Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

kominek - jaki wybrać

Recommended Posts

Gość
stoję przed problemem, jaką markę kominka wybrać
oczywiście mam kilka typów, ale na rynku jest takie zatrzęsienie firm produkujących kominki, że boję się pudła
pomóżcie - co wy macie w domach
na co zwracać uwagę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Mam w domu Jotula I 510 BBE o mocy 14 kW. Jedną zimę juz nim grzałem.
Dość drogi, niestety, ale ładnie się prezentuje, nie mam też zastrzeżeń do pracy.
Może teraz kupiłbym większy model (niestety, też większa kasa).
Spala bardzo ładnie, tylko trzeba dość wolno otwierać drzwiczki, bo można zakopcić dom.
Po sezonie usterek brak - tylko szyber dość tępo chodzi i przesuwanie słychać w całym domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jak się pali w kominku, czy szyba często się brudzi?
Jakie drewno używasz i jak często wybierasz popiół?
Wszelkie spostrzeżenie będą dla mnie cenne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli masz zamiar ogrzewać dom kominkiem to raczej wybieraj firmy skandynawskie i wkład do ciągłego ognia, natomiast jeżeli będziesz palić tylko czasami to możesz wziąść coś tańszego. W przypadku kiedy będziesz wykorzystywać kominek nie często to pomysl o tradycyjnym murowanym - jego największą zaletą jest naturalny kontakt z ogniem (o kiełbaskach nie wspomnę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
:idea:
Sugeruję zastanowić sie nad kominkiem otwieranym do góry. Można uzyskać (przybliżony) efekt kominka tradycyjnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie będzie możliwa budowa.   Jeżeli obecnie działka ma 1500 m2 i tyleż samo zakłada plan to ja nie widzę innej możliwości, matematyka jest nieubłagana. Podejrzewam że bank jako właściciel działki może nie wyrazić zgody na podział a jeżeli już się zgodzi to musi ustanowić nowa hipotekę bo działka po podziale nie będzie tą samą działką co przed.
    • Księga to wieczysta a Ty pytasz o dziennik budowy. Nie rozumiem za bardzo o co pytasz. Rozbudowa a wytyczenie budynku to dwie rożne rzeczy. Najpierw powinno być wytyczenie budynku bo jak można dokonać rozbudowy jak nie będzie wytyczenia budynku i jego wybudowania. Rozbudowa kojarzy mi się dostawieniem części murów do istniejącego już budynku. Na moje rozumowanie to najpierw powinien być wpis geodety o wytyczeniu domu a potem kolejny wpis o wytyczeniu jego rozbudowy. Komu miałby te obowiązki powierzyć? Został odwołany przez inwestora czy co? I powiedz o co konkretnie chodzi, chcesz kupić ten dom? Jeżeli chodzi o kupno to wszelakie formalności papierkowe notariusz zweryfikuje przed kupnem, a jeżeli masz jakieś obawy to udaj się do notariusza po poradę.
    • Będzie. Papiery mają być w porządku, żeby później nie biegać. To sprzedający odpowiada za jakość "towaru" do sprzedaży. Poza tym, notariusz może odmówić sporządzenia aktu, jeśli zauważy nieprawidłowości.
    • Zgadza się że to pierwsze rury z plastiku jakie zaczęto stosować do c.o.  Fajnie się robi wszystkimi metodami pod warunkiem że się umie   ale uważam że lepiej i prościej wykonać instalacje z alupexa. Pion wystarczy 25 a podejścia jak pisałem wcześniej 14-16. Między innymi to miałem na myśli pisząc że z alupexa wychodzi taniej bo nie trzeba na to zwracać uwagi.   Przy alupexie tak dokładnie jest. Życie trzeba sobie upraszczać a nie komplikować, więc cały czas uważam że obecnie robiąc instalacje c.o. używając rur PP jest to archaizm, pomimo że te rury dalej są w ofercie, więc po co komplikować sobie jak można zrobić to o wiele łatwiej i prościej. Od tego należałoby zacząć a nie od czapy zrobić a potem w razie niedziałania pytać się co się źle zrobiło.
    • Do grzejników wystarczy nawet 20mm (wewn. 16mm) wg. mnie. Możesz zastosować np. 25mm na kondygnacji I i 20 na wyższej (II). Kłopotliwe natomiast przy rurach pp może być to, że trzeba uwzględniać wydłużenie liniowe pod wpływem temperatury na dłuższych odcinkach.  Współczynnik rozszerzalności dla rur pp jest ponad 10x większy niż dla rurek miedzianych. Czyli jeśli odcinek prosty l>5m to trzeba zrobić kompensację. Trzeba wtedy stosować kompensatory (w kształt u).  Chyba, że są to rurki wielowarstwowe stabilizowane aluminium, to wtedy jeśli każe odgałęzienie rozdzielone jest punktem stałym (tj. mocowaniem, które uniemożliwia przemieszczanie), to nie trzeba wykonywać kompensacji.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...