Skocz do zawartości

jaki piec gazowy - pomocy!!!


jajogi

Recommended Posts

Cytat

Odkręcam prysznic, czekam ok. 20sek na ciepłą wodę, wchodzę, jak zmoknę,




A gdzie oszczędności .
Trzeba brać pod uwagę że woda ciągle drożeje .Te 20 sek lania w domu x 30 dni =600 sek to jest 10 minut x 4 osoby w domu = 40 minut a jak jest jeszcze pies ! icon_wink.gif
Lejesz wodę 40 minut bezpośrednio w kanał to zapłacisz za niepotrzebną wodę 2 x bo jeszcze i za ścieki . icon_smile.gif
Link do komentarza
Pogrzebałem jeszcze w internecie i oprócz wszystkich wskazanych w temacie modeli pieców znalazłem jeszcze taką kombinację:

Vaillant VUW 242/3-5 Plus wersja 2-funkcyjna kominowa 24 kW (ok. 4 500 zł) + Zasobnik VIH R-120 (ok 3000 zł)

opisy techniczne robią wrażenie a i cena jest chyba do zaakceptowania. Proszę o Wasze opinie.

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Jak zamienisz miejsce pralki z prysznicem, to powinno być OK
Wtedy te odległości staną się znośne i możesz zamontować 2 funkcyjny



Raczej nie do zrobienia - "Projektantka" icon_smile.gif
Otrzymalem propozycje instalatora co do pieca - poleca mi kondensat 2 funkcyjny De Dietrich MCR II 24/28 MI zamknięta komora spalania

Co myślicie o takim rozwiązaniu, takim kotle (wcześniej dyskusja była czy piec 1f+zasobnik+cyrkulacj czy może 2f, a tu prosze kondensat icon_smile.gif )? Jakieś alternatywy z Waszej strony co do pieca?

Cena kondensatu nie jest niska ale podobno inwestycja zwracam sie po kilku latach- niższe rachunki za gaz.


Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

...
Cena kondensatu nie jest niska ale podobno inwestycja zwracam sie po kilku latach- niższe rachunki za gaz.

Pozdrawiam



Piec kondensacyjny to jedno ale do tego trzeba doliczyć koszty odpowiedniej instalacji grzewczej aby ten piec funkcjonował tak jak powinien (zaleca się ogrzewanie podłogowe i/lub lekkie przewymiarowanie grzejników) koszty inwestycyjne rosną o okres zwrotu...sam nie wiem, tym bardziej że zwrot można liczyć raczej tylko w okresie zimowym. jak jest słaba zima to ciężko wyciągnąć 105% z reklamowanej wydajności pieca.
Link do komentarza
Cytat

Pisałem Ci również tylko o kondensacyjnych
Co do zwrotu kosztów: SPOKOJNA GŁOWA



Co do samego zwrotu to nie mam wątpliwości. Mam je natomiast co do czasu w jakim ten zwrot nastąpi bo przy normalnym domu (150 m2) i rodzinie 3-4 osoby to jest 10 - 12 lat. A jak w tym okresie piec się zepsuje to pomnóż x 1.5. Wiem że piec kondensacyjny ma zalety ale nie przeceniajmy ich za bardzo.
Link do komentarza
Cytat

Co do samego zwrotu to nie mam wątpliwości. Mam je natomiast co do czasu w jakim ten zwrot nastąpi bo przy normalnym domu (150 m2) i rodzinie 3-4 osoby to jest 10 - 12 lat. A jak w tym okresie piec się zepsuje to pomnóż x 1.5. Wiem że piec kondensacyjny ma zalety ale nie przeceniajmy ich za bardzo.


A jak się doliczy kasę za przewymiarowane grzejniki, to wyjdzie dwadzieścia lat. I trzeba będzie kociołek wymienić na nowy.
Link do komentarza
Cytat

ble, ble, ble
Nie macie kalkulatorków ?




Właśnie w tym rzecz że je mamy i pewnie każdy je ma tylko zależy co się w nie wstukuje. Jak się liczy wydajność pieca 108% przez 12 miesięcy w roku to zwrot będzie na pewno szybko, ale nie o to chyba chodzi. Przy realnym wykorzystaniu 108% to nawet w czasopismach podaje się zwrot rzędu 10 lat.
Link do komentarza
Każdy kocioł, czy to kondensacyjny, czy atmosferyczny ma jakąś sprawność. Im wyższe temperatury pracy tym niższa sprawnoś. Jednak porównując te dwa rodzaje kotłów, sprawność dla każdego z nich będzie w porównaniu linią nachyloną pod pewnym kątem, równoległą dla nich obu. To tak w skrócie.
Teraz, w naszej strefie klimatycznej kocioł kondensacyjny będzie pracował w kondensacji blisko 90% czasu pracy w sezonie; a więc oszczędnie. Jeżeli nie będzie kondensował, to i tak jego sprawność będzie wyższa niż atmosferycznego - taka jest zasada.
Inwestycyjnie też niewielka różnica cenowa: ceny katalogowe. Wkłady kominowe - ceny bardzo porównywalne. Jedyną różnicą cenową jest zakup grzejników. Jednak czy to na prawdę aż taka różnica? Nie prawda. Zobacz katalogi icon_biggrin.gif
Uważam, że kondens zawsze taniej ogrzeje, nawet przy projektowanych grzejnikach na wysoki parametr
Link do komentarza
Cytat

Każdy kocioł, czy to kondensacyjny, czy atmosferyczny ma jakąś sprawność. Im wyższe temperatury pracy tym niższa sprawnoś. Jednak porównując te dwa rodzaje kotłów, sprawność dla każdego z nich będzie w porównaniu linią nachyloną pod pewnym kątem, równoległą dla nich obu. To tak w skrócie.
Teraz, w naszej strefie klimatycznej kocioł kondensacyjny będzie pracował w kondensacji blisko 90% czasu pracy w sezonie; a więc oszczędnie. Jeżeli nie będzie kondensował, to i tak jego sprawność będzie wyższa niż atmosferycznego - taka jest zasada.
Inwestycyjnie też niewielka różnica cenowa: ceny katalogowe. Wkłady kominowe - ceny bardzo porównywalne. Jedyną różnicą cenową jest zakup grzejników. Jednak czy to na prawdę aż taka różnica? Nie prawda. Zobacz katalogi icon_biggrin.gif
Uważam, że kondens zawsze taniej ogrzeje, nawet przy projektowanych grzejnikach na wysoki parametr



Może faktycznie nie jest do końca tak jak myślałem, przyznaje że muszę jeszcze poszperać. A teraz żeby pójść trochę na skruty w zdobywaniu wiedzy powiedzcie czy do przygotowania wody użytkowej niezbędny jest zasobnik? Jeżeli tak to jak grzana jest woda w lecie jeżeli C.O. nie pracuje? Czy jest jakaś linia bocznikowa?
Link do komentarza
Cytat

Może faktycznie nie jest do końca tak jak myślałem, przyznaje że muszę jeszcze poszperać. A teraz żeby pójść trochę na skruty w zdobywaniu wiedzy powiedzcie czy do przygotowania wody użytkowej niezbędny jest zasobnik? Jeżeli tak to jak grzana jest woda w lecie jeżeli C.O. nie pracuje? Czy jest jakaś linia bocznikowa?


masz wiele mozliwości grania wody albo kocioł tradycyjny 2f ,czyli grzeje CO a jak odkrecza ciepła wode to ja podgrzewa wyłaczjąc CO ,albo kocioł z wbudowany małym zasobnikiem ,zasada ta sama ale jest mozliwosc rozprowadzenia cyrkulacji aby nie czekac naciepla wode ,i najlepszy sposób zewnetrzny zasobnik cwu ,o oddpowiedniej pojemnosci w zaleznosci ile masz łazienek i ile osób w domu ,wtedy niezaleznie z ilu zródeł bedziesz korzystał zawsze i wszedzie bedziesz miał ciepła wode a to w domu najwazniejsze przy kilku osobach
a co do kotła ,to prpoponuje dwa rozwiazania ,albo jak wyzej kondens z takim samym uzasadnieniem ,albo kocioł żeliwny na długie lata i bezawaryjny i tylko od inwestora zalezy ,jednak przy instalacji scisle niskotemeraturowej to polecałbym kondens bo zawsze na piwo czy najwyzej dwa zostanie w zuzyciu gazu wzgledem kotła atmosferycznego
Link do komentarza
Cytat

masz wiele mozliwości grania wody albo kocioł tradycyjny 2f ,czyli grzeje CO a jak odkrecza ciepła wode to ja podgrzewa wyłaczjąc CO ,albo kocioł z wbudowany małym zasobnikiem ,zasada ta sama ale jest mozliwosc rozprowadzenia cyrkulacji aby nie czekac naciepla wode ,i najlepszy sposób zewnetrzny zasobnik cwu ,o oddpowiedniej pojemnosci w zaleznosci ile masz łazienek i ile osób w domu ,wtedy niezaleznie z ilu zródeł bedziesz korzystał zawsze i wszedzie bedziesz miał ciepła wode a to w domu najwazniejsze przy kilku osobach
a co do kotła ,to prpoponuje dwa rozwiazania ,albo jak wyzej kondens z takim samym uzasadnieniem ,albo kocioł żeliwny na długie lata i bezawaryjny i tylko od inwestora zalezy ,jednak przy instalacji scisle niskotemeraturowej to polecałbym kondens bo zawsze na piwo czy najwyzej dwa zostanie w zuzyciu gazu wzgledem kotła atmosferycznego



Wielkie dzieki za odpowiedź ale muszę doprecyzować swoje pytanie. Załóżmy, ża mamy kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem wody. Woda użytkowa podgrzewana jest wężownicą w której cyrkuluje woda centralnego ogrzewania. W zimie wszystko jest jasne bo C.o. krąży w sieci. Ale jak to wygląda latem, gdy grzejniki nie pracują? Jak kocioł podrzewa wodę z zasobniku?
Link do komentarza
Cytat

Na instalacji musisz mieć zawór 3 drogowy, który jest sterowany przez automatykę kotła w celu grzania CO lub CWU. Nie ważne jest, czy to lato czy zima. Kocioł sam wie, kiedy ma się przełączyć na co.



Czyli, że w takim przypadku woda z zasobnika cyrkuluje w obiegu zamkniętym przez wymiennik ciepła a wężownica poprostu nie pracuje? Nie mogę w necie znaleźć schematu.
Link do komentarza
Cytat

Wielkie dzieki za odpowiedź ale muszę doprecyzować swoje pytanie. Załóżmy, ża mamy kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem wody. Woda użytkowa podgrzewana jest wężownicą w której cyrkuluje woda centralnego ogrzewania. W zimie wszystko jest jasne bo C.o. krąży w sieci. Ale jak to wygląda latem, gdy grzejniki nie pracują? Jak kocioł podrzewa wodę z zasobniku?


W zalezności od kotła dokłada sie wtedy albo dodatkowa pompe wysterowaną z kotła albo zawór 3d rownie z wysterowany z kotła
Link do komentarza
Cytat

Czyli, że w takim przypadku woda z zasobnika cyrkuluje w obiegu zamkniętym przez wymiennik ciepła a wężownica poprostu nie pracuje? Nie mogę w necie znaleźć schematu.



Nie, odwrotnie. To woda kotłowa cyrkuluje między kotłem i wężownicą zasobnika, podgrzewając wodę użytkową.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...