Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Podłogi drewniane zawsze jak nowe


Recommended Posts

Ochrona podłóg może być wykonana na wiele sposobów.
Na rynku istnieje wiele sposobów zabezpieczania podłóg: lakierowanie, olejowanie i woskowanie.
Każdy z tych sposobów ma wiele zalet. Dobierając wykończenie należy brać pod uwagę przeznaczenie pomieszczenia oraz samej podłogi.
Firma V33 stosuje prostą klasyfikację:
Poziom ochrony:
1. Powierzchnie o niewielkim natężeniu ruchu (np. sypialnie)
2. Powierzchnie o wysokim natężeniu ruchu: pokoje dzienne, jadalnie, korytarze itp.
3. Powierzchnie użyteczności publicznej (biura, szkoły sklepy) oraz powierzchnie mieszkalne narazone na podwyższone zuzycie (negatywne czynniki: piach, zwierzęta domowe, wysoka wilgotność)
4. Powierzchnie o ekstremalnym natężeniu ruchu: dyskoteki, muzea itp.

Do powierzchni najmniej narażonych na eksploatację (poziom 1 i 2) zalecamy uzycie lakierów jednkomponentowych (kryterium wytrzymałość i cena).

Z naszej oferty polecamy lakiery: rozpuszczalnikowy jednokomponentowy V33 – może być stosowany z podkładem typu Capon, lub bez podkładu.

Polecamy również lakier wodny jednokomponentowy marki Plastor o nazwie PUR-T 2 mono. Lakier ten jest produktem o nowoczesnej formule na poliwęglanach, posiadający certyfikat Eco-label . Warto zwrócić uwagę na znak Eco-label (stokrotka), przyznawany produktom spełniającym wyższe normy dotyczące ekologii i ochronie środowiska.

Lakier PUR-T 2 mono jest produktem gotowym do użycia, bezpodkładowym i bardzo łatwym w użyciu. Do powierzchni bardziej eksploatowanych (poziom 3 i 4) polecamy lakier do parkietu PUR-T 3 Duo marki Plastor. Jest to ekologiczny lakier dwukomponentowy na bazie żywic poliuretanowo-poliwęglanowych. Lakier ten nakładamy bezpośrednio na surowe drewno, po uprzednim przygotowaniu powierzchni. Wydajność produktu to około 10 m2/l. Produkt posiada wykończenie w aspektach: mat, satyna oraz połysk.

Zabezpieczenie podłogi drewnianej lakierami wodorozcieńczalnymi jest bardzo skuteczną ochroną parkietu przy minimalnej szkodliwości dla lakiernika, użytkownika oraz środowiska. Lakier PUR-T 3 Duo marki Plastor nakładamy w minimum dwóch warstwach, z matowieniem międzywarstwowym.

Długotrwałość oraz żywotność powłoki zależeć będzie od jej użytkowania oraz pielęgnacji. Marka Plastor oferuje również szeroka gamę wyrobów do konserwacji i ochrony powłok lakierniczych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Ochrona podłóg może być wykonana na wiele sposobów.
Na rynku istnieje wiele sposobów zabezpieczania podłóg: lakierowanie, olejowanie i woskowanie.
Każdy z tych sposobów ma wiele zalet. Dobierając wykończenie należy brać pod uwagę przeznaczenie pomieszczenia oraz samej podłogi.
Firma V33 stosuje prostą klasyfikację:
Poziom ochrony:
1. Powierzchnie o niewielkim natężeniu ruchu (np. sypialnie)
2. Powierzchnie o wysokim natężeniu ruchu: pokoje dzienne, jadalnie, korytarze itp.
3. Powierzchnie użyteczności publicznej (biura, szkoły sklepy) oraz powierzchnie mieszkalne narazone na podwyższone zuzycie (negatywne czynniki: piach, zwierzęta domowe, wysoka wilgotność)
4. Powierzchnie o ekstremalnym natężeniu ruchu: dyskoteki, muzea itp.

Do powierzchni najmniej narażonych na eksploatację (poziom 1 i 2) zalecamy uzycie lakierów jednkomponentowych (kryterium wytrzymałość i cena).

Z naszej oferty polecamy lakiery: rozpuszczalnikowy jednokomponentowy V33 – może być stosowany z podkładem typu Capon, lub bez podkładu.

Polecamy również lakier wodny jednokomponentowy marki Plastor o nazwie PUR-T 2 mono. Lakier ten jest produktem o nowoczesnej formule na poliwęglanach, posiadający certyfikat Eco-label . Warto zwrócić uwagę na znak Eco-label (stokrotka), przyznawany produktom spełniającym wyższe normy dotyczące ekologii i ochronie środowiska.

Lakier PUR-T 2 mono jest produktem gotowym do użycia, bezpodkładowym i bardzo łatwym w użyciu. Do powierzchni bardziej eksploatowanych (poziom 3 i 4) polecamy lakier do parkietu PUR-T 3 Duo marki Plastor. Jest to ekologiczny lakier dwukomponentowy na bazie żywic poliuretanowo-poliwęglanowych. Lakier ten nakładamy bezpośrednio na surowe drewno, po uprzednim przygotowaniu powierzchni. Wydajność produktu to około 10 m2/l. Produkt posiada wykończenie w aspektach: mat, satyna oraz połysk.

Zabezpieczenie podłogi drewnianej lakierami wodorozcieńczalnymi jest bardzo skuteczną ochroną parkietu przy minimalnej szkodliwości dla lakiernika, użytkownika oraz środowiska. Lakier PUR-T 3 Duo marki Plastor nakładamy w minimum dwóch warstwach, z matowieniem międzywarstwowym.

Długotrwałość oraz żywotność powłoki zależeć będzie od jej użytkowania oraz pielęgnacji. Marka Plastor oferuje również szeroka gamę wyrobów do konserwacji i ochrony powłok lakierniczych.




Capon??? kurde mamy 21 wiek capony były modne do chemii z tamtych lat!
Ja i tak polecam amerykańskie produkty wcale nie są drogie a wytrzymałość jest niesamowita.
Dużo osób pewnie kojarzy lakier alkidowy Dural.
Jego następca na polskim rynku według mnie to Majic
cena z katalizatorem to niecałe 220 zł na 50m2 na podwójne lakierowanie czyli 2,20 zł brutto za m2 to jest śmieszna cena względem jakości, a ten lakier używają na sale gimnastyczne.

Pozdrawiam
Adam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Ale nie wrócili do sporu i nie wyjaśnili sobie spornych kwestii icon_smile.gif



No ja czekam na wypowiedź experta z V33.
Nie twierdzę, że te produkty są złe, ale to podobnie jak porównanie malucha do np. toyoty yaris = inna technologia inna jakość ale ogół obydwa jeżdżą tylko przez ile i jak?

Niestety europa ma jedna gorszą rzecz mianowicie surowce i tu jest pies pogrzebany.

Pozdrawiam
Adam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W jaki sposób chronić podłogi drewniane?


żeby cokolwiek doradzić powinniśmy znać marke lakieru czy oleju jaki jusz leży na drewnie każdy producent lakieru ma swoje środki do pielęgnacji i stosowanie pozwala nam utrzymać gwarancje.a środki pielęgnacji powinien doradzić wykonawca
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

żeby cokolwiek doradzić powinniśmy znać marke lakieru czy oleju jaki jusz leży na drewnie każdy producent lakieru ma swoje środki do pielęgnacji i stosowanie pozwala nam utrzymać gwarancje.a środki pielęgnacji powinien doradzić wykonawca


Noo... Nie podniosła mnie na duchu ta odpowiedź icon_sad.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

żeby cokolwiek doradzić powinniśmy znać marke lakieru czy oleju jaki jusz leży na drewnie każdy producent lakieru ma swoje środki do pielęgnacji i stosowanie pozwala nam utrzymać gwarancje.a środki pielęgnacji powinien doradzić wykonawca




Jak JUŻ to dobry lakier nie wymaga pielęgnacji jako takiej.
Dobry lakier powinien być twardy ale powinien pracować z drewnem (nie powinien odpryskiwać) i być odporny na zarysowania (wiadomo że szkło też można porysować więc nie spodziewajmy się cudów). Kolejnym aspektem jeżeli chodzi o dobre lakiery to wyciągnięcie przez lakier naturalnej barwy/głębi drewna, czyli, że drewno wygląda tak jak byśmy je polali wodą- bo to jest jego naturalny kolor!
Lakiery powinny być przeźroczyste i odporne na promienie UV które powodują w dużej mierze, że drewno ciemnieje. No i ważna rzecz powinny być ekologiczne na słabych rozpuszczalnikach.
Jeżeli chodzi o pielęgnację wiadomo ,że każdy płyn będzie gorszy a niżeli detergent (który rozpuści tłuszcz) z wodą. Każdy płyn nabłyszczający czy nabłyszczacz zostawia coś od siebie na podłodze no i nie ma siły na tej podłodze zbiera się po kilkunastu myciach masę tego nabłyszczacza co później nie wygląda wcale tak ładnie. Z własnego doświadczenia jak używałem pronto kiedyś to po ok 2 latach paznokciem skrobałem warstwę tego pronta! i co najlepsze patrze a tam o wiele jaśniejsza podłoga. Teraz jak myję parkiet to używam szarego mydła i wody, po czym lekko poleruje specjalną szmatką na kiju. Efekt jest o wiele lepszy niż używanie całej tej chemii, jedyny - a może +? nie ma żadnego zapachu.

Jeżeli chodzi o wykonawców to warto żeby się orientowali w lakierach bo każdy lakier jest inny i czego innego wymaga. Dlatego warto czytać każdy opis i unikać późniejszych problemów.

Pozdrawiam
Adam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
Wszyscy piszecie o rodzajach impregnatów, a ja się zastanawiam, czy założycielowi wątku Ciekawski_1 nie chodziło przypadkiem o obchodzenie się z już wykończoną podłogą. icon_smile.gif No ale Ciekawski_1 się nie odzywa, więc trudno stwierdzić. Jeśli chodzi właśnie o obchodzenie się z podłogą i jej pielęgnacją, to podaję link do strony gdzie jest wiele informacji na ten temat: http://www.galeriaparkietu.pl/porady.html
Jeśli chodzi o wybór impregnatu, np. lakieru, czy oleju, to pomijając wybranie marki lakieru, jego rodzaj itd. uważam, że w pierwszej kolejności przyszły użytkownik powinien podjąć decyzję jaki w ogóle chce zastosować impregnat, bo nie tylko lakierem wykańcza się posadzki, choć jest to najpopularniejsza forma. Co do wyboru impregnatu zachęcam do zapoznania się z artykułem, podaję link: http://www.galeriaparkietu.pl/prasa.php?go=1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A ja bym zaproponował całkiem inne ciekawe rozwiazanie podłogi drewnianej mianowicie mozaike podłogową pałacową w bardzo atrakcyjnych cenach i najwyższej jakości w I klasie. Jest to mało powszechna podłoga ale posiada swoje wyjątkowe, unikalne kształt i dobór różnych gatunków drewna w jednym wzorze.
Jest znacznie tańsza od parkietu i pozostałych wyrobów drewnianych, ze względu na swoje walory z pewnościa będzie służyż dłużej niz parkiet.
Polecam zapoznać się z ofertą producenta:
http://www.allegro.pl/item992087804_mozaik...wa_parkiet.html
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • w PnB nie masz nic o twórcy projektu? masz też tam wpisane m2 budynku i parę innych istotnych parametrów sama chcesz to sprzedać? tzn bezpośrednio? czy zlecić? jak zlecić to powinni Ci wskazać co jest niezbędne do tego,  nie wiem czy zaczynając od architekta to właściwe podejście no i ilu współudziałowców? razem coś zdecydowaliście? no i skala przedsięwzięcia oraz lokalizacja jak w Natura2000 i hektary(obok znanego zamku?) to warto coś zainwestować, żeby lepiej sprzedać; jak gdzieś na głębokiej "prowincji" to może nie warto się napinać
    • Dom z lat 80 stan surowy zamknięty zaginiona dokumentacja Witam jestem współwłaścicielką domu w surowym stanie zamkniętym doprowadzone media w środku zrobiona elektryka brak dokumentów jest tylko pozwolenie na budowę z roku 84 chcielibyśmy ten dom wystawić do sprzedaży od czego zacząć? Wstępnie jestem umówiona z architektem który ma zrobić inwentaryzację co jeszcze będę potrzebować? Bujam się z tym już 2 lat a każdy architekt mówi co innego każdy urzędnik mówi co innego ręce mi już opadły Z góry dziękuję za porady
    • A czego konkretnie poszukujesz i w jakiej miejscowości, może cos podpowiem
    • Prace remontowe zostały rozpoczęte. Deski są zdjęte.   Szacunki na podstawie oględzin innych w innych miejscach domu, gdzie to i owo było robione nie do końca są zgodne ze stanem faktycznym: Pomiędzy legarami jest beton wylany w taki sposób, jakby legary były traconym szalunkiem. Ale pod betonem nie ma keramzytu, a gruz silikatowy. Potwierdzają to odkrywki w kilku punktach. Całość wysmarowano tajemniczą substancją w kolorze czarnym, jakby lepikiem. Co by to nie było – skuwam to coś czarne młotkiem na sprężone powietrze (przy próbach szlifowania na małych obrotach substancja natychmiast się topi i zasyfia ściernicę). W tej chwili mam skute 2/3 podłogi.   Obawiam się ruszyć legary. Pomimo, że pomiędzy nimi i betonem wydaje się istnieć pewna szczelina, żaden z nich nie drgnie (zaklinowane gruzem lub mocowane jakoś do stropu/dwuteowników).   Panele sobie odpuściłem. Pójdzie gres udający deski na zaprawę CM-16 lub podobną. Beton zamierzam zagruntować, przykryć legary siatką Ledóchowskiego, przykleić listwy tynkarskie W-10 i wykonać warstwę wyrównującą z ZW-04 (ZW-08, o której omyłkowo pisałem na początku to mój błąd). Powinno to pozwolić na klejenie płytek po 48 godzinach od wylania warstwy.   Czy dużo ryzykuję, pozostawiając legary? Bo że ich usuwaniem ryzykuję zniszczenie betonu i gwałtownym wzrostem czasu operacji i kosztów to wiem.
    • Witam, Potrzebuję porady co do odizolowania domu który będę budował od drgań które powoduje przebiegająca w pobliżu (50 m) kolej i przejeżdżające po niej pociągi. Czy ktoś z Państwa ma sprawdzone sposoby co do sposobu izolacji lub wyboru rozwiązań konstrukcyjnych. Jak się buduje fundamenty odporne na drgania przenoszone w tym przypadku przez kolej. A może przed domem warto zbudować jakiś podziemny rów oporowy . Za każdą radę bardzo dziękuje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...