Skocz do zawartości

Mieszkanie 60m2 na biuro w starym domu


mr2k

Recommended Posts

Witajcie,

Urządzam właśnie biuro w mieszkaniu w starym, wolnostojącym domu (dom ma 3 mieszkania, podpiwniczony, poddasze nieużytkowe, budynek z lat 40-tych, cegła). Wymieniam okna na nowe (plastiki), robię też elewacje i ocieplenie, ok. 12 cm styropian. Mieszkanie (biuro) ma 60m2, 3 pokoje, leżące w zasadzie w linii prostej (amfilada). W mieszkaniu tym mam wyłącznie prąd (220V) + dwa stare, wielkie piece, których oczywiście chciałbym się pozbyć (piece mają zapewne za sobą wyjścia kominowe). Planuję też położenie nowej podłogi więc w grę wchodzi np. ogrzewanie w podłodze (jeśli warto). W biurze nie planuję łazienki - będzie wyłącznie kibelek (nie potrzeba ciepłej wody) + mikro kuchnia, gdzie na dobrą sprawę wystarczy mały przepływowy ogrzewacz wody - mycie rąk i szklanek).

I teraz mój dylemat: jak najefektywniej ogrzać taką powierzchnię? Biuro będzie czynne od PN do PT w godź. 9:00-19:00. Weekendy wolne więc może być tam dużo zimniej (zalecana jakaś automatyka).

Bardzo dziękuję za wszystkie pomysły.

Pozdrawiam,
KK
Link do komentarza
Napisz, do jakich mediów masz dostęp - czy jest np. gaz w pobliżu? No i czy jesteś w stanie więcej wyłożyć na inwestycję, by potem koszty ogrzewania były niższe, czy zakładasz wrzucenie wyższych kosztów grzania w koszty, a liczy się niski koszt wykonania?
Najprościej byłoby zainstalować ogrzewanie elektryczne, np. grzejniki konwektorowe, bo zajmują niewiele miejsca a szybko podnoszą temperaturę w razie potrzeby. Mogły by się włączać np. 1h przed rozpoczęciem pracy biura, a wyłączać na koniec dnia. Automatyzacja sterowania jest śmiesznie tania - grzejniki mają termoregulatory więc wystarczą tanie zegary sterujące. Zostawiasz tylko grzejniki "dyżurne" np. na +12 w kuchni i łazience.
Instalację elektryczną i tak musisz pewnie wymienić na nową.
Oczywiście nawet przy braku gazu przynajmniej teoretycznie wchodzi w grę np. kociął olejowy, czy nawet węglowy w piwnicy. Tyle że koszty wykonania bardzo wzrosną.
Link do komentarza
Dzieki za odpowiedz. Mam niestety tylko prad (byc moze moglbym doprowadzic jeszcze gaz, ale problemem jest czas). Jesli chodzi o inwestycje: chcialbym instalacje zrobic dosc tanio (i szybko). Wazne jest to, ze czesc biura bedzie wynajmowana wiec koszty ogrzewania bedziemy de facto dzielic na 4 osoby.

Czy ktos moglby podac orientacyjny koszt takich grzejnikow (jakiej mocy i ile sztuk) i ile wynioslyby miesieczne oplaty za energie? Chodzi mi glownie o rzad wielkosci, a nie o dokladne dane.
Link do komentarza
Trzeba by znać kubaturę - stare domy potrafią mieć bardzo wysokie sufity. Jeśli ściany będą docieplone i okna są nowe to pewnie spełnią obecne normy cieplne. Mam nadzieję, że strop i podłoga też są przyzwoite. Przy typowych wysokościach pomieszczeń wystarczy Ci zgrubny rachunek 1 m2=100 W mocy grzejnika. To daje 3 grzejniki po 2 kW każdy + jakieś "maluchy" po kilkaset watów na kuchenkę i WC. Koszty instalacji są praktycznie żadne, bo i tak pewnie trzeba zrobić remont "elektryki". Solidny grzejnik o mocy 2 kW z krakowskiego Convectora kosztuje jakieś 850 zł, ale można kupić znacznie tańsze. Piszę o tych, bo mam taki już ponad 10 lat i nie narzekam. Nawet jak zdecydujesz się na wersję stacjonarną, to zastanów się czy nie założyć zwykłej wtyczki - będziesz mógł wykorzystać tanie zegary sterujące.
Koszt samej energi dośc trudno oszacować, bo pomieszczenia będą używane tylko okresowo. W tej sytuacji prąd to i tak najrozsądniejszy wariant.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Też jestem za prądem. Możesz pomyśleć o akumulacji ciepłaz drugiej taryfy poprzez ogrzewanie podłogowe lub piece akumulacyjne. Jeśli 30%-40% prądu będziesz brał z II taryfy to zapłącisz rachunki podobnie jak w przypadku braku taryf (taryfy dla firm trochę się różnią).
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Proponowałbym rozważyć dwie opcje:
1) Grzejniki elektryczne. Tanie w zakupie. Prosty i szybki montaż. W razie wyprowadzki, grzejniki można zabrać. Jedyną wadą są wysokie koszty eksploatacji.
2) EKOPIEC, czyli piec kominkowy na pelet, który można podłączyć do komina w miejsce demontowanego pieca kaflowego. Np. piec nadmuchowy z dystrybucją, czyli możliwością rozprowadzenia ciepłego powietrza do kilku pomieszczeń - przykładowo ekopiec ANNA firmy Ecoteck http://ekopiece.net/index.php?strona=anna-9-kw
Zaletą jest niski koszt eksploatacji, porównywalny z ogrzewaniem węglem. Wadą jest duży koszt inwestycji oraz pewien nakład pracy (piec trzeba średnio raz dziennie zasypać peletem, średnio raz w tygodniu trzeba wyrzucić popiół).

Czyli zawsze jest coś za coś. Albo niski koszt inwestycji, albo niski koszt eksploatacji.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...