Skocz do zawartości

Boazeria -kilka pytań...


Recommended Posts

Witam wszystkich, szukałem w tym dziale coś o boazerii ale nie znalazłem...
Do rzeczy: chcę położyć na ścianach boazerię, ściany są z gazobetonu jeszcze nie tynkowane ocieplone z zewnątrz styropianem 15cm i tu mam pytanie do mających doświadczenie w tej dziedzinie:

a) czy pod boazerię trzeba kłaść tynki czy niekoniecznie? -nie ukrywam iż pominięcie tynków to znaczne oszczędności...

b) jak gęsto trzeba mocować stelaż pod boazerię? deseczki układać na ścisk, czy raczej luźniej? (drewno jednak pracuje...)

c)czy warto docieplić wełną mineralną przestrzeń pomiędzy boazerią a ścianą? -napewno wygłuszy to trochę ścianę, a czy przyczyni się do skuteczniejszego zatrzymania ciepła?

d) Czy warto zaimpregnować materiał hydrofobowo w celu zmniejszenia "pływania" drewna w zmieniającej się wilgotności?

e) Lepsze pod wzgl. techn. są węzsze czy szersze deseczki boazerii? jaka grugość deseczek?

f) Boazeria na suficie również będzie, mocowana do konstrukcji dachu(poddasze, ocieplenie 25cm wełny megarock). Jaka gęstość stelażu na suficie i jaka grubość deseczek?

Wiem że pytań sporo, ale dla mnie są ważne żeby nie popełnić błędu.
Z góry dziękuję za udzielone porady>
diabelski.
Link do komentarza
kładłem u siebie boazerię drewnianą kilkanaście lat temu i :
deski wąskie 6-9 cm najlepiej się układa
grubość deski 12.5 mm
ściany tynkować nie trzeba
wełna mineralna pod boazerią na pewno poprawi izolacyjność ściany, nie zapomnij o folii paroszczelnelnej między wełną a deską
rozstaw łat ok. 50 cm, użyj dobrych kołków do gazobetonu, bo kiepskie nie trzymają
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam wszystkich, szukałem w tym dziale coś o boazerii ale nie znalazłem...
Do rzeczy: chcę położyć na ścianach boazerię, ściany są z gazobetonu jeszcze nie tynkowane ocieplone z zewnątrz styropianem 15cm i tu mam pytanie do mających doświadczenie w tej dziedzinie:

a) czy pod boazerię trzeba kłaść tynki czy niekoniecznie? -nie ukrywam iż pominięcie tynków to znaczne oszczędności...

b) jak gęsto trzeba mocować stelaż pod boazerię? deseczki układać na ścisk, czy raczej luźniej? (drewno jednak pracuje...)

c)czy warto docieplić wełną mineralną przestrzeń pomiędzy boazerią a ścianą? -napewno wygłuszy to trochę ścianę, a czy przyczyni się do skuteczniejszego zatrzymania ciepła?

d) Czy warto zaimpregnować materiał hydrofobowo w celu zmniejszenia "pływania" drewna w zmieniającej się wilgotności?

e) Lepsze pod wzgl. techn. są węzsze czy szersze deseczki boazerii? jaka grugość deseczek?

f) Boazeria na suficie również będzie, mocowana do konstrukcji dachu(poddasze, ocieplenie 25cm wełny megarock). Jaka gęstość stelażu na suficie i jaka grubość deseczek?

Wiem że pytań sporo, ale dla mnie są ważne żeby nie popełnić błędu.
Z góry dziękuję za udzielone porady>
diabelski.



osobiście nie dawałbym wełny mineralnej, co ograniczy cyrkulację powietrza pod deską i w razie, gdy różnica temp. doprowadzi do skroplenia i zamoknięcia wełny, to deska na peno się wypaczy pod wpływem wody. icon_cool.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...