Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Jarek02

cyklinowanie podłogi

Recommended Posts

Mam do wycyklinowania kilka metrów kw. podłogi - powierzchnia za mała, by był sens brać kogoś lub wypożyczać maszynę.
Kto ma jakieś doświadczenia z tego rodzaju pracą? Planuję wykorzystać tarcze do papieru ściernego założone do wiertarki. Czy ktoś ma inne pomysły? Ew. jaka powinna być granulacja papieru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli stara podłoga była nielakierowana lub lakier jest dość miękki to pójdzie szybko. Jeśli masz dobry lakier to nie będzie lekko ;-( Ja robiłem coś takiego u siebie najpierw papier 16, potem 50 i 150. Trochę poprawiłem jeszcze szlifierką oscylacyjną (z kwadratową stopą). Kup na próbę papiery różnych producentów. Szcególnie ten najgrubszy kupiony w jednym sklepie zużywał mi się 3 razy szybciej niż kupiony w innym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mam do wycyklinowania kilka metrów kw. podłogi - powierzchnia za mała, by był sens brać kogoś lub wypożyczać maszynę.
Kto ma jakieś doświadczenia z tego rodzaju pracą? Planuję wykorzystać tarcze do papieru ściernego założone do wiertarki. Czy ktoś ma inne pomysły? Ew. jaka powinna być granulacja papieru?


Miałem ten sam problem w ub. roku. Nikt nie chciał babrać się z kilku metrami mozaiki dębowej . Stanęło na tym , że kupiłem "czołg" 900W mocy i poszło... I wcale nie było tak trudno : płótno 40 , następnie 80 a na koniec 120 . Koszt wyszedł taki sam jak za usługę ale mam sprzęcior , który zawsze się przyda w domu gdy trzeba coś przeszlifować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O co chodzi z tym "czołgiem"? Wiertarka czy może szlifierka taśmowa?
El-instalator czy 16 to nie zbyt gruby papier? Czy nie robią się od niego jakieś głębokie rysy, które potem widać? Nie chcę potem zdzierać niepotrzebnie jakiejś bardzo grubej warstwy drobniejszymi papierami. W końcu to mozaika a nie parkiet, więc jest zdecydowanie cieńsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

O co chodzi z tym "czołgiem"? Wiertarka czy może szlifierka taśmowa?
El-instalator czy 16 to nie zbyt gruby papier? Czy nie robią się od niego jakieś głębokie rysy, które potem widać? Nie chcę potem zdzierać niepotrzebnie jakiejś bardzo grubej warstwy drobniejszymi papierami. W końcu to mozaika a nie parkiet, więc jest zdecydowanie cieńsza.


Czołgiem potocznie nazywa się szlifierkę taśmową. Z granulacją papieru uważaj , grube ziarno przyspiesza pracę , ale ryzykujesz uszkodzeniem parkietu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja zastosowałem na początek b. gruby papier ale mam mozaikę z trwardego drewna (dąb) i nie było kłopotów, ale faktycznie jeśli drewno jest miękkie, to lepiej uważać. Zresztą co ciekawe na twardymm lakierze gruby papier zdziera się szybciej niż drobniejszy (60).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno. Przy cyklinowaniu taką szlifierką (tarczą na wiertarce)nie musisz przejmować się kierunkiem cyklinowania względem kierunju padania światła od okna. Ewentualne ryski układają się nieregularnie w koła i kierunek z którego pada światło nie ma znaczenia dla wyglądu podłogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czołg o wiele lepszy, bo pracuje większą powierzchnią. Szlifierką kątową, czy wiertarką z tarczą można narobić niezłych wcięć w drewno, bo tarcza "ciągnie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robiłem coś takiego ... też czołgiem. Po wietarce zostaną duzo bardziej widoczne ślady.
Jeśli masz tam lakier to naprawdę mocno go zedrzyj. Ja czasami go trochę zostawiłem i teram mam lekkie przebarwienia. Ale to z powody faktu użycia bejcy kolorowej, Miało być jasno wyszło ciemno icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja użyłem cykliniarki z wypożyczalni a potem taśmówki (czołg). Najwięcej problemów miałem z bezpiecznikami. 2,5kV przepalało każdy. Wiertarkę z tarczami odradzam. Będzie widać kółka. Jeśli bez cykliniarki to tylko taśmówka i szlifowanie wzdłóż desek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ostatni przeszlifowanie drobnym papierem bez nacisku. Długie ruchy ... jest taki sport "przesuwanie kamieni na lodzie" - rób coś podobnego .... tylko nie zatrzymuj nigdy w jednym miejscu kamienia icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ostatni przeszlifowanie drobnym papierem bez nacisku. Długie ruchy ... jest taki sport "przesuwanie kamieni na lodzie" - rób coś podobnego .... tylko nie zatrzymuj nigdy w jednym miejscu kamienia icon_smile.gif




Porada na czasie icon_lol.gif icon_razz.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile razy można cyklinować mozaikę, ile razy parkiet? Czy można wycyklinować podłogę, która była wcześniej pomalowana farbą olejną? Jakich papierów ściernych używa się do szlifowania? Ile kosztuje szlifowanie podłogi wraz z lakierowaniem? Czy warto lakierować samemu? Na pytania odpowiada doświadczony wykonawca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytam o tą emulsję bo już wymalowalem całość na raz tą emulsja Śnieżki, żeby właśnie te poprawki były widoczne, stąd pojawiły się oderwania, które trzeba było zaprawiać, dlatego teraz pytam czy jak to jest raz pociągnięte emulsją to jak teraz dam jeszcze raz na całość biała farbę lateksową to nic mi nie spuchnie i czy wyrówna to chłonność ściany?
    • Nie do końca. Zakładając że w ciągu dnia temperatura waha się w zakresie np. -5 C - +5 C To dzięki pogodówce przy -5 mamy grzejniki o temperaturze np 45C. Jeżeli temperatura w pomieszczeniu zbliża nam się do zadanej np. 21C na regulatorze to krzywa grzewcza zostaje obniżona przez co również temperatura grzejników spadnie skutkiem czego dążymy nie do wyłączenia się ogrzewania a większej modulacji w zakresie niskich temperatur grzejników. Analogicznie w drugą stronę.   Co osiągamy?   Grzejemy cały czas, praca kotła kondensacyjnego najlepiej jakby przebiegała bez przerw. Cała idea nowoczesnego ogrzewania to dostarczanie dokładnie tyle ciepła do budynku ile w danym momencie z niego "ulatuje"     - Szerszy zakres pracy urządzenia w zakresie kondensacji. - Rzadsze taktowanie kotła - Brak efektu buchających ciepłem grzejników.   Przy VRC700 dochodzi nam do tego możliwość autoadaptacji krzywej grzewczej oraz dodatkowo automatyczne dopasowanie mocy maksymalnej urządzenia w przypadku Vaillanta.   Tak. Do momentu kiedy algorytm czyta że temperatura nie jest wystarczająca do osiągnięcia zadanej temperatury w pomieszczeniu. Wtedy krzywa jest korygowana w drugą stronę.   Wszystko jest w instrukcji obsługi regulatora. Wystarczy poczytać. Nie do końca. Zakładając że w ciągu dnia temperatura waha się w zakresie np. -5 C - +5 C To dzięki pogodówce przy -5 mamy grzejniki o temperaturze np 45C. Jeżeli temperatura w pomieszczeniu zbliża nam się do zadanej np. 21C na regulatorze to krzywa grzewcza zostaje obniżona przez co również temperatura grzejników spadnie skutkiem czego dążymy nie do wyłączenia się ogrzewania a większej modulacji w zakresie niskich temperatur grzejników. Analogicznie w drugą stronę.   Co osiągamy?   Grzejemy cały czas, praca kotła kondensacyjnego najlepiej jakby przebiegała bez przerw. Cała idea nowoczesnego ogrzewania to dostarczanie dokładnie tyle ciepła do budynku ile w danym momencie z niego "ulatuje"     - Szerszy zakres pracy urządzenia w zakresie kondensacji. - Rzadsze taktowanie kotła - Brak efektu buchających ciepłem grzejników.   Przy VRC700 dochodzi nam do tego możliwość autoadaptacji krzywej grzewczej oraz dodatkowo automatyczne dopasowanie mocy maksymalnej urządzenia w przypadku Vaillanta.   Tak. Do momentu kiedy algorytm czyta że temperatura nie jest wystarczająca do osiągnięcia zadanej temperatury w pomieszczeniu. Wtedy krzywa jest korygowana w drugą stronę.   Wszystko jest w instrukcji obsługi regulatora. Wystarczy poczytać.   Dalej się nie zgodzę.    Prawidłowe rozwiązanie z np. 2 grupami pompowymi dla grzejników i podłogówki z osobnymi nastawami krzywych grzewczych zapewnia praktycznie bezobsługową pracę urządzenia.   Nie rozumiem jak można klientowi wytłumaczyć że masz Pan tu nowoczesny kocioł kondensacyjny za pare patoli, regulator w pomieszczeniu ustawiony na 21 C. Na kotle ustawimy pyk 50 C na Zasileniu i niech się dzieje wola nieba, Kocioł się uruchamia, grzeje na chama do 50 C, wyłącza się, następuje blokada pracy palnika, pompa pracuje, grzejniki stygną, po 10 minutach sytuacja od nowa. Kocioł się włącza i wyłącza. Przy - 15 na zewnątrz klientowi zimno, ustawi kocioł na 65 C i dali jazda poza zakresem kondensacji taktami do przodu. Potem klient zapomni przestawić i telefon olaboga czemu rachunki takie duże.   Technologia idzie do przodu i regulacja pogodowa ze wsparciem czujnika zewnętrznego to doskonałe rozwiązanie. Kwestia ustawień i kilku dobrych decyzji na etapie inwestycji.   Piszę wszystko na podstawie Vaillanta, zdaje sobie sprawę że u innych producentów często występuje pogodówka która hula samopas i ciężko ją w naszych warunkach z bunkrami wysterować ale na wszystko są sposoby. Temat był o Vaillancie i na podstawie Vaillanta odpisuje.
    • Nic nie rozumiesz! Nie dawaj żadnej goownianej emulsji. Coś się tak jej  uczepił? Pomaluj całość białą, biały kolor lepiej uwidacznia kolor, potem pomaluj kolorem. Jeżeli będzie to jasny to w zasadzie możesz tylko raz o ile zadowalający  będzie efekt, ciemne kolory musisz malować co najmniej dwa razy. I nie maluj miejscowo tylko całość, starając się rozprowadzać równomiernie farbę po powierzchni. I jeszcze uprzedzę Twoje zapędy cobyś nie dolewał wody do farby, tylko dobrze wymieszał farbę przed malowaniem.  
    • Rozumiem, że jak dam farbę lateksową na tą emulsję to nic mi nie spuchnie itd?  A co z pozostałymi miejscami gdzie "przebija" grunt? Raz biała i dwa razy kolor może pokryje te miejsca?   Bardzo dziękuję za rady obydwóm Panom   Niemniej liczę, że ktoś jeszcze coś poradzi, im więcej tym lepiej..
    • Zagruntuj miejsca tylko zaprawione Uni Gruntem z woda w proporcji 1:1. Całość ja bym pomalował farbą lateksową. Mi osobiście podchodzi farba Dekorala, ale malowałem też Dulexem czy Beckersem albo możesz sięgnąć po wyższą półkę, wspominałem niedawno w innym temacie SIGMA Superlatex lub Scala. I rada na przyszłość, nie maluj nigdy ścian czy sufitu emulsją.  
  • Popularne tematy

×