Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

ocieplenie częśći ściany podczas robienia dachu


Recommended Posts

Witam!

Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat i dlatego bardzo prosiłabym o opinie w tej sprawie. W tej chwili jesteśmy na etapie zakładania pokrycia dachowego (blachodachówka). Budynek zamierzamy ocieplić w przyszłym roku bądź za 2 lata. Chcielibyśmy zrobić dach "na gotowo" teraz, ale mamy pewne wątpliwości. Otóż, oprócz części ścian, które muszą być teraz ocieplone (boki facjatki, i uskok między częścią mieszkalną a garażem) chcielibyśmy ocieplić górną część ścian aby zrobić podbitkę. Byłby to tylko taki pas styropianu przy dachu. Murarze nam to odradzają twierdząc, że dekarze proponując takie rozwiązanie idą na łatwiznę (nie muszą przychodzić drugi raz do podbitki). Bardzo proszę o opinię na ten temat, bo nie wiemy co robić. Z góry dziękuję.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!

Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat i dlatego bardzo prosiłabym o opinie w tej sprawie. W tej chwili jesteśmy na etapie zakładania pokrycia dachowego (blachodachówka). Budynek zamierzamy ocieplić w przyszłym roku bądź za 2 lata. Chcielibyśmy zrobić dach "na gotowo" teraz, ale mamy pewne wątpliwości. Otóż, oprócz części ścian, które muszą być teraz ocieplone (boki facjatki, i uskok między częścią mieszkalną a garażem) chcielibyśmy ocieplić górną część ścian aby zrobić podbitkę. Byłby to tylko taki pas styropianu przy dachu. Murarze nam to odradzają twierdząc, że dekarze proponując takie rozwiązanie idą na łatwiznę (nie muszą przychodzić drugi raz do podbitki). Bardzo proszę o opinię na ten temat, bo nie wiemy co robić. Z góry dziękuję.



Styropian nie lubi UV. Więc musiałby być w całości zasłonięty, bo jak zostanie choć kawałek wystawiony na słońce do przyszłego roku to zżółknie i do niczego nie będzie się nadawał. Ale jeśli byś zasłonił jakoś cały ten styropian, to chyba nie ma przeciwwskazań...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!

Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat i dlatego bardzo prosiłabym o opinie w tej sprawie. W tej chwili jesteśmy na etapie zakładania pokrycia dachowego (blachodachówka). Budynek zamierzamy ocieplić w przyszłym roku bądź za 2 lata. Chcielibyśmy zrobić dach "na gotowo" teraz, ale mamy pewne wątpliwości. Otóż, oprócz części ścian, które muszą być teraz ocieplone (boki facjatki, i uskok między częścią mieszkalną a garażem) chcielibyśmy ocieplić górną część ścian aby zrobić podbitkę. Byłby to tylko taki pas styropianu przy dachu. Murarze nam to odradzają twierdząc, że dekarze proponując takie rozwiązanie idą na łatwiznę (nie muszą przychodzić drugi raz do podbitki). Bardzo proszę o opinię na ten temat, bo nie wiemy co robić. Z góry dziękuję.



Robiąc dach radzę ocieplić styropianem (i zaciągnąć styropian siatką i klejem) tylko tam gdzie musisz.

Potem ocieplisz cały dom i bedzie to można zrobić dokładniej (połączenia styriopianu) niż przy rozwiązaniu proponowanym przez dekarzy, ponieważ większa część ścian bedzie nie osłonieta styropianem (tj. miej miejsc łączenia starego styropianu z nowym)

Poza tym lepiej Ci będzie sechł budynek (zwłąszcza, jak położysz wylewki i tynk), gdy będzie mniej ocieplony styropianem.

Nie wiem, czy ekipa robiaca Ci potem elewację nie zabrudzi podbitki (u mnie ekipa robiąca elewację robiła również podbitkę, grunt zaciągnęli pod podbitkę na całym styropianie, kolor trochę pod podbitkę = nie ma żadnego "odcięcia" kolorów pomiędzy podbitką a elewacją pod nią).

Powodzenia,

Jarek
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lepiej wykonać całe ocieplenie w tym samym czasie. Trzeba przecież zapewnić jego ciągłość. Styropian musiałby i tak być zabezpieczony tynkiem, resztę ocieplenia na kolejnym etapie byłoby bardzo trudno z nim dobrze połączyć. Podbitka może też zostać ubrudzona lub uszkodzona na dalszym etapie robót, dlatego lepiej wykonać ją później, bo jej estetyka jest ważna.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli zalalbym betonem ten odcinek to raczej na dotyk z ławą. Nie musze nic odkopywać bo nie mam zasypane jeszcze od zeszłego roku. Jest zasypane tylko ok 10 cm powyżej dna lawy żeby nie wypłukało spod lawy. Studzienki mam w 3 rogach. W jednym nie dawałem bo jest taras.
    • Instalatorzy zwykle polecają dużo KW, chyba mają płacone od KW. Mogę pisać elaborat dlaczego nie powinno się przewymiarowywać, ale dla Kobiety to jest za trudne. Chodzi tu głownie o komfort. Szukaj przedewszystkim kotła z dostępnym serwisem w swojej okolicy. Zależy ile chcesz wydać pieniążków, bo rozpiętość jest nawet dwukrotna. Nie chciałbym polecać konkretnej marki, ale napewno kocioł jednofunkcyjny. Można kupić zwykłego Termet Gold 25Kw za 3700, albo za 5-6tys coś z grupy Bosch, np Buderus. Ważniejszą od mocy maksymalnej jest moc minimalna, bo przy temperaturach powyżej zera ważne jest, żeby kocioł mógł pracować na minimalnej mocy do końca sezonu grzewczego, wtedy sprawność jest nawet do 108%, ale w to nie wierz. Przy wyższej mocy minimalnej kocioł nie wykorzystuje jej i wchodzi w tak zwane taktowanie, czyli załącza się i wyłaczą na tyle często, że efekt jest jak przy zwykłej farelce. Czyli taki najprostszy Termet moduluje od 3Kw do 25kw i to jest najlepszy wynik pod względem ceny. Można znaleźć z lepszą modulacją, ale sporo droższe. Jedyne co złego słyszałem na temat Termeta to narzekania na jakąś zmowę serwisantów, ale to tylko ze słyszenia. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Co o tym sądzicie czy tak można wykonać strop czy będzie on stabilny,wymiana z drewnianego na monolityczny.
    • Witam, chcemy wymienic piec miałowy na kocioł gazowy i tutaj zaczynaja sie schody. Informacji w necie jest mnostwo i mozna sie pogubić (tzn juz sie pogubiliśmy :) ). Dom mamy wybudowany w latach 97-2000 ściany warstwowe : gazobeton ,6cm styropianu i cegła pełna. dom pietrowy z nieogrzewanym poddaszem ( izolacja wełny mineralnej 12-15 cm na poddaszu)i podgrzewana piwnica. powierzchnia uzytkowa 220m2 plus piwnica 100m2. Na stronie : ciepło właściwe wyszła nam niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU) 23kW  wydawało nam sie ze kocioł 25-26 kW bedzie ok jednak instalator proponuje 32kW . i tutaj prośba czy powinnismy zdecydowac sie na 32 czy to jednak za duzy kocioł ? dziekuję za każda informacje i sugestie na co zwrocic uwagę. Pozdrawiam
    • Z tego co czytałem to liczą się na polskim rynku dwie firmy, Salamander i jeszcze jakaś inna. Ja kupiłem ostatnio Salamander. 1×1.2m 900zł z montażem, akurat tylko 2 potrzebowaliśmy na poddasze, ale na pierwszy rzut oka wyglądają dosyć solidnie. Nie ma tylko ograniczników stopniowanych przy uchylaniu, ale to podejrzewam można jeszcze zamontować. Oferty miałem trzy, 300zł Drutex, chyba najgorsze okna, 600zł jakiejś innej firmy, tu i tu montaż 150zł. Ale wybraliśmy od firmy u nas na wsi bo mają bardzo dobre opinie. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...