Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Marek Żelkowski

Jaka ściana?

Recommended Posts

Ja wybrałem ścianę dwuwarstwową, bo uważam, że pozwala ona zachować najlepszy stosunek ceny do jakości. Jednak jakbym miał kasy jak lodu (np. wygrałbym w totka) to bym zrobił trójwarstwową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dwuwarstwowa, doszedłem do wniosku, że jest w miarę prosta do wykonania i daje gwarancję ciepłego domu icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jednowarstwowa, nie ma co kombinować icon_smile.gif



Temat widzę, że jest już dość stary bo z sierpnia ale warty "odgrzebania" i ciągle aktualny dla wielu budujących. Jednowarstwowa może jest i dobra ale pod warunkiem fachowego - na prawdę fachowego murowania. Przy jednowarstwowej można popełnić bardzo wiele błędów, które będą później pokutowały i systematycznie uszczuplały portfel szczególnie w sezonie zimowym. Trój-warstwowa chyba najlepsza ale biorąc pod uwagę koszty i efekt cieplny to może być (choć nie musi) lekki przerost formy nad treścią. Dlatego optuję za 2W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jaką ścianę wybrałbyś (wybrałeś) dla swojego domu? Uzasadnienie mile widziane icon_smile.gif




Głosowałem trój-warstwową ale z pewnych względów.Wybudowałem się w środku miasta i dlatego taka ściana mi odpowiadała.

minusy to:
-większy koszt
-mniejsza powierzchnia użytkowa
plusy to:
-stabilne podłoże do montażu wszystkiego (płytek klinkierowych, reklam,alarmu,parapetów,haków rur spustowych,balustrad, itd.)
-extra wyciszone wnętrze domu (hałas od samochodów)zastosowałem 12cm silkę.
-elewację od podwórka zrobiłem dopiero po 10 latach (materiał mrozoodporny ściana przez ten okres czasu tylko delikatnie ściemniała)
-odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne od dwuwarstwowej .(wandale ,bardziej absorbuje uderzenia pojazdów mechanicznych. )
-futryny okien i drzwi zostały zamontowane w ociepleniu a nie w ścianie nośnej jak w ścianie dwuwarstwowej.(brak małego mostka termicznego oraz tłumienie hałasu przenoszonego przez okno i drzwi na ścianę nośną ).
-Możliwość wymiany całej ściany zewnętrznej oraz izolacji na nową .(brak przy ścianie jednorodnej)
-Osadzanie głębiej skrzynek gazowych ,elektrycznych itd.dotyczy ściany jedno i dwu warstwowej(bez konieczności ograniczania grubość izolacji).

Chyba starczy icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"



Mam pytanie, nie negując samego rozwiązania ocieplania ścian od wewnątrz, jak w takim przypadku wieszać różne rzeczy na ścianie? Rozumiem, że jest płyta kartonowo - gipsowa, wata, ściana.... Nośność takiej "ściany" chyba jest nie najlepsza. Czy trzeba montować pod szafki wiszące jakieś konstrukcje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"




Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif


Spora ilość budujących tak właśnie robi. Gdyby to był zły sposób... bardzo szybko zrobiłoby się o tym głośno!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Spora ilość budujących tak właśnie robi. Gdyby to był zły sposób... bardzo szybko zrobiłoby się o tym głośno!


Nooo... fakt!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nooo... fakt!



Podsumowując powyższe wynika, że najlepszą ścianą jest dwuwarstwowa i kto wie czy nie najtańszą, choć zawsze wydawało mi się, że najlepsza znaczy najdroższa icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze jest najważniejsze - która warstwa od środka? Bo gdy izolacja za odbiornikiem i brak paroizolacji to przykładów na wysokie koszty eksploatacji (powyżej 70kWh/m2 rocznie ) jest aż nadto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?



icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?



Jan, ale z Ciebie prowokator icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przecież nie musi Pan domu izolować. To Pana pieniądze, Pan za wilgoć i mostek do gruntu będzie płacił całe życie.
A śmieszne jest to, że "izolowanych" za odbiornikiem ciepła jest ogromna ilość przykładów. Dokładnie wiadomo, że jeżeli w domu 150 m2 za samo ogrzewanie np. gazem zapłaci Pan 4000zł - czyli średnio miesięcznie 330zł to ten dom zużywa 150kWh/m2 – to namiot!. A spotkałem tu takich co się cieszą z takiego zużycia. Przysłowie mówi mądry polak po szkodzie. Tu przykładów jak mało skuteczna jest izolacja za ścianą jest aż nadto, ale grupa szkodników tak manipuluje, że Polak i po szkodzie głupi. Płaci i jeszcze się cieszy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"



Czy ja dobrze zrozumiałam -izolacja od wewnątrz jest lepsza???
Znalazłam coś takiego:
"Zgodnie z zasadmi fizyki budowli izolację termiczną powinno się mocować po zewnętrznej stronie przegrody. Co zrobić jednak w sytuacji, gdy nie można ocieplić budynku od zewnątrz?
Właściwe ocieplanie wymaga uwzględnienia dwóch zjawisk fizycznych - transportu energii czyli ciepła oraz dyfuzji pary wodnej w przegrodach warstwowych. Ocieplenie od wewnątrz powoduje przesunięcie strefy przemarzania ściany, a więc również strefy wykraplania się pary wodnej do wewnątrz, co grozi zawilgoceniem przegrody i zmniejszeniem jej trwałości. Przy ocieplaniu od zewnątrz te zjawiska nie występują. Mur znajduje się zawsze w ciepłej strefie (poza strefą przemarzania) i co ważne nagrzewa się razem z pomieszczeniem. Ma tę samą temperaturę co powietrze we wnętrzu. Stabilizuje pracę układu grzewczego z uwagi na swoją dużą bezwładność cieplną i korzystnie wpływa na mikroklimat wnętrza ze względu na pojemność wilgotnościową. W murze nie następuje skraplanie się pary wodnej i nie występują w nim duże różnice temperatur między latem a zimą, co zapewnia stabilność konstrukcji. Dlatego, jeśli to tylko możliwe, zaleca się układanie ocieplenia po stronie zewnętrznej ściany."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pan TB i tak zostanie nie przekonany, jedyny sposób to ignorowanie jego wpisów i nie wdawanie się w dyskusje gdyż jak widać on się tym karmi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale tak naprawdę to "rządzi" fizyka, nie "fizyka budowli" umieszczanie izolacji termicznej za odbiornikiem ciepła (ściana fundament) jest nieskuteczne (można się przekonać w temacie "ile pali" ) Kolejna kwestia to wilgoć, od wewnątrz musi być warstwa zapobiegająca dyfuzji (jak w dachu) inaczej wilgoć będzie w izolacji lub murze.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ja%20%B6rod.png
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

pan TB i tak zostanie nie przekonany, jedyny sposób to ignorowanie jego wpisów i nie wdawanie się w dyskusje gdyż jak widać on się tym karmi.


Ja nie dyskutyję ! Ja tylko wyjaśniam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja nie dyskutyję ! Ja tylko wyjaśniam.



Czy Pan ma też w swoim domu izolację od wewnątrz??Z tego co wiem stosuje się ją tylko w przypadku kiedy ocieplenie zewnętrzne ich jest niemożliwe z różnych powodów, czyli np.w obiektach zabytkowych...Jak to jest ,że na całym świecie tylu fachowców się myli??? icon_eek.gif
Czyżby potrzebna był nam rewolucja w sferze technologii budowlanej???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja mam w mieszkaniu izolację od środka.
Cytat

w obiektach zabytkowych....


Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?
Cytat

...Jak to jest ,że na całym świecie


to znaczy gdzie? jeżdżę i widzę wszędzie izolację od środka.
Przy dzisiejszych grubościach izolacji nie może być od środka mały opór dyfuzyjny!
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif
A „fachowcy” … Ci się nie mylą – wciskają drogie centralne ogrzewanie. Gdyby domy były izolowane, takie praktyki nie miałby miejsca!
Rewolucja??? Przecież teraz stoi wszystko na głowie. Po to wydawać kupę kasy na centralne by izolację termiczną umieścić za notorycznym odbiornikiem ciepła( ściana fundament grunt) , by nawet dziś dawać w podłogę i ścianę mniej jak 30 cm izolacji!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?"
Po prostu w przypadku obiektów zabytkowych, gdzie elementem istotnym jest oryginalna elewacja-to nie ma o czym dyskutować i oczywista staje się tylko opcja izolacji od wewnątrz. Tylko dziwi mnie fakt jak mało można poczytać o tej technice-czy to nie jest dziwne?Mam kilka uwag:
1.Przy ociepleniu zewnętrznym zostaje zachowana zdolność ściany do skumulowania ciepła, co ma wpływ mikroklimat pomieszczeń. W tym wypadku wszystkie części i pomieszczenia budynku ocieplane są równomiernie.
2.Ściany działowe i stropy nie przerywają tzw "przepony izolacyjnej", a przewody wodne i kanalizacyjne zamontowane w murze nie zamarzają.Jak więc ta kwestia wygląda w przypadku izolacji wewnętrznej??
3.Izolacja wewnętrzna może prowadzić do powstania spękań w murze wskutek naprężeń.
Przy ociepleniu zewnętrznym przeciętna temperatura zewnętrznej powierzchni muru zbliżona jest do temperatury jego powierzchni wewnętrznej. Fakt ten eliminuje warunki do powstawania naprężeń powodowanych przez skurcz i rozszerzalność cieplną co za tym idzie zapobiega pękaniu ścian. Również temperatura zewnętrznej powierzchni ściany jest taka, że nie zachodzi w niej kondensacja pary wodnej.
Ja osobiście nie widziałam domu zaizolowanego od wewnątrz i moze za mało przestudiowałam fizykę,ale interesowałaby mnie odpowiedź na pkt.2
Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Akumulacja ciepła dziś nie ma sensu- to było dobre przy centralnym ogrzewaniu. Nie można pisać o akumulacji ściany gdy przy zastosowaniu automatyki jest ona (ściana) zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej.
A przewody też nie zamarzają, nawet w Alpach czy Skandynawii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A przewody też nie zamarzają, nawet w Alpach czy Skandynawii.



No to jestem zdziwiona icon_eek.gif Patrząc wczoraj na mój termometr za oknem w nocy to jakoś w to cięzko mi uwierzyć icon_eek.gif
A odnośnie przerywania tzw "przepony izolacyjnej"??Rozumiem,że każde pomieszczenie jest zaizolowane z sześciu stron?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



zdecydowałem sie na trójwarstwową /solidnie i tanio - efekt oszczedności w stosunku do dwuwarstwowej uzyskuje sie na etapie elewacji/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brzoza uchyl prosze rabka tajemnicy jaki to material na zewnetrzna warstwe sciany 3-warstwowej jest tanszy niz warstwa kleju z zatopiona siatka;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mając ściany z płyt keramzytowych jedyne wyjście to dwuwarstwowa
gdybym miał zwykłe ściany to raczej też dwuwarstwowa ze względów na koszt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mając ściany z płyt keramzytowych jedyne wyjście to dwuwarstwowa


kalumet rozwiń tą myśl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

kalumet rozwiń tą myśl.



na ścianę jednowarstwową to płyta jest za cienka
można zrobić ścianę trzywarstwową ale nie po to chcę budować dom z płyt aby potem tracić czas na obmurowanie go np klinkierem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, o tym ze bedzie to trojwarstwowa decyzja juz zapadla. Dom jest pobudowany z porothermu 25 i zostaly zrobione fundamenty pod trzecia sciane ktora bedzie z klinkieru. Szczlina ktora powstanie miedzy sciana nosna a oslonowa ma okolo 18 cm. Zakupilem tez welne w plytach, chcialem dac podwojnie z przesunieciem razem 16 cm, a pozostale 2 cm na pustke powietrzna. Moje pytanie jest czy dokonalem wlasciwego wyboru co do izolacji. Teraz zastanawiam sie czy nie lepiej w to miejsce na szerokosci calej szczeliny dac 18 cm moze jak sie da 19 cm styropianu rowniez z dwoch plyt np 10 cm i 8 cm ? A zakupiona welne mineralna i tak wykorzystal bym na dachu. Zawsze to troche wiecej izolacji a przy welnie dochodzi jeszcze problem z zawilgoceniem. Dodam iz welna ktora posiada ma wsp. lambda 0,036 ( rockwool rocton ) czyli cos jak jakis troche lepszy styropian. Oczywiscie to wszystko dane obliczeniowe ktore przy welnie moga sie zmianic znaczaco ze zmiana wilgotnosci, czego nie mozna powiedziec o styropianie. Panu TB z gory serdecznie dziekuje, znam doskonale jego tok myslenia i nie chcialbym po raz kolejny czytac o zaletach izolacji w srodku domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Panu TB z gory serdecznie dziekuje, znam doskonale jego tok myslenia i nie chcialbym po raz kolejny czytac o zaletach izolacji w srodku domu.


Podziwiam twoją przezorność icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
widzę temat dość stary.
Ja wybrałem ścianę 2 W i teraz jeszcze troszeczkę polemizuje nad ceramika czy BK . Do 2 W przemawia dla mnie ekonomia.Gdy bym miał więcej kasy stawiał bym 3 warstwową z klinkieru icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jest stan na 2002 r. - czyli to które po 2002r. było wielokroć nowelizowane.   No właśnie tego dotyczył mój link -  nie jest to kolejna modyfikacja/nowela/zmiana, tylko tekst jednolity. Ostatnia nowela/zmiana  rzeczonego Rozporządzenia miała miejsce w listopadzie 2017r. z "ważnością" od stycznia 2018 r.    Ps. I wcześniej nie autorowi  post #2 nie stawiałem zarzutu niekompetencji, tylko sprostowałem oczywisty błąd.   Co do autora post #6 ...................................  mam mieszane odczucia   
    • Nie wiem, ale napisane jest coś takiego:     A co ma to za znaczenie? Rura zaczynać się będzie 70 cm pod ziemią i wchodzi w dół do 160mm na jakieś 150 cm od ziemią. bruzda żeby ukryć rurę w ścianie chociaż w połowie by móc to kiedyś ładnie zabudować.
    • Tu może nie chodzi o nóż na gardle tylko mam mury z gazobetonu H+H gęstości 500 i 600 więc nie chciałbym żeby mi mokły od góry bloczki (co już się dzieje) bo jak przyjdzie duży mróz to kto wie co może się stać. Wiem że można je osłonić folią od góry ale chodzi też o dół, jak pada woda to na posadzce zbiera się woda i bloczki mokną od dołu. Kolejna sprawa chyba lepiej jak strop wzmocni się przez zimę bu można go było obciążać na wiosnę i prowadzić dalsze prace związane z dachem?  
    • Gość Pawel
      Czy elektrownia odpowiada za przyłączenie od słupa do licznika. Czy od słupa do wyłącznika głównego który znajduje się na zewnątrz budynku
    • Gość Pawel
      Mam pytanie mam obecnie łączę energetyczne - stare-jak byli ostatnio elektrycy z elektrowni to przelaczyli mnie na ostatnią fazę i powiedzieli że warkocz jest do wymiany, zrobiłem remont gdzie są polozone nowe kable w domu. Licznik jest nowy ale jeszcze na scianie budynku mam wyłącznik główny i pytanie czy energetyka odpowiada za przyłączenie do licznika czyli że słupa do wyłącznika głównego a pozniej do licznika czy tylko do wyłącznika głównego który znajduje się na zewnątrz na sciane
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...