Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
michal191713

Remontować stary czy postawić nowy?

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich członków forum.

Życie spłata różne figle i w ostatnim czasie stanąłem przed bardzo trudnym wyborem.Mianowicie, mieszkałem od 10 lat razem z rodziną w domu swojego ojca,dom 140m2 rok budowy 1979, stare budownictwo,piętrowy,cegła,ogrzewany centralnie, ewidentnie jest to dom dla dwóch rodzin, ma bardzo wielką klatkę schodową (ok 35 m2)identyczny rozkład pomieszczeń zarówno na parterze jak i na piętrze, dwie łazienki, dwie kuchnie i po dwa duże pokoje.
Jak już wspominałem jest to stare budownictwo,czyli dom jest nazywając sprawę po imieniu po prostu kanciasty i nieustawny, sufit znajduje sie na wysokości 2,60, pokoje są kwadratowe po 25 m2.Ściany nośne bardzo ograniczają możliwość zmiany metrażu pomieszczń i układu ścian... Odziedziczyłem ten dom w spadku po zmarłym ojcu.Mój problem polega na tym,że muszę zdecydować czy wyremontować ten dom,czy po prostu postawić nowy. Podliczyłem koszty i wydaje mi się,że remont tego domu pochłonie w granicach 150 tys, postanowienie nowego wyliczam na jakies 300-350 tys. Prosilbym o odpowiedz ludzi którzy kiedykolwiek remontowali domy tego typu, czy dom po gruntownym remoncie sprawia wrażenie miejsca w którym można mieszkać? Czy nadal jest za duży, mało funkcjonalny i drogi w utrzymaniu? Czy w ogóle ma sens remontowanie takiego starego kolosa? Czuje do tego domu sentyment-więc cięzko mi go tak po prostu zostawićicon_smile.gif...
dzięki za ewentualne odpowiedzi.

pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
to powiedz nad czym sie zastanawiasz ?
masz dom pewnie podobny jak ja 360m powierzchni na trzech kondygnacjach ,po remoncie to inny dom troche scian legło i jest pieknie alee mnie to wyniosło jako goscia co robi w budowlance i instalacjach 150 tys zł wiec u ciebie jeszcze te 50 na firmy trzeba dodac
a nowego za 300tys nie postawisz chyba ze sam bedziesz wszytko robił
a u siebie wywalałem cała wode prawie cała elektryke ,odkurzacz ,nowa kotłownia gazowa wspołpracujaca z istniejaca z 78roku ,wszedzie nowe podłogi drzwi itp no i okna ,dom jak ktos przyjdzie to nie wiezy ze z takiej kosteczki da sie cos zrobic fajnego i funkconalnego i wszytkie pomieszczenia są wykorzystane
a i jeszcze jedno komfort cieplny jaki jest w takim budynku jest nieoceniony super i wcale nie sa duze koszty utrzymania a nawet mniejsze niz w nowym budownctwie z suporex i styropianu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to powiedz nad czym sie zastanawiasz ?
masz dom pewnie podobny jak ja 360m powierzchni na trzech kondygnacjach ,po remoncie to inny dom troche scian legło i jest pieknie alee mnie to wyniosło jako goscia co robi w budowlance i instalacjach 150 tys zł wiec u ciebie jeszcze te 50 na firmy trzeba dodac
a nowego za 300tys nie postawisz chyba ze sam bedziesz wszytko robił
a u siebie wywalałem cała wode prawie cała elektryke ,odkurzacz ,nowa kotłownia gazowa wspołpracujaca z istniejaca z 78roku ,wszedzie nowe podłogi drzwi itp no i okna ,dom jak ktos przyjdzie to nie wiezy ze z takiej kosteczki da sie cos zrobic fajnego i funkconalnego i wszytkie pomieszczenia są wykorzystane
a i jeszcze jedno komfort cieplny jaki jest w takim budynku jest nieoceniony super i wcale nie sa duze koszty utrzymania a nawet mniejsze niz w nowym budownctwie z suporex i styropianu






właściwie to przeraża mnie to,że w tym domu właściwie wszystko jest do wymiany, od dachu, przez okna, wylewki,podłogi,drzwi,instalacje centralną i elektryczną,na osuszaniu fundamentów kończąc, mówisz że ze swojego domu zrobiłeś coś funkcjonalnego i ustawnego.Wystaczyły właśne pomysły? Czy poszedłeś po pomoc do architektów...?
Ja mam po prostu wrażenie ze to będzie taka rzeka pieniędzy którą tutaj utopię a nie jestem pewien efektu końcowego.
przykładowo wymiana dachu będzie mnie kosztować pewnie koło 20 klocków, instalacje z 15, okna 10(połowę już wcześniej wymienialiśmy) nie ma elewacji- to kolejne 30 tysiaczków i tak krok po kroku dojdę do naprawdę sporej sumki,przynajmniej tak mi się wydaje:) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no ja mialem dach zrobiony ,elewacja to naprawde mocny tynk stukturalny z 80 roku wiec elewacji nie robiłem ,mur gruby warstwowy z przestrzenia powietrzną wiec ocieplał nie bede bo po tej zinie sie okazało ze nie ma to sensu
CO tez sostawiłem tylko dlatego ze mam prawdziwy skarb w postaci zeliwiaków
piwnice moje sa suche wiec tez nic nie musiałem robic
ale jak piszesz ze fundamenty masz mokre ,dach do wymiany,CO tez i jeszcze elewacja to juz nalezy siezaczac zastanawiac co robic
a ja zadbych arhitektów niepotrzebowałem bo siedze w budownictwie wiec..... chodzilismy z żoną i ta sniana od wyburzenia tamta i to tez i tak ponad 30ton gruzu wyleciało z domu zeby z korytarzy i pokoi zrobic przstrzenny salon ,gdzies tam zrobic dduzą łazienke ,zlikwidowac dwie kuchnie i takietam ,
jesli masz mozliwosc zrobienia fotek domu ,elewacji dachu i kotłowni to powiem czego sie mozesz spodziewac bo ja byłem przygotowany na 60tys i sie zdziwiłem jak sie konta na minusie porobiły a remontu juz nie przerwiessz bo nie jestes w stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×