Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
kina69

Nasze Domki za 200tys.

Recommended Posts

może gdyby nie piwnica to jakoś byś się zmieścił w tych 200 tysiącach. A tak to ja wątpie. Domek wbrew pozorom nie jest taki banalny na jaki wygląda.
A swoją drogą, to piękny jest. Bardzo mi się podoba ten projekt. Aż dziw że na niego wcześniej nie trafiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, może jeszcze ktoś się wypowie odnośnie tego projektu? Jakieś zmiany pomysły? Piwnica na 100% będzie, teren jest tak ukształtowany że idealnie wpasuje się w dom. A szkoda robić wysokie fundamenty i je zasypywać.
Poprzednim projektem którym się zainteresowaliśmy był: LK&448 ale po wysłuchaniu kilku opinii, nie byłby to tani domek i dość wysoki przód by wyszedł. Choć domek bardzo ładny.
Na budowę jesteśmy zdecydowani, może i mało kasy, ale sporo specjalistów mamy w rodzinie, bardzo bliskiej. Napewno w rok sie nie uda zamieszkać... może w 3lata... Geodeta już jest... działka duża, powiedział że 9 punktów wyjdzie, a myślałem że przy prostokątnej sporo mniej(4), ale cena nieduża.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, a co sadzicie o tym

Dom bardzo podobny do tego:
] DOMEK

Dodam, ze dzialka jest tak uksztaltowana iz samoistnie wychodzi piwnica, wiec musi byc. Piwnica zostanie w stanie surowym dopoki nie wygramy w totka. Zamiast pokoju na dole wiekszy salon i podniesiona scianka kolankowa.
??? Tak duzo jak sie da robimy sami. Przylacza, mapy i inne papiery tez juz mamy.

Czy 270 tys za sama budowe to nie za malo??? Jaki moglby byc realny koszt do zamieszkania bez firanek, czyli by sie dalo juz mieszkac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam wszystkich icon_smile.gif
Jestem tutaj nowy. Zacznę od początku, działka jest, WZ są. Teraz najważniejsze projekt, projekt praktycznie jest który nam odpowiada, jest to: Dorota http://www.extradom.pl/projekt-domu-d-98-dorota-wai1074.aspx w projekcie planuje kilka zmian, brak okien dachowych(ewentualnie jedno), wyrównanie lewej ściany, zmiana schodów i chyba tyle. Kasa jaką posiadamy to około 100tys. oczywiście wiem że to dużo za mało, ale to środki własne, kredyt, praca możliwe że będzie kolejne 100tys, czyli łapie się do tematu budowy za 200tys. Jak najwięcej chcemy zrobić sami. Nie własnymi siłami wymurowana byłaby piwnica i zrobiony dach. Nie potrzebuje wykańczać piwnicy, zostanie w stanie surowym narazie z bramą, piętro wykończone niedrogimi materiałami, poddasze zostawione bez tynków ale z ociepleniem.
Mam zapytanie do szanownych forumowiczów, co jestem w stanie zrobić za 100tys. Czy uda mi się za tą kwotę postawić dom w stanie surowym z dachem z blachodachówki? Robociznę miałbym tylko na murowanie piwnicy(bloczki betonowe) i dach. Nie liczę w koszta 100tys za papierki i za przyłącza(bo to wielka niewiadoma ile wyjdzie). Co myślicie o tym? Piwnica musi być, wiem że bez taniej ale działka idealnie pasuje pod piwnicę.
Mam nadzieję że sie wypowie ktoś kto robił coś sam w domu, osoby które zlecały robociznę od A do Z firmie mnie nie bardzo interesują, trochę znam ceny ile biorą za postawienie domu.

Pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif



Sorki ale 12cm styropianu to chyba jakaś kpina. Na pewno zaizoluj go mocniej.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sorki ale 12cm styropianu to chyba jakaś kpina. Na pewno zaizoluj go mocniej.




Akurat w tym projekcie, zamiana okien „zwykłych” na energooszczędne, da lepsze parametry budynku (i większe oszczędności) niż dołożenie nawet 20cm styropianu na ściany.

Ściany są tylko jednym z elementów wpływających na "spalanie" budynku - wcale nie najważniejszym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Też mi się podoba domek hainekena73 icon_smile.gif Piwnica faktycznie troche pochłonie kasy, ale jeśli masz czas i perspektywy zwiększenia finansów to warto chyba. Piwnica sie przydaje. Też myślałam o piwnicy, jednak ze względu na koszty musze odpuścić.
I tak się dziwie sam sobie, że podjęlam decyzje z takim marnym budżetem . Pomyślałam, że zaczne. Najwyżej sprzedam. Znalazłam firme która postawi stan surowy zakmniety. Projekt sie adaptuje. Załatwiam uzgodnienia branżowe. Troszkę się boje icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wampiria też sie boje co to będzie, ale jest plan zapasowy, działka ma ponad 5000m2 , dwa wjazdy z przeciwległych boków. Jest z czego wydzielić kawałek i sprzedać, ale to najgorsza, prawie niemożliwa ewentualność. Jak narazie będzie około 100k, a później to się zobaczy... 2 lata temu nie przyszło by mi to do głowy, gdyby nie prezent w postaci działki. Edytowano przez heineken73 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Akurat w tym projekcie, zamiana okien „zwykłych” na energooszczędne, da lepsze parametry budynku (i większe oszczędności) niż dołożenie nawet 20cm styropianu na ściany.

Ściany są tylko jednym z elementów wpływających na "spalanie" budynku - wcale nie najważniejszym.



Na pewno na ocieplenie składa sie więcej elementów icon_smile.gif Faktycznie nie wymieniłem wszystkich icon_smile.gif
Na pewno jeszcze ocieplenie podłogi, sufitu, okna także icon_smile.gif Koniecznie rekuperator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak masz racje, pisałem o tym w pierwszym poście, że okien dachowych/połaciowych nie będzie bo to moim zdaniem strata kasy.
Mam sporo pytań ale nie wiem czy tutaj mogę je zadawać, czy to odpowiedni dział.
Kominy, prawdopodobnie dwa, ale jakie, z czego taniej?
Jaka wyjdzie około różnica pomiędzy dachówką a blachodachówką, wiem że sporo rodzai jest dachówek, takie standardowe, nieprzesadnie drogie icon_smile.gif Ile procentowo wychodzi taniej blachodachówka? Koszt całego dachu bez robocizny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale w opisie jest już napisane - albo.... albo dachówka ceramiczna
więc konstrukcja już raczej jest dostosowana do większego obciążenia

Cytat

Tak masz racje, pisałem o tym w pierwszym poście, że okien dachowych/połaciowych nie będzie bo to moim zdaniem strata kasy.
Mam sporo pytań ale nie wiem czy tutaj mogę je zadawać, czy to odpowiedni dział.
Kominy, prawdopodobnie dwa, ale jakie, z czego taniej?
Jaka wyjdzie około różnica pomiędzy dachówką a blachodachówką, wiem że sporo rodzai jest dachówek, takie standardowe, nieprzesadnie drogie icon_smile.gif Ile procentowo wychodzi taniej blachodachówka? Koszt całego dachu bez robocizny?


strata kasy żadna, tyle, że to więcej problemów niż przyjemności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A przy adaptacji nie można zmienić konstrukcje pod blachodachówke? Chodzi mi o ogólne koszta. I jeszcze te kominy mnie zastanawiają? Jaki koszt jednego? Systemowy(chyba tak sie nazywają) czy z cegły(chyba drożej) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skoro napisane, co można kłaść, to również można założyć, że wersje konstrukcji przewidują także i dachówkę
ale oczywiście potwierdzi to projektant

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja mam 12 cm styropianu- to nie kpina tylko standardowa ilośc w tej chwili- położone na ytong 24 cm. Dom ma 200 m2. ogrzanie go gazem przez zeszły rok kosztowało 2300 zł/ rok (plus jakieś może z 500 zł na drewno). Wiekszośc ciepła ucieka przez okna, nie przez ściany:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
? Mam tylko jednych znajomych którzy dali więcej. Zobaczymy jak koszt bo dopiero się wprowadzili. Na max to może, ale na ytong większośc projektów zakłada 12 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

większość projektów to na ytonga24 nic nie zakłada



Tak było za czasów kiedy dla ściany jednowarstwowej obowiązywał współczynnik U nie większy niż 0,5 W/(m2*K).

Od kilku lat obowiązuje U nie większe niż 0,3W/(m2*K) bez względu na rodzaj ściany - ściany z bloczków Ytong 24 mają około 0,37W/(m2*K) - czyli od kilku lat projekty nie mogą „zakładać” budowy takiej ściany. icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a ja bym powiedziała że mają U poniżej 0,2 dlatego buduje się z nich głównie ściany jednowarstwowe

nie raczej jest to nieprawda co napisałam powyżej, jak zaczęłam szperać w różnych informacjach, to skąd ja wzięłam to że buduje się z nich ściany jenowarstwowe? byłam pewna że to własnie z Ytonga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nawet najnowszy Ytong Energo przy 24cm, to około 0,37W/m2*K) a dla „zwykłego PP” to jest to około 0,43W/(m2*K)
Ściana 24cm (Ytong PP) + 12cm ocieplenia daje około 0,2W/(m2*K)
http://www.xella.pl/downloads/pol/product/...wej_-_YTONG.pdf



Cytat

to skąd ja wzięłam to że buduje się z nich ściany jenowarstwowe? byłam pewna że to własnie z Ytonga




Bo i buduje sie, tyle, że z bloczków o grubości co najmniej 36cm icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
znajomy buduje dom około 140m2
za taki stan jaki Ty chcesz mieć za 100k dał około 140k
wujek murarz, sam dużo robi z pomocą brata i ojca
jedynie dach robili fachowcy
na dachu dachówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
obecnie robie dach - sso wyjdzie mnie około 100 tys - dom 140 m2 - projekt koralgol 2 z dominanty - wszystko poza wieźba robione samemu icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dołączam do klubu... na działkę wydaliśmy wszystkie oszczędności ale przynajmniej nie mamy łączonego kredytu bo to by był kłopot. Teraz z wyczyszczonym kontem zaczynamy zbierać na papiery (geodeta itd) Dopiero po wakacjach uzbieramy na te wydatki. A może do wczesnej wiosny uda nam sie uzbierać na stan zero i może damy radę rozpocząć od marca (też zależy od papierów) Myślę ze od teraz do marca to wystarczy aby uzyskać pozwolenie na bud? Potem może dostaniemy kredyt na 200 tyś i ruszymy z murami w górę... ale to plan a jak będzie w praktyce... życzę sobie i wam żeby było jak najlepiej.


Witam,
Jestem początkująca. Kupiłam działkę 100 m2 z planem zagospodarowania przestrzennego, mam pytanko, czy jesteście zorientowani w kosztach załatwiania "papierów" - wyrysy, mapki, ewentualnie geodeta, architekt, wydanie zgody na budowę itd, aha i koszty pociągnięcia mediów, niedaleko od sąsiada - woda i prąd. Działka jest w pobliżu Piaseczna (Wojciechów).
Joaska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,
Jestem początkująca. Kupiłam działkę 100 m2 z planem zagospodarowania przestrzennego, mam pytanko, czy jesteście zorientowani w kosztach załatwiania "papierów" - wyrysy, mapki, ewentualnie geodeta, architekt, wydanie zgody na budowę itd, aha i koszty pociągnięcia mediów, niedaleko od sąsiada - woda i prąd. Działka jest w pobliżu Piaseczna (Wojciechów).
Joaska 7


bez urazy - ale chyba coś pomyliłaś.
100m2 to tak akurat na garaż chyba..............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,
Jestem początkująca. Kupiłam działkę 100 m2 z planem zagospodarowania przestrzennego, mam pytanko, czy jesteście zorientowani w kosztach załatwiania "papierów" - wyrysy, mapki, ewentualnie geodeta, architekt, wydanie zgody na budowę itd, aha i koszty pociągnięcia mediów, niedaleko od sąsiada - woda i prąd. Działka jest w pobliżu Piaseczna (Wojciechów).
Joaska 7


Witaj pod koniec zeszłego roku , na media ( prąd , woda ) projekt i wszystkie dokumenty potrzebne do wydania pozwolenia na budowe , wydałam niecałe 10 tys. zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

bez urazy - ale chyba coś pomyliłaś.
100m2 to tak akurat na garaż chyba..............


Jasne, działka ma 1000 m2, napisałam sprostowanie, ale administrator nie zamieścił.

Cytat

Witaj pod koniec zeszłego roku , na media ( prąd , woda ) projekt i wszystkie dokumenty potrzebne do wydania pozwolenia na budowe , wydałam niecałe 10 tys. zł



Dzięki,
Myślałam, że więcej, w internecie czytałam, że jakoby samo pozwolenie na budowę w granicach 7000-8000 tys.zł.
Czy to prawda?
Pozdrawiam
Joaśka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witaj!Samo pozwolenie nic nie kosztuje, ale zapłacić trzeba już za wszystkie dokumenty wymagane do uzyskania pozwolenia:
1. Przede wszystkim musisz uzyskać z urzędu miasta/gminy decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, a jeżeli jest miejscowy plan zagospodarowania terenu, wtedy potrzebujemy jego wypis, co kosztuje nas około kilka zł.
2. Kolejnym krokiem jest przygotowanie mapy do celów projektowych. Mapa ta sporządzana jest przez uprawnionego geodetę. Jest to koszt około 700 zł.
3. Musisz jeszcze uzyskać warunki do przyłączenia prądu i wody. Pierwsze uzyskujemy z elektrowni, drugie z urzędu gminy. Koszty nie powinny przekroczyć kilkunastu złotych.
4. No i na koniec pozostaje zakup projektu domu i skorzystanie z usług architekta, który naniesie projekt na mapę działki i wykona plany wszystkich przyłączy. Gotowy projekt kosztuje około 1700-2000 zł, usługi architekta to koszt rzędu 1500 – 3000 zł.Tak więc widać,ze największe koszta masz tutaj-projekt+architekt.Reszta nie taka straszna icon_wink.gif
Skompletowanie wszystkich dokumentów do uzyskania pozwolenia na budowę to około 4000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
do tego co pisze Czapi dodam jeszcze , że wniosek o przyłaczenie do sieci energetycznej teraz jest bezpłatny ( mazowieckie) ale kiedy juz otrzymasz warunki i podpiszesz umowe z elektrownia musisz opłacić kilowaty, Ja wziełam 15 kW po około 170 zł/ kWi wyszło do zapłaty około 2500zł, Masz na to 14 dni od podpiszania umowy. Zeby podciągnęli mi wode do działki musiałam zapłacić w gminie 2500zł, mapki do celów projektowych -900zł, a adaptacja projektu baz zmian 1200zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

do tego co pisze Czapi dodam jeszcze , że wniosek o przyłaczenie do sieci energetycznej teraz jest bezpłatny ( mazowieckie) ale kiedy juz otrzymasz warunki i podpiszesz umowe z elektrownia musisz opłacić kilowaty, Ja wziełam 15 kW po około 170 zł/ kWi wyszło do zapłaty około 2500zł, Masz na to 14 dni od podpiszania umowy. Zeby podciągnęli mi wode do działki musiałam zapłacić w gminie 2500zł, mapki do celów projektowych -900zł, a adaptacja projektu baz zmian 1200zł



Dodałaś bardzo ważne rzeczy.I te podane przez Ciebie opłaty mogą się trochę różnić w zależności od gminy i w zależności od zakładu energetycznego(mniej lub więcej).Ale w sumie dają jakiś obraz ogólnych opłat.Kurczę-troche tego jest icon_rolleyes.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witaj!Samo pozwolenie nic nie kosztuje, ale zapłacić trzeba już za wszystkie dokumenty wymagane do uzyskania pozwolenia:
1. Przede wszystkim musisz uzyskać z urzędu miasta/gminy decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, a jeżeli jest miejscowy plan zagospodarowania terenu, wtedy potrzebujemy jego wypis, co kosztuje nas około kilka zł.
2. Kolejnym krokiem jest przygotowanie mapy do celów projektowych. Mapa ta sporządzana jest przez uprawnionego geodetę. Jest to koszt około 700 zł.
3. Musisz jeszcze uzyskać warunki do przyłączenia prądu i wody. Pierwsze uzyskujemy z elektrowni, drugie z urzędu gminy. Koszty nie powinny przekroczyć kilkunastu złotych.
4. No i na koniec pozostaje zakup projektu domu i skorzystanie z usług architekta, który naniesie projekt na mapę działki i wykona plany wszystkich przyłączy. Gotowy projekt kosztuje około 1700-2000 zł, usługi architekta to koszt rzędu 1500 – 3000 zł.Tak więc widać,ze największe koszta masz tutaj-projekt+architekt.Reszta nie taka straszna icon_wink.gif
Skompletowanie wszystkich dokumentów do uzyskania pozwolenia na budowę to około 4000 zł.


Serdeczne dzięki,
Już wszystko wiem, nie jest tak strasznie , jak mnie straszyli.
Mam jeszcze jeden problem. Działkę, jak na warunki warszawskie nabyłam tanio, bo i niezbyt daleko od Warszawy, 5 km za Piasecznem, 10 km od
Góry Kalwarii do Auchon ok 16 km. za to działka wąska 18m2 na ponad 50m2, wybrałam projekt pracowni Horyzont "Niezapominajka" (na wąską działkę), nie mam zupełnie wyobraźni przestrzennej, nie wiem jak będzie się prezentowała moja "Niezapominajka" na tak wąskiej działce. W ogóle to podobała mi się "Sielanka", no ale się nie zmieści. Ciekawe czy dach "Niezapominajki" można "przerobić" na jednospadowy, tańszy w budowie i zrobić wejście jak w Sielance typu bardziej dworkowego, no i okna bez tych małych szybek, tylko duże. Czy Biuro Projektów da na takie przeróbki bezpłatną zgodę.
Pozdrawiam
Joanna
Joanna

Cytat

do tego co pisze Czapi dodam jeszcze , że wniosek o przyłaczenie do sieci energetycznej teraz jest bezpłatny ( mazowieckie) ale kiedy juz otrzymasz warunki i podpiszesz umowe z elektrownia musisz opłacić kilowaty, Ja wziełam 15 kW po około 170 zł/ kWi wyszło do zapłaty około 2500zł, Masz na to 14 dni od podpiszania umowy. Zeby podciągnęli mi wode do działki musiałam zapłacić w gminie 2500zł, mapki do celów projektowych -900zł, a adaptacja projektu baz zmian 1200zł


serdeczne dzięki,
Druknę Wasze odpowiedzi i już wszystko będę wiedziała.
Pozdrawiam
Joanna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okna to już Twoja sprawa
możesz je nawet dać zwykłe prostokątne, wyjdą dużo taniej
ten dom z dachem jednospadowym wyglądałbym jak jakaś hala produkcyjna
jeszcze zależy co jest w planie zagosp czy wz
tam masz napisane jaki dach
w projekcie jest wypisane jakie zmiany można wprowadzić
zmieniając dach to już jest praktycznie inny dom
pozw na zmiany są za darmo
ale adaptacja swoje kosztuje
im więcej zmian tym większa kasa
ja za mapy do celów projekt zapłaciłem 400 zł woj małopolskie
56 zł za jakiś papierek chyba projekt przyłącza wody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
to ja z uporem uparciucha jeszcze raz sie zapytam o ten projekt:


strona z projektem

Piwnica nieogrzewana i pewnie przez dlugi czas w srodku bedzie w stanie surowym - 51 m kw (uksztaltowanie terenu wymusza na nas piwnice), parter: kuchnia, salon, wc - 51 m kw, poddasze: 3male sypialnie i lazienka -37 m kw.
Czy cena 270 tys jest realna???

Brak obrazka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli baaardzo dużo zrobisz sam to możesz się zmieścić, jeśli z firmą zapomnij.
Koszt budowy domu to nie tylko materiały i robocizna, jest jeszcze dokumentacja i inne pieprzoty, a to też kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

bardzo realna. Rzekłbym nawet, zostanie Ci jeszcze na kilka drzewek do ogrodu icon_wink.gif




Wlasnie projekt wydaje sie skromny i prosty, rozumiem ze piwnica to dodatkowy koszt ale podany na stronie Atrium koszt 382 tys wydaje nam sie mocno przesadzony. Aczkoliwek wielu znajomych wmawia nam ze nie damy rady i za bardzo optymistycznie do tego podchodzimy.

Wierzymy, ze chocby wykonczyc parter damy rade, a reszte pozniej. Dzialka jest, kupiona za oszczednosci, projekt kupiony i sie adaptuje, pelne uzbrojenie tez juz jest, umowy z dostawcami mediow podpisane
Szukamy teraz ekip i kierbuda, oraz chcemy zrobic kosztorys. Budowa juz niestety z kredytu + male oszczednosci
Chyba potrzebujemy kopa ze nam sie uda, bo jak kazdy wokol gada ze to nie takie proste,ee tam nie dacie rady itd to juz sama zaczynam watpic:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie papiery i inne pieprzoty juz sa praktycznie zalatwione,( mapy, media, badanie gruntu, projekt) na adaptacje, kierbuda, geodete kasa tez jest osobno odlozona. Tego nie wliczam do budowy
Chodzi mi o sama budowe

Budowa 20 km od Szczecina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wszystkie papiery i inne pieprzoty juz sa praktycznie zalatwione,( mapy, media, badanie gruntu, projekt) na adaptacje, kierbuda, geodete kasa tez jest osobno odlozona. Tego nie wliczam do budowy
Chodzi mi o sama budowe

20 km od Szczecina


Nie są, to dopiero papirologia przed rozpoczęciem, a jeszcze jest ta po...
Zresztą jak będziecie się starać o kredyt w banku to przyjedzie rzeczoznawca zweryfikuje i wyceni, bo jeśli on uzna, że będzie Was to kosztować więcej to możecie nie dostać kredytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ten dom ma powierzchnię około 109m2 + piwnica – tyle trzeba wybudować.
Przy bardzo oszczędnym podejściu do budowy i skromnym wykończeniu, za stan do zamieszkania, szacunkowo wydasz około 2.000zł/m2., a za stan surowy zamknięty nie mniej jak 1.000zł/m2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie są, to dopiero papirologia przed rozpoczęciem, a jeszcze jest ta po...
Zresztą jak będziecie się starać o kredyt w banku to przyjedzie rzeczoznawca zweryfikuje i wyceni, bo jeśli on uzna, że będzie Was to kosztować więcej to możecie nie dostać kredytu



Pisalam juz ze chodzi mi o koszt budowy.... a nie o koszt papierologii przed czy po. Z reguly banki wymagaja kosztorysu sporzadzonego przez inwestora, co ma mi sprawdzac rzeczoznawca przed rozpoczeta inwestycja??
Chyba tylko dzialke??

bajbaga, skad wartosc 109 m?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pisalam juz ze chodzi mi o koszt budowy.... a nie o koszt papierologii przed czy po. Z reguly banki wymagaja kosztorysu sporzadzonego przez inwestora, co ma mi sprawdzac rzeczoznawca przed rozpoczeta inwestycja??
Chyba tylko dzialke??



Może , a nawet więcej - na pewno sprawdzi na podstawie projektu możliwość wykonania tego domu za kasę ujętą w kosztorysie .... od tego jest .... jeśli uzna , że nie dasz rady zmieścić się w tej kwocie - przekaże informacje do osób odpowiedzialnych za udzielenie kredytu i masz pozamiatane ....

Natomiast ta kwota którą zaproponowałeś - jest możliwa do zrealizowania w tym konkretnym projekcie i nie przewiduję problemów akurat z tego tytułu ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

bajbaga, skad wartosc 109 m?



Z projektu, ze strony. Nie budujesz tylko użytkowej.
Ten budynek ma ponad 660m3 kubatury – też do zbudowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z tego co pamiętam to chodzi o panele winylowe , ale kto tam wie.....
    • Cześć wszystkim!   W końcu, po kilkunastu dniach bezskutecznego poszukiwania jednoznacznej odpowiedzi na moje jakże trudne (hehe) pytania zdecydowałem się po prostu zadać je fachowcom, a nie jakiemuś amatorowi o imieniu google. Od razu przejdę do sedna, kilka lat temu pewien pokój przeszedł, nazwijmy to " remont". Ostatnio zaczałem się przyglądać ścianom, narożnikom wewnętrznym i zewnętrznym i wygląda to po prostu beznadziejnie. Z tego co mi się wydaje to panowie nałożyli tynk bez listew tynkarskich, zeby bylo szybciej i taniej, na to gladz na wieksztch powerzchniach, zagruntowali i pomalowali. Efekt tego jest taki, że narożniki są cale pofalowane, krzywe i obłe, zamiast takie jakie powinny być w odremontowanym pomieszczeniu. Ściany na większych powierzchniach wyglądają okej na piereszy rzut oka lecz z latarką w ręku jest porysowana (jak by gładź nie dotarta i gładzona krzywą pacą) jednakże co najgorsze to, że sciana jest pofalowana co da się wyczuć ręką. W innych miejscach jest duzo gorzej. W kącie gdzie idzie pion centralnego (piękne szare rury) jest jakby kolumna prodtopadłościenna, która przylega do ściany jedną płaszczyzną, i ona wygląda już tragicznie. Patrząc na nią widać kilkucentymetrowe (na oko max 3cm) fale od podłogi do sufitu, narożniki też tragiczne, a wygląda jak by była pociągnięta szarym tynkiem i na to od razu farba.    Tak więc kończąc mój wywód. Chcę zrobić remont tego pokoju, mam narzędzia, warunki itd więc kwestią jest zrobienie tego tylko tym razem dobrze, zdolności manualne też u mnie stoją na ok poziomie.    Co robić? Mogę to wszystko pomalować gruntem szczepnym i na to znowu tynk, gips i gładź? Czy może da radę to wyrównać punktowo (w co wątpię). Czy może muszę wszystko skuć do cegły i lecieć od początku (czego bardzo chcę uniknąć)?   Dziękuję z góry za odpowiedź, w razie czego mogę dorzucić zdj.
    • No właśnie stryszek nad poddaszem myślałem, że też będzie ocieplany prędzej czy później...   U mnie w ogóle są 2 takie stryszki. Gdzieś chyba w pierwszych postach dałem fotkę domu. Chce na początek zacząć walkę z tym mniejszym i zobaczyć czy wogole dam radę Ten mógłby być nie ocieplany. Do tej części wtedy już nigdy nie byłoby dostępu bo jest tak mały, że chyba nie ma sensu montować schodów żeby go zagospodarować. Żeby się tam dostać "z boku" też nie bardzo jest jak bo wywalając cegły i tak idzie tam potężny wieniec...   Nikomu nie dam tej kalenicy otwierać a mój cieśla dekarz powiedziałby, że jestem popier... gdybym mu to kazał teraz robić
    • joks parę dni temu napisał:   Tiaaaaa....a temat o gumoleum odleciał...       Czy ktoś jeszcze pamięta ooo sooo choooziiiii... w tym wątku?
    • Do wentylacji połaci dachowej wystarczy w pobliżu kalenicy poniżej gąsiorów zamontować dachówki wentylacyjne. Otwarta kalenica natomiast jest potrzebna  do wentylacji między ociepleniem a deskowaniem, ale jeżeli masz stryszek powyżej poddasza użytkowego nieocieplony to on będzie robił za otwartą kalenicę, można dać jeszcze kratki wentylacyjne w szczytach. Zresztą jak poczytałeś jak ma Tinek zrobione to chyba wiesz  o co chodzi z ta szczeliną. To jest taka rzecz bez której skutki jej braku mogą pojawić się po kilku latach, a wtedy koszt naprawy będzie o wiele większy aniżeli wykonanie jej teraz na tym etapie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...