Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam !!

Z racji na brak zbędnej gotówki postanowiłem ocieplić poddasze własnoręcznie. Chce położyc warstwe wełny o grubości 25 cm ( 20 między krokwie i 5 prostopadle). I w związku z tym, że będe to robił pierwszy raz w życiu prosze o porady jak to zrobic żeby było dobrze i ciepło. Pod sufitem z kartongipsów nie mam problemów daje dwie warstwy tak jak napisałem wyżej. Problem z tym co bedzie ponad sufitem. Dołączam rysnek żeby było łatwiej. Ile dać grubości między krokwie a ile na sufit żeby było ekonomicznie i jak najmniej strat ciepła ??. Mam jeszcze problem jak obłożyć sam wierzchołek. Czy tam się zostawia jakieś puste miejsca żeby to ciepło miało gdzie wylecieć czy obłożyć to szczelnie do samego końca ? Dodam że mam dachówkę ceramiczną i dość dobrą folię paroprzepuszczalną. Czy tą wełnę mam ułożyć ( upchać ) na ciasno do tej folii czy zostawić jakąś przestrzeń między folią a wełną. I na jakich stelażach układać tę warstwę druga w poprzek ?? Wogóle jak ktoś ma jakąś instrukcję jak to powinno być wykonane zgodnie ze sztuką to byłbym wdzięczny za rady.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

rentgen

ocieplenie.bmp

ocieplenie.bmp

Link do komentarza
Witam, wlasnie robie u SIebie to samo. Najpierw miedzy krokwie welna 20 cm na zakladke (najszczelniej), mocowana na sznurek do krokwi, na to przykrecasz stelaz pod regips i miedzy ten stelaz ukladasz piatke welny na to folia poroizolacyjna mocowana na tasme dwustronna do profili. Welne tniesz w poprzek rolki dodajac okolo 5 cm zeby bylo szczelnie. Ponad sufitem nie ocieplam w ogole, tylko skosy i sufit (ten trapez na Twoim rusunku). Jezeli masz membrane wysokoparoprzepuszczalna to nie musisz robic szczeliny miedzy welna a membrana, moga sie stykac. Dobrze jest zalozyc dwie kratki wentylacyjne na czybku szczytow.

Dostalem tez rade od znajomego zeby ewentualne wylazy dachowe zakryc czarna folia, poniewaz nawet rozszczepione promienie UV dziala niekorzystnie na membrane.

Jezeli napisalem cos zle (bzdury) to prosze mnie poprawic, chetnie poslucham jezeli robie bledy.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Dziś dokładnie sprawdziłem jaką mam grubość krokwi i wyszło że ok 18 cm . Myślicie żeby kupić wełnę 20 cm i lekko ją upchać między krokwie czy kupić 18 cm ?? Tylko przy osiemnastu nie osiągnę zamierzonego 25 cm bo musiałbym kupić 18+5.

jak sądzicie ??


rentgen



Witam,

Ja myślę ,że będzie OK! u siebie po wielu rozmowach z różnymi firmami wybrałem system Rockwool , bardzo konstruktywna i dobra technicznie była rozmowa z doradcami tej firmy - polecam! - wełna twarda 18cm jedna warstwa i na to w poprzek druga warstwa 5cm. Parę zdjęć:

Obraz025-2.jpg


Obraz027-1.jpg

Obraz024-3.jpg

Obraz026-1.jpg

pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
Cytat

do tukaj i cesary4

a czy macie jakieś fotki tej drugiej warstwy w poprzek ???? czy te profile można kupić różnych grubości ??


rentgen



Jeszcze nie zrobilem tej drugiej warstwy (mroz mnie wykurzyl, a nie mam zadnego piecyka). Niedawno doczytalem w necie ze te 5cm welny nabijasz na wieszaki trzymajace profile i na welne przykrecasz profil, nie wiem jak w praktyce to wyjdzie.

Profile maja chyba standardowe wymiary, zalezy z jakiego systemu korzystasz. Ja korzystam z Norgipsu.
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze nie zrobilem tej drugiej warstwy (mroz mnie wykurzyl, a nie mam zadnego piecyka). Niedawno doczytalem w necie ze te 5cm welny nabijasz na wieszaki trzymajace profile i na welne przykrecasz profil, nie wiem jak w praktyce to wyjdzie.

Profile maja chyba standardowe wymiary, zalezy z jakiego systemu korzystasz. Ja korzystam z Norgipsu.



Witam,

Niestety nie mam zdjęć z drugą warstwą, ale u mnie było robione to w ten sam sposób jak warstwa pierwsza:
wełna była łapana do krokwi a następnie łapana sznurkiem do wkręconych wkrętów w krokwie. Następnie wszystko było zakryte folią paroizolacyjną i dopiero na tak zabezpieczonej wełnie powstawała konstrukcja stelażaowa do mocowania płyt. Płyty pokryte w całości siatką zbrojeniową zaciągane były klejem.:

Obraz002-1.jpg

Obraz007-1.jpg

Obraz005.jpg

Obraz006-1.jpg

Obraz007.jpg

Obraz030.jpg

Obraz015-1.jpg

pozdrawiam;

Darek
Link do komentarza
Cytat

Do darek

Cyz ty tez masz zamontowane jakieś kratki wentylacyjne na wierzchołku ??

rentgen

Dzieki Wam za wszystkie rady. Zabieram się do roboty. A gdzie kupowaliście wełne ?? I jakiej firmy ? Warto kupować na internecie ?? Jest taniej ??



Witam,

Szczerze mówiąc, to wszystkie pomieszczenia w domu mam wentylowane grawitacyjnie ale właśnie z wyjątkiem strychu. Zbieram się do tego od dwóch lat ale jeszcze nie wykonałem, Na razie nie mam śladów wilgoci więc pośpiechu też nie wykazuję, ale wiem że powinienem. Na razie wszystko na strychu pomalowałem na biało. Wełnę kupowałem w hurtowni poleconej przez specjalistę czy też handlowca Rockwoola, po dużym upuście.

Obraz005-1.jpg

IMG_0538.jpg

pozdrawiam;

Darek
Link do komentarza
To mam jeszcze jedno a w zasadzie dwa pytania.

Do Darka - co to za folia paroizolacyjna ?? jakaś aluminiowa ? Myślałem że to ma byćzwykła folia , byle by nie przepuszczała pary. jakiej firmy masz tą folię ?

I drugie pytanie jak kolejno powinny wyglądać warstwy na suficie licząc od wewnątrz ?? kartongips - folia paroizolacyjna - wełna między krokwie - wełna w poprzek - i na to co ?? jak to wszystko pokryje znów paroizolacją to to sięwszystko udusi. Jak zostawie gołą wełnę to pewnie bedzie pylić i kurzyć. Czym to przykryć ?? Dodam że zaplanowałem także cienkie ocieplenie między krokwie tego stryszku nad sufitem. I Znowu nie wiem jaką folia obłożyć ta wełnę bo jak się będzie skraplała para na tej folii to zacznie kapać na nieosłonięta wełnąna suficie.

nie wiem czy to jasno napisałem może cos zrozumiecie.

Pozdrawiam rentgen
Link do komentarza
Cytat

I drugie pytanie jak kolejno powinny wyglądać warstwy na suficie licząc od wewnątrz ?? kartongips - folia paroizolacyjna - wełna między krokwie - wełna w poprzek - i na to co ?? jak to wszystko pokryje znów paroizolacją to to sięwszystko udusi. Jak zostawie gołą wełnę to pewnie bedzie pylić i kurzyć. Czym to przykryć ?? Dodam że zaplanowałem także cienkie ocieplenie między krokwie tego stryszku nad sufitem. I Znowu nie wiem jaką folia obłożyć ta wełnę bo jak się będzie skraplała para na tej folii to zacznie kapać na nieosłonięta wełnąna suficie.

nie wiem czy to jasno napisałem może cos zrozumiecie.

Pozdrawiam rentgen



Cos krecisz z tymi warstwami icon_smile.gif od zewnatrz dachowka - folia (membrana) najlepiej wysoko paroprzepuszczalna - welna miedzy krokwie - welna na krokwie - folia paroizolacyjna - plyta. I nic sie nie bedzie skraplac.

Te cienkie ocieplenie tego stryszku jest naprawde niepotrzebne, wydaje mi sie ze nawet lepiej jak go nie bedzie, zapewnij tam dobra wentylacje
Link do komentarza
Cytat

Cos krecisz z tymi warstwami icon_smile.gif od zewnatrz dachowka - folia (membrana) najlepiej wysoko paroprzepuszczalna - welna miedzy krokwie - welna na krokwie - folia paroizolacyjna - plyta. I nic sie nie bedzie skraplac.

Te cienkie ocieplenie tego stryszku jest naprawde niepotrzebne, wydaje mi sie ze nawet lepiej jak go nie bedzie, zapewnij tam dobra wentylacje




Ty mówisz o skosie dachu ( i to jest dla mnie jasne). a ja mówiłem o warstwach na suficie podwieszanym , tam nie ma dachówki ani membramy. Patrząc od środka pokoju do góry mamy: karton gips - folie paroprzep. - wełne między krokwiami i co mam dać na tą wełnę ??
Link do komentarza
Cytat

Ty mówisz o skosie dachu ( i to jest dla mnie jasne). a ja mówiłem o warstwach na suficie podwieszanym , tam nie ma dachówki ani membramy. Patrząc od środka pokoju do góry mamy: karton gips - folie paroprzep. - wełne między krokwiami i co mam dać na tą wełnę ??



Przepraszam, faktycznie nie doczytalem. teoretycznie nie powinno sie nic skraplac bo nad welna jest folia wysokoparoprzepuszczalna, jakby sie na niej skraplalo to nie mialoby sensu kladzenie jej. Moze dojsc do ewentualnych przeciekow przez dach wtedy tak jak Redakcja pisala wyzej warto ulozyc na welne folie paroprzepuszczalna.
Link do komentarza
Cytat

Ty mówisz o skosie dachu ( i to jest dla mnie jasne). a ja mówiłem o warstwach na suficie podwieszanym , tam nie ma dachówki ani membramy. Patrząc od środka pokoju do góry mamy: karton gips - folie paroprzep. - wełne między krokwiami i co mam dać na tą wełnę ??



Witam,

Nie pamiętam jaka to był rodzaj foli paroizolacyjnej, faktycznie od strony wewnętrznej ( od strony strychu była powłoka aluminiowa) folia ze średniej półki pod względem jakości jakaś szwajcarska lub austriacka, jeżeli będzie Cię to interesowało to odszukam fakturę. Co do ocieplenia połaci stropu nad poddaszem, to ja ociepliłem tą przestrzeń warstwą wełny, oczywiście po położeniu warstwy foli paroizolacyjnej nad karton gipsem, co skutkuje ograniczeniem kubatury do ogrzania i jestem z tego zadowolony. Natomiast ocieplenie skosów strychu daje mi to, że nad poddaszem nawet w czasie zimy mam znośną temperaturę i nie muszę się ubierać gdy tam wchodzę.

pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
A co powiecie na to. Kupiłem już wełnę i taką folię z warstwą aluminium. jednak jakoś mi nie pasuje to że ta folia bedzie odbijać ciepło do wnętrza jeżeli bedzie przyciśnięta kartongipsem. Gdzieś wczoraj wyczytałem że zeby taka folia odbijała ciepło to musi mieć pustkę powietrzną między kartongipsem a nią., co w zasadzie jest trudne do wykonania. Ale chyab sobie daruje eksperymenty i położe normalnie na nią kartongips.


Pozdrawiam

rentgen
Link do komentarza
Cytat

to prawda.
Żeby taka membrana spełniała właściwie swoje zadanie to warstwę z płyty G-K należy zamontować pozostawiając między nimi wolną przestrzeń. Najlepiej to wykonać przy za pomocą wieszaków typu "ES".




A możesz coś więcej opisac albo dać zdjęcie jak tą pustkę wykonać ?? Bo nie mogę sobie tego wyobrazić ? Jestem laikiem w tym temacie.

Pozdrawiam

rentgen
Link do komentarza
przegląd foli na dach można znaleźć w Muratorze nr 8/2008
ocieplanie stropów Murator nr 11/2008 12/2008

Przypomniałem sobie chyba ważną rzecz. Membrany aluminiowe są tak jak wierzchniego krycia kierunkowe !!! Należy układać ją stroną "błyszczącą" do wewnątrz (wydawało by się sprawa oczywista ale nie zawsze tak jest icon_wink.gif ).
Poniżej przekrój przez konstrukcję z ekranem aluminiowym
Brak obrazka
Link do komentarza
Cytat

przegląd foli na dach można znaleźć w Muratorze nr 8/2008
ocieplanie stropów Murator nr 11/2008 12/2008

Przypomniałem sobie chyba ważną rzecz. Membrany aluminiowe są tak jak wierzchniego krycia kierunkowe !!! Należy układać ją stroną "błyszczącą" do wewnątrz (wydawało by się sprawa oczywista ale nie zawsze tak jest icon_wink.gif ).
Poniżej przekrój przez konstrukcję z ekranem aluminiowym
Brak obrazka




tylko jak zrobić ten dystans między stelażem na kotwach a regipsem ?? jakieś podkładki dać międy pod śruby czy jak ??

tu na tym rysunku polia jest pod stelażem a ja jeszcze musze dać wełnę między stelaż i dopiero na stelaże folie.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Witam,
Ja również niedługo chcę zacząć ocieplanie poddasza (będzie to poddasze użytkowe na którym będę mieszkał - jest to poddasze w nowym bloku).
I mam jeden problem a mianowicie nie wiem jak ocieplić sufit (nie mam problemów z ociepleniem dachu - skosów).
Wstawiłem rysunek mojego poddasza. Problem w tym że krokwie mam na wysokości 3.5m a sufit chcę podwiesić na wysokości 2.7m i:
1. Jak powinien ułożyć watę. Jeśli ułożę ją między krokwie (20cm i 5cm) to później jak powieszę regipsy na wieszakach to będą one w odległości ok. 40 cm od waty czy taka duża różnica między watą a regipsami może spowodować problem w dociepleniu pomieszczenia?
Czy może nie lepiej ułożyć watę bezpośrednio na regipsy tylko jak najlepiej ją wtedy ułożyć aby szczelnie pokrywała cały sufit.

Z góry dziękuję za odp.
Maciej

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
witam,
icon_biggrin.gif
ja w podobnej kwestii,
postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.
Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.
pozdrawiam icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Witam,
Ja również niedługo chcę zacząć ocieplanie poddasza (będzie to poddasze użytkowe na którym będę mieszkał - jest to poddasze w nowym bloku).
I mam jeden problem a mianowicie nie wiem jak ocieplić sufit (nie mam problemów z ociepleniem dachu - skosów).
Wstawiłem rysunek mojego poddasza. Problem w tym że krokwie mam na wysokości 3.5m a sufit chcę podwiesić na wysokości 2.7m i:
1. Jak powinien ułożyć watę. Jeśli ułożę ją między krokwie (20cm i 5cm) to później jak powieszę regipsy na wieszakach to będą one w odległości ok. 40 cm od waty czy taka duża różnica między watą a regipsami może spowodować problem w dociepleniu pomieszczenia?
Czy może nie lepiej ułożyć watę bezpośrednio na regipsy tylko jak najlepiej ją wtedy ułożyć aby szczelnie pokrywała cały sufit.

Z góry dziękuję za odp.
Maciej


najlepszym wyjściem będzie ułożenie waty bezpośrednio na regipsy,oczywiście nie zapominając o folij,która powinna się znajdować miedzy płyta k-g a wata...watę układamy ściśle obok siebie...jak układamy??najlepiej rozwijać całą rolke miedzy wieszakami jeżeli nie mieści się rozcinamy by wprowadzić ja pomiędzy wieszaki i tak roleczka obok roleczki.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
U mnie przy deskowanym dachu planuję:
- nabić łaty na krokwie 14cm by weszła wełna 20cm i została dylatacja od strony deskowania
- przybić do krokwi grzybki albo esy do łat i dać jeszcze z 10cm wełny
- na grzybki lub esy i przyścienne UD założyć profile CD
- na profile przykleić punktowo taśmę dwustronną a do niej dobrą folie paroizolacyjną
- zasłonić wszystko płytami g-k icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
witam,wlasnie chcialbym sie poradzic poniewaz kupilem welne o grubosci 17 cm, i pojawil mi sie maly (przynajmniej tak mi sie wydaje)problem, poniewaz krokwie maja 17,5 cm i i braknie mi miejsca na szczeline miedzy folia a ociepleniem.Planuje kupic jeszcze welne 5cm na poprzeczne krycie.Jak wedlug was najlepiej to zrobic ,czy moge wypuscic welne 17 cm poza krokiew do srodka ,jakies 2-3 cm i pozniej na to welna 5cm,jakos nie moge sobie tego wyobrazic jeszcze .Poradzcie jak zrobic to dobrze.
Link do komentarza
ja osobiscie daje 15cm wełny między krokwie, 15cm wełny poprzecznie do wysokosci jetek, i 15cm na suficie(1 wartswa 0,039, poprzeczna i sufit 0,033). Jak bede miec mało, to zawsze moge odkrecic płyty osb i dołożyć na sufit icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja się podepnę i zapytam czy jest sens ocieplać poddasze nieużytkowe, jeżeli bezpośrednio na stropie mam styropian 10 ?




Chyba jest bo stryropian zapewne ma szpary.
Sąsiedzi mają identyczny budynek jak mój i założyli dodatkowe ocieplenie strychu (krokwie) i jakby jest cieplej. Planuję to samo.

W jaki sposób mocujecie sznurek podtrzymujący wełnę do krokwi ?
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Witam -czeka mnie ocieplenie poddasza użytkowego i będzie tak wata 16cm między krokwie 18cm obniżony stelaż pod płyty KG w stelaż wata 10cm i folia.Czy może mi ktoś podać ile może żądać za 1m2 tzw złota rączka po sąsiedzku nie prowadzi firmy .

Dla NOTO z tego co czytałem watę tniesz 2cm dłuższą niż szerokość między krokwiami i nic nie owijasz,możesz też nabić na krokwie co 70cn po przekątnej gwoździe i owijasz sznurkiem tzn zygzakiem zygzakiem
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Witam icon_wink.gif
Wybaczcie że sie wtryniam .

Panowie , niebawem przystąpie do ocieplania poddasza TopRockiem i mam pewne obawy co do dylatacji . Dach mam dwu spadowy deskowany , przygotowaną mam też szczelinę pomiędzy deskami a wełną jak i przy murłacie. Tak aby był swobodny przepływ powietrza ( na żółto zaznaczone jest na rysunku ). I teraz niewiem co z pozostałą częścią . Czy to tak mam zostawić ? Czy mam zrobić jakąś dodatkową wentylację ? Zaznaczę że mam już założoną dachówkę .

Poniżej podaję rysunek poglądowy

DSC01446.jpg



Pozdrawiam
Patryk
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Witam, mam pytanie w kwestii ocieplenia poddasza.A mianowicie dałem 15 cm wełny na to poszła folia i stelaz.Teraz chce dołozyc jeszcze 5 cm wełny miedzy stelaze tak by lacznie było 20 cm. Tylko nie wiem czy moge te 5 cm połozyc na folie paraizolacyjna.Ekipa, ktora robi mowi ze jak najabrdziej.
-15 cm wełny
- folia paroizolacyjna
- 5 cm wełny
-płyta kartonowo-gipsowa
Link do komentarza
Cytat

Witam, mam pytanie w kwestii ocieplenia poddasza.A mianowicie dałem 15 cm wełny na to poszła folia i stelaz.Teraz chce dołozyc jeszcze 5 cm wełny miedzy stelaze tak by lacznie było 20 cm. Tylko nie wiem czy moge te 5 cm połozyc na folie paraizolacyjna.Ekipa, ktora robi mowi ze jak najabrdziej.
-15 cm wełny
- folia paroizolacyjna
- 5 cm wełny
-płyta kartonowo-gipsowa


Ja bym folię przeniósł przed wełnę 5 cm pod płyty rg. Tak jest bynajmniej fachowo. A czemu od razu nie kładłeś 15 + 5 cm wełny dziś to praktycznie standard minimalny.Niedawno był przerabiany podobny temat tyle ,że chodziło o folie alu poszukaj a trochę się dowiesz.

Ułatwię Ci zadanie i zaglądnij tu https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...&pid=254311 miłej lektury icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam, mam pytanie


Jeśli wentylacja będzie wydolna cało rocznie, a nie nie ma innej możliwości, to 1/3 grubości właściwej warstwy izolacyjnej może znaleźć się przed folią paroizolacyjną. Sztuka dopuszcza takie rozwiązanie.
WM radzi sobie z takim przypadkiem nawet w pomieszczeniach mokrych (brudnych).
Link do komentarza
Cytat

Jeśli wentylacja będzie wydolna cało rocznie, a nie nie ma innej możliwości, to 1/3 grubości właściwej warstwy izolacyjnej może znaleźć się przed folią paroizolacyjną. Sztuka dopuszcza takie rozwiązanie.
WM radzi sobie z takim przypadkiem nawet w pomieszczeniach mokrych (brudnych).


Czyli moge to zostawic tak jak wykonawca robi?Wolabym zostawic bo folia i stelaze juz sa.No chyba ze jest to bledne i bede mial pozniej przez to problemy z poddaszem
Link do komentarza
Trochę to dla mnie dziwne że jest to robione od podstaw, a rozwiązanie stosowane jak przy dociepleniu już istniejącego i zagospodarowanego poddasza. ale jak zmieniać już nie możesz, to...
Tak, możesz tak zostawić. Ta dodatkowa 5cm warstwa wełny będzie zawsze w strefie ciepłej i nic się tam nie będzie wkraplało.
Warunek... sprawna i wydolna wentylacja cało roczna
Link do komentarza
Cytat

Czyli moge to zostawic tak jak wykonawca robi?Wolabym zostawic bo folia i stelaze juz sa.No chyba ze jest to bledne i bede mial pozniej przez to problemy z poddaszem


Ja na Twoim miejscu bym to jeszcze poprawił ,bo jakoś nie wierze że takie rozwiązanie się sprawdzi w 100 %, teraz poprawiając nie popadniesz w duże wydatki w porównaniu jak Ci przyjdzie poprawiać to za kilka lat czego Ci oczywiście nie życzę ale lepiej chuchać na zimne.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...