Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Kotły kondensacyjne

Recommended Posts

Gość Łukasz
Dobrze i zrozumiale napisany artykuł - zachęca do dalszego drążenia tematu!:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość waldek
Wykresy zależności sprawności od obciążenia są opisane odwrotnie. Także reakcja endo parowania wody nie podwyższa temp spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość scott
Napisano o samych zaletach kotłów kondensacyjnych. A co z ich wadami? Co robić z kondensatem? Czy można go usuwać do kanalizacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość waldes
no wlasnie , od kiedy to parowanie wody zawartej w spalinach podnosi temperature? jest akurat odwrotnie, parowanie mocno schladza spaliny, a w zasadzie nie spaliny tylko obszar reakcji w komorze spalania. zeby woda byla w stanie gazowym musi pochlonac bardzo duzo ciepla (wysokie cieplo wlasciwe wody). stad proste rozumowanie ze gdy schlodzimy pare wodna zamieniajac jej stan skupienia na nizszy energetycznie to odbierzemy tym samym bardzo duzo energii ktora inaczej ucieklaby w chmury, albo co gorsza wykroplilaby sie w chlodnym przewodzie kominowym powodujac tam spustoszenie (komin kondensacyjny). wykroplona woda wiaze dwutlenek siarki, tlenki azotu, a jesli spalanie bylo niepelne to i tlenki wegla. z tego wiazania wychodzi mieszanina kwasow, siarkowego, azotowego i weglowego ktora swietnie reaguje z materialem komina, zazwyczaj zasadowym. zeby obrazowo sobie wyobrazic co zyskujemy wartoby skropliny z pieca zbierac cyklicznie do jakiegos naczynia. moj piec rotex x1 wyrzuca kondensat do wiaderka wiec widze ile zaoszczedzilem. moze to nie rewelacja ale co drugi dzien wylewam wiaderko 15l do kibla. cielo ktore odzyskalem to wlasnie cieplo potrzebne do odparowania tych 15 l wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adam
Niedawno zakupiłem kondensat i się zastanawiam nad powolną wymianą grzejników na grzejniki aluminiowe.Tak aby temperatura odprowadzanej wody była jak najniższa.Jak mi się wydaje jest to całkiem dobre rozwiązanie.Ale drodzy Państwo montując taki piec w długim przewodzie kominowym(jak ja) musicie się przygotować na dodatkowe wydatki.Sam piec to nie jest jeszcze koniec wydatków.Przewód kominowy jest specjalny i na długości około 5m jeśli już macie wkład kominowy ze stali kwasowej to wyjdzie coś około 1000Zł a jeśli nie macie wkładu to pewnie z 1500 jeśli sami go zainstalujecie i pod warunkiem że zestaw do komina nie jest oryginalnego producenta pieca tylko zamiennikiem
pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SAK
Czy ktoś, kto pisał artykuł, zna podstawy fizyki i chemii? \"proces zamiany wody w parę wodną jest reakcją endotermiczną,\" - brednia. To nie reakcja, tylko zmiana stanu skupienia. \"A sam proces zamiany wody w parę wodną (...) pobiera ciepło z otoczenia, co oznacza, że temperatura spalin rośnie.\" - brednia - pobiera ciepło ze spalania, temp. spalin nie rośnie. \"...za sprawność przyjęto ilość ciepła, jaka uwalnia się...\" - brednia, sprawność, to zawsze stosunek, zatem nie podaje się jej w wymiarze ilości, tylko w % (lub w ułamku bez miana).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Majk
Ciepło jest przekazywane z ciała o temperaturze wyższej do ciała o temp. niższej. a więc ciepłe spaliny oddają ciępło tj, podgrzewają jeszcze, i jest ono wykorzystywane. reakcja endotermiczna to taka która potrzebuje ciepła aby zaszła, a egzotermiczna to taka która oddaje ciepło podczas zachodzenia. troche błędów redakcyjnych w artykule, ale sens i jego meritum dobrze przekazane. kondensat jest raczej kwasny, i do plastykowej kanalizacji można odprowadzać warto zmierzyć temperature wody powracającej do pieca jeżeli jest za wysoka to może by wykożystać tą energię i jeden z końcowych kaloryferów mocniej odkręcić aby za jego pośrednictwem energie (ciepło) wykożystać i jednocześnie wode powrotną schłodzić o te pare stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Techniczny
Artykuł napisany przystępniej niż parę innych na ten temat w sieci. Autorka jednak nie uniknęła w kilku miejscach nielogicznych, a nawet wzajemnie sprzecznych z punktu widzenia fizyki stwierdzeń. Skąd się biorą u piszących takie pomyłki? Czy to jakieś błędy w systemie nauczania?..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wooki
ha 1000 zł roczny przegląd to już po oszczędności, lepiej zwykły kocioł zawiesić i nie wkładać w niego przez 15 lat później wyrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wooki
Jeszcze 1000 zł roczny przegląd to już po oszczędności, lepiej zwykły kocioł zawiesić i nie wkładać w niego przez 15 lat później wyrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek
Jak można pisać takie głupoty o tym, że przewymiarowanie kotła jest nieszkodliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • spokojnie, dopiero trzeci, zgodnie z powiedzeniem, będzie się nadawał   Ale nie ma co sie meczyć w domu, który ogranicza.
    • Witam   Napalilem sie jakis czas temu na kupno Domku Holenderskiego/Angielskiego - calorocznego w kwocie max do 60tys PLNów/ rozmiar 3,7mx12m... z zalozeniem pomieszkiwania w nim w PL w okresie zima-lato ze wzgledu na posiadanie 2 dzialek w 2 miejscach PL i w pozniejszym czasie przewiezienia go jeszcze w inne miejsce,  lecz po wnikliwej analizie ufff na moje szczescie! kilku producentow z UK calorocznych domkow tzn. od strony kuchni/technicznej, co nie bylo takie oczywiste-proste, aby zweryfikowac w PL necie-sprzedawcow... np. dostac chocby jakikolwiek wycinek wnetrza struktury sciany lub dachu/podlogi...co mocno tez mnie rozaczrowalo ;/...tym jak sa na PL rynku reklamowane-prezentowane-oferowane owe domki, a ogolnie piszac: kup Pan caloroczny i mieszkaj Pan z minimalnymi problemami caly rok tylko oplaty moga byc wyzsze za ogrzewanie... tak samo sprawa po rozmowach od strony kuchni (na 8firm z PL tylko 1-2 byla w 85% szczera, ze caloroczne-ale do niemalej modyfikacji dla dobrego podkreslam dobrego komfortu po zmianach dla mieszkania), ze ma dobre parametry od strony scian - cienkie, ale da sie mieszkac w zimie przy obecnym stanie ocieplenia-dla calorocznego tylko mocniej grzac bedzie trzeba   Coz za oczy w orbite wybilo mi po odnalezieniu owego zdjecia! z linii produkcyjnej akurat tej firmy, ktorej domek spodobal mi sie (tylko chyba inna wersja u ktorej chodzilo glownie o wyposazenie i dlugosc inna) i ktory o malo, co nie kupilem :O.     Reasumujac... zrodzilo to wiele Pytan  w tej materii (juznie wspomne o obrocie o 180stp. i nowej koncepcji nabycia takiego domku) np. do bardziej doswiadczonych/moze bylych pracownikow przy tych budowie takich domkow jak sa na tym forum lub wlascicieli owych Tworow :   1. czy sa w ogole modele np. nowsze takich Domkow Holenderskich/Angielskich - calorocznych  np. od roku 2010 z solidniejszymi scianami i ociepleniem? bo z tego co na dzis widzialem/wiem juz... to trzeba wlozyc niemala kase np. do takiego calorocznego z UK domku w przerobki (jesli sie oczywiscie da), aby dojsc do uzyskania minimum optymalnej formy domku spelniajacego okreslone parametry dla PL klimatu (juz nie wspomne o ruruach-kanalizacji-czy wymianie tego cienkiego saidingu przypominajacego opakowanie butelki po wodzie)   2. czy dobrze mi sie zdaje, ze starsze modele Domkow Holenderskich/Angielskich zalozmy do 2012 to raczej wiekszosc to przerobka z letniskowej formy bryly/grubosci szkieletu-desek domku, w zakresie wnetrza scian/ocieplen itd. dla wersji calorocznej jak na zdjeciu? (oczywiscie nie wliczajac ogrzewania centralnego i innych poza bryla konstrukcji) czy jednak jeszcze ciensza jest wersja szkieletu Domku Angielskiego od tej ze zdjecia? Bo jak na teraz to wyglada na to, ze jest wrecz brak alternatywy na PL klimat z tych domkow w formie calorocznej w ofercie UK firm z tego profilu produktu... i bez wkladu wlasnego w sporo rzeczy to taki domek jest wrecz spora pomylka w zakupie     3. jaka polecilibyscie moze inna Alternatywe (poza domkami ala Holenderski od PL producentow, ktorych musze przynac po zapoznaniu sie iz ich domki sa, co do bryly-szkieletu ogolnie wnetrza scian/parametrow na bardzo wysokim poziomie strikte pod domek caloroczny-PL Klimat) na domek pod PL klimat tzn. cos na parametry ocieplenia jak u Polskich producentow mobilnych-ala holendersko-uk domkow, ale nie o taki mi typ domka chodzi... ktory oczywiscie nie bedzie wymagal fundamentu i np. bedzie na wysokosci postawiony lub max kostce czy na plytkach betonowych. Oraz ktory moglbym zlozyc/przewiesc/bez problemow jak i rozlozyc/skrecic ponownie w miare szybko. Mysle, ze metraz od 35 do max 50m2 no i do kwoty 60tys. oczywiscie licze sie z tym przypadku juz raczej bedzie to golas bez wliczania wyposazenia... i chyba juz nowy - choc uzywany tez moze byc. A moze jest jakas w PL gielda uzywanych takich domkow ktos cos spotkal z Was?     Dzieki wielkie z gory za kazda odpowiedz!          
    • Gość Edyta
      Witam. Pani Justyno, my mamy podobny problem i również zaczelismy się zastanawiać nad sprzedażą obecnego domu i budowa drugiego.
    • Dzien Dobry! Bardzo dziękuję za odpowiedź. Zasadnicza kwestia jest jednak taka, że ten dom jest w Holandii a ja chciałbym jednak sam zrobić to ocieplenie, głównie ze względu na tutejsze ceny robocizny....Czy jest Pan w stanie coś bliżej poradzić, aby można to było samemu wykonać bez rażących błędów w sztuce? Dodam, że nie są to moje pierwsze prace budowlane ale pierwszy raz mam do czynienia z  supremą na poddaszu...Głównie chodzi mnie o to ,aby nie dochodziło so skraplania się pary wodnej...Poddasze aktualnie nie jest użytkowane, niemniej jednak znajduje się na nim kocioł gazowy. Kocioł jest chyba nastawiony na tryb antyzamrożeniowy, ponieważ nawet jeśli termostat pokojowy nie daje mu sygnału do załączenia ( zadana temperatura jest osiągnięta w miejscu zamontowania termostatu) to kocioł włącza się na dosłownie dwie sekundy co chwilę. może w przyszłości będzie to poddasze też użytkowane...dlatego też moje pytanie o ocieplenie dachu...Z góry dziękuję za cenne rady i życzę miłego dnia
    • Polecam Piece/kominki na PELET czesto wydajnosc energetyczna 87-90 i wiecej...  lub Pellet drzewny-nasiona lub PeletWeglowy dla wiekszego bezpieczenstwa w razie braku jednego z surowcow (podobno kalorycznosc  PeletuWeglowego wyzsza, ale to tez duzo zalezy od jakosci produktu tzn. wilgotnosci glownie) oraz od solidnego Pieca, a  dokladnie palnika do pelletu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...