Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Całkowity laik

Rekuperacja - dylematy

Recommended Posts

Ponieważ około 90% życia spędzamy w pomieszczeniach zamkniętych, warto zadbać o jego jakość. Gwałtowny postęp technologiczny spowodował kolosalny wzrost ilości emitowanych wewnątrz pomieszczeń zanieczyszczeń, a także zmianę ich rodzaju. Dziś również ich źródłem są szeroko stosowane tworzywa sztuczne wykorzystywane do produkcji mebli, urządzeń gospodarstwa domowego, podłóg, okien jak i farb, lakierów, czy stosowanie na co dzień różnorodnych środków chemicznych. Wyposażenie mieszkań w indywidualne łazienki oraz znaczne zwiększenie ilości procesów prania, suszenia i prasowania w mieszkaniach wpłynęło na zwiększenie wilgotności. Wysoka wilgotność w naszych domach sprzyja rozwojowi bakterii, grzybów i pleśni produkujących i emitujących do wnętrza obiektu bardzo szkodliwe zarodniki. Jak żyć w takich warunkach ? Współczesne budownictwo energooszczędne cechuje nie tylko duża izolacyjność przegród budowlanych ale także wysoka szczelność. Dlatego stosowana dotychczas wentylacja naturalna ( grawitacyjna) w nowoczesnych obiektach się nie sprawdza. Konieczne jest zastosowanie wentylacji mechanicznej – czyli wymuszonego obiegu powietrza. Możliwe jest zastosowanie tylko nawiewu świeżego powietrza i wywiewu zużytego ale takie rozwiązanie jest bardzo nieekonomiczne. Wraz z usuwanym powietrzem wyrzucamy spore ilości ciepła, które moglibyśmy z powodzeniem wykorzystać. Po to właśnie jest nam potrzebny rekuperator – by odzyskiwać ciepło z powietrza usuwanego i przekazać je do powietrza, które wprowadzamy do domu. Rekuperator (wymiennik ciepła) jest sercem systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła. Zainstalowany jest w centrali wentylacyjnej i dlatego często całą centralę wentylacyjną nazywamy rekuperatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Po to właśnie jest nam potrzebny rekuperator – by odzyskiwać ciepło z powietrza usuwanego i przekazać je do powietrza, które wprowadzamy do domu. Rekuperator (wymiennik ciepła) jest sercem systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła. Zainstalowany jest w centrali wentylacyjnej i dlatego często całą centralę wentylacyjną nazywamy rekuperatorem.


A jaka jest efektywność takiego odzysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A to już zależy jaką jednostkę centralna/reku zakupimy icon_smile.gif no i co najważniejsze czy właściwie zaplanowana zostanie instalacja rozprowadzająca nam powietrze po budynku. Można dodać do tego jeszcze GWC i wtedy dodatkowo poza korzyściami darmowego ogrzewania wprowadzanego do reku powietrza poprzez grunt mamy darmową opcję "klimatyzatora" latem gdy grunt schładza nam potwornie gorące powietrze w upalne dni letnie , dalej dochodzi jeszcze bypass itd itd ... icon_smile.gif -- to nie młotek- proste nie jest icon_smile.gif ma wiele części składowych i czynników wpływających na jego działanie ( mowa o reku icon_biggrin.gif ) a co przez to idzie na potwierdzenie założenia konsumenta czyli poczciwego zjadacza chleba że było warto bo działa zgodnie z planem.

pozdrawiam i polecam dalej drążyć temat , nawet w samym internecie lub prasie lub literaturze , bo to nic nie kosztuje a nie ma nic gorszego jak brak zdania i znajomości tematu w sprawie która może człowieka narazić na znaczne koszty - bo to zabawka za większe PLN'y .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A jaka jest efektywność takiego odzysku?



Efektywność odzysku ciepła zależy od zastosowanej centrali wentylacyjnej. Do domków wybierane są centrale z wymiennikiem krzyżowym lub przeciwprądowym. Te z krzyżowym osiągają sprawności od 50% do 72% (bo wymienniki krzyżowe mają rózne konstrukcje i zbudowane są z róznych materiałów). Centrale przeciwprądowe mogą osiągać sprawności do 95%, ale też wiadomo, ze nie każda przeciwprądowa centrala da taki efekt. Zawsze trzeba patrzeć na charakterystyke centrali, nie na max. sprawność, bo efektywność odzysku zależy znacznie od ilości przetłaczanego powietrza (im więcej - tym gorsza). Dobrym rozwiązaniem są też centrale z podwójnym wymiennikiem krzyżowym. Efekt jest taki jak przy centrali przeciwprądowej (odzysk do 92%)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Efektywność odzysku ciepła zależy od zastosowanej centrali wentylacyjnej. Do domków wybierane są centrale z wymiennikiem krzyżowym lub przeciwprądowym. Te z krzyżowym osiągają sprawności od 50% do 72% (bo wymienniki krzyżowe mają rózne konstrukcje i zbudowane są z róznych materiałów). Centrale przeciwprądowe mogą osiągać sprawności do 95%, ale też wiadomo, ze nie każda przeciwprądowa centrala da taki efekt. Zawsze trzeba patrzeć na charakterystyke centrali, nie na max. sprawność, bo efektywność odzysku zależy znacznie od ilości przetłaczanego powietrza (im więcej - tym gorsza). Dobrym rozwiązaniem są też centrale z podwójnym wymiennikiem krzyżowym. Efekt jest taki jak przy centrali przeciwprądowej (odzysk do 92%)



Często spotyka się dystrybucję powietrza 100m3/h - 400m3/h realizowaną kanałami 125mm a nie jak powinno 60mm max 80mm . Czas przebywania powietrza w zbyt szerokich kanałach jest 4x dłuższy a powierzchnia wymiany ciepła 2 x większa. Różnice temperatur to latem i zimą minimum 15st - jak w/g Pani zbyt szerokie kanały obniżają efektywność?

http://www.bursa.pl/wentylacja_old/str-14-...nt/KATALOG2.pdf str 4 i 6 kanły 60 mm do 360m3/h.
Montowane od 1991 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czas przebywania powietrza w zbyt szerokich kanałach jest 4x dłuższy a powierzchnia wymiany ciepła 2 x większa. Różnice temperatur to latem i zimą minimum 15st - jak w/g Pani zbyt szerokie kanały obniżają efektywność?

Tego typu zmiana temperatury w kanałach następuje w kiepsko zaizolowanych kanałach wentylacyjnych prowadzonych w przestrzeniach o znacznie różniącej się temperaturze, np. na nieocieplonym poddaszu. Można tego zjawiska uniknąć odpowiednio izolując przewody lub prowadząc je w przestrzeniach ogrzewanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak gruba jest ta izolacja. Na ściany dajemy z 15 cm ... a tu ile potrzeba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A może ktoś z użytkowników takiej instalacji wypowie się o swoich spostrzeżeniach, czy wogóle warto inwestować ?

Piotr


Czyżby nie było takowych... znaczy się użytkowników icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie odzysk jest na drugim planie. Dla mnie ważniejsze jest to zawsze mam siweże powietrze w domu i sprawnie wymieniane powietrze czyli brak również wilgoci zbędnej, która lubi być np. na oknach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja mam znajomych którzy mają rekuperator w domu porównywalnym do naszego (mają trochę więcej styropianu poza tym) mieli minimalnie mniejsze rachunki za gaz ale to powiedzmy rzędu 20-30 zł miesięcznie. I główna korzyść to właśnie lepsze przewietrzanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rekuperatory są źle "przedstawiane" To jest wentylacja . Współczesna wentylacja powinna być:
1 – zdrowa
- stały strumień dopasowany do ilości osób, niezależny od warunków zewnętrznych
- wykluczona cofka z mokrych zagrzybionych kanałów
2 – komfortowa
- posiadanie regulacji by nie było zbyt sucho czy wilgotno
- by nie „ciągnęło po nogach”
- by latem można było palić światło nie otwierając okien (komary…)
3 – obniżająca koszt budowy domu.
Może powyższe spełnić wyłącznie wentylacja mechaniczna.
Ponieważ powietrze musimy wyciągać z kuchni i łazienek a świeże zapodawać na pokoje, byłoby grzechem nie wykorzystać tego ciepłego i wilgotnego powietrza spod sufitu w kuchni i łazienkach do ogrzania tego świeżego do pokojów. To jest rekuperacja. Koszt wymiennika to kilkaset złotych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

- wykluczona cofka z mokrych zagrzybionych kanałów


To dlaczego przeczytałem gdzieś na tym forum wypowiedź eksperta, że kanałów wentylacyjnych nie trzeba czyścić, bo się nie... "zasyfiają"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To dlaczego przeczytałem gdzieś na tym forum wypowiedź eksperta, że kanałów wentylacyjnych nie trzeba czyścić, bo się nie... "zasyfiają"?


Chodzi o kanały ze świeżym powietrzem. "Syf" może być tylko w kanałach "mokrych" W wentylacji naturalnej gdy kiedyś były strychy, kratki z "kominem" w każdym pomieszczeniu i nieszczelne okna - kierunek przepływu powietrza w "mokrych" kanałach, był zawsze na zewnątrz. Od (mniej więcej) 90' zaczęto montować szczelne okna i nie projektować wentylacji w pokojach. Zaczęto też dokładać wentylatory w kuchni i łazience. Te działanie spowodowały, że z kanałów "mokrych", (zagrzybionych) powietrze mogło i cofało się do środka. Powodowało to przekroczenie dopuszczalnego poziomu stężenie zarodników grzybów strzępkowych (pleśni) i notowany od 90' siny wzrost zachorowań na np. alergie.
W wentylacji nawiewno wywiewnej cofka z kanałów mokrych nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Chodzi o kanały ze świeżym powietrzem. "Syf" może być tylko w kanałach "mokrych" W wentylacji naturalnej gdy kiedyś były strychy, kratki z "kominem" w każdym pomieszczeniu i nieszczelne okna - kierunek przepływu powietrza w "mokrych" kanałach, był zawsze na zewnątrz. Od (mniej więcej) 90' zaczęto montować szczelne okna i nie projektować wentylacji w pokojach. Zaczęto też dokładać wentylatory w kuchni i łazience. Te działanie spowodowały, że z kanałów "mokrych", (zagrzybionych) powietrze mogło i cofało się do środka. Powodowało to przekroczenie dopuszczalnego poziomu stężenie zarodników grzybów strzępkowych (pleśni) i notowany od 90' siny wzrost zachorowań na np. alergie.
W wentylacji nawiewno wywiewnej cofka z kanałów mokrych nie występuje.


I wszystko bardziej jasne icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rekuperatory są źle "przedstawiane" To jest wentylacja . Współczesna wentylacja powinna być:
1 – zdrowa
- stały strumień dopasowany do ilości osób, niezależny od warunków zewnętrznych
- wykluczona cofka z mokrych zagrzybionych kanałów
2 – komfortowa
- posiadanie regulacji by nie było zbyt sucho czy wilgotno
- by nie „ciągnęło po nogach”
- by latem można było palić światło nie otwierając okien (komary…)
3 – obniżająca koszt budowy domu.
Może powyższe spełnić wyłącznie wentylacja mechaniczna.
Ponieważ powietrze musimy wyciągać z kuchni i łazienek a świeże zapodawać na pokoje, byłoby grzechem nie wykorzystać tego ciepłego i wilgotnego powietrza spod sufitu w kuchni i łazienkach do ogrzania tego świeżego do pokojów. To jest rekuperacja. Koszt wymiennika to kilkaset złotych.


Jak to kilkaset złotych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Taki jest koszt.


Czego? Chyba wymiennika krzyżowego. Dla użytkownika taka informacja jest bez sensu. Koszt rekuperatora to 2,5 do 10tys PLN w zależności od wielkości j jakości wykonania, i nie ma co forumowiczom wody z mózgu robić proszę Pana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czego? Chyba wymiennika krzyżowego. Dla użytkownika taka informacja jest bez sensu. Koszt rekuperatora to 2,5 do 10tys PLN w zależności od wielkości j jakości wykonania, i nie ma co forumowiczom wody z mózgu robić proszę Pana.


Wymiennik to rekuperacja reszta to wentylacja. Przecież wentylacja to podstawa bez niej nie ma domu, reku jest przy okazji. 2,5 - 10 tys to koszt materiałów z wykonaniem. Proszę nie mącić!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wymiennik to rekuperacja reszta to wentylacja. Przecież wentylacja to podstawa bez niej nie ma domu, reku jest przy okazji. 2,5 - 10 tys to koszt materiałów z wykonaniem. Proszę nie mącić!



Przyznaję najtańszy rekuperator 1500PLN (dla domu do 100m2) z wentylatorami pradu przemiennego. Ale nie zmienia to postaci rzeczy że zakres cen jest jaki napisałem. Jeśli ktoś chce mieć rekuperator porzadnej klasy z cichymi wentylatorami to niech zapomni o takiej cenie.
A proszę Pana wymiennik to wymiennik a rakuperator to rekuperator!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przyznaję najtańszy rekuperator 1500PLN (dla domu do 100m2) z wentylatorami pradu przemiennego. Ale nie zmienia to postaci rzeczy że zakres cen jest jaki napisałem. Jeśli ktoś chce mieć rekuperator porzadnej klasy z cichymi wentylatorami to niech zapomni o takiej cenie.
A proszę Pana wymiennik to wymiennik a rakuperator to rekuperator!


Ależ ten ma najlepsze wentylatory ! Większość ma chińskie! I plastikowe wymienniki. Ten ma alu! I dlaczego na dom 100m2 Najnowsza francuska centrala na 7 pokoi i 5 pomieszczeń mokrych ma wydajność 155m3/h - 20 m3/h na osobe - tu się chyba nic od wieków nie zminiło...
Cytat

Przyznaję najtańszy rekuperator 1500PLN


Nie rekuperator a wszystko - kanałami!
Cytat

A proszę Pana wymiennik to wymiennik a rakuperator to rekuperator!



A proszę Pana czy jak napisałem koszt rekuperatora czy rekuperacji?
Cytat

To jest rekuperacja. Koszt wymiennika to kilkaset złotych

to jest wentylacja z rekuperacją - a wentylacja musi być chciał nie chciał.
Rekuperacja (rekuperacja ciepła) (łac. recuperatio) - w przemyśle (np. metalurgicznym) odzyskiwanie energii termicznej gazów odlotowych (odpadkowych) i spalin, w celu dalszego jej wykorzystania. Proces ten prowadzony jest w różnego typu urządzeniach (czasami zwykłych wymiennikach ciepła)
Czy Pan uważa, że centrala złożona np. przez holendra jest lepsza? Czy jak centrala kosztuje 8000zł a ja mam 80% upustu - to w tej centrali za 8000 są lepsze materiały niż w polskiej za 1800 zł ? A koszt siły roboczej a koszt transportu ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ależ ten ma najlepsze wentylatory ! Większość ma chińskie! I plastikowe wymienniki. Ten ma alu! I dlaczego na dom 100m2 Najnowsza francuska centrala na 7 pokoi i 5 pomieszczeń mokrych ma wydajność 155m3/h - 20 m3/h na osobe - tu się chyba nic od wieków nie zminiło...

Nie rekuperator a wszystko - kanałami!


A proszę Pana czy jak napisałem koszt rekuperatora czy rekuperacji? to jest wentylacja z rekuperacją - a wentylacja musi być chciał nie chciał.
Rekuperacja (rekuperacja ciepła) (łac. recuperatio) - w przemyśle (np. metalurgicznym) odzyskiwanie energii termicznej gazów odlotowych (odpadkowych) i spalin, w celu dalszego jej wykorzystania. Proces ten prowadzony jest w różnego typu urządzeniach (czasami zwykłych wymiennikach ciepła)
Czy Pan uważa, że centrala złożona np. przez holendra jest lepsza? Czy jak centrala kosztuje 8000zł a ja mam 80% upustu - to w tej centrali za 8000 są lepsze materiały niż w polskiej za 1800 zł ? A koszt siły roboczej a koszt transportu ....



Rewelacja!!!! Nie mam więcej pytań!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam

do p.Brzęczkowskiego

Czy montuje pan instalacje na terenie całego kraju? Buduję dom z użytkowym poddaszem ok. 170mkw. . Za ok. 2 tygodnie będę miał stan surowy otwarty. Planuję zastosować wentylację z odzyskiem ciepła. Jaka jest możliwość kontaktu z panem poza forum?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pomijając ubijanie interesów:) - niech mnie ktoś uświadomi - jak się ma rekuperacja do wentylacji grawitacyjnej i czy dla sprawnego działania rekuperacji skazani jesteśmy na zamknięte okna. Co ze świeżym powietrzem latem bo zakładam, że ktos pokusi się o GWC jako alternatywa dla innych sposobów chłodzenia.

Troche więcej szczegółów plisssssssssssssssssssss. Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam

Jak wcześniej wspomniałem dom ma 170mkw uzytkowej, garaż w bryle budynku. Planowane docieplenie: elewacja 15cm styro, dach 25-30cm wełna, podłoga 10cm, zamówione okna z pakietem trzyszybowym k=0,5. Ogrzewanie gazem ziemnym, kominek, rekuperacja. Rekuperację traktuje jako dodatkowe źródło pozyskania ciepła. Głównym zamierzeniem jest wentylacja mechaniczna. Czy w przypadku zastosowania wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła zasadna jest budowa systemu DGP bądź płaszcza wodnego? Jaki może być koszt instalacji rekuperacji dla takiego domu?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DYLEMATY??? Nad czym? Rekupearcja to odzysk ciepła stosowany przy wentylacji... zyski z tego są kilkadziesiąt razy mniejsze niż straty ciepła do gruntu. Minimalna grubość izolacji od gruntu to 30 cm!!!! Podobnie w ścianie i 50 cm w dachu. A jeszcze ten styropian za odbiornikiem ciepła jakim jest mur na fundamencie ! I brak paroizolacji przed styropianem...
Taki dom będzie zużywał 150kWh/m2 rocznie ( dziś budować powyżej 30... to pętla na szyję) DYLEMAT - rekuperacja ( koszt 1000zł zysk do 1500kWh ) w aspekcie tak fatalnie izolowanego domu... Gdzie był "dylemat" przy podłodze? Tam najwięcej ucieka ciepła! Gdyby Szanowny Pan musiał przenocować zimą w namiocie gdzie dałby Pan najwięcej styropianu! ja pod dupę! I w którym momencie powiększając w/w namiot 2m2 - o metr... o metr... aż do 100m2 fizyka robi się "do góry nogami" by najmniej izolacji wkładać tam gdzie najwięcej ucieka i gdzie nigdy nie będzie można dołożyć. Suchy piach co najmniej 9 x lepiej odbiera ciepło niż powietrze. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale z czasem dom stanowi zaporę dla uciekającego ciepła. Po jakimś czasie i pod namiotem będzie ciepło jeśli będzie zaizolowany od góry i podkopany wokół styropianem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dom stanowi zaporę dla uciekającego ciepła


Niestety w większość domów izolacja termiczna jest " by nie wpuścić zimna" a nie by "nie wypuszczać ciepła".
Cytat

pod namiotem będzie ciepło


Tu nie chodzi o ciepło... temperatura w namiocie i izolowanym domu może być jednakowa, kwestią jest ZA ILE?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tłumaczę, że za tyle samo bo w końcu grunt pod domem będzie miał większą temperaturę niż ten wokół,a dom nie pozwoli go wyziębić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

tłumaczę, że za tyle samo bo w końcu grunt pod domem będzie miał większą temperaturę niż ten wokół,a dom nie pozwoli go wyziębić.


Izolacja termiczna jest właśnie po to by dom pozwolił wyziebić grunt. To właśnie rola izolacji !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Izolacja termiczna jest właśnie po to by dom pozwolił wyziebić grunt. To właśnie rola izolacji !



Jasna cholera – następny Nobel.

A tak poważnie, to do jakiej, i z jakiej temperatury, ta izolacja, i ten dom, mają wyziębić ten grunt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No co Ty, nie czytasz uważnie?

Największe to są straty przez fundamenty - oscylują od 2.200 do 400kWh (rocznie) na każdy metr bieżący fundamentów – tak naucza Pan TB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No co Ty, nie czytasz uważnie?

Największe to są straty przez fundamenty - oscylują od 2.200 do 400kWh (rocznie) na każdy metr bieżący fundamentów – tak naucza Pan TB.



Niech mnie dunder świśnie. Mnie stara gania jak długo drzwi nie zamykam w zimę, mówi że to największe straty. I kogo tu słuchać? Bądź tu panie mądry...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam


Panie Tomaszu, dziękuję za odniesienie się do mojego postu. Racją jest, iż ocieplenie mogłoby być nieco większe lecz te wielkości podawane przez Pana to przesada. Nie buduję domu pasywnego, chcę jedynie przy wentylacji mechanicznej odzyskać dodatkowo trochę ciepła. Natomiast to co Pan głosi tu i na innych forach, iż powinno ocieplać się od wewnątrz a na to dawać jeszcze folię paroizolacyjną to nie po drodze z prawami fizyki.

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Racją jest, iż ocieplenie mogłoby być nieco większe lecz te wielkości podawane przez Pana to przesada


Dylematy... Przyznam, ze nie spotkałem jeszcze nigdy osoby która, twierdziłaby, że płacenie małych rachunków to przesada! Zrobienie skutecznej izolacji termicznej - nie podnosi kosztów budowy - bo oszczędzamy z nawiązką na instalacji centralnego ogrzewania.
Cytat

Natomiast to co Pan głosi tu i na innych forach, iż powinno ocieplać się od wewnątrz a na to dawać jeszcze folię paroizolacyjną to nie po drodze z prawami fizyki.

Większość Europy ociepla od środka - nie ma w fizyce czegoś takiego jak izolacja za odbiornikiem ciepła. Zaś co do folii... czy i w dachu Pan folią wełny nie zabezpiecza? Czy może inne prawa fizyki są do ściany? Myśli Pan że styropian czy wełna zawilgocona w 4-7% zamiast do 1%( jak w przypadku folii od wewnętrznej strony izolacji) są tak samo skuteczne?
Cytat

Nie buduję domu pasywnego

i słusznie ! Bo to domy drogie i wbrew potocznej opinii dość energochłonne. Też w nich nie dają folii też umieszczają izolację za odbiornikiem ciepła… dlatego wszystkie pionierskie próby skończyły się na UROCZYSTYM OTWARCIU.
Naprawdę szkoda przepłacać dziś, by się martwić za parę lat.
Pozdrawiam.

Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ulala
Cytat

...Większość Europy ociepla od środka..



pacz pan jaka ta bolandia zacofana
zaś co do folii w dachu, to nawet nie każdy stoi na stanowisku, że jest taka potrzeba w przypadku pomieszczeń "niewilgotnych"

panie Tomaszu, może w końcu warto te pana "twierdzenia" podeprzeć realnym autorytetem projektanta, wykonawcy z uprawnieniami, przykładem zadowolonego klienta, który miał świadomość co dostał, ba choćby urzędami, w których została zlożona dokumentacja powykonawcza pokazująca pana dzieła jednoznacznie, bez wątpliwości, że chodzi nie o zwykłego szkieletora, a o porządny na mur beton dom, ocieplony (pardon zaizolowany, choć dla mnie to to samo, ot takie potoczne określenie izolacji termicznej) wg pana teorii
rozumiem, że pan jest samoukiem, który ciężką pracą u podstaw (alternatywnej fizyki niebudowli) doszedł do prezentowanych wniosków, oraz, że na szalę stawia pan swe imponujące 20 letnie doświadczenie, ale to chyba trochę za mało
w końcu przez 20 lat nazbierało się ludzi przekonanych do pana wizji, zaraził pan nimi realnych uczestników procesu inwestycyjnego
proszę się nie wstydzić i powiedzieć tym ludziom, żeby się nie wstydzili,
przeca nie chodzi o wytykanie kogoś palcem, że jest gejem,
wolnomularzami też chyba ne są

avanti panie Tomaszu, świat czeka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ponieważ powietrze musimy wyciągać z kuchni i łazienek a świeże zapodawać na pokoje, byłoby grzechem nie wykorzystać tego ciepłego i wilgotnego powietrza spod sufitu w kuchni i łazienkach do ogrzania tego świeżego do pokojów. To jest rekuperacja. Koszt wymiennika to kilkaset złotych.



A czy to nie jest zbyt brudne powietrze aby brać go na wymiennik. Zasyfi się bardzo szybko. Filtujemy "brudne" powietrze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • spokojnie, dopiero trzeci, zgodnie z powiedzeniem, będzie się nadawał   Ale nie ma co sie meczyć w domu, który ogranicza.
    • Witam   Napalilem sie jakis czas temu na kupno Domku Holenderskiego/Angielskiego - calorocznego w kwocie max do 60tys PLNów/ rozmiar 3,7mx12m... z zalozeniem pomieszkiwania w nim w PL w okresie zima-lato ze wzgledu na posiadanie 2 dzialek w 2 miejscach PL i w pozniejszym czasie przewiezienia go jeszcze w inne miejsce,  lecz po wnikliwej analizie ufff na moje szczescie! kilku producentow z UK calorocznych domkow tzn. od strony kuchni/technicznej, co nie bylo takie oczywiste-proste, aby zweryfikowac w PL necie-sprzedawcow... np. dostac chocby jakikolwiek wycinek wnetrza struktury sciany lub dachu/podlogi...co mocno tez mnie rozaczrowalo ;/...tym jak sa na PL rynku reklamowane-prezentowane-oferowane owe domki, a ogolnie piszac: kup Pan caloroczny i mieszkaj Pan z minimalnymi problemami caly rok tylko oplaty moga byc wyzsze za ogrzewanie... tak samo sprawa po rozmowach od strony kuchni (na 8firm z PL tylko 1-2 byla w 85% szczera, ze caloroczne-ale do niemalej modyfikacji dla dobrego podkreslam dobrego komfortu po zmianach dla mieszkania), ze ma dobre parametry od strony scian - cienkie, ale da sie mieszkac w zimie przy obecnym stanie ocieplenia-dla calorocznego tylko mocniej grzac bedzie trzeba   Coz za oczy w orbite wybilo mi po odnalezieniu owego zdjecia! z linii produkcyjnej akurat tej firmy, ktorej domek spodobal mi sie (tylko chyba inna wersja u ktorej chodzilo glownie o wyposazenie i dlugosc inna) i ktory o malo, co nie kupilem :O.     Reasumujac... zrodzilo to wiele Pytan  w tej materii (juznie wspomne o obrocie o 180stp. i nowej koncepcji nabycia takiego domku) np. do bardziej doswiadczonych/moze bylych pracownikow przy tych budowie takich domkow jak sa na tym forum lub wlascicieli owych Tworow :   1. czy sa w ogole modele np. nowsze takich Domkow Holenderskich/Angielskich - calorocznych  np. od roku 2010 z solidniejszymi scianami i ociepleniem? bo z tego co na dzis widzialem/wiem juz... to trzeba wlozyc niemala kase np. do takiego calorocznego z UK domku w przerobki (jesli sie oczywiscie da), aby dojsc do uzyskania minimum optymalnej formy domku spelniajacego okreslone parametry dla PL klimatu (juz nie wspomne o ruruach-kanalizacji-czy wymianie tego cienkiego saidingu przypominajacego opakowanie butelki po wodzie)   2. czy dobrze mi sie zdaje, ze starsze modele Domkow Holenderskich/Angielskich zalozmy do 2012 to raczej wiekszosc to przerobka z letniskowej formy bryly/grubosci szkieletu-desek domku, w zakresie wnetrza scian/ocieplen itd. dla wersji calorocznej jak na zdjeciu? (oczywiscie nie wliczajac ogrzewania centralnego i innych poza bryla konstrukcji) czy jednak jeszcze ciensza jest wersja szkieletu Domku Angielskiego od tej ze zdjecia? Bo jak na teraz to wyglada na to, ze jest wrecz brak alternatywy na PL klimat z tych domkow w formie calorocznej w ofercie UK firm z tego profilu produktu... i bez wkladu wlasnego w sporo rzeczy to taki domek jest wrecz spora pomylka w zakupie     3. jaka polecilibyscie moze inna Alternatywe (poza domkami ala Holenderski od PL producentow, ktorych musze przynac po zapoznaniu sie iz ich domki sa, co do bryly-szkieletu ogolnie wnetrza scian/parametrow na bardzo wysokim poziomie strikte pod domek caloroczny-PL Klimat) na domek pod PL klimat tzn. cos na parametry ocieplenia jak u Polskich producentow mobilnych-ala holendersko-uk domkow, ale nie o taki mi typ domka chodzi... ktory oczywiscie nie bedzie wymagal fundamentu i np. bedzie na wysokosci postawiony lub max kostce czy na plytkach betonowych. Oraz ktory moglbym zlozyc/przewiesc/bez problemow jak i rozlozyc/skrecic ponownie w miare szybko. Mysle, ze metraz od 35 do max 50m2 no i do kwoty 60tys. oczywiscie licze sie z tym przypadku juz raczej bedzie to golas bez wliczania wyposazenia... i chyba juz nowy - choc uzywany tez moze byc. A moze jest jakas w PL gielda uzywanych takich domkow ktos cos spotkal z Was?     Dzieki wielkie z gory za kazda odpowiedz!          
    • Gość Edyta
      Witam. Pani Justyno, my mamy podobny problem i również zaczelismy się zastanawiać nad sprzedażą obecnego domu i budowa drugiego.
    • Dzien Dobry! Bardzo dziękuję za odpowiedź. Zasadnicza kwestia jest jednak taka, że ten dom jest w Holandii a ja chciałbym jednak sam zrobić to ocieplenie, głównie ze względu na tutejsze ceny robocizny....Czy jest Pan w stanie coś bliżej poradzić, aby można to było samemu wykonać bez rażących błędów w sztuce? Dodam, że nie są to moje pierwsze prace budowlane ale pierwszy raz mam do czynienia z  supremą na poddaszu...Głównie chodzi mnie o to ,aby nie dochodziło so skraplania się pary wodnej...Poddasze aktualnie nie jest użytkowane, niemniej jednak znajduje się na nim kocioł gazowy. Kocioł jest chyba nastawiony na tryb antyzamrożeniowy, ponieważ nawet jeśli termostat pokojowy nie daje mu sygnału do załączenia ( zadana temperatura jest osiągnięta w miejscu zamontowania termostatu) to kocioł włącza się na dosłownie dwie sekundy co chwilę. może w przyszłości będzie to poddasze też użytkowane...dlatego też moje pytanie o ocieplenie dachu...Z góry dziękuję za cenne rady i życzę miłego dnia
    • Polecam Piece/kominki na PELET czesto wydajnosc energetyczna 87-90 i wiecej...  lub Pellet drzewny-nasiona lub PeletWeglowy dla wiekszego bezpieczenstwa w razie braku jednego z surowcow (podobno kalorycznosc  PeletuWeglowego wyzsza, ale to tez duzo zalezy od jakosci produktu tzn. wilgotnosci glownie) oraz od solidnego Pieca, a  dokladnie palnika do pelletu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...