Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
arokowal

Ile kosztuje ogrzanie wody

Recommended Posts

Cytat

Skoro nie wiesz, że można dostać kilkadziesiąt tysięcy na instalację to Twój problem.


Uważaj bo nie będziesz wiedział co z kasa robić icon_biggrin.gif ino kolektory zakładać.

Tak na serio to jak dobrze pamiętam dotacje są do pewnej kwoty i na pewno nie do takiej aby dostać dotacji kilkanaście tysiaków chyba ,że masz na myśli kredyt zaciągnięty na solary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
I dzięki "temu Misiu" satyrycznie się z robiło, a temat całkiem nie satyryczny.
U mnie wodę zamierzam grzać pompą ciepła powietrze-woda (zbiornik ok. 200 l.), która ma jednocześnie zasilać podłogówkę. Instalacja powstanie pewnie jesienią, wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

U mnie wodę zamierzam grzać pompą ciepła powietrze-woda (zbiornik ok. 200 l.), która ma jednocześnie zasilać podłogówkę.



Bo z Ciebie, to mądry człek jest – to stwierdzenie w całości poważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel
Tak właściwie to temat brzmi inaczej tzn Ile kosztuje ogrzanie wody a my tu gę gę o jakiś solarach i lampach alladyna grzejnych Tak myślę jak to u mnie oszacować icon_rolleyes.gif bojler ma 100 l i grzałke 1,5 kw nagrzewa się na full w ok 5h , jest pod napieciem tylko w taryfie nocnej czyli 10h na dobę, czyli zakladając że zuzyję 200 l wody o temp 55 st (bo tak jest ustawiony) i zakładając że tyle wody zuzyje bo w praktyce trzeba mieszać pol na pol ale zlozmy straty itp to by dawalo 300 l wody do dyspozycji cieplej , ale 200l wody 10hx1,5 kw= 15 kwhx0,43 zl= 6,45 zl /200l = 3 gr za litr wody o temperaturze 55 st

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

... akurat dopłata do kolektorów jest ze środków krajowych.



Co nie zmienia faktu, że to jest niewiele warte. Solary chyba już się kończą w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przesadzasz - 15kWh, to ponad 400l CWU .

Strata na zasobniku, to nie więcej niż 1kWh/dobę, co przy 200l poborze CWU, o temp. (użytkowej) około 45 stopni daje dobowe zużycie około 8 kWh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Co nie zmienia faktu, że to jest niewiele warte. Solary chyba już się kończą w Polsce.



A gdzież tam! Wejdź na www.wiocha.pl a codziennie znajdziesz ich fotki... i to coraz młodsze!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel
Cytat

Przesadzasz - 15kWh, to ponad 400l CWU .

Strata na zasobniku, to nie więcej niż 1kWh/dobę, co przy 200l poborze CWU, o temp. (użytkowej) około 45 stopni daje dobowe zużycie około 8 kWh.


No na pewno bo w lecie średniodobowe zużycie prądu jest 12-13 kwh wiec myślę że tak około z 10 kwh na cuw idzie ale policzyłem teoretycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja mam u siebie solary 2 panele viessmana grzeja zbiornik 250l, fajna sprawa od kwietnia w piecu palilem kilka razy reszte grzeja solary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mam dylemat związane z wyborem ogrzewania do podgrzania wody.
Dlatego proszę osoby, które grzeją miałem lub ekogroszkiem o informacje, jaki jest koszt podgrzania wody latem / poza sezonem grzewczy. Zakładam średnie zużycie - 4 osoby zbiornik ok. 150 L


Kosz przygotowania ciepłej wody za pomocą pompy ciepła do cwu dla czteroosobowej rodziny na miesiąc to 42 PLN - wartość dla nowego vitocal 060A.

Więcej szczegółów: TUTAJ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...