Skocz do zawartości

kładzenie tynku, nierówności w dziury w ścianach


Żuku

Recommended Posts

Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady
Link do komentarza
Cytat

Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady


"Gość od tynkowania" dobrze ci radzi , ja dałbym zamiast Rotbandu szary gips szpachlowy z Nida Gipsu , ale to rzecz gustu. Szary jest mocniejszy , ale wredny do położenia i długo schnie. Osobiście jestem wrogiem g/k w blokach - możesz sobie pod nim zafundować grzyba... Co do szpary... , ja coś takiego traktuję pianą niskoprężną , po wyschnięciu ścinam pianę poniżej tynku , odkuwam tynk po bokach na ok. 10 cm. z każdej strony , to wypełniam szarym gipsem wtapiając siatkę elewacyjną . Do tej pory nie miałem reklamacji. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Zaproponowana kolejność prac jest prawidłowa trzeba tylko pamiętać o dokładnym oczyszczeniu ściany z wszelkich luźnych (nie związanych) fragmentów tynku.

Co do szpary pomiędzy płytami, to ważne czy w tym miejscu stare tynki pękały? Jeśli nie, to płyty się względem siebie nie przesuwały (nie "pracowały") i nie powodowały naprężeń tynku. Jeśli nie jesteśmy tego pewni, to warto jednak wypełnić szczelinę materiałem elastycznym, takim jak pianka, a zewnętrzną warstwę tynku w tym miejscu zastąpić masą akrylową. Akryl jest trwale elastyczny i można go pomalować.

Zastąpienie tynku na suficie płytami GK nie ma sensu, skoro i tak ściany będą tynkowane.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...