Skocz do zawartości

jaki piec gazowy - pomocy!!!


jajogi

Recommended Posts

Cytat

Odkręcam prysznic, czekam ok. 20sek na ciepłą wodę, wchodzę, jak zmoknę,




A gdzie oszczędności .
Trzeba brać pod uwagę że woda ciągle drożeje .Te 20 sek lania w domu x 30 dni =600 sek to jest 10 minut x 4 osoby w domu = 40 minut a jak jest jeszcze pies ! icon_wink.gif
Lejesz wodę 40 minut bezpośrednio w kanał to zapłacisz za niepotrzebną wodę 2 x bo jeszcze i za ścieki . icon_smile.gif
Link do komentarza
Pogrzebałem jeszcze w internecie i oprócz wszystkich wskazanych w temacie modeli pieców znalazłem jeszcze taką kombinację:

Vaillant VUW 242/3-5 Plus wersja 2-funkcyjna kominowa 24 kW (ok. 4 500 zł) + Zasobnik VIH R-120 (ok 3000 zł)

opisy techniczne robią wrażenie a i cena jest chyba do zaakceptowania. Proszę o Wasze opinie.

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Jak zamienisz miejsce pralki z prysznicem, to powinno być OK
Wtedy te odległości staną się znośne i możesz zamontować 2 funkcyjny



Raczej nie do zrobienia - "Projektantka" icon_smile.gif
Otrzymalem propozycje instalatora co do pieca - poleca mi kondensat 2 funkcyjny De Dietrich MCR II 24/28 MI zamknięta komora spalania

Co myślicie o takim rozwiązaniu, takim kotle (wcześniej dyskusja była czy piec 1f+zasobnik+cyrkulacj czy może 2f, a tu prosze kondensat icon_smile.gif )? Jakieś alternatywy z Waszej strony co do pieca?

Cena kondensatu nie jest niska ale podobno inwestycja zwracam sie po kilku latach- niższe rachunki za gaz.


Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

...
Cena kondensatu nie jest niska ale podobno inwestycja zwracam sie po kilku latach- niższe rachunki za gaz.

Pozdrawiam



Piec kondensacyjny to jedno ale do tego trzeba doliczyć koszty odpowiedniej instalacji grzewczej aby ten piec funkcjonował tak jak powinien (zaleca się ogrzewanie podłogowe i/lub lekkie przewymiarowanie grzejników) koszty inwestycyjne rosną o okres zwrotu...sam nie wiem, tym bardziej że zwrot można liczyć raczej tylko w okresie zimowym. jak jest słaba zima to ciężko wyciągnąć 105% z reklamowanej wydajności pieca.
Link do komentarza
Cytat

Pisałem Ci również tylko o kondensacyjnych
Co do zwrotu kosztów: SPOKOJNA GŁOWA



Co do samego zwrotu to nie mam wątpliwości. Mam je natomiast co do czasu w jakim ten zwrot nastąpi bo przy normalnym domu (150 m2) i rodzinie 3-4 osoby to jest 10 - 12 lat. A jak w tym okresie piec się zepsuje to pomnóż x 1.5. Wiem że piec kondensacyjny ma zalety ale nie przeceniajmy ich za bardzo.
Link do komentarza
Cytat

Co do samego zwrotu to nie mam wątpliwości. Mam je natomiast co do czasu w jakim ten zwrot nastąpi bo przy normalnym domu (150 m2) i rodzinie 3-4 osoby to jest 10 - 12 lat. A jak w tym okresie piec się zepsuje to pomnóż x 1.5. Wiem że piec kondensacyjny ma zalety ale nie przeceniajmy ich za bardzo.


A jak się doliczy kasę za przewymiarowane grzejniki, to wyjdzie dwadzieścia lat. I trzeba będzie kociołek wymienić na nowy.
Link do komentarza
Cytat

ble, ble, ble
Nie macie kalkulatorków ?




Właśnie w tym rzecz że je mamy i pewnie każdy je ma tylko zależy co się w nie wstukuje. Jak się liczy wydajność pieca 108% przez 12 miesięcy w roku to zwrot będzie na pewno szybko, ale nie o to chyba chodzi. Przy realnym wykorzystaniu 108% to nawet w czasopismach podaje się zwrot rzędu 10 lat.
Link do komentarza
Każdy kocioł, czy to kondensacyjny, czy atmosferyczny ma jakąś sprawność. Im wyższe temperatury pracy tym niższa sprawnoś. Jednak porównując te dwa rodzaje kotłów, sprawność dla każdego z nich będzie w porównaniu linią nachyloną pod pewnym kątem, równoległą dla nich obu. To tak w skrócie.
Teraz, w naszej strefie klimatycznej kocioł kondensacyjny będzie pracował w kondensacji blisko 90% czasu pracy w sezonie; a więc oszczędnie. Jeżeli nie będzie kondensował, to i tak jego sprawność będzie wyższa niż atmosferycznego - taka jest zasada.
Inwestycyjnie też niewielka różnica cenowa: ceny katalogowe. Wkłady kominowe - ceny bardzo porównywalne. Jedyną różnicą cenową jest zakup grzejników. Jednak czy to na prawdę aż taka różnica? Nie prawda. Zobacz katalogi icon_biggrin.gif
Uważam, że kondens zawsze taniej ogrzeje, nawet przy projektowanych grzejnikach na wysoki parametr
Link do komentarza
Cytat

Każdy kocioł, czy to kondensacyjny, czy atmosferyczny ma jakąś sprawność. Im wyższe temperatury pracy tym niższa sprawnoś. Jednak porównując te dwa rodzaje kotłów, sprawność dla każdego z nich będzie w porównaniu linią nachyloną pod pewnym kątem, równoległą dla nich obu. To tak w skrócie.
Teraz, w naszej strefie klimatycznej kocioł kondensacyjny będzie pracował w kondensacji blisko 90% czasu pracy w sezonie; a więc oszczędnie. Jeżeli nie będzie kondensował, to i tak jego sprawność będzie wyższa niż atmosferycznego - taka jest zasada.
Inwestycyjnie też niewielka różnica cenowa: ceny katalogowe. Wkłady kominowe - ceny bardzo porównywalne. Jedyną różnicą cenową jest zakup grzejników. Jednak czy to na prawdę aż taka różnica? Nie prawda. Zobacz katalogi icon_biggrin.gif
Uważam, że kondens zawsze taniej ogrzeje, nawet przy projektowanych grzejnikach na wysoki parametr



Może faktycznie nie jest do końca tak jak myślałem, przyznaje że muszę jeszcze poszperać. A teraz żeby pójść trochę na skruty w zdobywaniu wiedzy powiedzcie czy do przygotowania wody użytkowej niezbędny jest zasobnik? Jeżeli tak to jak grzana jest woda w lecie jeżeli C.O. nie pracuje? Czy jest jakaś linia bocznikowa?
Link do komentarza
Cytat

Może faktycznie nie jest do końca tak jak myślałem, przyznaje że muszę jeszcze poszperać. A teraz żeby pójść trochę na skruty w zdobywaniu wiedzy powiedzcie czy do przygotowania wody użytkowej niezbędny jest zasobnik? Jeżeli tak to jak grzana jest woda w lecie jeżeli C.O. nie pracuje? Czy jest jakaś linia bocznikowa?


masz wiele mozliwości grania wody albo kocioł tradycyjny 2f ,czyli grzeje CO a jak odkrecza ciepła wode to ja podgrzewa wyłaczjąc CO ,albo kocioł z wbudowany małym zasobnikiem ,zasada ta sama ale jest mozliwosc rozprowadzenia cyrkulacji aby nie czekac naciepla wode ,i najlepszy sposób zewnetrzny zasobnik cwu ,o oddpowiedniej pojemnosci w zaleznosci ile masz łazienek i ile osób w domu ,wtedy niezaleznie z ilu zródeł bedziesz korzystał zawsze i wszedzie bedziesz miał ciepła wode a to w domu najwazniejsze przy kilku osobach
a co do kotła ,to prpoponuje dwa rozwiazania ,albo jak wyzej kondens z takim samym uzasadnieniem ,albo kocioł żeliwny na długie lata i bezawaryjny i tylko od inwestora zalezy ,jednak przy instalacji scisle niskotemeraturowej to polecałbym kondens bo zawsze na piwo czy najwyzej dwa zostanie w zuzyciu gazu wzgledem kotła atmosferycznego
Link do komentarza
Cytat

masz wiele mozliwości grania wody albo kocioł tradycyjny 2f ,czyli grzeje CO a jak odkrecza ciepła wode to ja podgrzewa wyłaczjąc CO ,albo kocioł z wbudowany małym zasobnikiem ,zasada ta sama ale jest mozliwosc rozprowadzenia cyrkulacji aby nie czekac naciepla wode ,i najlepszy sposób zewnetrzny zasobnik cwu ,o oddpowiedniej pojemnosci w zaleznosci ile masz łazienek i ile osób w domu ,wtedy niezaleznie z ilu zródeł bedziesz korzystał zawsze i wszedzie bedziesz miał ciepła wode a to w domu najwazniejsze przy kilku osobach
a co do kotła ,to prpoponuje dwa rozwiazania ,albo jak wyzej kondens z takim samym uzasadnieniem ,albo kocioł żeliwny na długie lata i bezawaryjny i tylko od inwestora zalezy ,jednak przy instalacji scisle niskotemeraturowej to polecałbym kondens bo zawsze na piwo czy najwyzej dwa zostanie w zuzyciu gazu wzgledem kotła atmosferycznego



Wielkie dzieki za odpowiedź ale muszę doprecyzować swoje pytanie. Załóżmy, ża mamy kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem wody. Woda użytkowa podgrzewana jest wężownicą w której cyrkuluje woda centralnego ogrzewania. W zimie wszystko jest jasne bo C.o. krąży w sieci. Ale jak to wygląda latem, gdy grzejniki nie pracują? Jak kocioł podrzewa wodę z zasobniku?
Link do komentarza
Cytat

Na instalacji musisz mieć zawór 3 drogowy, który jest sterowany przez automatykę kotła w celu grzania CO lub CWU. Nie ważne jest, czy to lato czy zima. Kocioł sam wie, kiedy ma się przełączyć na co.



Czyli, że w takim przypadku woda z zasobnika cyrkuluje w obiegu zamkniętym przez wymiennik ciepła a wężownica poprostu nie pracuje? Nie mogę w necie znaleźć schematu.
Link do komentarza
Cytat

Wielkie dzieki za odpowiedź ale muszę doprecyzować swoje pytanie. Załóżmy, ża mamy kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem wody. Woda użytkowa podgrzewana jest wężownicą w której cyrkuluje woda centralnego ogrzewania. W zimie wszystko jest jasne bo C.o. krąży w sieci. Ale jak to wygląda latem, gdy grzejniki nie pracują? Jak kocioł podrzewa wodę z zasobniku?


W zalezności od kotła dokłada sie wtedy albo dodatkowa pompe wysterowaną z kotła albo zawór 3d rownie z wysterowany z kotła
Link do komentarza
Cytat

Czyli, że w takim przypadku woda z zasobnika cyrkuluje w obiegu zamkniętym przez wymiennik ciepła a wężownica poprostu nie pracuje? Nie mogę w necie znaleźć schematu.



Nie, odwrotnie. To woda kotłowa cyrkuluje między kotłem i wężownicą zasobnika, podgrzewając wodę użytkową.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...