Skocz do zawartości

Domek letniskowy


Recommended Posts

Witajcie
Planuję budowę domku letniskowego w konstrukcji szkieletowej.
Domek parterowy, 35m2 (5mx7m), posadowiony na fundamencie, dach o nachyleniu 25stopni (minimalny kąt wg warunków zabudowy dla gminy). Dach dwuspadowy. Architekt porponuje, aby krawędź szczytu dachu biegła po dłuższym wymiarze. Do tego taras przy dłuższej ścianie o szerokości 2,5m (2,5mx7m).

Domek planuję z płyt OSB (12mm..?), ocieplony wełną mineralną (10cm..?), od wewnątrz płyta gips-karton, na zewnątrz tynk lub elewacja z desek. Tak więc lekka konstrukcja.

Poziom wody gruntowej raczej jest wysoki-działka graniczy ze starorzeczem, chociaż kopałem rów o głębokości ok 1m i do wody sie nie dokopałem.

Na początek fundament - architekt twierdzi, że jest niezbędny. Próbowałem znaleźć informacje na różnych forach i rozbieżnośc jest b. duża (100-250zł/m2). Jednak 99% informacji dotyczy domków jednorodzinnych, o letniskowych znalazłem tylko info, że fundament pod taki domek moze być cieńszy). Jaka metoda budowy fundamentu będzie właściwa pod taki domek? Najwazniejszy parametr to koszty;)

Druga ważna sprawa - dach. Architekt twierdzi, ze to najdroższa część domku i dlatego nie opłaca sie stawiać parterowego. Planuję dach pokryty papą.
Wyliczyłem, że podobna powierzchnia dachu wyszłaby przy domku z poddaszem użytkowym, o mniejeszej podstawie (6mx4m) - dach byłby bardziej nachylony i ściany podniesione o ok.0,5-1m. Wtedy fundamentu wyjdzie mniej, ale dojdzie koszt stropu, podłogi na poddaszu i podniesienia ścian. Mógłbym zrezygnować z zagospodarowania poddasza i zaczekać z tym na lepsze czasy, (dzieki czemu odpadłby koszt schodów i podłogi na poddaszu).

Tak więc dwa warianty: 6mx4m z niezagospodarowym poddaszam użytkowym lub 5x7m parterowy.
Domek ma być używany wyłącznie w sezonie letnim.
Interesują mnie najtańsze rozwiązania.Co radzicie?
Link do komentarza
Dowiadywałem się dzisiaj w składzie budowlanym w pobliżu działki, jakie materiały będą potrzebne na fundament.
Sprzedawca składu uważa, ze pod lekki domek letniskowy wystarczy ława po obwodzie domku (rów na szerokość szpadla, 80cm głęboki, wypełniony betonem) i na to bloczki na wysokość 30cm.
Link do komentarza
Cytat

Dowiadywałem się dzisiaj w składzie budowlanym w pobliżu działki, jakie materiały będą potrzebne na fundament.
Sprzedawca składu uważa, ze pod lekki domek letniskowy wystarczy ława po obwodzie domku (rów na szerokość szpadla, 80cm głęboki, wypełniony betonem) i na to bloczki na wysokość 30cm.



Na pewno niezbędne są fundamenty pod budynek nawet letniskowy. Natomiast głębokość 80 cm raczej nie wystarczy. należało by zejść poniżej poziomu przemarzania gruntu który w Polsce waha sie od 1 do 1,4m. W zależności w jakim regionie Pan mieszka.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...