Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

dachówka ceramiczna a betonowa


Recommended Posts

Człowiek który ma się podjąć budowy (znajomy mający firmę) mówi że ma wejścia do Brassa i dadzą mu tanio dachówkę betonową więc namawia na takie (dużo tańcze ) jak twierdzi rozwiązanie. Oprócz ceny (bo chyba ceramiczna dużo droższa) i wagi, czym się one różnią?
pozdraiwam
pap
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
My Polacy wybieramy ceramiczną z przyzwyczajenia i przeświadczenia, że ceramika lepsza niż beton i koniec. Przyznam się, że też dałam się temu przeświadczeniu, ale gdy zrewidowałam swoje finanse to triumfalnie powrócił wariant cementowy i tak już zostanie. Na początku miałam na dachu mieć brass, ale potem nasłuchałam się różnych opinii i dostałam ofertę na creatona tylko 7 tys droższą od cementowej (mówię o koszcie całego dachu)... Na koniec stanęło na tym, że dostaliśmy ofertę 3 tys niższą niż brass od pro - dachu'u, a to już daje 10 tys w stosunku do creatona, akurat tyle ile wyniosą nas wszystkie okna. Więc nie będę dłużej szukać będzie pro - dach bo i kolor i kształt no a przede wszystkim CENA mi odpowiada.
Pozdrawiam.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Człowiek który ma się podjąć budowy (znajomy mający firmę) mówi że ma wejścia do Brassa i dadzą mu tanio dachówkę betonową więc namawia na takie (dużo tańcze ) jak twierdzi rozwiązanie. Oprócz ceny (bo chyba ceramiczna dużo droższa) i wagi, czym się one różnią?
pozdraiwam
pap





Witam,
myślę, że przy porównywaniu tych dwóch rodzajów pokryć dahowych, warto wziąć pod uwagę wytyczne co do możliwości ich ułożenia - może w ten sposób problem rozwiąże się sam. Otóż:
dachówki ceramiczne mogą być układane na dachach o kącie nachylenia połaci 30-60 stopni (można oczywiście eksperymentować na dahach o innym kącie, ale wówczas konieczne będa dodatkowe zabepieczenia: przy kącie mniejszym niż 30 stopni - nalezy przygotowac podłoze z pełnego deskowania z papą, pzy kącie większym niż 60 stopni - pojedyncze dachówki trzeba mocować drutem lub gwoździami).
dachówki cementowe najlepiej układać na połaciach o nachyleniu 35-45 stopni. Przy innych nachyleniach konieczne są metody opisane powyżej.


Pozdrawiam
z24
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,
myślę, że przy porównywaniu tych dwóch rodzajów pokryć dahowych, warto wziąć pod uwagę wytyczne co do możliwości ich ułożenia - może w ten sposób problem rozwiąże się sam. Otóż:
dachówki ceramiczne mogą być układane na dachach o kącie nachylenia połaci 30-60 stopni (można oczywiście eksperymentować na dahach o innym kącie, ale wówczas konieczne będa dodatkowe zabepieczenia: przy kącie mniejszym niż 30 stopni - nalezy przygotowac podłoze z pełnego deskowania z papą, pzy kącie większym niż 60 stopni - pojedyncze dachówki trzeba mocować drutem lub gwoździami).
dachówki cementowe najlepiej układać na połaciach o nachyleniu 35-45 stopni. Przy innych nachyleniach konieczne są metody opisane powyżej.



Twoja wypowiedź jest co najmniej nieprecyzyjna. Są dachówki ceramiczne, które można układać już od 16 stopni bez deskowania (np. Creaton Premion) i dachówki cementowe, które bez deskowania można układać od 22 stopni (Braas).

Mi właśnie układają na dachu Braasa w powłoce Lumino. Wygląda bardzo ładnie, zewnętrzna powłoka jest śliska, więc nie powinno być problemu z osadzaniem się zabrudzeń (przynajmniej dopuki ta zewnętrzna powłoka się nie zetrze, ale nie wiem ile to potrwa). Dekarz też chwalił, że proste i równe, bardzo dobrze się składają na dachu, wszystko do siebie pasuje. Na razie widzę same zalety. Wadą w porównaniu do ceramicznej być może jest trwałość, ale o tym będę mógł coś powiedzieć za 20-30 lat.

Pozdrawiam i życzę udanych wyborów icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instalatorzy zwykle polecają dużo KW, chyba mają płacone od KW. Mogę pisać elaborat dlaczego nie powinno się przewymiarowywać, ale dla Kobiety to jest za trudne. Chodzi tu głownie o komfort. Szukaj przedewszystkim kotła z dostępnym serwisem w swojej okolicy. Zależy ile chcesz wydać pieniążków, bo rozpiętość jest nawet dwukrotna. Nie chciałbym polecać konkretnej marki, ale napewno kocioł jednofunkcyjny. Można kupić zwykłego Termet Gold 25Kw za 3700, albo za 5-6tys coś z grupy Bosch, np Buderus. Ważniejszą od mocy maksymalnej jest moc minimalna, bo przy temperaturach powyżej zera ważne jest, żeby kocioł mógł pracować na minimalnej mocy do końca sezonu grzewczego, wtedy sprawność jest nawet do 108%, ale w to nie wierz. Przy wyższej mocy minimalnej kocioł nie wykorzystuje jej i wchodzi w tak zwane taktowanie, czyli załącza się i wyłaczą na tyle często, że efekt jest jak przy zwykłej farelce. Czyli taki najprostszy Termet moduluje od 3Kw do 25kw i to jest najlepszy wynik pod względem ceny. Można znaleźć z lepszą modulacją, ale sporo droższe. Jedyne co złego słyszałem na temat Termeta to narzekania na jakąś zmowę serwisantów, ale to tylko ze słyszenia. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Co o tym sądzicie czy tak można wykonać strop czy będzie on stabilny,wymiana z drewnianego na monolityczny.
    • Witam, chcemy wymienic piec miałowy na kocioł gazowy i tutaj zaczynaja sie schody. Informacji w necie jest mnostwo i mozna sie pogubić (tzn juz sie pogubiliśmy :) ). Dom mamy wybudowany w latach 97-2000 ściany warstwowe : gazobeton ,6cm styropianu i cegła pełna. dom pietrowy z nieogrzewanym poddaszem ( izolacja wełny mineralnej 12-15 cm na poddaszu)i podgrzewana piwnica. powierzchnia uzytkowa 220m2 plus piwnica 100m2. Na stronie : ciepło właściwe wyszła nam niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU) 23kW  wydawało nam sie ze kocioł 25-26 kW bedzie ok jednak instalator proponuje 32kW . i tutaj prośba czy powinnismy zdecydowac sie na 32 czy to jednak za duzy kocioł ? dziekuję za każda informacje i sugestie na co zwrocic uwagę. Pozdrawiam
    • Z tego co czytałem to liczą się na polskim rynku dwie firmy, Salamander i jeszcze jakaś inna. Ja kupiłem ostatnio Salamander. 1×1.2m 900zł z montażem, akurat tylko 2 potrzebowaliśmy na poddasze, ale na pierwszy rzut oka wyglądają dosyć solidnie. Nie ma tylko ograniczników stopniowanych przy uchylaniu, ale to podejrzewam można jeszcze zamontować. Oferty miałem trzy, 300zł Drutex, chyba najgorsze okna, 600zł jakiejś innej firmy, tu i tu montaż 150zł. Ale wybraliśmy od firmy u nas na wsi bo mają bardzo dobre opinie. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Betonem będzie najlepiej, nawet czymś w rodzaju szkła wodnego, nie znam się na tym, jakiś środek do iniekcji, przynajmniej w części gdzie będziesz łączył to z ławą. Najważniejsze żebyś zachował tam płaszczyzne, bo 0.5% to tyle co nic. Robisz studzienki? Ja mam wątpliwości. Koleś od koparki twierdzi że nie dawałby, że zwykły peszel w otulinie według niego wystarczy. Ja raczej na każdym rogu będę dawał studzienkę. Ja mam 8% spadu, także ja mam problem z głowy. Jak robisz betonem, to zastanowiłbym się czy w ogóle nie wykopać o 10cm głębiej, podsypać 5cm suchego betonu, zalać to jakimś preparatem do iniekcji przy ławie i wtedy będziesz miał o 5cm na końcu ławy poniżej. Ale tylko tak gdybam, bo kopanie poniżej ławy to jest raczej ryzyko. Kopiesz wszystkie 4 ściany na raz? Ile masz ziemi nad fundamentem? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...