Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
hades307

ogrzewanie -kaloryfery?

Recommended Posts

witam
kupiłem dom z końca lat '70 i paluję niebawem rozpocząć jego remont
dom był niezamieszkały od płowy lat '80
zamierzam przeprowadzić gruntowny remont (o ile mi starczy na wszystko pieniędzy icon_wink.gif )
i zastanawiam się nad ogrzewaniem

wg pierwszego planu chciałem zainstalować ogrzewanie podłogowe
jednak że odległość między sufitem a podłogą w moim domu wynosi zaledwie 2,4-2,5m (jest to jak dla mnie nisko zwłaszcza w salonie i w kuchni) a przeciętna instalacja ogrzewania podłogowego podnosi poziom podłogi średnio o 10cm
więc zrezygnowałem z tego rozwiązania, pewnie i dobrze bo kaloryfery są tańsze i może teraz starczy mi na cały remont (mam nadzieję)

i tu mam pytanie jakie rury, jakie grzejniki, itp. itd.?

dom jest piętrowy podpiwniczony zamierzam ogrzewać również pomieszczenia piwniczne
z góry serdecznie dzięki za wszelkie sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Najtaniej rury plastyk zgrzewany stabilizowany ,poziomy w piwnicy piony w ścianach,i może chodzić grawitacyjnie,oczywiście awaryjnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przede wszystkim musimy wiedzieć jakie będziesz miał źródło ciepła do tego ogrzewania.
Przy zwykłym kotle węglowym zdaj się na rury miedziane,przy gazowym lub z podajnikiem można zastosować plastyki.
Najtaniej wychodzi PP zgrzewane,koniecznie Stabi,jak pisał kolega powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hm ze źródłem ciepła się jeszcze zastanawiam generalnie gaz ale myślę nad dołożeniem pieca żeliwnego tak awaryjnie
czy w tej sytuacji wszystko z miedzi czy tylko w kotłowni z miedzi a reszta z plastiku?
jakie są zasadnicze różnice między plastikiem a miedzią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

witam
kupiłem dom z końca lat '70 i paluję niebawem rozpocząć jego remont
dom był niezamieszkały od płowy lat '80
zamierzam przeprowadzić gruntowny remont (o ile mi starczy na wszystko pieniędzy icon_wink.gif )
i zastanawiam się nad ogrzewaniem

wg pierwszego planu chciałem zainstalować ogrzewanie podłogowe
jednak że odległość między sufitem a podłogą w moim domu wynosi zaledwie 2,4-2,5m (jest to jak dla mnie nisko zwłaszcza w salonie i w kuchni) a przeciętna instalacja ogrzewania podłogowego podnosi poziom podłogi średnio o 10cm
więc zrezygnowałem z tego rozwiązania, pewnie i dobrze bo kaloryfery są tańsze i może teraz starczy mi na cały remont (mam nadzieję)

i tu mam pytanie jakie rury, jakie grzejniki, itp. itd.?

dom jest piętrowy podpiwniczony zamierzam ogrzewać również pomieszczenia piwniczne
z góry serdecznie dzięki za wszelkie sugestie


A może byś zaczął od ocieplenia budynku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ocieplenie też będzie
ale nie wiem czy zdążę przed zimą a nie zdążyć z ogrzewaniem to trochę lipa icon_wink.gif
a jak nie zdążę lub mi w tym roku pieniędzy zabraknie to ocieplę w przyszłym ale ogrzewanie jakieś na zimę muszę mieć
zapomniałem dodać że ogrzewanie było elektryczne ale instalacja się w ścianach popaliła więc nie działa zresztą nikt w tym domu nie mieszkał od połowy lat '80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli myślisz o gazie to na rozdzielaczach ,piony miedź a dalej pex,generalnie wszystko zależy od tego ile chcesz na to wydać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Można i wszystko z miedzi, ale koszt o jeszcze raz większy. Jednak raczej nie do wszystkiego się ona nadaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na pewno nie nadaje się na podłogówkę lutowaną na miękko (widziałem takie coś)
... zresztą na wszystkie instalacje "chowane" pod tynkiem, czy w posadzki - to moje subiektywne zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ze względu na rozszerzalność metalu?
ja w sumie planowałem "chować" pod podłogę ale nie zalewać posadzką tylko wypełnić do koła pianką (aby zaizolować przed stratami ciepła)

p.s. postaram się wkleić plany w przeciągu nast. kilku dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
... nie, nie tylko, ale bardziej ze względu na konieczność zastosowania połączeń, które mogą być przyczyną wycieków. Wszelkie rury i tak należy izolować; z wyjątkiem podłogówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a ja myślałem że właśnie połączenia lutowane są najpewniejsze


Połączenia lutowane są pewne do pierwszego wycieku... . Ja preferuję zaciski, choćby z tego względu, że w razie czego można zrobić naprawę małym kosztem bez opalania ścian .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W przypadku tradycyjnego c.o. z grzejnikami bardzo ważny jest odpowiedni dobór materiału z jakiego ma zostać wykonana instalacja. Na pewno warto bliżej przyjrzeć się miedzi, posiada wiele unikalnych cech np. energooszczędność, dobre przewodnictwo ciepła, ponad to w odróżnieniu od tworzyw sztucznych jest antydyfuzytorem, dzięki czemu do obiegu nie przedostaje się tlen, który jest bezpośrednim powodem korozji grzejników.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Propozycja kierownika budowy jest bardzo dobra, oparta na zasadzie maksymalnej redukcji mostków termicznych i pełnego odizolowania (w miarę możliwości) budynku od oddziaływania warunków zewnętrznych.  W budynkach podpiwniczonych dodatkowe ocieplenie fundamentów od strony wewnętrznej nie jest konieczne przy prawidłowym ociepleniu fundamentów od strony zewnętrznej. W budynkach niepodpiwniczonych na ławach fundamentowych i ściankach stosuje się również  izolację po stronie zewnętrznej (obowiązkowo), ale  można też po stronie wewnętrznej, co zapobiega ewentualnym wychłodzeniem części podłogi w strefie połączenia ze ścianą opartą na fundamencie zagłębionym w gruncie. Najważniejsza  jest kwestia materiału jaki będzie zamontowany na ścianach fundamentowych i powinien to być styropian Termo Organika z kategorii „FUNDAMENT” np. TERMONIUM fundament, który jest odpornych na zawilgocenie i bardzo dobrze sprawdza się w ciężkich warunkach jak wysoka wilgotność i duży napór gruntu. Bardzo ważną też sprawą jest dokładne wykonanie hydroizolacji, w taki sposób,  aby hydroizolacja pionowa była połączona z izolacjami poziomymi i powinna sięgać strefy cokołowej. Wszystko zależy również od warunków dla których kierownik budowy zalecił właśnie takie rozwiązanie.
    • Dzień dobry. Firma Blachy Pruszyński nie prowadzi sklepu internetowego. Mamy system zamówień on-line, za pośrednictwem którego, po uzyskaniu dostępu (login i hasło) można samodzielnie dokonywać zamówień. Przeznaczony głównie do firm/hurtowni z nami współpracującymi.  
    • Witam, jestem właśnie na etapie wyboru drzwi i balustrad. Chciałabym, żeby były szklane, niestety się na tym nie znam i potrzebuje firmy która mi je zamontuje. Znalazłam pare firm i najbardziej zaufaną wydaje mi sie http://aleszklo.pl czy ktoś może z niej korzystał? czy wykonują to profesjonalnie?
    • Rozkopałem do końca wykop pod ławy garażu i okazuje się że znajdować by się miały tylko ok 20 cm powyżej ław piwnicy. Możliwe że koparkowy trochę za głęboko wykopał, wyszło 100 cm głębokości od humusu, ale chyba lepiej jak ława jest niżej niż za płytko?       W związku z tym myślę nad takim rozwiązaniem, zamiast schodków zrobić taką stopę do samego dołu, oczywiście spód wygrzebać do samej gliny. Oddzielone od styropianu XPS pianką XPS, a później łączenie zaizolowane masą KMB na siatce. Wylać ze słupem na wysokość bloczka w jednym rzucie lub osobno (nie wiem czy da radę w jednym rzucie to zrobić). Będzie dobrze?     Czyli coś takiego jak zrobiłem w obmurówce:
    • Kolana standardowe z systemu rynnowego NIAGARA Blachy Pruszyński dostępne są bezpośrednio z magazynu. Możemy wykonać kolana w innym kącie, ale w związku z tym, że trzeba je wyprodukować, okres oczekiwania będzie dłuższy niż standardowy. Realizacja takiego zamówienia to ok. 2-3 tygodnie.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...