Skocz do zawartości

Ściana dwu- czy trój- warstwowa?


Recommended Posts

Czy coś przemawia za ścianą trójwarstwową w domu energooszczędnym? Bo wydaje mi się, że dodatkowa warstwwa ściany specjalnie nie poprawi izolacyjności (można dać minimalnie grubszą izolację ściany dwuwarstwowej). Za to ściana osłonowa i nośna są łączone stalowymi kotwami, a każda z nich to mostek termiczny. Oczywiście jedną nie byłoby sensu się przejmować ale ich jest kilka na m2 ściany, więc wypadałoby je uwzględnić w obliczeniach. Stal dobrze przewodzi ciepło, a więc nie będą to pommijalne wartości.
Chodzi mi tylko o parametry cieplne, o innych rzeczach można dyskutować np. trwałość elewacji (duży plus dla trójwarstwowej) ale za to szersze fundamenty a więc i wzrost kosztów (tu minus).
Link do komentarza
Ja bym jednak nie pomijał innych różnic niż parametru cieplne - w końcu nikt nie buduje ściany kierując się tylko jednym parametrem. Przy trzech warstwach możesz warstwę elewacyjną zrobić np. z łupanej cegły, przy dwuwarstwowej takiego efektu nie osiągniesz. Oczywiście jeśli ktoś i tak chce po prostu położyć tynk, to ściany będą wyglądać tak samo i faktycznie chyba nie warto bawić się w 3 warstwy. Jakieś straty ciepła kotwy łączące ścianę nośną i osłonową faktycznie powodują, ale wątpię by to był dla kogoś czynnik decydujący.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Chodziło mi przede wszystkim o aspekt energetyczny (straty ciepła). Można dodać jeszcze jedną rzecz. Na jednej ścianie fundamentowej bywa opierana zarówno ściana nośna jak i osłonowa (elewacyjna). Ścianę fundamentową oczywiście ocieplamy od zewnątrz ale co z mostkiem termicznym na styku "ścianao słonowa-ściana fundamentowa"?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
jako osoba pracujaca w firmie budowlanej, sama buduję dom i powiem, że różnice w kosztach sa różne - zależnie od materiałów, ale opłacalość tego jest niska. Sama nie będę stawiać tzw. trójek - bo ani to potrzebne, ani opłacalne. icon_wink.gif Jeśli chodzi o współczynniki to różnice są niewielkie, a zbliża się wielkie ociplenie klimatu - więc szkoda tracić pieniądze icon_wink.gif Takie jest moje zdanie
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

jako osoba pracujaca w firmie budowlanej, sama buduję dom i powiem, że różnice w kosztach sa różne - zależnie od materiałów, ale opłacalość tego jest niska. Sama nie będę stawiać tzw. trójek - bo ani to potrzebne, ani opłacalne. icon_wink.gif Jeśli chodzi o współczynniki to różnice są niewielkie, a zbliża się wielkie ociplenie klimatu - więc szkoda tracić pieniądze icon_wink.gif Takie jest moje zdanie



Przy obecnych kosztach ogrzewania budynków nie do końca się zgadzam. Zdecydowałem się na budowę domu z bali prefabrykowanych z ociepleniem w środku w systemie Magnus M-Bal. Byłem u rodziny, która wybudowała dom parterowy w tym systemie 110m2 i ogrzewa dom eko-groszkiem za ok. 7zł dziennie !!!
Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...