Skocz do zawartości

Ocieplenie i zabudowa poddasza płytą G-K


Recommended Posts

Witam

Mam ważne pytanie.
Czy można wykonać ocieplenie poddasza wełną oraz następnie montaż płyt G-K na poddaszu przed wylaniem posadzek betonowych pod płytki i parkiet?
Chodzi mi przede wszystkim, czy po wylaniu posadzek, płyty G-K nie wchłoną tyle wilgoci, dzięki której powyginają się, czy też popękają a tym samym ulegną zniszczeniu?
Skutkowałoby to wyrzuceniem kasy w błoto (koszt demontażu zniszczonych płyt, koszt płyt, koszt wykonanej robocizny zniszczonych płyt, koszt zakupu nowych płyt, koszt robocizny montażu nowych płyt o szpachlowaniu i gruntowaniu już nie wspominam).
Problem w tym, że mam możliwość wolnego terminu ekipy do zabudowy poddasza przed hydraulikiem i posadzkarzem.
Z góry dzięki za rady.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Jeżeli płyty będą kładzione na ścianach a posadzka będzie stykać się bezpośrednio z płytami to wchłoną one bardzo szybko wodę z zaprawy, napęcznieją i stracą swoje właściwości, posadzka powinna być wylana przed płytami i całkowicie wyschnąć.
Miałem problem z pękającymi połączeniami płyt w salonie jeszcze nie wysuszonym gdy włączyliśmy piec- a płyty były kładzione w warunkach dużej wilgotności- nawet cekol c 40 popękał.- dlatego radzę wykonać te prace zgodnie z kolejnością: posadzka, potem płyty
pozdrawiam i życzę trafnych decyzji
Link do komentarza
Cytat

W moim przypadku płyty nie będą stykać się bezpośrednio z wylewaną posadzką. Pozostanie przestrzeń ok 5 cm. Czy wówczas także istnieje ryzyko wchłaniania przez nie wilgoci w stopniu powodującym pęcznienie i odkształcenie? Czy można temu zapobiec?




A jak ekipa wylewająca posadzki poradzi sobie z wyrównaniem i zagładzeniem przy ścianie jeżeli będą tam płyty gk ?
łata i maszyna się nie zmieszczą. chyba, że wylewasz posadzki anhydrytowe - to wtedy nic nie robimy
pozdro
Link do komentarza
Posadzki nie będą raczej maszynowe. Buduję sposobem "gospodarczym" i posadzka w każdym pomieszczeniu będzie wylewana oddzielnie w miarę posiadanych środków i czasu. Tradycyjnie z betoniarki:)
Płyty gk nie będą stykały się z posadzką. Ta przerwa uzupełniona zostanie później.
Zastanawiam się tylko, czy wilgoć z parującej posadzki nie zaszkodzi płytom. Można niby wietrzy pomieszczenie, będzie tam ciepło, jednak zbyt szybkie wysychanie też nie jest korzystne.
Może pomogłoby przykrycie posadzki folią?
A macie może jakieś doświadczenia z tzw suchym jastrychem?
Link do komentarza
Cytat

Posadzki nie będą raczej maszynowe. Buduję sposobem "gospodarczym" i posadzka w każdym pomieszczeniu będzie wylewana oddzielnie w miarę posiadanych środków i czasu. Tradycyjnie z betoniarki:)
Płyty gk nie będą stykały się z posadzką. Ta przerwa uzupełniona zostanie później.
Zastanawiam się tylko, czy wilgoć z parującej posadzki nie zaszkodzi płytom. Można niby wietrzy pomieszczenie, będzie tam ciepło, jednak zbyt szybkie wysychanie też nie jest korzystne.
Może pomogłoby przykrycie posadzki folią?
A macie może jakieś doświadczenia z tzw suchym jastrychem?



suchy jastrych np knaufa także potrzebuje wyrównanej powierzchni - wylewką samopoziomującą
najlepszym rozwiązaniem będzie niespoinowanie płyt przed położeniem posadzki ponieważ w innym przypadku płyty będą pracować wchłaniając wilgoć z wylewki a później ją wydalając. Płyta pracuje i pękałyby spoiny.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

suchy jastrych np knaufa także potrzebuje wyrównanej powierzchni - wylewką samopoziomującą
najlepszym rozwiązaniem będzie niespoinowanie płyt przed położeniem posadzki ponieważ w innym przypadku płyty będą pracować wchłaniając wilgoć z wylewki a później ją wydalając. Płyta pracuje i pękałyby spoiny.
pozdrawiam



Dzięki Wolfik.
Myślę, że niespoinowanie jest rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku. Dobrze, że powstrzymałeś mnie w poręicon_smile.gif
Dam znać jak poszło, choć posadzki to jeszcze odległa sprawa. Na pewno nie tegoroczna.

Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...