Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
rentgen

ocieplenie poddasza

Recommended Posts

Cytat

Szczelina wentylacyjna musi być jak również otwory aby powietrze wlatywało i wylatywało. Foli na płytę nie trzeba dawać a do wykonania odstępu najprościej jest użyć dwóch pasków styropianu szer np 5 cm i grubości takiej jaką chcesz zrobić tę szczelinę np 3 cm albo zamiast styropianu możesz nabić kantówki drewniane. Ze sznurkiem będziesz miał więcej zabawy znaczy roboty.


Dzieki za rade. Masz moze pomysł jak mam zrobic otwory, jakie i gdzie konkretnie aby powietrze mogłos sie dostac??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dzieki za rade. Masz moze pomysł jak mam zrobic otwory, jakie i gdzie konkretnie aby powietrze mogłos sie dostac??


Za dużo by było pisać icon_biggrin.gif Było to opisane i z fotografowane tylko dobrze poszukaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam postanowiłem zlecic ocieplenie poddasza komus innemu samemu nie chcialem sie meczyc.
Teraz mam problem poniewaz dach składa sie z gontow papy i desek osb. Pracownik zrobiło odstep od dachu i ułozył wełne 15 cm nastepnie 5 cm i przykrył folia. Problem jest taki ze skarapla sie woda pod folia od strony wełny na samej gorze dachu. Pan zakładajacy stwierdził ze wylotu powietrza miedzy dachem a wata nie musi byc.
Prosze o pomoc jak to naprawic. Najwiecej wody zauwazyłem dzisiaj wokół komina gdzie folia niejest do niego przyklejona i kapało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A szczeliny wentylacyjne to ciotka chyba zrobi za niego.Musi być i wlot i wylot powietrza aby była prawidłowa cyrkulacja powietrza. A temu "Panu" to podziękuj albo wyślij na doszkalanie. Widzisz tak to jest z fachowcami ,zrobią i sobie pójdą a inwestor niech się potem męczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam na forum. Dla mnie to prosta sprawa,pociągnij do odpowiedzialności tego kto docieplał poddasze,po co samemu się męczyć i naprawiać czyjeś błędy. Tak byłoby najlepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem sam tego nie bede robił tylko chciałbym wiedziec jak to mozna naprawic i sprawdzic czy on naprawi to poprawnie. Czytałem troche na forach i przeczytałem ze musi byc szczelina miedzy dachem a murem u mnie moge to zrobic w stropianie. Niewiem tylko jak duza musi byc ta szczelina i czy na całej dugosci lub czy jest inne rozwiazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wiem sam tego nie bede robił tylko chciałbym wiedziec jak to mozna naprawic i sprawdzic czy on naprawi to poprawnie. Czytałem troche na forach i przeczytałem ze musi byc szczelina miedzy dachem a murem u mnie moge to zrobic w stropianie. Niewiem tylko jak duza musi byc ta szczelina i czy na całej dugosci lub czy jest inne rozwiazanie.



Niewiadomskiego com nie pytaj - on w ciągu ostatnich 7 minut zdązył juz udzielić 9 odpowiedzi...
A końca na razie nie widać, rekord chyba padnie forumowy icon_smile.gif

edit:
już 10 - idzie na rekord icon_smile.gif Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To jak mam zrobic ta szczeline. Szukałem na tym forum i na innych i nic nie znalazłem. U mnie przed ocieplanie wygladało to tak http://imageshack.us/photo/my-images/705/imag0227yg.jpg/. Jak i czym mam zrobic te szczeliny. zadne robaki nie wejda??


To słabo szukałeś ,bo bynajmniej są tu na forum dwa tematy na temat ten co Cię interesuje. Tak po krótkiemu Ci odpowiem,że szczeliny muszą być na każdej parze krokwi i nie muszą być na całej szerokości a zabezpieczyć te otwory możesz np siatką aluminiową o drobnych oczkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek - polecam zastosowanie kratek wentylacyjnych takich jak pod dachowke
"Ochronna kratka wentylacyjna z wys. went. przekrojem z grzebieniem" na tej stronie http://www.tondach.pl/dachowki/tondach-tun...y-wentylacyjne/
Obcinasz te wasy i przykrecasz kratke wkretami do nadbitki (przynajmniej u mnie tak robilismy) i dojezdzasz styro z elewacji od dolu.
Przed jej przykreceniem polecam na nia nakleic jakas drobna siatke (jak np do klejenia plyt gipsowych),zeby przez otwory nie mogly wejsc owady. U mnie tego nie zrobilismy i w tym roku mialem akcje szerszen. Wlazly w te dziury i zalozyly niazdo w welnie - musielismy rozbierac kawalek dachu,zeby sie dostac do nich. Teraz czeka mnie zabawa w naklejanie siatki (a nadbitka i sciany juz gotowe).
Wg mnie fajne rozwiazanie (aczkolwiek pare groszy na nie trzeba dac) i polecam dac po calej dlugosci sciany ze wzgledow estetycznych. Zadadniczo wystarcza kawalki niewielkie przy samych krokwiach,ale wygladaja gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co sądzicie o ocieplaniu poddasza celulozą?


Można ocieplać, jeżeli o to Ci chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Można ja wdmuchiwać izolując przestrzenie zamknięte.
Lambdę ma zbliżoną do wełny z lekkim wskazaniem na "-"
Z natury jest bardziej hydrofobowa niż normalna wełna bez dodatkowego zabezpieczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Jestem na podobnym etapie, nie chcę zakładać nowego tematu i korzystając z Państwa uprzejmości:

Dach: dwuspadowy, blachodachówka + folia paroprzepuszczalna. Powierzchnia wewnątrz 136m2
Koncepcja: 15cm wełny w krokwie, 10cm wełny w poprzek + płyta OSB 15mm
Pytania: Wełna Unimata czy Supermata droższa w moim przypadku o 1700zł? Jak wam się widzi płyta osb? Początkowo miał iść KG ale powiedziano mi, że OSB to trwalsze i porządniejsze wykończenie.

Dziękuje za odpowiedz. Edytowano przez wszystkozajeli (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może i OSB trwalsze ale za to ile się narobisz przy wykończeniu. GK o tyle sympatyczna, że tańsza i łatwiej się ją obrabia później.

Ja już jestem za dachem i mam tak: blacha, deskowanie, membrana, deskowanie ciąg dalszy, wełna 15cm, GK. W dużą ulewę spodziewałem się hałasu jak w polonezie a tu miłe zaskoczenie - nic nie bębni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,
Jestem na podobnym etapie, nie chcę zakładać nowego tematu i korzystając z Państwa uprzejmości:

Dach: dwuspadowy, blachodachówka + folia paroprzepuszczalna. Powierzchnia wewnątrz 136m2
Koncepcja: 15cm wełny w krokwie, 10cm wełny w poprzek + płyta OSB 15mm
Pytania: Wełna Unimata czy Supermata droższa w moim przypadku o 1700zł? Jak wam się widzi płyta osb? Początkowo miał iść KG ale powiedziano mi, że OSB to trwalsze i porządniejsze wykończenie.

Dziękuje za odpowiedz.


Co do ocieplenia to grubość może być , rodzaj to są tańsze wełny na rynku z takim samy współczynnikiem.
A jak chcesz dać wełnę w poprzek jak masz zamiar przykręcić płytę osb?
To poddasze użytkowe czy strych będzie? Bo jeżeli użytkowe to zapomnij o płycie tylko regips. Ciekawy jestem kto Ci tak doradził żeby położyć płytę osb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Co do ocieplenia to grubość może być , rodzaj to są tańsze wełny na rynku z takim samy współczynnikiem.
A jak chcesz dać wełnę w poprzek jak masz zamiar przykręcić płytę osb?
To poddasze użytkowe czy strych będzie? Bo jeżeli użytkowe to zapomnij o płycie tylko regips. Ciekawy jestem kto Ci tak doradził żeby położyć płytę osb.



Zdecydowałem się na Supermatę Isover bo dostałem dobrą cenę. Będę ją kładł 15cm równolegle oraz 10cm prostopadle. Jest to poddasze użytkowe. Propozycja padła taka, żeby zrobić OSB a do tego przy wykończeniu to co będę chciał czyli KG, tapety itd. Przyjąłem takie rozwiązanie ponieważ, zaproponował to człowiek, który kilkukrotnie wykonywał dla nas wykończenie (dach, okna, kominy etc.) i robił to niespotykanie solidnie, zwracając uwagę na koszty. U siebie budując dom, też skorzystał z tego rozwiązania, dał mi możliwość wyboru, ale sam oceniając konstrukcje i wykończenie mojego dachu tak polecił. Edytowano przez wszystkozajeli (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zdecydowałem się na Supermatę Isover bo dostałem dobrą cenę. Będę ją kładł 15cm równolegle oraz 10cm prostopadle. Jest to poddasze użytkowe. Propozycja padła taka, żeby zrobić OSB a do tego przy wykończeniu to co będę chciał czyli KG, tapety itd. Przyjąłem takie rozwiązanie ponieważ, zaproponował to człowiek, który kilkukrotnie wykonywał dla nas wykończenie (dach, okna, kominy etc.) i robił to niespotykanie solidnie, zwracając uwagę na koszty. U siebie budując dom, też skorzystał z tego rozwiązania, dał mi możliwość wyboru, ale sam oceniając konstrukcje i wykończenie mojego dachu tak polecił.


Nie słyszałem aby kłaść płytę osb a potem na to regipsy. Nie będę twierdził ,że ten Twój fachowiec nie robi solidnie ale co do kosztów to uwagę zwraca oczywiście ale żeby koszty były jak największe, bo robiąc tak jak on mówi taniutko nie będzie.
Gdyby to rozwiązanie było tak dobre to nie wiem po co są na rynku profile i po co robi się stelaż pod regipsy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie słyszałem aby kłaść płytę osb a potem na to regipsy. Nie będę twierdził ,że ten Twój fachowiec nie robi solidnie ale co do kosztów to uwagę zwraca oczywiście ale żeby koszty były jak największe, bo robiąc tak jak on mówi taniutko nie będzie.
Gdyby to rozwiązanie było tak dobre to nie wiem po co są na rynku profile i po co robi się stelaż pod regipsy.



Dlatego napisałem na forum. Cena samego OSB na tę powierzchnie pokrywa koszty karton-gipsu razem z robocizną. Z resztą podzielę się opinią jak tylko będę miał czas z nim porozmawiać. Pierwszy raz się spotkałem z tym, że fachowiec nie został zwyzywany ze względu na swoje podejście do tematu - dzięki. Co do kosztów powiedział na wstępie, że są dwa rozwiązania - sam wolałbym mieć od razu regips przygotowany pod wykończenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O ile (w domyśle) płytę OSB można potraktować jako usztywnienie całej konstrukcji (ścianka działowa) to w przypadku zabudowy poddasza użytkowego/sufitu rozwiązanie bez sensu podrażające inwestycję.
Już taniej wyjdzie położenie dwóch warstw K-G... tylko po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Być może płyta OSB jest elementem "konstrukcyjnym" ("usztywniającym").
A co jest w projekcie ?


Upssssssssssssssss - powieliłem Janiego icon_redface.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dlatego napisałem na forum. Cena samego OSB na tę powierzchnie pokrywa koszty karton-gipsu razem z robocizną. Z resztą podzielę się opinią jak tylko będę miał czas z nim porozmawiać. Pierwszy raz się spotkałem z tym, że fachowiec nie został zwyzywany ze względu na swoje podejście do tematu - dzięki. Co do kosztów powiedział na wstępie, że są dwa rozwiązania - sam wolałbym mieć od razu regips przygotowany pod wykończenie.


Zawsze można podyskutować, od tego właśnie jest forum icon_biggrin.gif
Pisząc, że cena płyt osb pokrywa koszty płyt kg+robocizna, czyli do tego musisz doliczyć jeszcze płyty kg,tak? Czyli żeby nie było niejasności regipsów dawał nie będziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zawsze można podyskutować, od tego właśnie jest forum icon_biggrin.gif
Pisząc, że cena płyt osb pokrywa koszty płyt kg+robocizna, czyli do tego musisz doliczyć jeszcze płyty kg,tak? Czyli żeby nie było niejasności regipsów dawał nie będziesz.



Nie, na razie regipsów nie będzie, tylko potem kwestia tego jak tę płytę wykończyć. W projekcie nie ma wymogów co do wykorzystanych materiałów. mhtyl wszystko wzięło się z tego, że zmieniła się koncepcja dotycząca inwestycji, poddasze chcę ocieplić i przez jakiś czas pozostawić niezamieszkane a skupić się na parterze, początkowo wszystko na poddaszu miało być w karton gipsie łącznie ze ściankami zrobione w tydzień i po sprawie. Jak się okazało, że trzeba wymienić membranę bo przez 3 lata pustostanu się podniszczyła i nikt pod to wełny nie da (opinia niezależnych od siebie osób trudniących się budowlanką) to i pojawila się koncepcja użycia OSB i ewentualnego "dowolnego wykończenia" tej konstrukcji, wiem że można to tynkować, czy nawet dawać regipsy czy tapety. Z racji tego, że nie mam doświadczenia a zawsze jestem zdania żeby doinwestować a zrobić lepiej (jeśli jest to w jakiś sposób uzasadnione) to przyjąłem to rozwiązanie. Dzisiaj spotkam się z fachmanami i powiem wam czego się dowiedziałem. Dzięki za dotychczasową pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie, na razie regipsów nie będzie, tylko potem kwestia tego jak tę płytę wykończyć. W projekcie nie ma wymogów co do wykorzystanych materiałów. mhtyl wszystko wzięło się z tego, że zmieniła się koncepcja dotycząca inwestycji, poddasze chcę ocieplić i przez jakiś czas pozostawić niezamieszkane a skupić się na parterze, początkowo wszystko na poddaszu miało być w karton gipsie łącznie ze ściankami zrobione w tydzień i po sprawie. Jak się okazało, że trzeba wymienić membranę bo przez 3 lata pustostanu się podniszczyła i nikt pod to wełny nie da (opinia niezależnych od siebie osób trudniących się budowlanką) to i pojawila się koncepcja użycia OSB i ewentualnego "dowolnego wykończenia" tej konstrukcji, wiem że można to tynkować, czy nawet dawać regipsy czy tapety. Z racji tego, że nie mam doświadczenia a zawsze jestem zdania żeby doinwestować a zrobić lepiej (jeśli jest to w jakiś sposób uzasadnione) to przyjąłem to rozwiązanie. Dzisiaj spotkam się z fachmanami i powiem wam czego się dowiedziałem. Dzięki za dotychczasową pomoc.


Czyli ja bym Ci doradzić to ocieplić, zrobić stelaż pod regipsy i folię paroizolacyjną i to bym zostawił do momentu położenia regipsów.
Jak zaczniesz wykończać płyty osb to nie raz będziesz klął a z drugiej strony to po tak obciążać więźbę.
A pokrycie jakie masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Czy możecie mi powiedzieć czy takie ocieplenie będzie ok?

DACH NAD MIESZKANIEM
• Blacha stalowa powlekana, na rąbek stojący producent DTC
• Deskowanie - deski 10cm w rozstawie co 15 cm,
• Kontrłaty / pustka wentylacyjna
• Membrana Dachowa Matrix JD Sd>0,02m mocowana do wierzchu krokwi
• Maty z wełny mineralnej w grubości krokwi (3cm poniżej wierzchu krokwi) Isover Uni-mata gr 16cm
• Płyty z wełny mineralnej mocowane do spodu krokwi Isover Uni-mata gr 8 cm
• Podkonstrukcja pod płytę g-k firmy Rigips
• Folia paroizolacyjna
• Poszycie z płyt gipsowo-kartonowych grubości 15 mm firmy Rigips

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam!
Mam problem z obraniem sposobu ocieplenia dachu od wewnątrz ale po kolei. Jest to to weranda (wejście do domu) murowana, ocieplona od zewnątrz będzie prawdopodobnie w przyszłym roku, dach na krokwiach 5/10 cm odeskowany 3 warstwy papy ( 2 termo zgrzewalne), dach ma skos około 15 stopni, sufit na stelażach będzie podwieszony płasko tzn. równolegle do posadzki. Nie można tu mówić o strychu bo przestrzeń raczej za mała ale sposób myślę, że należy obrać podobny dlatego podpiąłem się pod ten temat. Pomieszczenie to będzie spełniało funkcje przedpokoju będzie z niego przejście do kuchni. Będzie ogrzewane grzejnikiem. Jeżeli jeszcze jakieś informacje są potrzebne dopisze. Rozmawiałem z różnymi osobami niektórzy polecają wełne do ociepleń elewacji, że zda lepiej egzamin. Z góry dziękuję za pomoc.


Nie ten ten temat, nie to forum, nie to co? Za trudne pytanie, źle zadane?

DSC01446.jpg

Edytowano przez Danielgdynia (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!
Mam problem z obraniem sposobu ocieplenia dachu od wewnątrz ale po kolei. Jest to to weranda (wejście do domu) murowana, ocieplona od zewnątrz będzie prawdopodobnie w przyszłym roku, dach na krokwiach 5/10 cm odeskowany 3 warstwy papy ( 2 termo zgrzewalne), dach ma skos około 15 stopni, sufit na stelażach będzie podwieszony płasko tzn. równolegle do posadzki. Nie można tu mówić o strychu bo przestrzeń raczej za mała ale sposób myślę, że należy obrać podobny dlatego podpiąłem się pod ten temat. Pomieszczenie to będzie spełniało funkcje przedpokoju będzie z niego przejście do kuchni. Będzie ogrzewane grzejnikiem. Jeżeli jeszcze jakieś informacje są potrzebne dopisze. Rozmawiałem z różnymi osobami niektórzy polecają wełne do ociepleń elewacji, że zda lepiej egzamin. Z góry dziękuję za pomoc.


Nie ten ten temat, nie to forum, nie to co? Za trudne pytanie, źle zadane?



Witam.

czy udało Ci się już jakoś rozwiązać temat? A myślałeś o termoizolacji natryskowej z wykorzystaniem pianki PUR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.

czy udało Ci się już jakoś rozwiązać temat? A myślałeś o termoizolacji natryskowej z wykorzystaniem pianki PUR?


Po prostu dałem wełne 5cm, od dachu jest przerwa a od zewnątrz dam kratki wentylacyjne. Docelowo na krokwie dam jeszcze wełne 10 lub 15 cm. Mury wukułem przy łączeniu z dachem aby wełna tworzyła całość ze styropianem. Nie mam w planach żadnych pianek ani nic podobnego. Jest to tylko remont starej chałupy małymi krokami i niekoniecznie największymi wkładami finansowymi. Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam

Chciałbym dołączyć do tematu ocieplenia poddasza nieużytkowego.
Dom parterowy - 145m2, Dach 266m2 (dwu-kopertowy)
Strop Terriva ocieplony styropianem 2 x 5 cm na zakładkę + folia izolacyjna
Na chwile obecną zastanawiam się nad ociepleniem poddasza wełną Isover "15" między krokwiami + podbicie całości płytą OSB 10mm (jestem praktycznie 2 dni od foliowania) - czy takie ocieplenie będzie prawidłowe ???

Poddasze przeznaczone na tzw. składzik rzeczy "różnych"

Będę wdzięczny za komentarze

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy koniecznie ocieplając poddasze trzeba dać dwie prostopadłe do siebie warstwy, czy wystarczy jedna grubsza? Pytam bo mam krokwie 20 - więc myślę, aby dać tam 20 cm wełny, czy to nie wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy koniecznie ocieplając poddasze trzeba dać dwie prostopadłe do siebie warstwy, czy wystarczy jedna grubsza? Pytam bo mam krokwie 20 - więc myślę, aby dać tam 20 cm wełny, czy to nie wystarczy?



Pierwszą warstwę ocieplenia poddasza grubości 10–20 cm układa się między drewnianymi elementami konstrukcji dachu. Z odcinków o długości do 6 m docina się kawałki o 1,5-2 cm szersze od odległości w świetle między krokwiami. Taki naddatek i sprężystość skalnej wełny pozwalają na samodzielne utrzymywanie się tak dociętego ocieplenia poddasza między nimi.

Ocieplanie dachu jedynie między krokwiami to za mało, aby uzyskać energooszczędne poddasze. Dlatego stosuje się drugą warstwę ocieplenia poddasza o grubości równej różnicy między łączną grubością energooszczędnego ocieplenia poddasza, a grubością pierwszej warstwy izolacji. Drugą warstwę ocieplenia poddasza układa się między spodem krokwi a okładzinami poddasza, np. płytami gipsowo-kartonowymi lub boazerią. Ruszt stalowy odsuwa się poniżej spodu krokwi najczęściej o 5–15 cm, stosując wieszaki stalowe lub klocki drewniane. Druga warstwa ocieplenia poddasza ułożona pod krokwiami eliminuje podłużne mostki termiczne, jakimi są krokwie, jętki czy kleszcze drewnianej więźby dachowej.

W walce o energooszczędność nie ma kompromisów.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pierwszą warstwę ocieplenia poddasza grubości 10–20 cm układa się między drewnianymi elementami konstrukcji dachu. Z odcinków o długości do 6 m docina się kawałki o 1,5-2 cm szersze od odległości w świetle między krokwiami. Taki naddatek i sprężystość skalnej wełny pozwalają na samodzielne utrzymywanie się tak dociętego ocieplenia poddasza między nimi.



Witam. Co racja to racja. Ale żeby wełna sama się utrzymała pomiędzy krokwiami to czasami nie wystarczy wyciąć jej z zapasem, bo tania i marna wełna i tak się osunie i powstanie mostek. Widziałem jak wełna taka po czasie się zsunęła, a po zamknięciu poddasza nic nie zobaczymy i nie naprawimy.
Mówiąc o wełnie Isover, to ta się trzyma, ale i tak bym wszystko sznurkował, sznurek tani, a pewność jest.
Co do warstw, są różne szkoły, ale dając tyle co poleca Budujemy Dom - budownictwo ogólne będziesz miał cieplutko. Są szkoły co na drugą warstwę dają 10 cm, mi się wydaje że taka grubośc 20 +10 także by wystarczyła.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam. Co racja to racja. Ale żeby wełna sama się utrzymała pomiędzy krokwiami to czasami nie wystarczy wyciąć jej z zapasem, bo tania i marna wełna i tak się osunie i powstanie mostek. Widziałem jak wełna taka po czasie się zsunęła, a po zamknięciu poddasza nic nie zobaczymy i nie naprawimy.
Mówiąc o wełnie Isover, to ta się trzyma, ale i tak bym wszystko sznurkował, sznurek tani, a pewność jest.
Co do warstw, są różne szkoły, ale dając tyle co poleca Budujemy Dom - budownictwo ogólne będziesz miał cieplutko. Są szkoły co na drugą warstwę dają 10 cm, mi się wydaje że taka grubośc 20 +10 także by wystarczyła.
Pozdrawiam



Tania i marna - brzmi jak prowokacja icon_biggrin.gif icon_eek.gif

Ko przy zdrowych zmysłach bierze kredyt, zaczerpnie wiedzy w Prasie branżowej (np. miesięcznik Budujemy Dom) a potem zaoszczędzi na "taniej marnej wełnie" ??

Sznurkowanie nie zaszkodzi ale można i bez sznurkowania.

Między krokwiami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tania i marna - brzmi jak prowokacja icon_biggrin.gif icon_eek.gif

Ko przy zdrowych zmysłach bierze kredyt, zaczerpnie wiedzy w Prasie branżowej (np. miesięcznik Budujemy Dom) a potem zaoszczędzi na "taniej marnej wełnie" ??

Sznurkowanie nie zaszkodzi ale można i bez sznurkowania.

Między krokwiami



Oj, sprzedawcy, oczywiście nie wszyscy, żeby mnie źle nie zrozumieć, potrafią sprzedać wszystko, ale także i inwestorzy celem zaoszczędzenia ,oczywiście pozornego, kupią produkt tańszy nie zwracając uwagi na jego parametry ani opinie innych użytkowników np. z naszgo forum.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, podłącza się do tematu wykonania ocieplenia poddasza.
Mam dach kryty dachówką, potem membrana wysokoparoprzepuszczalna i między krokwie 16 cm dałem wełnę 15 cm isovera unimate. Zanim zdążyłem przejść do kolejnego etapu zauważyłem, że w niektórych miejscach na skosach wkładając rękę pomiędzy wełnę na membranie pojawila się wilgoć. Było to jak na dworze panowały mrozy i membrana była oszroniona. Kiedy mrozy odpuściły w większości wilgoć odparowała, jednak nad oknami połaciowymi wełna zrobiła się mokra. W związku z tym chciałbym się poradzić, czy wełna wyschnie bez wyciągania jej z pomiędzy krokwi i czym zaistniała sytuacja mogła być spowodowana, bo teraz nie wiem czy kontynuować pracę, czy lepiej zaczekać na lepszą pogodę. Nadmienię, że w czasie dużych mrozów dogrzewalem poddasze nagrzewnica i utrzymywalem temp. ok. 5 stopni, pomieszczenia nie były wentylowane. Tynki były robione na wiosnę, a wylewki na początku października.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowanie w celu uniknięcia mostków cieplnych i straty ciepła przez "dziurawą" izolację wskazana izolacja dwuwarstwowa, np. Super-Mata 18 cm między krokwie i potem 5 lub 10 cm w poprzek pod krokwiami, a na to paroizolacja i płyty karton-gips na dystansach.
Bardziej szczegółowo:
http://www.isover.pl/izolacja-dachu-skosnego

Cytat

Witam !!

Z racji na brak zbędnej gotówki postanowiłem ocieplić poddasze własnoręcznie. Chce położyc warstwe wełny o grubości 25 cm ( 20 między krokwie i 5 prostopadle). I w związku z tym, że będe to robił pierwszy raz w życiu prosze o porady jak to zrobic żeby było dobrze i ciepło. Pod sufitem z kartongipsów nie mam problemów daje dwie warstwy tak jak napisałem wyżej. Problem z tym co bedzie ponad sufitem. Dołączam rysnek żeby było łatwiej. Ile dać grubości między krokwie a ile na sufit żeby było ekonomicznie i jak najmniej strat ciepła ??. Mam jeszcze problem jak obłożyć sam wierzchołek. Czy tam się zostawia jakieś puste miejsca żeby to ciepło miało gdzie wylecieć czy obłożyć to szczelnie do samego końca ? Dodam że mam dachówkę ceramiczną i dość dobrą folię paroprzepuszczalną. Czy tą wełnę mam ułożyć ( upchać ) na ciasno do tej folii czy zostawić jakąś przestrzeń między folią a wełną. I na jakich stelażach układać tę warstwę druga w poprzek ?? Wogóle jak ktoś ma jakąś instrukcję jak to powinno być wykonane zgodnie ze sztuką to byłbym wdzięczny za rady.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

rentgen


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Z góry przepraszam jeżeli odpowiedź na moje pytanie znajduje się już wcześniej w wątku. Co zrobić jeżeli pierwsza warstwa ocieplenia wełną mineralną znajduje się już pod bezpośrednio pod dachem, a nie między krokwiami na stropie? Wiem, że powinno być to zrobione w ten sposób, że ociepla się tylko powierzchnię ogrzewaną czyli w moim przypadku idąc od ścian zewnętrznych najpierw po skosie, a w momencie gdy skos łączy się z "jętkami" powinno iść już prosto po stropie. Czy mogę drugą warstwę dać między krokwiami po stropie tak by była bezpośrednio nad płytami regipsowymi? W jaki sposób wykończyć to ocieplenie bez konieczności zrywania istniejącej już warstwy? W załączeniu przesyłam prowizoryczny rysunek. Z góry dziękuję za odpowiedź

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,
Z góry przepraszam jeżeli odpowiedź na moje pytanie znajduje się już wcześniej w wątku. Co zrobić jeżeli pierwsza warstwa ocieplenia wełną mineralną znajduje się już pod bezpośrednio pod dachem, a nie między krokwiami na stropie? Wiem, że powinno być to zrobione w ten sposób, że ociepla się tylko powierzchnię ogrzewaną czyli w moim przypadku idąc od ścian zewnętrznych najpierw po skosie, a w momencie gdy skos łączy się z "jętkami" powinno iść już prosto po stropie. Czy mogę drugą warstwę dać między krokwiami po stropie tak by była bezpośrednio nad płytami regipsowymi? W jaki sposób wykończyć to ocieplenie bez konieczności zrywania istniejącej już warstwy? W załączeniu przesyłam prowizoryczny rysunek. Z góry dziękuję za odpowiedź


Izolacji pod dachem nie trzeba usuwać jeśli zapewnione jest odparowanie wilgoci na strychu (paroprzepuszczalność termoizolacji, wentylacja). Na jętkach układa się (kolejno od dołu) - płyty g-k , paroizolację, wełnę, folię parpprzepuszczalną i ewentualnie pokrycie podłogowe np. z desek.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Izolacji pod dachem nie trzeba usuwać jeśli zapewnione jest odparowanie wilgoci na strychu (paroprzepuszczalność termoizolacji, wentylacja). Na jętkach układa się (kolejno od dołu) - płyty g-k , paroizolację, wełnę, folię parpprzepuszczalną i ewentualnie pokrycie podłogowe np. z desek.



Zapomniałem dodać jeszcze jednego. Powierzchnia nad jętkami jest bardzo mała i nie będzie użytkowa. W takim wypadku pokrycie podłogowe z desek chyba odpada? Reasumując na istniejącą już warstwę pod dachem mam dać folię parapszepuszczalną, a między jętkami dać kolejną warstwę wełny. Od góry przykryć ją folią paraprzepuszczalną, a od dołu paroizolację i i kartongips? Edytowano przez Dominus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy niskim strychu (tzw. powierzchnia nieprzełazowa) ocieplenie można układać jako dwuwarstwowe (na jętkach i połaci dachowej) bez jakichkolwiek dodatkowych warstw między nimi, pod warunkiem wcześniejszego ułożenia folii paraprzepuszczalnej od zewnątrz ocieplenia dachowego (bezpośrednio pod pokryciem dachowym z pustką wentylacyjną). Przy braku takiego układu warstw konieczne będzie zapewnienie wentylacji strychu (otwory w szczytach, kominki) i ułożenie wełny na jętce wg podanego uprzednio układu (bez przykrycia deskami).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przy niskim strychu (tzw. powierzchnia nieprzełazowa) ocieplenie można układać jako dwuwarstwowe (na jętkach i połaci dachowej) bez jakichkolwiek dodatkowych warstw między nimi, pod warunkiem wcześniejszego ułożenia folii paraprzepuszczalnej od zewnątrz ocieplenia dachowego (bezpośrednio pod pokryciem dachowym z pustką wentylacyjną). Przy braku takiego układu warstw konieczne będzie zapewnienie wentylacji strychu (otwory w szczytach, kominki) i ułożenie wełny na jętce wg podanego uprzednio układu (bez przykrycia deskami).



Sporo się już wyjaśniło. Wczoraj zauważyłem przeciekanie wody przez wełne, która jest już położona na połaci dachowej. Gdy ściągnąłem kawałek w którym występowało przeciekanie okazało się, że na folii położonej bezpośrednio pod blachą skrapla się woda. Jak narazie nie jestem w stanie powiedzieć czy występuje to na całej powierzchni dachu czy tylko w tym konkretnym miejscu. Czy jest to spowodowane brakiem odpowiedniej wentylacji? Co mam zrobić w takim wypadku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sporo się już wyjaśniło. Wczoraj zauważyłem przeciekanie wody przez wełne, która jest już położona na połaci dachowej. Gdy ściągnąłem kawałek w którym występowało przeciekanie okazało się, że na folii położonej bezpośrednio pod blachą skrapla się woda. Jak narazie nie jestem w stanie powiedzieć czy występuje to na całej powierzchni dachu czy tylko w tym konkretnym miejscu. Czy jest to spowodowane brakiem odpowiedniej wentylacji? Co mam zrobić w takim wypadku?


Ten przeciek jest powyżej okna dachowego czy komina?
Chyba kontrłaty są położone pod łatami.

Pamiętasz jaka membrana została położona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...