Skocz do zawartości

Ściany wielowarstwowe


Kazik_1

Recommended Posts

Murując ścianę z silikatowych elementów murowych możemy wykonać zarówno ścianę jednowarstwową z ociepleniem (nazywaną potocznie ścianą dwuwarstwową) lub ścianę szczelinową (nazywaną ścianą trójwarstwową).
Ściana jednowarstwowa z ociepleniem stanowi dobre rozwiązanie pod względem termicznym. Uzyskanie współczynnika Umax < 0,20 W/m2K nie stanowi problemu, bo przede wszystkim zależy od grubości ocieplenia. Warstwa nośna w zależności od zastosowanych bloczków może mieć grubość 18cm (SILIKAT N18), 24cm (SILIKAT N24), 25cm (SILIKAT N25). Warstwa ocieplenia powinna mieć grubość 13-20cm w zależności od zastosowanej izolacji termicznej oraz od tego jaki chcemy uzyskać współczynnik przenikania ciepła. Ocieplenie najczęściej wykonuje się ze styropianu lub wełny mineralnej.

Ściana szczelinowa zapewnia izolacyjność termiczną, akustyczną oraz wszystkie pozostała wymagania na poziomie wyższym od wymagań normowych. Warstwę wewnętrzną konstrukcyjną można wykonać z silikatowych elementów murowych grubości 18cm (SILIKAT N18), 24cm (SILIKAT N24), 25cm (SILIKAT N25). Warstwa zewnętrzna w systemie Nowoczesne SILIKATY powinna być wykonana z elementów silikatowych o grubości 9cm lub 12cm, łączonych na tradycyjną zaprawę cementowo-wapienną. Pomiędzy warstwami należy umieścić odpowiednią warstwę ocieplenia z wełny mineralnej lub styropianu.

Obie warstwy muru powinny być połączone kotwami ze stali nierdzewnej lub zabezpieczone antykorozyjnie w inny trwały sposób. Przyjmuje się że minimalna liczba kotew wynosi 4-5 szt./m2 oraz wzdłuż swobodnej krawędzi 3szt./mb. Na każdej kotwie powinien znajdować się krążek dociskowy. Przy wykonywaniu warstwy elewacyjnej ważne jest aby mieszać materiał z różnych palet, tak aby uzyskać jednolitą barwę i fakturę muru.
Link do komentarza
Odpowiednią izolacyjność termiczną ściany wykonanej z silikatowych elementów murowych można uzyskać poprzez zastosowanie jednego z dostępnych na rynku rozwiązań systemowych. Pozostałe wymagania stawiane przed ścianami zewnętrznymi spełnia prawidłowo wykonana silikatowa warstwa konstrukcyjna.

Dużą zaletą SILIKATÓW jest ich akumulacja cieplna. Masywne ściany z silikatów bardzo dobrze akumulują ciepło, umożliwiając zniwelowanie skutków szybkich zmian temperatur w zimie, przy spadku, a latem przy wzroście temperatur na zewnątrz budynku. W zimie dokładne przewietrzenie pomieszczeń w prawidłowo ogrzewanym budynku ze ścianami z silikatów nie powoduje zauważalnego obniżenia temperatury powietrza.

Podobnie w przypadku przerw w ogrzewaniu zmagazynowane w ścianach ciepło długi czas gwarantuje utrzymanie wysokiej temperatury powietrza w pomieszczeniach. Ściany zewnętrzne wznoszone z silikatów są zawsze ścianami warstwowymi, w których silikaty pełnią rolę konstrukcyjną, a ochronę cieplną zapewnia odpowiednia warstwa ocieplenia np. wełny mineralnej lub styropianu. Stosując silikaty na ściany możemy uzyskać ścianę nie tylko o bardzo dobrych parametrach izolacyjnych na przykład U=0,16 [W/m2K], ale również o bardzo dobrych parametrach akustycznych i dużej pojemności cieplnej.
Link do komentarza
Wszystko jest dla mnie jasne tylko mam jeszcze jedną wątpliwość - co zrobić, gdy prace ociepleniowe mam zamiar zacząć dopiero wiosną? W jaki sposób zabezpieczyć przed zimą bloczki silikatowe, a w zasadzie ściany zewnętrzne? Czy jest taka potrzeba?. Pytam ponieważ słyszałęm o takiej potrzebie w przypadku innych materiałów ściennych.
Link do komentarza
SILIKATy oraz mury wykonane z SILIKATów są odporne na zmienne warunki atmosferyczne w ciągu całego roku, również w zimie. Mury z silikatów ze względu na swoje właściwości, niską nasiąkliwość oraz mrozoodporność można pozostawić nieotynkowane.

Silikatowe elementy murowe produkowane przez Grupę SILIKATY dostarczane są na budowę na ofoliowanych paletach. Tak dostarczony materiał nie trzeba dodatkowo zabezpieczać przed wpływem czynników atmosferycznych. W przypadku, gdy paleta została rozfoliowana elementy murowe należy zabezpieczyć przed zawilgoceniem

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...