Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

  • 3 miesiące temu...
Cytat

Jednowarstwowa, nie ma co kombinować icon_smile.gif



Temat widzę, że jest już dość stary bo z sierpnia ale warty "odgrzebania" i ciągle aktualny dla wielu budujących. Jednowarstwowa może jest i dobra ale pod warunkiem fachowego - na prawdę fachowego murowania. Przy jednowarstwowej można popełnić bardzo wiele błędów, które będą później pokutowały i systematycznie uszczuplały portfel szczególnie w sezonie zimowym. Trój-warstwowa chyba najlepsza ale biorąc pod uwagę koszty i efekt cieplny to może być (choć nie musi) lekki przerost formy nad treścią. Dlatego optuję za 2W.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jaką ścianę wybrałbyś (wybrałeś) dla swojego domu? Uzasadnienie mile widziane icon_smile.gif




Głosowałem trój-warstwową ale z pewnych względów.Wybudowałem się w środku miasta i dlatego taka ściana mi odpowiadała.

minusy to:
-większy koszt
-mniejsza powierzchnia użytkowa
plusy to:
-stabilne podłoże do montażu wszystkiego (płytek klinkierowych, reklam,alarmu,parapetów,haków rur spustowych,balustrad, itd.)
-extra wyciszone wnętrze domu (hałas od samochodów)zastosowałem 12cm silkę.
-elewację od podwórka zrobiłem dopiero po 10 latach (materiał mrozoodporny ściana przez ten okres czasu tylko delikatnie ściemniała)
-odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne od dwuwarstwowej .(wandale ,bardziej absorbuje uderzenia pojazdów mechanicznych. )
-futryny okien i drzwi zostały zamontowane w ociepleniu a nie w ścianie nośnej jak w ścianie dwuwarstwowej.(brak małego mostka termicznego oraz tłumienie hałasu przenoszonego przez okno i drzwi na ścianę nośną ).
-Możliwość wymiany całej ściany zewnętrznej oraz izolacji na nową .(brak przy ścianie jednorodnej)
-Osadzanie głębiej skrzynek gazowych ,elektrycznych itd.dotyczy ściany jedno i dwu warstwowej(bez konieczności ograniczania grubość izolacji).

Chyba starczy icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"



Mam pytanie, nie negując samego rozwiązania ocieplania ścian od wewnątrz, jak w takim przypadku wieszać różne rzeczy na ścianie? Rozumiem, że jest płyta kartonowo - gipsowa, wata, ściana.... Nośność takiej "ściany" chyba jest nie najlepsza. Czy trzeba montować pod szafki wiszące jakieś konstrukcje?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"




Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif


Spora ilość budujących tak właśnie robi. Gdyby to był zły sposób... bardzo szybko zrobiłoby się o tym głośno!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?



icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?



Jan, ale z Ciebie prowokator icon_mrgreen.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przecież nie musi Pan domu izolować. To Pana pieniądze, Pan za wilgoć i mostek do gruntu będzie płacił całe życie.
A śmieszne jest to, że "izolowanych" za odbiornikiem ciepła jest ogromna ilość przykładów. Dokładnie wiadomo, że jeżeli w domu 150 m2 za samo ogrzewanie np. gazem zapłaci Pan 4000zł - czyli średnio miesięcznie 330zł to ten dom zużywa 150kWh/m2 – to namiot!. A spotkałem tu takich co się cieszą z takiego zużycia. Przysłowie mówi mądry polak po szkodzie. Tu przykładów jak mało skuteczna jest izolacja za ścianą jest aż nadto, ale grupa szkodników tak manipuluje, że Polak i po szkodzie głupi. Płaci i jeszcze się cieszy!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"



Czy ja dobrze zrozumiałam -izolacja od wewnątrz jest lepsza???
Znalazłam coś takiego:
"Zgodnie z zasadmi fizyki budowli izolację termiczną powinno się mocować po zewnętrznej stronie przegrody. Co zrobić jednak w sytuacji, gdy nie można ocieplić budynku od zewnątrz?
Właściwe ocieplanie wymaga uwzględnienia dwóch zjawisk fizycznych - transportu energii czyli ciepła oraz dyfuzji pary wodnej w przegrodach warstwowych. Ocieplenie od wewnątrz powoduje przesunięcie strefy przemarzania ściany, a więc również strefy wykraplania się pary wodnej do wewnątrz, co grozi zawilgoceniem przegrody i zmniejszeniem jej trwałości. Przy ocieplaniu od zewnątrz te zjawiska nie występują. Mur znajduje się zawsze w ciepłej strefie (poza strefą przemarzania) i co ważne nagrzewa się razem z pomieszczeniem. Ma tę samą temperaturę co powietrze we wnętrzu. Stabilizuje pracę układu grzewczego z uwagi na swoją dużą bezwładność cieplną i korzystnie wpływa na mikroklimat wnętrza ze względu na pojemność wilgotnościową. W murze nie następuje skraplanie się pary wodnej i nie występują w nim duże różnice temperatur między latem a zimą, co zapewnia stabilność konstrukcji. Dlatego, jeśli to tylko możliwe, zaleca się układanie ocieplenia po stronie zewnętrznej ściany."
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale tak naprawdę to "rządzi" fizyka, nie "fizyka budowli" umieszczanie izolacji termicznej za odbiornikiem ciepła (ściana fundament) jest nieskuteczne (można się przekonać w temacie "ile pali" ) Kolejna kwestia to wilgoć, od wewnątrz musi być warstwa zapobiegająca dyfuzji (jak w dachu) inaczej wilgoć będzie w izolacji lub murze.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ja%20%B6rod.png
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja nie dyskutyję ! Ja tylko wyjaśniam.



Czy Pan ma też w swoim domu izolację od wewnątrz??Z tego co wiem stosuje się ją tylko w przypadku kiedy ocieplenie zewnętrzne ich jest niemożliwe z różnych powodów, czyli np.w obiektach zabytkowych...Jak to jest ,że na całym świecie tylu fachowców się myli??? icon_eek.gif
Czyżby potrzebna był nam rewolucja w sferze technologii budowlanej???
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja mam w mieszkaniu izolację od środka.
Cytat

w obiektach zabytkowych....


Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?
Cytat

...Jak to jest ,że na całym świecie


to znaczy gdzie? jeżdżę i widzę wszędzie izolację od środka.
Przy dzisiejszych grubościach izolacji nie może być od środka mały opór dyfuzyjny!
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif
A „fachowcy” … Ci się nie mylą – wciskają drogie centralne ogrzewanie. Gdyby domy były izolowane, takie praktyki nie miałby miejsca!
Rewolucja??? Przecież teraz stoi wszystko na głowie. Po to wydawać kupę kasy na centralne by izolację termiczną umieścić za notorycznym odbiornikiem ciepła( ściana fundament grunt) , by nawet dziś dawać w podłogę i ścianę mniej jak 30 cm izolacji!!!!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?"
Po prostu w przypadku obiektów zabytkowych, gdzie elementem istotnym jest oryginalna elewacja-to nie ma o czym dyskutować i oczywista staje się tylko opcja izolacji od wewnątrz. Tylko dziwi mnie fakt jak mało można poczytać o tej technice-czy to nie jest dziwne?Mam kilka uwag:
1.Przy ociepleniu zewnętrznym zostaje zachowana zdolność ściany do skumulowania ciepła, co ma wpływ mikroklimat pomieszczeń. W tym wypadku wszystkie części i pomieszczenia budynku ocieplane są równomiernie.
2.Ściany działowe i stropy nie przerywają tzw "przepony izolacyjnej", a przewody wodne i kanalizacyjne zamontowane w murze nie zamarzają.Jak więc ta kwestia wygląda w przypadku izolacji wewnętrznej??
3.Izolacja wewnętrzna może prowadzić do powstania spękań w murze wskutek naprężeń.
Przy ociepleniu zewnętrznym przeciętna temperatura zewnętrznej powierzchni muru zbliżona jest do temperatury jego powierzchni wewnętrznej. Fakt ten eliminuje warunki do powstawania naprężeń powodowanych przez skurcz i rozszerzalność cieplną co za tym idzie zapobiega pękaniu ścian. Również temperatura zewnętrznej powierzchni ściany jest taka, że nie zachodzi w niej kondensacja pary wodnej.
Ja osobiście nie widziałam domu zaizolowanego od wewnątrz i moze za mało przestudiowałam fizykę,ale interesowałaby mnie odpowiedź na pkt.2
Pozdrawiam!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A przewody też nie zamarzają, nawet w Alpach czy Skandynawii.



No to jestem zdziwiona icon_eek.gif Patrząc wczoraj na mój termometr za oknem w nocy to jakoś w to cięzko mi uwierzyć icon_eek.gif
A odnośnie przerywania tzw "przepony izolacyjnej"??Rozumiem,że każde pomieszczenie jest zaizolowane z sześciu stron?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

kalumet rozwiń tą myśl.



na ścianę jednowarstwową to płyta jest za cienka
można zrobić ścianę trzywarstwową ale nie po to chcę budować dom z płyt aby potem tracić czas na obmurowanie go np klinkierem
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesiące temu...
Witam, o tym ze bedzie to trojwarstwowa decyzja juz zapadla. Dom jest pobudowany z porothermu 25 i zostaly zrobione fundamenty pod trzecia sciane ktora bedzie z klinkieru. Szczlina ktora powstanie miedzy sciana nosna a oslonowa ma okolo 18 cm. Zakupilem tez welne w plytach, chcialem dac podwojnie z przesunieciem razem 16 cm, a pozostale 2 cm na pustke powietrzna. Moje pytanie jest czy dokonalem wlasciwego wyboru co do izolacji. Teraz zastanawiam sie czy nie lepiej w to miejsce na szerokosci calej szczeliny dac 18 cm moze jak sie da 19 cm styropianu rowniez z dwoch plyt np 10 cm i 8 cm ? A zakupiona welne mineralna i tak wykorzystal bym na dachu. Zawsze to troche wiecej izolacji a przy welnie dochodzi jeszcze problem z zawilgoceniem. Dodam iz welna ktora posiada ma wsp. lambda 0,036 ( rockwool rocton ) czyli cos jak jakis troche lepszy styropian. Oczywiscie to wszystko dane obliczeniowe ktore przy welnie moga sie zmianic znaczaco ze zmiana wilgotnosci, czego nie mozna powiedziec o styropianie. Panu TB z gory serdecznie dziekuje, znam doskonale jego tok myslenia i nie chcialbym po raz kolejny czytac o zaletach izolacji w srodku domu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
  • 9 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
widzę temat dość stary.
Ja wybrałem ścianę 2 W i teraz jeszcze troszeczkę polemizuje nad ceramika czy BK . Do 2 W przemawia dla mnie ekonomia.Gdy bym miał więcej kasy stawiał bym 3 warstwową z klinkieru icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myslalem ze na każdy 10m2 przypada 1kW. Tak mi doradzono telefonicznie przy wyborze pieca na pellet. Podałem metraż i powiedziano między 24kW a 34kW dla kotła pelletowego. A kotły na pellet i ekogroszek potrzebują powietrza z zewnątrz? Czy to zależy od typu wentylacji w budynku? Jeśli załóżmy powietrze do spalania będzie pobierał z kanału wentylacyjnego znajdującego się obok spalinowego to czy nie zachodzi ryzyko zaciągania spalin i wytworzy się obieg zamknięty?
    • Gość Iga
      Sciana mojego budynku gospodarczego jest jednocześnie granica działki, sąsiad bez mojej zgody przymontowal.do mojej ściany od swojej strony wędzarnie i zadaszenie, czy mógł tak zrobić??
    • Żeby wszyscy czytali ze zrozumieniem to co piszesz- to powinnaś również PISAĆ ZE ZROZUMIENIEM... Cykasz po kropelce informacje, dodajesz ni stąd, ni zowąd jakieś szczegóły...   Napisz DOKŁADNIE co jest w akcie - zacytuj istotne szczegóły, abyśmy wiedzieli tak jak który ma inne zdanie... zacytuj dosłownie umowę z kupcem sąsiedniej działki - co wiedział, co postanowił, co obiecał... na piśmie - żeby nie było, że na gębę, bo mógł czegoś nie wiedzieć, mógł coś inaczej zrozumieć, mógł coś zapomnieć (nawet specjalnie zapomnieć)... albo nie zawracaj głowy swoim "problemem"     Właściwie to faktycznie działka NIE BYŁA OGRODZONA, bo NA JEJ GRANICY nie było żadnego ogrodzenia!!! Ogrodzenie było - po podziale - i jest teraz na działce sąsiada!!!   Trzeba było pomyśleć o tym ogrodzeniu przed podziałem, a na pewno przed sprzedażą rzeczonej działki!!! pomimo, że przed sprzedażą to ogrodzenie ogradzało Twoją posesję i półmetrowy pas wydzielonej, a po sprzedaży - już nowego nabywcy działki!!!       A stan faktyczny jest taki, że ogrodzenie jest na działce obecnego właściciela i jest pół metra od wspólnej granicy!!!
    • To czemu wiekszość sie robi inaczej a tu ze tak powiem nowość z stali ? takie info w ogłszenieniu jest  "Pokrycie dachu - blacha na rąbek stojący - kolor antracyt Stolarka okienna ze szkleniem trzyszybowym w kolorze zewnętrznym - antracyt Drzwi wejściowe antywłamaniowe w kolorze antracyt Brama garażowa panelowa w kolorze antracyt Elewacja w oparciu o tynk elewacyjny w kolorach bieli i szarości z elementami drewnopodobnymi Standard wykończenia - stan deweloperski: Wylewki przygotowane pod układanie podłóg Ściany wewnętrzne przygotowane pod malowanie Osprzęt elektryczny Instalacje: - domofonowa - ogrzewania w oparciu o piec gazowy - ciepłej wody użytkowej z cyrkulacją (ciepła woda zaraz po odkręceniu kurka) - zimnej wody użytkowej - instalacja wentylacji mechanicznej z rekuperacją (odzysk ciepła
    • Na 300m2 21kw może być za mało. Co do długości rury poklikaj gdzieś w Google. Jak chcesz znać zapotrzebowanie, sprawdź tu: https://cieplo.app/. Kocioł gazowy potrzebuje tylko sprawny komin wentylacyjny w pomieszczeniu w którym będzie pracował. Nie potrzebuje powietrza z zewnątrz. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...