Skocz do zawartości

Ocieplanie wełną przed tynkami


Recommended Posts

Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów.
Link do komentarza
Cytat

Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów.




Pewnie nie będzie problemu. Możecie rozszczelnić okna albo po prostu je uchylić.
Link do komentarza
Cytat

Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów.


Ocieplenie z wełny mineralnej trzeba pokryć folią paroizolacyjną i zapewnić dobre wietrzenie. Natomiast należy wstrzymać się z ułożeniem płyt g-k, gdyż pod wpływem wilgoci miękną i wypaczają się.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Ocieplenie z wełny mineralnej trzeba pokryć folią paroizolacyjną i zapewnić dobre wietrzenie. Natomiast należy wstrzymać się z ułożeniem płyt g-k, gdyż pod wpływem wilgoci miękną i wypaczają się.



Wlasnie robie scianki dzialowe z plyt g-k na poddaszu, w zwiazku z tym podwieszam czesc sufitu i w miejscu laczenia sie scianki z poddaszem przykrece plyty. Nie mam jeszcze posadzek i tynkow zrobionych. Jak moge uchronic sie przed zawilgoceniem tych plyt, wietrzenie wystarczy??
Link do komentarza
Cytat

Wlasnie robie scianki dzialowe z plyt g-k na poddaszu, w zwiazku z tym podwieszam czesc sufitu i w miejscu laczenia sie scianki z poddaszem przykrece plyty. Nie mam jeszcze posadzek i tynkow zrobionych. Jak moge uchronic sie przed zawilgoceniem tych plyt, wietrzenie wystarczy??


Na mój gust NIE !!!
Wstrzymaj sie z z wszelakimi płytami, wełnami itd. Zrób ew. same stelaże ścianek.
Ja u siebie, po tynkach gipsowych miałem mase wody przy dobrej wentylacji i grzaniu.
Link do komentarza
Cytat

Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów.



Witam,

Absolutnie, nie rób tego, cała wilgoć pójdzie w wełnę, nawet przy zabezpieczeniu folią paroizolacyjną ( zawsze będą jakieś niezabezpieczone miejsca. Tynki wykonaj w pierwszej kolejności, a dopiero jak woda z nich wyparuje możesz się brać za wełnę, przynajmniej u mnie tak było, po wełnie folia i karton gips. Parę fotek:


Obraz029-1.jpg

Obraz007.jpg

Obraz030.jpg

pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
  • 6 lata temu...
Specjalnie się zarejestrowałem aby odpowiedzieć, bo miałem ten problem. Wełnę położyłem zimą 2014r (listopad-grudzień), tynki wew. zrobiłem kwiecień/maj 2015r.

W moim przypadku nie było najmniejszego, ale to najmniejszego problemu z zawilgoceniem wełny. Wszystko suchutkie! Wszystkie okna dachowe zrobiłem na wentylację, tak aby była mała szpara (ok 0,5cm) i tyle, nic więcej. Możecie uchylić w 2 przeciwległych pomieszczeniach, żeby był ruch powietrza, to wystarczy.

Ważne aby zawsze była cyrkulacja. Może byłby problem gdyby była deszczowa pogoda ale przy rzadkich lub zerowych opadach nie ma się czego bać, aha nie używałem folii, tylko wełna i poszły tynki.

A jak namokną? to nic nie robić, tylko okna uchylić to wyschną. Chyba, że mocno nasiąkną to można odciąć sznurki, żeby wisiały.

Ludzie mają wilgoć i grzyby bo wszystko pozamykają a potem wielkie oczy...

Pozdro

Link do komentarza
Cytat

Ludzie mają wilgoć i grzyby bo wszystko pozamykają a potem wielkie oczy...

Pozdro


Nie bądź taki hepi. Ludzie maja grzyb czy wilgoć z różnych powodów. Jeden z nich to położenie wełny a potem robią tynki.
Jakie tynki kładłeś?
Link do komentarza
Cytat

Łazienki, kotłownia i garaż - cementowo-wapienne, reszta gipsowe. Główny powód grzyba i pleśni to brak prawidłowej wentylacji.


To powiem, że masz szczęście. Ja bym nie ryzykował i nie układał wełny przed tynkami. Z folią też ryzykowałeś że jej nie dałeś, takie błędy czy niedociągnięcia nie wychodzą z dnia na dzień tylko za jakiś czas.
A kiedy wylewki robiłeś?
Link do komentarza
Cytat

To powiem, że masz szczęście. Ja bym nie ryzykował i nie układał wełny przed tynkami. Z folią też ryzykowałeś że jej nie dałeś, takie błędy czy niedociągnięcia nie wychodzą z dnia na dzień tylko za jakiś czas.
A kiedy wylewki robiłeś?



Właśnie, kończą podłogówkę, a wylewki za ok 2 tyg. Tynki w paru narożnikach na parterze, jeszcze wilgotne ale to dla tego, że chciałem, żeby pomału schły i okna jedynie uchylam. Po posadzce, zrobię porządne wietrzenie :-)


Link do komentarza
Cytat

Właśnie, kończą podłogówkę, a wylewki za ok 2 tyg. Tynki w paru narożnikach na parterze, jeszcze wilgotne ale to dla tego, że chciałem, żeby pomału schły i okna jedynie uchylam. Po posadzce, zrobię porządne wietrzenie :-)


Aby za dużo nie filozofować, powiem że błąd w sztuce. Tobie się tylko wydaje, że wełna nie zamokła, tynki + posadzka = największe ogniwo wilgoci.
Posadzka nie powinna schnąć w przeciągu bo może się powciągać i będzie nierówna.
A co tak Ci się śpieszyło aby wełnę kłaść przed mokrymi robotami?
Link do komentarza
Cytat

Aby za dużo nie filozofować, powiem że błąd w sztuce. Tobie się tylko wydaje, że wełna nie zamokła, tynki + posadzka = największe ogniwo wilgoci.
Posadzka nie powinna schnąć w przeciągu bo może się powciągać i będzie nierówna.
A co tak Ci się śpieszyło aby wełnę kłaść przed mokrymi robotami?



Też nie będę filozofował i powiem, że nie jest to błąd w sztuce i że mi się nie wydaje.
Link do komentarza
Cytat

Też nie będę filozofował i powiem, że nie jest to błąd w sztuce i że mi się nie wydaje.


Endriu że Ci się nie wydaje nie znaczy że jesteś pewien. Ile wilgoci może się zbierać po tynkach i po wylewkach to poczytaj sobie dziennik kolegi budującego kopułę od tego zaczynając https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=449489 chodzi o wilgoć jaka zostaje po tynkach i wylewkach.
Link do komentarza
Cytat

Zgadzam się, że samo wietrzenie to mało - Polska nie ma na tyle ciepłego i suchego klimatu, żeby wpadać w taki optymizm icon_smile.gif Kolejność robót trzeba zachować, żeby potem po latach nie mieć kłopotów z izolacją.



Samo wietrzenie wystarczy i nie ma sensu niczym go wspomagać. Oczywiście jeśli mamy deszczową jesień i zależy nam na czasie to inna sprawa. Ale jeśli opady są sporadyczne, jest wietrzna i ciepła pogoda to, nikt mi nie powie, że po 3-4 miesiącach mam jakąś, wilgoć od tynków lub posadzki w pomieszczeniu.

Kopuła dosyć oryginalna :-) muszą poszukać z czego jest podłoga (fotka ze schodami), planuje w kilku pomieszczeniach beton polerowany i tutaj widzę coś podobnego (nie dostrzegam fug).

Link do komentarza
Cytat

Kopuła dosyć oryginalna :-) muszą poszukać z czego jest podłoga (fotka ze schodami), planuje w kilku pomieszczeniach beton polerowany i tutaj widzę coś podobnego (nie dostrzegam fug).


W takim razie musisz przejrzeć cały dziennik albo prościej zadać pytanie koledze autorushd w jego dzienniku.

Co do tej wilgoci nie będę Cię przekonywał, ale twój optymizm i wiara w to wietrzenie oby przyniosła domniemany dobry rezultat.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...

Ok  Eksperci z Forum

 Jest jeden szczegół, jeśli masz membranę to wybieraj, albo zabezpieczona wełna przed wilgocią , albo membrana do wymiany po 3-6miesięcznym oddziaływaniu promieniowania UV odbitego naświetlającego membranę od spodu czy też zabezpieczenie membrany przed UV innym sposobem ,  patrz czas gwarancji membrany na zabezpieczenie membrany od spodu

 

 Pozdrawiam

Link do komentarza
Gość mhtyl
Dnia 16.05.2017 o 02:45, demos napisał:

Ok  Eksperci z Forum

 Jest jeden szczegół, jeśli masz membranę to wybieraj, albo zabezpieczona wełna przed wilgocią , albo membrana do wymiany po 3-6miesięcznym oddziaływaniu promieniowania UV odbitego naświetlającego membranę od spodu czy też zabezpieczenie membrany przed UV innym sposobem ,  patrz czas gwarancji membrany na zabezpieczenie membrany od spodu

 

 Pozdrawiam

przetłumacz to na nasze.

Po drugie pisanina Twoja to czysta teoria. Membraną dachowa która mi została z dachu obiłem budę dla pasa, już cztery lata mija a membrana niczego sobie. Dodam że buda cały czas przebywa na zewnątrz i działają na nią warunki zewnętrzne non stop. oczywiście nie oznacza to, że polecam komuś aby membrana na jego dachu zalegała bez przykrycia kilka lat:icon_biggrin:

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...