Skocz do zawartości

izolacja ceramiki - co wybrć?


Recommended Posts

witam, ostatnio spotkałem się z opinią, iż do ocieplenia budynku postawionego z ceramiki lepiej jest użyć wełny niż styropianu. Podstawowym argumentem jest tzw. oddychanie ścian, i tu zaczął się mój dylemat gdyż sam już nie wiem co wybrać czy styropian czy wełnę, dodam że stawiany jest dom z bloczków keramzytowo-betonowych zaś izolacja będzie wahać się na poziomie 17-20 cm grubości.

Czy rodzaj materiału użyty do ocieplenia ma aż tak duże znaczenie? Parametry obu są podobne zaś nasiąkliwość bloczków keramzytowo-betonowych jest o wiele niższa niż w przypadku betonu komórkowego.
Nie chciałbym się spotkać ze zjawiskiem osuszania budynku przez 2 czy 3 sezony grzewcze jak to miało miejsce u moich znajomych którzy stawiali dom z betonu komórkowego i ocieplali go styropianem a potem wilgoć wychodziła im na ścianach w nowym domu.

liczę na Waszą pomoc
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Problem oddychania ścian pojawiał się już wielokrotnie. Od wymiany gazowej jest wentylacja a nie mur. Spokojnie możesz użyć styropianu. Co do technologicznej wilgoci, to sprawdź tylko jakiego okresu karencji przed ułożeniem ocieplenia wymaga producent. Zresztą porównanie z betonem komórkowym jest o tyle niedobre, że tam często dochodzi do zamoczenia muru wodą deszczową i stąd potem problemy z wysychaniem.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Jeśli gdzieś w domu trzeba się martwić paroprzepuszczalnością to w dachu nad poddaszem użytkowym, ewentualnie w stropie nad ostatnią kondygnacją, a nie w murowanej ścianie.
W końcu po coś stosuje się folie paroizolacyjne w tych miejscach. Większy problem jest raczej z zahamowaniem wnikania pary w przegrody, a nie zbyt małą przepuszczalnością.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli gdzieś w domu trzeba się martwić paroprzepuszczalnością to w dachu nad poddaszem użytkowym, ewentualnie w stropie nad ostatnią kondygnacją, a nie w murowanej ścianie.
W końcu po coś stosuje się folie paroizolacyjne w tych miejscach. Większy problem jest raczej z zahamowaniem wnikania pary w przegrody, a nie zbyt małą przepuszczalnością.


A mógłbyś to "lekutko" rozwinąć? icon_smile.gif Albo wskazać, miejsce, gdzie można sobie poczytać?
Link do komentarza
dołączam się do pytania bo nie bardzo łapę sens wypowiedzi :

"Większy problem jest raczej z zahamowaniem wnikania pary w przegrody, a nie zbyt małą przepuszczalnością. "

zakładam że to mowa o sytuacji na poddaszu a to chyba analogicznie do wnikania w mur i barierę od zewnątrz ze syro bo wełna ma oddychać ?

(ogólnie to nie przemawia za mną teoria oddychających ścian a pytam jedynie z ciekawości co miał El-.... na myśli pisząc takie zdanie icon_biggrin.gif )
Link do komentarza
Od 20 lat badam zawilgocenie ścian. Wnioski: Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią. Styropian w/g instrukcji chłonie wodę 1.5%/24h!!!. W ścianach bez paroizolacji od wewnątrz najmniejsza spotkana wilgotność objętościowa to 5% na koniec zimy. W domach gdzie jest paroizolacji od środka - największe zmierzone zawilgocenie to 1%.
Samo "oddychanie" ma pozytywny wydźwięk, ale jak sobie zdamy sprawę, że wdech trwa pół roku a ewentualny wydech drugie pół roku, już słodko nie jest.
Dyfuzja (większa wilgotność przegrody) i mostek termiczny do gruntu sprawiły, że w domach energooszczędnych (E całkowite ≤ 70kWh/m2 rocznie) stosuje się wyłącznie izolacje od środka z paroizolacją.
ytong- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
porotherm- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
isover- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...F%20we%B3na.gif
rockwool- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ltirockplus.jpg
gutex- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...owski/gutex.gif
rewitalizacja- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...lenie%20ibp.jpg
Link do komentarza
Cytat

Od 20 lat badam zawilgocenie ścian. Wnioski: Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią. Styropian w/g instrukcji chłonie wodę 1.5%/24h!!!. W ścianach bez paroizolacji od wewnątrz najmniejsza spotkana wilgotność objętościowa to 5% na koniec zimy. W domach gdzie jest paroizolacji od środka - największe zmierzone zawilgocenie to 1%.
Samo "oddychanie" ma pozytywny wydźwięk, ale jak sobie zdamy sprawę, że wdech trwa pół roku a ewentualny wydech drugie pół roku, już słodko nie jest.
Dyfuzja (większa wilgotność przegrody) i mostek termiczny do gruntu sprawiły, że w domach energooszczędnych (E całkowite ≤ 70kWh/m2 rocznie) stosuje się wyłącznie izolacje od środka z paroizolacją.
ytong- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
porotherm- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
isover- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...F%20we%B3na.gif
rockwool- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ltirockplus.jpg
gutex- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...owski/gutex.gif
rewitalizacja- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...lenie%20ibp.jpg


Kolejna porcja kłamstw TB.
Ciekawy jest taki styropian przestrzegający instrukcji TB.
Z takiej wypowiedzi można by wyciągnąć wniosek, że po dwóch miesiącach miesiącach zamiast styropianu będziemy mieli samą wodę. Ciekawe dlaczego TB jeszcze tego nie opatentował. W Afryce by go za to ozłocili. Wystarczyłoby kilka m3 styropianu i nie trzeba by było kopać studni, czy czekać na deszcz.
Drugie zastosowanie jego odkrycia, to osuszanie domów. Wystarczy do zawilgoconego mieszkania wstawić kilka m3 styropianu i styropian pochłonie całą wilgoć.

Do takich absurdalnych wniosków można dojść czytając jego wypowiedzi.
Link do komentarza
Tak na szybko coś do poczytania o paroizolacji, czyli hamowaniu wnikania pary w przegrody, w domach o konstrukcji szkieletowej. Problem jest analogiczny na poddaszach, z zastrzeżeniem, że para wodna prze ku góże i przegroda pozioma (strop lub stropodach) musi być odporniejszy na wnikanie pary wodnej niż ściana.

http://www.szkielet.com.pl/domy_szkieletow...udynku&id=8
http://www.szkielet.pl/ciekawe_artykuly.ph...C4%85-&id=3

W piątek podrzucę jeszcze coś, jak będę miał trochę czasu na przeszperanie swoich zbiorów i netu.
Link do komentarza
Ściana w domu szkieletowym najczęściej to wełna od środka a styropian od zewnątrz. Czy Ytong lub porotherm tak doskonale zatrzymują ciepłe wilgotne powietrze, że nie dotrze ono do zewnętrznego styropianu?
Badam miernikiem GANN zawilgocenie ścian od prawie 20lat i te bez paroizolacji pod koniec zimy mają ponad 5% zawilgocenia a te z paroizolacją max 1%
Link do komentarza
Cytat

Tak na szybko coś do poczytania o paroizolacji, czyli hamowaniu wnikania pary w przegrody, w domach o konstrukcji szkieletowej. Problem jest analogiczny na poddaszach, z zastrzeżeniem, że para wodna prze ku góże i przegroda pozioma (strop lub stropodach) musi być odporniejszy na wnikanie pary wodnej niż ściana.

http://www.szkielet.com.pl/domy_szkieletow...udynku&id=8
http://www.szkielet.pl/ciekawe_artykuly.ph...C4%85-&id=3

W piątek podrzucę jeszcze coś, jak będę miał trochę czasu na przeszperanie swoich zbiorów i netu.


Dzięki el-instalator miło jest się czegoś dowiedzieć, bo na sledzenie szykującej się tu awantury nie mam ochoty icon_smile.gif
Link do komentarza
A ja za to podrzucę coś ciekawego o wilgoci w domu, choć nie tylko, bo zgadzam się też z tym co pisze autor nt. relacji kupujących, deweloperów, prawa, a do tego lokalnych warunków. Jakiś czas temu ten tekst był na szkielet.pl ale teraz linki do niego są nieaktywne. Na szczęście znalazłem zapisaną stronę u siebie na dysku. Jest w załączniku.

Przestroga.zip

Przestroga.zip

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mniej niż 90 cm nie uda się uzyskać niestety bo niebezpiecznie blisko będę zbliżał się do zbrojenia ławy. Kanalizacja jest głęboko a do tego mam działkę w dołku i muszę zrobić wysoki fundament żeby zrównać się z drogą. Stąd te problemy.   Jak pokombinuję i zmienię trochę rozmieszczenie kanalizacji w domu to uda mi się uzyskać na tych 90 cm różnicy wysokości 11 metrów odległości więc uzyskam niecałe 9%.   rewizja w postaci studzienki kanalizacyjnej jest właśnie tym miejscem do którego muszę zrobić ten większy spadek i ona jest na mojej działce więc mam dostęp. Nie do końca w linii proste, myślę że 2 kolana 30 stopni będą potrzebne 
    • [url=http://zmkshop.ru/uslugi/stroitelstvo-avtomoyki-i-stantsii-avtozapravki-azs/]завод металлоконструкций здания азс[/url]
    • Chcesz przez to powiedzieć, że bardziej poziomo, zapewne przez różnicę poziomów na działce, nie da się zrobić? Ten siedmiometrowy odcinek z domu do rewizji jest w linii prostej? Rewizja przy wyjściu z domu jest wykonana i dostępna? Dopuszczalny, ale według moich nauczycieli - nieco ryzykowny... Bardziej stałe "odpadki" nie są porywane cieczą, przyklejają się do dna rury, ciecze przepływają nad nimi... Na tych przyklejonych tworzą się zatory i korki... Dlatego pytam o rewizję, które pozwalają na udrażnianie kanalizacji...
    • Cześć,   chciałbym poradzić się w kwestii kanalizacji. Otóż mój problem wygląda tak, że pomiędzy domem a studzienką rewizyjną kanalizacji, którą mam na działce uda mi się maksymalnie uzyskać różnice wysokości 90 cm na 7 metrach odległości.  Daje to spadek rury na tym odcinku około 13%.    Reasumując, na domu spadek 2%, pomiędzy domem a studzienką (7 metrów) 13% i pomiędzy studzienką a główną nitką 4%   Ja wiem, że optymalny spadek to 2% natomiast interesuje mnie czy ktokolwiek był zmuszony użyć tak dużego spadku i u niego to funkcjonuje. Znalazłem kilka informacji, że dopuszczalny jest spadek 15%.   Pozdrawiam Mikołaj.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...