Skocz do zawartości

strop drewniany - czym wypełnić


Recommended Posts

Dom z roku 1929. Strop na poddaszu drewniany, wypełniony polepą. Jesteśmy w trakcie adaptacji poddasza na mieszkanko wielkości około 100m2. Część tego mieszkanka 10 m2 jest to na nowo dobudowana klatka schodowa ze stropem już żelbetowym. Teraz na starej części domu postanowiliśmy wyczyścić strop, czyli wybrać całą polepę i odciążyć strop. Przy okazji sprawdzimy i skonsultujemy z kierownikiem budowy w jakim stanie są belki.
Problem polega na tym, że nie wiem czym wypełnić miejsce między belkami zamiast tej polepy. Przeczytałem wszystkie tematy na tym forum dotyczące drewnianych stropów i nigdzie nie było napisane co jest najlepsze. W grę wchodzą 3 materiały które zaproponował mi kierownik budowy (ceny które musiałbym zapłacić za pokrycie całego stropu):
wełna skalista miękka - oko 1 500 zł,
Ekostyren - około 3 000 zł,
Keramzyt - około 5 000 zł.
Zasadnicza różnica między tymi materiałami to CENA. Producenci reklamują że: najlepiej wygłuszają, słabo palne, anty gryzoniowe itp...
A mnie zastanawia skąd aż taka różnica w cenie. Czy warto dołożyć i kupić keramzyt?
Może ktoś ma już jakieś doświadczenie ze starym stropem?
Liczę na szybką POMOC ponieważ od środy wchodzi ekipa do czyszczenia stropu.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
też adoptowałem strych w budynku z 1930r strop takze odciązyłem zastosując wełne akustyczną gr.10cm. Belki stropowe musialem wyrównać przykręcając na boki deski.Na podlodze mam położone płyty OSB gr22. Na płycie osb mam położone płytki które usztywniają całą podłogę.
Link do komentarza
Już jestem po remoncie tej podłogi, dałem wełnę (nie słyszałem o wełnie akustycznej, to jest inna niż wełna mineralna?), na to położyłem w kontr-łaty no może trochę grubsze paliki niż zwykłe łaty bo miałem duży spad a zależało mi na poziomie. Na to wszystko dałem płyty OSB 22mm tak jak Ty.
Nie mam problemów z uginającą się podłogą tak jak to inni opisywali. Wydaje mi się, że jest dobrze usztywniony strop. Martwi mnie to, że na dole jednak trochę słychać jak ktoś na górze chodzi, może to właśnie o tę wełnę chodzi. Pocieszam się, że jak położę płytki, panele i dywaniki to nie powinno być tak źle.
Mam tylko jeszcze pytanko:
Czy jak położę kafelki na te płyty OSB to czy fuga nie będzie pękać na drewnianej podłodze?
O czym powinien wiedzieć zanim położę kafelki?
Z góry dzięki za pomoc.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Najlepsza ale dość skoplikowane wykonanie--cytuje:


"Ocieplenie za pomocą TERMEXU ma zastosowanie dla połaci dachowych, stropów, ścian i podłóg. Materiał ociepleniowy wprowadzany jest metodą wdmuchiwania w pustki konstrukcyjne (technologia sucha) lub nadmuchiwania na otwarte powierzchnie (profile) gdzie podawany jest w formie mieszanki z rozpyloną wodą zawierającą klej. W obu przypadkach zastosowanie mają specjalne maszyny nadmuchowe. Usługę ocieplania wykonują wyspecjalizowane firmy autoryzowane przez fińskiego producenta."



I gzie ja znajde taka firme w rejonie Rzeszowa???

Pozdrawiam
Kasia
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Widzę, że temat nadal jest ciekawy icon_wink.gif
Terriva odpadała od samego początku, ponieważ nie chciałem rozbierać całego stropu! - pod tym stropem mieszkaliśmy do czasu końca remontu! Nie wchodziło też nic co było związane z wylewaniem ponieważ nie chciałem aby coś przemokło lub zalało dół!
Co do kafelek na płyty OSB - kafelkarz najpierw przyklejał specjalne podkładki (podobne do tych co kładzie się pod panele) dopiero potem przyklejał na to kafle.
Jak do tej pory dobrze to się sprawdza. Jak ktoś będzie zainteresowany to sprawdzę jakie to były podkładki.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Widzę, że temat nadal jest ciekawy icon_wink.gif
Terriva odpadała od samego początku, ponieważ nie chciałem rozbierać całego stropu! - pod tym stropem mieszkaliśmy do czasu końca remontu! Nie wchodziło też nic co było związane z wylewaniem ponieważ nie chciałem aby coś przemokło lub zalało dół!
Co do kafelek na płyty OSB - kafelkarz najpierw przyklejał specjalne podkładki (podobne do tych co kładzie się pod panele) dopiero potem przyklejał na to kafle.
Jak do tej pory dobrze to się sprawdza. Jak ktoś będzie zainteresowany to sprawdzę jakie to były podkładki.


Dopiero teraz przeczytałem ten temat. Oczywiście MKUKL, napisz co to za podkładki były i czym je przyklejał?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Coś cisza w tym temacie


Witam co do płytek na OSB to mozna je przykleić np klejem Soudala o nazwie superklej do glazury i terakoty 24A(dość drogi) a lepiej dać warstwę kontaktową Atlasa na trudne podłoza następnie kleić Atlasem Plus płytki.Ale jeszcze lepiej dać na warstwę kontaktową hydroizolację(fugi nie są wodoszczelne) i dopiero Plusa
Link do komentarza
Cytat

Witam co do płytek na OSB to mozna je przykleić np klejem Soudala o nazwie superklej do glazury i terakoty 24A(dość drogi) a lepiej dać warstwę kontaktową Atlasa na trudne podłoza następnie kleić Atlasem Plus płytki.Ale jeszcze lepiej dać na warstwę kontaktową hydroizolację(fugi nie są wodoszczelne) i dopiero Plusa


A już tak idąc za ciosem to co na hydroizolację? Jestem w trakcie remontu i właśnie na poddaszu chcę zrobić łazienkę. Na podłodze będzie OSB i tak właśnie szukam dobrych i sprawdzonych sposobów coby mi nie ciekło i się trzymało. icon_smile.gif
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

A już tak idąc za ciosem to co na hydroizolację? Jestem w trakcie remontu i właśnie na poddaszu chcę zrobić łazienkę. Na podłodze będzie OSB i tak właśnie szukam dobrych i sprawdzonych sposobów coby mi nie ciekło i się trzymało. icon_smile.gif
Pozdrawiam


Przeciez napisałem : do hydroizolacji kleimy płytki Atlasem Plus(klejem wysokoelastycznym).Pozdro
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

A już tak idąc za ciosem to co na hydroizolację? Jestem w trakcie remontu i właśnie na poddaszu chcę zrobić łazienkę. Na podłodze będzie OSB i tak właśnie szukam dobrych i sprawdzonych sposobów coby mi nie ciekło i się trzymało. icon_smile.gif
Pozdrawiam



Zastanawia łeś się nad płytami gipsowo-włuknowymi FERMACELL na podłogę zamiat płyt OSB? Ja je zastosowałem w łażience tak samo na poddaszu.
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Cytat

(...) Teraz na starej części domu postanowiliśmy wyczyścić strop, czyli wybrać całą polepę i odciążyć strop. Przy okazji sprawdzimy i skonsultujemy z kierownikiem budowy w jakim stanie są belki.
Problem polega na tym, że nie wiem czym wypełnić miejsce między belkami zamiast tej polepy (...)



Do wypełniania przestrzeni między belkami polecana jest podsypka wyrównująca http://www.fermacell.pl/pl/content/akcesor...y-podlogowe.php (Zakładka Akcesoria pkt. 7) Podsypka taka nie obciąża stropu i jest łatwa w zastosowaniu. Ma dobrą izolacją akustyczną i cieplną oraz zapewnia ochroną przeciwpożarową. Dzięki porowatej powierzchni materiał dobrze przylega i dzięki temu jest wytrzymały. Podsypka jest produkowana na bazie minerałów, bez dodatków innych środków łączących, dlatego trzeba wziąć pod uwagę jej 5% twardnięcie.

DSC01446.jpg


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...