dom. Dodałem też, że takie rozwiązanie zapobiegnie wchodzeniu wilgoci w ścianę i ułatwi programowanie ogrzewania w czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Czytam uważnie to co Pan wypisuje.
A wilgoć w ścianę nie będzie wchodziła tylko od wewntrz i to pod warunkiem, że folia będzie szczelnie izolowała połączy się z izolacją w podłodze, a do śian zewnętrzych nie będą dochodziły ściany wewnętrzne (chyba że je też chce Pan izolować) Ponadto co zwilgocią z zewnątrz? co z deszczami ? Czy wg Pana tego nie ma?
Wg tego co Pan pisze to dla "programowania ogrzewania w czasie" zrobi Pan wszystko, a nawt nie wie Pan ja ma rozwiązane programowanie autor pytania.
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Deszcze w środku? Kto broni chonić ścianę przed wilgocią z zewnątrz, chroniąc od środka. Woda zimą idzie od środka i nie rozróżnia styropian, wełna, mur, szkielet, dach. Poprostu powietrze stygnąc oddaje wodę i na to nie ma rady. Pan posłucha rady i na wykresie Molliera narysuje Pan pole komforu i zaznaczy punkty rosy dla tego pola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Przepraszam ale gdzie Pan znalazł coś o deszczach w środku w mojej wypowiedzi???

A jaki sposób izolacji przeciwwilgociowej proponuje Pan na zewnątrz???

cytat "Woda zimą idzie od środka i nie rozróżnia styropian, wełna, mur, szkielet, dach" po pierwsze woda nie idzie tylko para wodna, po drugie nie tylko od środka, ale również od zewnątrz, a z której strony ile wchodzi jest uwarunkowane między innymi wilgotnością. W naszym klimacie zima nie ma jedynie tęperaury ujemnej. W zimie również padają deszcze jak i topi się i zamarza na przemian śnieg.

Co do wykresu to jak widać punkt rosy będzie po zimnej stronie ściany, czyli dla ocieplonej od wewnątrz po wewnętrznej dla ocieplonej od zewnątrz po zewnętrznej

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witajcie
W starym budynku nie podpiwniczonym ociepliłem ściany na zewnątrz steropianem na całej wysokości fundament też. Podłogi podobnie.
W zimie nie mam problemu z wilgotnością. W okresie grzewczym wilgotność spada w środku nawet poniżej 40%. Podwyższona wilgotność w pomieszczeniach występuje w okresie letnim. Ocieplenie od środka niewiele by pomogło na spadek wilgotności (trzeba zwiększyć przepływ powietrza), a ograniczyłoby powierzchnię pomieszczenia.Punkt rosy w ścianie zależy od temperatury i wilgotności i zawsze lokuje się gdzieś w przekroju ale niekoniecznie musi powodować zawilgocenie.
Akumulacja ciepła w ścianie ma swoje zalety nie tylko przy nadprodukcji ciepła, ale ściana zbiera równierz ciepło od słońca.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Małe sprostowanie
Oczywiście jest jak pisze poprzedni rozmówca, punkt rosy może wypadać w środku ściany lub też ocieplenia. Pisząć "...punkt rosy będzie po zimnej stronie ściany..." miałem na myśli wystąpienie kondensacji pary wodnej, która to wystąpi na styku zimnego z ciepłym.
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Do Brzęczkowskiego: W tym temacie załącza Pan (TB) linki do rysunków rozwiązań do fundamentowania w terenach wiecznej zmarzliny (Skandynawia) gdzie grunt jest cały czas zamarznięty i ma tempetaturę czału czas daleko niższą niż 273K a nie jak w Polsce nigdy pod budynkiem nie powinien zamarznęć. W Polsce ilość ciepła uciekająca do gruntu przy dobrze normowo zaizolowanej posadzce jest tak niewielka, że Pana (TB) inwestycje na ocieplanie budynku od gruntu warstwą 20-30 cm materiału izolacyjnego nigdy nie zwrócą się (20-30 lat).

Fundament, tak trzeba ocieplić gdyż w sytuacji naszego klimatu w związku zmożliwością zamarzania gruntu pod budynkiem w zimie (właśnie w sytuacji dobrego zaizolowania pod posadzką) i rozmarzania w lecie mogą występować zjawiska wysadzinowe nawet w gruntach przepuszczalnych. To Polska a nie Skandynawia.

Do Brzęczkowwskiego: zanierza Pan (TB) ocieplać 20 30 cm też w Afryce?

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
A pan myśli, że klima w Afryce jest za darmo?
Co ma się zwracać? jak izolowany dom jest tańszy w budowie.
Wyliczali to w np. ŁADNY DOM 2003/1 "Niespotykanie ciepły dom"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Do Brzęczkowskiego: Przecież prostym rachunkiem arytmetycznym w innym temacie tego forum pokazałem Panu (TB), że sam koszt wzrostu samego materiału izolacyjnego dla niewielkiego budynku mieszkalnego (ok 150 m2) nie zwraca się po 20 latach, a co dopiero foliie (które Pan (TB) dziurawi jak sito wkrętkami przy montażu płyty, a gdzie koszt płyty).
Kłamie Pan (TB) jak z nut.

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jeżeli kłamię to proszę się ujawnić. Bo tylko laik może tak twierdzić. Dlatego tez się nie podpisuje. Jakie sito? Brak foli to nie sito? Jak może się zwracać coś co jest tańsze w wykonaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Przepraszam, że się w trącam ale od czego wełna od środka jest tańsza w wykonaniu? skąd taka kalkulacja?
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Kalkulacja w moim domu była bardzo prosta. Izolacja od środka (25 cm) w podłodze ścianie dachu i rekuperator były tańsze niż różnica kosztów założenia ogrzewania centralnego. Wytwożenie ciepła gazem jest 2,5-3 razy tańsze niż prądem, ale zniejszenie potrzeb ciepła 4-5 razy spowodowało, że mniej płacę za prąd (wszystko elektryczne) w domu bez kominka niż sąsidzi za gaz z kominkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...Izolacja od środka (25 cm) w podłodze ścianie dachu
i rekuperator były tańsze niż różnica kosztów założenia ogrzewania centralnego.  Wytwożenie ciepła gazem jest 2,5-3 razy tańsze niż prądem, ale zniejszenie potrzeb ciepła 4-5 razy spowodowało, że mniej płacę za prąd (wszystko elektryczne) w domu bez kominka niż sąsidzi za gaz z kominkiem.



Jak zostało zaizolowane miejsce połączenia ściany zewn. i wewnętrznej prostopadłej do niej? Bo w tym miejscu wychodzi mostek termiczny.
Czy sąsiedzi posiadają rekuperator, porównywalne parametry techniczne domu i zapotrzebowanie na ciepło??
Jakie grzejniki, ścienne czy też ogrzewanie podłogowe?

A ogólnie: czy rzeczywiście nakłady poniesione na tak grubą warstę izolacji zwrócą się w jakimś akceptowalnym wymiarze czasu?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jakie nakłady jak dom jest tańszy w budowie.
40 kWh/m2 rocznie to nie wymysł, tylko już w niektórych krajach obowiązek RT2000 (reglamentacja ciepła).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
www.rt2000.net/documents/ST_maisons_individuelles_NC.pdf
Przy okazji proszę popatrzyć z której strony ociepła się ściany.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jakie nakłady jak dom jest tańszy w budowie.  
40 kWh/m2 rocznie to nie wymysł, tylko już w niektórych krajach obowiązek RT2000 (reglamentacja ciepła).



Może Pan wyjaśnić jak wybudowanie ściany z izolacją 10 cm jest droższe od ściany z izolacją 25 cm??

Co do oszczędności to nie polemizuję - ściana z grubszą izolacją da mniejsze straty ciepła, a więc oszczędności. Chodzi tylko czy duży wydatek na początku zwróci się za życia inwestora.
No i dochodzi koszt rekuperatora, by móc lepiej sterować. Sporą grupę inwestorów budujących systemem gospodarczym (wiem bo mam z nimi kontakt codziennie) nie stać na rekuperator, nie mówiąc już o tych którzy nie mają zielonego pojęcia co to ulicha jest.

I co z tym połaczeniem ściany działowej z osłonową? Unika Pan odpowiedzi. Nawet nie chodzi mi o szczególowe rozwiązanie na rysunkach, proste wyjaśnienie.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Przytoczę obliczenia z Ładnego Domu 2003/1 Dom 150 m2 użytkowej pow. Zwiększenie izolacji do 25 cm w podłodze ścianie dachu w stosunku do projektu wyszło 4000 zł rekuperator francuski Elge z izolowanymi kanałami, anemostatami itp. 6700 zł grzejniko konwekcyjne z mikroprocesorowym sterowaniem (4 rozkazy. W łazienkach maty grzewcze + Corellia (grzejnik z dmuchający gorącym powietrzem w dół przez ręczniki) 5900 zł krany (kuchnia, dwie umuwalki, prysznic wanna) Oras Elektra (sterowane sensorem) = termy Atlantic 11500 zł
Razem 28100 brutto z 22% VATem Odeszło doprowadzenie gazu + cołe centralne i kominy 31000zł (w/g projektu)
Dom nie ma kominka roczne koszty około 2500 zł za prąd
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
dodam, że można dać zwykłe krany , mniej efektowne grzejniki i tańszy rekuperator i many 14000 zł a nie 28000. I wszystko mozna robić samemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja to wszystko rozumiem, ale centralne ogrzewanie też można zobić systemem gospodarczym, kocioł gazowy też może być prostrzy i wyjdzie o wiele taniej niż 30 tys.
A teraz weź Pan wytłumacz inwestorowi, żeby dołożył dodatkowo 4 tyś na izolację, rekuperator, elektoniczne sterowanie bo wtedy ogrzewanie droższym prądem wyjdzie taniej.

To wie Pan jak rozwiązać tę izolację od wewnątrz na styku ściany osłonowej z działową czy znowu Pan przemilczy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Jack na konkretne odpowiedzi bym nie liczył na twoim miejscu, z Panem TB dyskutuje już od miesiąca i oprócz haseł i kilku linkównie na temat nic się nie dowiedziałem,

PS. oprócz ścian wewnętrznych ze ścianą zewnętrzną łączy się również strop. poza tym są jeszcze okna i drzwi, przy ociepleniu zewnętrznym jest tu większa strata ciepła, ale przy wewnętrznym są to miejsca przemarzania i wchodzenia wilgoci i jak to jest rozwiązane też się nie dowiedziałem.

Dodam jeszcze że instalacja ogrzewania i instalacja gazowa łącznie z przyłączem do licznika kosztowała mniw 17 000 zł dla domu 200m2 powierzchni ogrzewanej. Natomiast w kalkulacja poniżej nie ma powierzchni domu co jest ważne, żeby wiedzieć o czym sięmówi oraz jakie koszty zostały [pniesione na przyłącze elektryczne, gdyż ogrzewając dom prądem trzeba zwiększyść jego zapotrzebowanie a 1A więcej to ponad 100 na trzech fazach to 300 a podnieść go o 4 - 5A to następney koszt 1500 czyli tyle co przyłącze gazowe ( a jeżeli trzeba było podnieść o 9-10A to już znacznie więcej)

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Wyliczyłem konkretnie. opisałem konkretnie. A Pan Woltar to jak w przdszkolu w "pomidora" ale rozumiem te uwagi. Nie dociera, bywa.
Dlaczego nie contralne? Przy małych potrzebach ciepła, praktyczny brak mozliwości sterowania i duże straty. Niemozliwe zejście do wymaganych (niedługo i u nas) 40 kWh/m2 na rok. Szczegóły? zawsze mozna zadzwonić. www.nie-co.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Jeżeli to co Pan podał to są konkrety, to ja jestem księdzem!!!


wyjaśnił Pan jak się Pan pozbył mostków, bo jakoś nie zauważyłem, ale jeśli Pan to zrobił to bardzo przepraszam.
wyjaśnił Pan jak wykonać izolacje przy oknach i drzwiach, żeby niedopuścić wilgoci, również tego nie widziałem?
wyjaśnił Pan w jaki sposób niedopuści Pan wilgoci z zewnątrz?

Jak narazie to Pan się zachowuje jak w przedszkolu i że jak coś się tam powie to tak jest, jak również nie jestPan Bogiem, żeby brać Pana zdanie na wiarę.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
To trzeba tak odrazu, że jest Pan księdzem. Raczej mnichem. To juz wybaczam niezrozumienie tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przyznam, że z wieloma 'spornymi' kwestiami zgadzam się z Panem Brzęczkowskim, ale...
unika Pan odpowiedzi na wielokrotonie zadane pytanie, znaczy, że poprostu jej nie zna.
Pytanie dotyczy przecież lansowanego przez Pana sposobu układania izolacji(!). Traci Pan wiarygodność, ludzie nie przyjmą wszystkiego na wiarę. A te złośliwe uwagi w niczym nie pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Naprawdę nie rozumiem problemu. Są gotowe profile stalowe czy drewniane do ścian murowanych różnej grubości od 2 cm do chyba 20 . Są też profile stanowiące scianę działową.
W Norwegii iFrancji widziałem gotowce np 10 cm styropianu z filią i tynkiem, już sklejone. Jak są jakieś pytania mozna też zadzwonić. www.nie-co.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
I właśnie dla tego, że nie rozumie Pan problemu nie potrafi Pan odpowiedzieć na postawione pytania.
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Niezmiernie się cieszę icon_biggrin.gif że moja wiedza na temat wilgoci w ścianie icon_idea.gif jest odmienna od Pańskiej, bo gdyby była taka sama to chyba spaliłbym się ze wstydu icon_redface.gif .

Dodatkowo udało mi się totrzeć do informacji na temat ocieplania od wewnątrz i mogę tylko stwierdzić jedno to co proponuje Pan TB jest szczytem (przepraszam Pana TB za urzycie tego wyrażenia i po jego następnej wypowiedzi zmieniam to na szczyt wyrachowania)względem osób, które mu uwierzą.

pozdrawiam

PS Wole być mnichem niż takim handlowcem jak Pan, Pana wypowiedzi aż ciekną wyrachowaniem icon_twisted.gif i jak widać są nastawione nie na dobro klienta tylko na wielkość Pana kieszeni icon_mad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Czy dlatego, że radzę izolować, czy, że Pana ambicja jest urażona, przez nieznajomość (a raczej niechęć do pznania) tematu?
Bo osoby, które buduja tak jak w Szwecji , Norwegii i Francji (www.nie-co.pl przekroje )są bardzo zadowolone. I pewien jestem po reakcji Szanownego Pana, że Pan to zrozumiał i przeboleć nie może.
40 kWh/m2 na rok , skuteczna, zdrowa izolacja i wentylacja jest nie do zatrzymania, a kto w to nie wierzy lub zostanie wpuszczony w kanał domu z grawitacją z wilgotnymi cięzkimi ścianami zużywającego <150 kWh m2 gazu czy oleju rocznie napewno będzie psioczył , co widac na róznych stronach dyskusyjnych. Pozdrawiam i zapraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Przepraszam za wyrażenie którego urzyłem było ono nie stosowne.
Jeszcze raz przepraszam i zmieniam to co powiedziałem na szcyt wyrachowania.

Co do mojej ambicji to nie jest Pan w stanie jej urazić, gdyż Pan mnie nie zan i nie wie na co jest moja ambicja ukierunkowana, a na pewno nie jest to budownictwo.

A to że w Szwecji i Norwegi budują w systemie domów szkieletowych to jest wiadome od dawna i nie ma co tu rozumieć.

Ponadto nie wiem dlaczego ciągle przytacza Pan skuteczną wentylacje jak tego nikt nie kwestjonuje, jak również nikt nie kwestjonuje dobrej izolacji, wszystkie kwestje sporne dyskusji opierają się nie na... tylko jak izolować.
I niestety dopóki Pan niezrozumie różnic między ścianą szkieletową a murowaną (albo przestanie to być Panu wygodne), dopóty będzie Pan wprowadzał ludzi w błąd.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Szczyt wyrachowania? Przecież ja nie sprzedaję izolacji tylko ogrzewanie. Głoszenie hasła "izolować nie ogrzewać " jest w moim przypadku antywyrachoweniem, lub nawet zachacza o schizofremię.
Szczytem wyrachowania dla mnie są ci co polecają drogie systemy ogrzewania gaz, olej ,pompy ciepła i wręcz zabraniają izolować, a takich jak ja co radzą 30 cm wełny w podłodze ścianie dachu i rekuperator nazywają oszołomami. Choć bezdyskusyjnie na przekrojach widać, że izolacje na pozimie K< 0.1 w/m2xK stosuje się powszechnie.
dam Panu prosty przykład: dlaczego np MURATOR musi oszukiwać? Zyje z reklam, a izolację (styropian lub wełnę) tak naprawdę każdy kupi najbliżej miejsca budowy niezależnie od reklam (proszę spojrzec na Siebie) natomiast na wybór rodzaju i firmy od ogrzewania największy wpływ ma reklama. Dlatego wspomniany MURATOR życiowo nie jest zainteresowany, żeby np Szanowny Pan budując swój dom nie przniósł środków z ogrzewania na izolację.
Co do wentylacji to upewniłem się, że grawitacyjna wentylacja nie jest skuteczna w domach parter+poddasze przy dzisiejszych oknach. Nawet w projektach nie ma już kratek w pokojach. Kupiłem dokładne opomiarowanie wilgotności względnej , przepływu powietrza i CO2, mogę więc nie podpierając się literaturą , normami czy stopniami naukowymi stwierdzić, że w takim tomu wyłącznie rekuperator z występujących na runku systemów, zapewni stabilne warunki CO2 i ww.
Pan z BDB stwierdził, że rekuperatory to włściwie oszustwo, że sprawność jest i wymyslona. Pan Sam mi szczerze odpowie, gdyby miał Pan rekuperator i zmierzył temperatury powietrza na wejściu i wyjściu, a potem przeczytał, że to bzdura, co by Pan powidział?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
A czy ja mówiłem że sprzedaje Pan izolacje???? icon_confused.gif
To co Pan sprzedaje jest na Pana stronie, ale żeby to sprzedać proponuje Pan swoim ewentualnym "ofiarom"(specjalnie urzyłem tego określenia) ocieplanie budynku od wewnątrz, nie licząc się z niczym tu zacytuje Pana może nie dosłownie "nie znan żadnych wad" co wcale nie oznacza że ich niema, a wręcz przeciwnie jest ich tak wiele, że nikt oprócz Pana nie poleca ocieplania ściany murowanej od wewnątrz i proszę nie przytaczać tu stron ISOVER czy Xella z przekrojami gdyż one wcale nie opisują ścian murowanych, a twirdzenie że ściana to ściana obojętnie czy murowana czy szkieletowa jest niedorzeczne
Podpiera się Pan prof. Pogorzelskim więc proszę to jest link do jego artykułu radzę się z nim zapoznać
http://www.itb.pl/porada2/porada2a.htm

chcesz Pan ocieplać to ocieplaj tylko zrób to jak należy, nikt nie broni dawać 30cm wełny tylko na rany Boskie nie od środka!

Chcesz rekuperator proszę bardzo, kto był temu przeciwnu???
Czy Pan z BDB był przeciwny nie!, stwierdził tylko że podawane sprawności są chwytem reklamowym, i tak jest bo nikt nie podaje co ta sprawność w rzeczywistości określa. Pan po prostu wyciąga zdania z kontekstu.

PS Gdzie są opublikowane Pana badania i gdzie jest ich wiarygodność?
Jakie ma pan podstawy teoretyczne i wiedzę aby dokonywać jakichkolwiek badń, z Pańskich postów wynika, że Pana wiedza jest szczątkowa i do tego źle interpretowana, nie zna Pan podstaw, a mniema się Pan za znawcę tematu.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Na Boga nie ma innej izolacji, jak sucha, bez mostków i gruba. Nie znam Pana doświadczenia z izolowanymi domami, ale sądzę, że jest zerowe. I obiecuję zawsze radzić dobrze izolować i stosować tylko sprawdzone dobre metody i materiały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...