Skocz do zawartości

Ocieplenie budynku - styro 15 cm


Recommended Posts

Ta...są. Na tak postawione pytanie właściwie nie można udzielić innej odpowiedzi.
Napisz jeszcze raz o co Tobie chodzi... bo nie rozumiem.
Skoro ma mieć 5cm grubości i właściwości styropianu... to dlaczego styropian zły?
No i o jakiej przenikalności cieplnej mówimy?... styropiany mają rożną.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Czy są materiały izolacyjne, którymi można ocieplić wybudowany dosyć dawno dom o grubości max. 5 cm. Nie podoba mi się dom "napompowany, z cofniętymi oknami. Materiał taki musiałby mieć właściwości styropianu. a właściwie przenikalność cieplną podobną lub mniejszą. Wymieniam dach i trzeba już odpowiednio przygotować obróbki blacharskie i orynnowanie.. Proszę doświadczonych w tym względzie forumowiczów.



Taki materiał to AEROŻEL.

T.B. Twoje teorie są ciekawe ale ty chcesz kasę zrobić na swojej firmie i obliczeniach cieplno wilgotnościowych.
Na forum pana Nitki też sporo gadałeś.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Witam.

Czeka nas realizacja ocieplenia ścian (położenie styropianu). Strych już ocieplony i zaizolowany, ale mimo wszystko ciepło szybko ucieka (dom szybko się nagrzewa i równie szybko wychładza). Ponieważ większa część kosztów ocieplenia do rusztowania i ekipa, dlatego nie widzę absolutnie sensu by oszczędzać na materiale. Dlatego wydaje mi się, że nie ma się co zastanawiać nad warstwą 10 cm i dać 15 cm. Zawsze to chyba trochę lepiej.

Chętnie jednak poczytam wasze opinie.

Dzięki.
Link do komentarza
Dom poniemiecki, suchy. Budowany z cegły (chyba jasno żółta, w każdym razie nie ciemno pomarańczowa). Jeśli się nie mylę, to cegły z dwóch stron a w środku szczelina powietrzna. Na innym forum wyśmiali mnie z grubościami 10-15 cm. Podobno sens ma położenie 25 centymetrów styropianu grafitowego... A jakie jest wasze zdanie?
Link do komentarza
Mesmariusz, to bardzo ładny domek.
Weź pod uwagę, że bez względu na grubość ocieplenia, czeka cię ponowny montaż okien - w warstwie ocieplenia lub w murze na równo z krawędzią zewnętrzną.
Ja namawiam cię na ocieplenie grubości 20cm. W jednej warstwie. Klejone pianką. Styropian bez frezu. Szczeliny wypełniane pianką.
Link do komentarza
Zakładam że obecna grubość ścian zewnętrznych przekracza znacznie 30cm.
Zeby efekt finalny nie był zbyt "pancerny" proponowałbym grubość izolacji 15cm ale za to styropianem o niskiej lambdzie (0,31-0,33W/mK).
Problemem będzie osadzenie okien, o czym wspomniał już PeZet, bo w obecnym stanie przy dołożeniu warstwy ocieplenia + tynku uzyskasz "otwory strzelnicze".
Wysuwanie ich poza lico ściany może nie być korzystne ze względu na uzyskanie zbyt szerokiego glifu wewnętrznego, ale osadzenie ich na równi z płaszczyzna zewnętrzną ściany jak najbardziej ma sens.
Okna przy osadzaniu powinny być dodatkowo uszczelnione taśmami paroizolacyjnym (nie samą pianką) co powinno skutkować znaczną poprawą szczelności domu.
Zakładam że ocieplenie dachu i izolacja okien dachowych jest wykonana prawidłowo i tamtędy nic co ciepłe i wilgotne nie spierdziela na zewnątrz, choć to "szybkie nagrzewanie" budzi trochę moje obawy co grubości izolacji dachu. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
PODPINAM SIĘ POD TEMAT icon_smile.gif
Chciałbym Was poprosić o pomoc. Chodzi o zminimalizowanie strat ciepła w mieszkaniu w kamienicy które właśnie remontujemy. Mieszkanie jest w stanie gorzej niż surowym więc zaczynamy od zera. O co chodzi:
Mieszkanie znajduje się na parterze, pod spodem znajdują się nieogrzewane piwnice. Podłoga to gruz z gliną na to belki drewniane i na to klepki 3,5 cm.
Chcemy zdjąć klepki, wybrać gruz i glinę. Zastanawiamy się jak dobrze zminimalizować straty w całym mieszkaniu. Pod podłogą znajduje się strop Kleina.

Słyszeliśmy, że dobrym sposobem bedzie folia, potem styropian 10 cm, znów folia, znów 10 cm styropianu, no a potem belki i klepki znów. Czy to ma sens? Czy Nie lepiej od razu 20 cm lub po prostu jedną warstwę 10 cm?

Nie do końca ogarniam temat więc chcę zapytać znawców tematu icon_smile.gif
Dzięki!
Link do komentarza
Cytat

PODPINAM SIĘ POD TEMAT icon_smile.gif
Chciałbym Was poprosić o pomoc. Chodzi o zminimalizowanie strat ciepła w mieszkaniu w kamienicy które właśnie remontujemy. Mieszkanie jest w stanie gorzej niż surowym więc zaczynamy od zera. O co chodzi:
Mieszkanie znajduje się na parterze, pod spodem znajdują się nieogrzewane piwnice. Podłoga to gruz z gliną na to belki drewniane i na to klepki 3,5 cm.
Chcemy zdjąć klepki, wybrać gruz i glinę. Zastanawiamy się jak dobrze zminimalizować straty w całym mieszkaniu. Pod podłogą znajduje się strop Kleina.

Słyszeliśmy, że dobrym sposobem bedzie folia, potem styropian 10 cm, znów folia, znów 10 cm styropianu, no a potem belki i klepki znów. Czy to ma sens? Czy Nie lepiej od razu 20 cm lub po prostu jedną warstwę 10 cm?

Nie do końca ogarniam temat więc chcę zapytać znawców tematu icon_smile.gif
Dzięki!


Grubość ocieplenia podłogi limituje konieczność zachowania pierwotnego poziomu posadzki. Po zdjęciu pokrycia i warstw na konstrukcji stropowej można będzie określić ile styropianu się zmieści z uwzględnieniem grubości podkładu podłogowego i nowej posadzki. Typowy układ warstw przy remoncie na takim stropie to:
  • warstwa wyrównująca np. z keramzytu
  • folia izolacyjna
  • styropian
  • folia izolacyjna
  • jastrych podłogowy lub płyty gipsowo-włóknowe
  • posadzka (deski, panele, parkiet, terakota itp)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...