Skocz do zawartości

jak zrobic ogrzewanie


gregi

Recommended Posts

Mam stary poniemiecki dom w ktorym bylo zamontowane ogrzewanie grawitacyjne.
Teraz chce zamontowac ogrzewanie z pompka i wszystkie rury(miedziane) puscic dolem.
Mieszkanie jest parterowe wiec nie ma mowy o spadkach i bardzo dlugie ostatni grzejnik
bedzie oddalony okolo 16m od pieca.(piec zostaje ten sam weglowy i 10 grzejnikow)
Pytanie:
-jakich srednic rur trzeba uzyc icon_confused.gif:
-czy tak jak w grawitacyjnym trzeba stopniowac srednice rur im dalej tym ciensze icon_confused.gif:
-jaka pompke najlepiej zamontowac icon_confused.gif:

Jesli mozecie to sprawdzcie czy dobrze zrobilem ten schemat
[attachment=2002:Ogrzewanie.bmp]

Ogrzewanie.bmp

Ogrzewanie.bmp

Link do komentarza
W instalacji można zastosować rury o średnicy nominalnej 15 - 16 mm prowadzone poziomo przy podłodze. Konieczne będzie jednak zamontowanie odpowietrznika przy każdym grzejniku. Najlepiej zamontować pompę cyrkulacyjną dwubiegową, co pozwoli na dostosowanie przepływu do potrzeb instalacji.
Link do komentarza
Wielkie Dzieki Redakcjo za odzew icon_biggrin.gif czyli rury moga byc jednej srednicy
Jesli chodzi o pompe to ma byc zamontowana na wylocie z pieca czy powrocie?
Ta sama sprawa ze zbiornikiem wyrownawczym czy ma wylocie czy powrocie?

Prosze o wyrozumialosc i pomoc bo jestem zielony w tym temacie a nie mam
znajomych fachowcow ani kasy na fachowcow wiec wszystko musze zrobic sam icon_redface.gif
Jeszcze raz dziekuje.
Link do komentarza
Nie mając podstawowej wiedzy w zakresie techniki cieplnej lepiej samemu nie zabierać się za jej modernizację. Informacyjnie - pompę obiegowa z reguły montuje się na powrocie (mniejsze obciążenie cieplne pompy) natomiast instalacja grzewcza z kotłem węglowym musi być typu otwartego, z bezciśnieniowym naczyniem wzbiorczym.
Link do komentarza
W instalacji można zastosować rury o średnicy nominalnej 15 - 16 mm prowadzone poziomo przy podłodze. Konieczne będzie jednak zamontowanie odpowietrznika przy każdym grzejniku. Najlepiej zamontować pompę cyrkulacyjną dwubiegową, co pozwoli na dostosowanie przepływu do potrzeb instalacji.
Ja bym dał rury 22 do trójników na rozejściu do tych 4 pomieszczeń po lewej stronie rysunku, następnie 18 i do ostatnich 15. Te znajdujące się blisko pieca spokojnie obsłuży 15. A dlaczego? Ano dlatego , że odległości od pieca do końca instalacji są duże , piec jest dość dużej mocy i w przypadku braku prądu możesz mieć problem gdy woda ci się zagotuje. Znam gościa, który mieszka na wsi i w momencie kiedy gaśnie światło pierwsze co robi , to łapie za szufelkę i wygarnia żar z pieca... Naczynie oczywiście na powrocie, a co do pompy - nie oszczędzaj na niej , najlepiej Grundfossa choć i nasze z Leszna też nie są takie znów ostatnie. Mógłbyś też pomyśleć o jakimś bojlerze z wydajną wężownicą - będziesz miał ciepłą wodę a piec będzie miał bufor.
Link do komentarza
Cytat

Mógłbyś też pomyśleć o jakimś bojlerze z wydajną wężownicą - będziesz miał ciepłą wodę a piec będzie miał bufor.


Fajno dzieki icon_mrgreen.gif wszystko jasne tylko nie wiem co z czym sie je jesli chodzi o ten bojler i bufor icon_eek.gif
Mógłbys wyslac jakiś szkic z objasnieniem jak to dziala icon_redface.gif
Link do komentarza
Cytat

Fajno dzieki icon_mrgreen.gif wszystko jasne tylko nie wiem co z czym sie je jesli chodzi o ten bojler i bufor icon_eek.gif
Mógłbys wyslac jakiś szkic z objasnieniem jak to dziala icon_redface.gif


Bufor , jak sama nazwa wskazuje, to pochłaniacz energii. Zważ na to, że przesiadasz się z instalacji biernej (grawitacyjnej) na aktywną i będziesz miał o wiele mniej wody w układzie. A za tym idzie jego mniejsza bezwładność . Trochę mało danych dostarczyłeś...Moje pytania:czy piec posiada jakąś automatykę, jakiej jest mocy,jaką temperaturę masz zamiar na nim trzymać, czy dom jest ocieplony,czy jest podpiwniczony, czy piec znajduje się na tym samym poziomie co reszta układu, jakie wysokie są pomieszczenia, w których pomieszczeniach (z rysunku) ma być łazienka i kuchnia.A co do bojlera..., ja mam 140l.z wężownicą spiralną i grzałką 2kW.Wężownica ma dużą powierzchnię wymiany. Jest podłączony do kominka i działa świetnie. http://www.galmet.com.pl/cms/php/strona.ph...en_szuk=0" lub http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewa...enu-id-113.html
Link do komentarza
SSSSSSuper nareszcie odpowiedz z jajami icon_biggrin.gif .Piec nie jest pierwszej mlodosci wiec nie ma zadnej automatyki
(w przyszlym roku ze wzgledu na fundusze ma byc nowy)o jego mocy nic ci nie moge powiedziec ,na starej instalacji
trzymana byla temp od 50 do 80 stopni i starczało.Dom nie jest jeszcze ocieplony mury mają 60 cm grubosci
(zaczynam od ogrzewania żeby robic cos zimą w środku).Nie jest podpiwniczony(podlogi betonowe izolowane).
Wszystko jest na jednym poziomie , wysokosc pomieszczeń to 2.60.Zaczynając od pieca pierwsze male pomieszczenie to łazienka i następne to kuchnia.Serdeczne dzięki i dołanczam uzupełniony rysunek
[attachment=2023:Ogrzewanie.bmp]

Ogrzewanie.bmp

Ogrzewanie.bmp

Link do komentarza
Sorry za brak czasu. Przedstawię ci jak zrobiłem inst. CO 9 lat temu - układ (z tego co wiem, chałupę sprzedałem 5 lat temu) działa do dzisiaj na rurach...z CPVC.Pompa jednak na zasilaniu - na powrocie może dawać zbyt duże opory w momencie zaniku napięcia. 80-90st. nie zabije jej.Nie dawaj zaworu zwrotnego kulowego- kula w środku jest za ciężka, ja dałem zawór z grzybkiem teflonowym (trzeba ze środka wydrzeć sprężynę )icon_smile.gif)).Zawory przed i za pompą są po to aby nie było problemu z wyczyszczeniem filtra(zapomniałem dorysować przed pompą). Góra instalacji biegnie na wys. ok 2m.Zawór wylotowy przy bojlerze trzeba ustawić metodą prób i błędów tak, aby woda z zasilania poszła też w resztę układu.Osprzęt i rury mają średnice 25mm, tylko z bojlera wychodzi 20mm. W tym układzie , przy wyłączonej pompie ciepło z pieca powinien odbierać bojler i przynajmniej grzejniki w kuchni i w łazience. A propos łazienki , jeden grzejnik to może być za mało- pomyśl może o drabince (dodatkowo). Dasz radę , każdy kiedyś zaczynał i fachowcem z porodówki nie wyjeżdżał. Ps. zawór zwrotny jest włoski , firmy bodajże Bossini .W razie pytań...-cierpliwości.
Link do komentarza
Cytat

Może oświecisz buraka nieokrzesanego( mnie)jak mam dołączyć rysunek? Nie chce mi wejść !


Też się z tym męczyłem.
W prawym dolnym rogu masz kratke *Wyslij* i zaraz obok*Sfoglia*(nie wiem czemu po włosku ) icon_rolleyes.gif
Najpierw naduszasz *Sfoglia* i powinno wyjść okno z twoimi obrazkami z kompa
zanjdz rysunek zaznacz go i otwóż w tym momęcie z lewej strony *sfoglia*powinny
pokazać się dane rysunku. Teraz wystarczy nadusić *wyślij*i rysunek zostanie przesłany do
twoich *załączników*(uwaga pod *Wyslij*masz podany max.rozmiar pliku jaki możesz dołączyć)
Nad *Wyslij*masz *zarządzaj aktualnymi załącznikami*wybież i wyjdą dane twojego rysunku
kliknij na nie i powinny pokazać się dane w wiadomośći.
I to chyba wszystko icon_wink.gif
A tak przy okazji , jak bym kupował nowy piec to oriętujesz się ile mocy mi trzeba(węglowy) icon_eek.gif
Dzięki za odpowiedz (nigdzie mi się nie pali)
Link do komentarza
Taaaa..., taki mądry to i ja byłem.Tylko, że wyrzuca mi komunikat:"Błąd Wysyłanie zakończone niepowodzeniem. Nie masz uprawnień do wysyłania plików o takim rozszerzeniu" i amen. icon_confused.gif: Kij z tym ! Podaj swego e-maila i gitara . A co do pieca..., na wacka oko nie obliczę ci mocy. Podaj dane:czy dom stoi w zabudowie (czy jest osłonięty), czym i jak grubo będzie ocieplany, jakie są lub będą okna, czy strop jest "ciepły", jakie masz grzejniki, w której części kraju stoi dom , jak jest zorientowany względem osi północ-południe . Ps. A u mnie jest po polsku "Przeglądaj".
Link do komentarza
Nooo, wreszcie się udało- tylko dlaczego nie są przyjmowane rysunki z Open Office i z programu do projektowania instalacji (babrałem się w Paintcie) - czyżby kolejne uzależnienie od Microsoftu? Naczynie powinno być jak najwyżej , możesz dać je na poddaszu. Jeśli poddasze jest nie ocieplone , musisz naczynie zabezpieczyć przed zamarznięciem , bo będzie mała awaria . Układ jest prymitywny do bólu , ale skuteczny. [attachment=2053:rys_dla_gregi.bmp]

rys_dla_gregi.bmp

rys_dla_gregi.bmp

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...